Poka¿ wyniki od 1 do 9 z 9

W±tek: E65 w po³±czeniu z instalacj± gazow±

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2010
    Posty
    22
    BMW
    W poczekalni
    Sk±d
    Ma³opolska

    E65 w po³±czeniu z instalacj± gazow±

    Witam,

    Jestem tutaj nowy. Od jakiego¶ czasu noszê siê z zakupem pierwszego w ¿yciu BMW - na pierwszy ogieñ posz³o E60 jednak z tego co zd±¿y³em ustaliæ nie jest to jaka¶ specjalna rewelacja je¶li chodzi o model (mowa o wyposa¿eniu, silnikach diesla zw³aszcza). Znajomy zaproponowa³ mi abym wzi±³ pod uwagê równie¿ E65 (2003/2004) - ale jak dobrze my¶lê 730d to ten sam silnik co i w E60 (218PS - po pierwsze wydaje mi siê z s³aby do tej paki a po drugie je¶li to to samo to bêdzie sprawia³ problemy). Przesz³o na benzynê - ale tutaj dylemat i temat morze - pojawia siê kwestia instalacji LPG - czy do modelu 735i mo¿na bezproblemowo za³o¿yæ LPG (rozmawiamy o renomowanych markach typu Prins czy BRC) i bezproblemowo siê poruszaæ ? jaki ma to wp³yw na ¿ywotno¶æ silnika - i jakie mog± byæ skutki "uboczne" powy¿szego zastosowania tego typu paliwa.
    Proszê o wszelkie opinie na ten temat - zarówno Za jak i przeciw - oczywi¶cie bez wycieczek w stylu jak ciê nie staæ na paliwo do 7er kup sobie fabiê ... czy te¿ wiocha mieæ w BMW LPG

    Pozdrawiam i dziêkujê z góry

  2. #2
    BMW RuLeZ Mod Awatar Bezi
    Do³±czy³
    Nov 2008
    Posty
    5,299
    BMW
    BMW G11 740xD , BMW e46 325CI Cabrio
    Sk±d
    Wrocek City
    Wiocha to zaakceptowac Regulamin Forum a nie zrozumiec go. :D :D
    Wroc do Pk.t 5 Regulaminu i wtedy zapewne spodziