Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 51

Wątek: Serwis po zakupie - 730ia 1995r

  1. #21
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Dziwnie wygląda... TRW nie kupisz za 200zł różnice między Lemforderem a TRW wynoszą grosze i są to producenci którzy mocno ze sobą współpracują. To nie odosobniony przypadek, że dostajesz TRW w pudełku Lemfordera i na odwrót też się zdarza.
    PS. X-factor ceny mają wygórowane jak diabli, Lemforder i TRW to 2 najlepsze firmy produkujące zamienniki. Wracając do cen widzę dosyć tanią robociznę czyt. ostro zarabiają na częściach.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  2. #22
    Doświadczony Użytkownik Awatar rodzinabmw
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    3,221
    BMW
    było 730i V8 manual SATIN CHROME co mnie pokusiło by je sprzedać???
    Skąd
    okolice Sulechowa
    Podłącze sie do pytania autora. Uszczelki pod pokrywami zaworów-ich wymiana. Mozna to samemu zrobić czy koniecznie aso? Jaki jest koszt zakupu uszczelek i odmy no i czy samemu mozna wymienić odme?

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    140
    BMW
    320dT E91, było 745i E65 x2
    Skąd
    Oświęcim
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Dziwnie wygląda... TRW nie kupisz za 200zł różnice między Lemforderem a TRW wynoszą grosze i są to producenci którzy mocno ze sobą współpracują. To nie odosobniony przypadek, że dostajesz TRW w pudełku Lemfordera i na odwrót też się zdarza.
    PS. X-factor ceny mają wygórowane jak diabli, Lemforder i TRW to 2 najlepsze firmy produkujące zamienniki. Wracając do cen widzę dosyć tanią robociznę czyt. ostro zarabiają na częściach.
    Kolega ma własny duży serwis, częsci kupuje w Niemczech i ma największe możliwe zniżki tam, a mam to szczeście że mnie sprzedaje bez marży - stąd dobra cena TRW. Na Lemfordera niestety nie jest w stanie zaoferować tak samo dobrych cen.

    Wydaje mi się, że normalnie TRW jest tańsze rownież od Lemfordera.

  4. #24
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Na rynku detalicznym nie ma dużych różnic i TRW nie zawsze jest tańsze.
    Szkoda, że remont zawieszenia mam dawno za sobą bo bym się podmówił ;) szczerze to bardziej sobie chwalę TRW ze względu na to, że Lemforder trafił mi się kilka razy trefny.
    Co prawda z reklamacją nie było nigdy żadnego problemu ale wystarczy sam fakt, że wpuszczają na rynek części z błędami.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  5. #25
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Cytat Zamieszczone przez x-factor
    nie wiem czy się przejmować takimi rzeczami szczególnie że nic nie słychać w zawiasie żeby stukało a luzy które mi pokazywali były bardzo słabo widoczne. Najciekawsze jest to że wszystko w zawieszeniu jest oryginalne

    Jeżeli luzy są minimalne i nic się nie dzieje,to możesz spokojnie zaczekać z wymianą. Czasami np. można zrobić jeszcze masę kilometrów zanim luz się powiększy. A czasami coś rozpada się dość szybko.

  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    463
    BMW
    BMW 745 I e65 2005r
    Skąd
    Opole
    Cytat Zamieszczone przez xsilver
    Cytat Zamieszczone przez x-factor
    nie wiem czy się przejmować takimi rzeczami szczególnie że nic nie słychać w zawiasie żeby stukało a luzy które mi pokazywali były bardzo słabo widoczne. Najciekawsze jest to że wszystko w zawieszeniu jest oryginalne

    Jeżeli luzy są minimalne i nic się nie dzieje,to możesz spokojnie zaczekać z wymianą. Czasami np. można zrobić jeszcze masę kilometrów zanim luz się powiększy. A czasami coś rozpada się dość szybko.
    Nie wiem jak powinno się sprawdzać luzy ale robili to tak że podnieśli ją i jeden zapierał się i szarpał kołem a drugi patrzył co jest nie tak. Na przykład na tylnym wahaczu (dokładnie na 17 przy łączeniu ze wspornikiem 1) były max 3mm luzu praktycznie nie zauważalne i jakby mi nie powiedzieli to nie wiem czy bym to zauważył :D



    Zaczynam się zastanawiać czy nie przeginają z cenami bo za to co było robione wcześniej zapłaciłem następująco

    olej w silniku mobil 5w30 8x45=360
    olej w skrzyni esso 6*45=270
    filtr skrzyni 80
    Filtr Oleju 40
    Filtr pyłkowy 130
    filtr powietrza 80
    filtr paliwa 80
    podpięcie kompa 0

    plus robocizna 200

    i nie wiem czy nie przejść na usługi zwykłego mechanika który głównie siedzi w vw i audi tym bardziej że ta 7er ma 15 lat i niewyobrażalne wiedzy nie trzeba chyba o niej mieć

  7. #27
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Jeżeli wahacz ma tuleję gumową, to musi mieć minimalny luz - bo guma pracuje. Coś mi się ta diagnoza nie podoba do końca ...

  8. #28
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    463
    BMW
    BMW 745 I e65 2005r
    Skąd
    Opole
    Najbardziej mi zależy na tym żeby nie ścięło opon od wewnętrznej strony :? i w sumie nie wiem czy nie pojechać na ścieżkę diagnostyczną żeby sprawdzić czy są faktycznie luzy i najwyżej jak nic nie wyjdzie to ustawić odrazu geometrie kół bo chyba to jedyną opcja żeby dokładnie sprawdzić czy wszystko jest ok w zawieszeniu?

  9. #29
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Aby nie ścierało opon muszą być dobre tuleje wahliwe i drążki skrętne (niekiedy zwane tulejami skrętnymi), musi być prawidłowo ustawiona geometria i prawidłowo dobrane ciśnienie w oponach!
    Jeżeli sprawdzali Ci na uniesionym aucie i szarpiąc kołem to powiem Ci, że to najlepsza metoda na sprawdzanie tyłu. Dokładnie wtedy najlepiej widać czy coś chodzi, szarpie się kołem po przekątnych i jak gdzieś jest luz to koło delikatnie zareaguje na szarpanie i będzie to widoczne.
    I przy takiej metodzie jeżeli coś pracuje choćby delikatnie, to znaczy można ruszyć choć lekko kołem to w tedy diagnoza jest prawidłowa i coś jest do wymiany. Skoro człowiek może choćby delikatnie ruszyć tylnym kołem to można sobie wyobrazić jak ono chodzi podczas jazdy gdzie 2 tonowe auto jest ciągnięte przez koleiny.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  10. #30
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    463
    BMW
    BMW 745 I e65 2005r
    Skąd
    Opole
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Skoro człowiek może choćby delikatnie ruszyć tylnym kołem to można sobie wyobrazić jak ono chodzi podczas jazdy gdzie 2 tonowe auto jest ciągnięte przez koleiny.
    Jak mi pokazywali te luzy to też doszedłem do wniosku że jak mechanik szarpnie i luz jest na parę milimetrów to co musi się dziać podczas jazdy autem.

    Najbardziej i tak mnie denerwuje jak narzucają sobie marże na częściach :/ tym bardziej że za robociznę biorą dużo. Patrząc po cenach części na allegro a i tak dostają je pewnie taniej po doliczeniu ich marży wychodzi jakby za wymianę tulei wahliwych tyłu brali 200zł a za wymianę wahacza poprzecznego 150 zł

    Chyba sam zamówię części i oddam 7er do mechanika który nie posiada żadnej specjalizacji i nie kasuje jakby nie wiadomo kim był ewentualnie sam się za to zabiorę :P bo z tego co widzę to raczej żadna filozofia gorzej będzie z wymianą gumowego łącznika wału bo ściągniecie wydechu bez kanału nie będzie należało do najmilszych ;D

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •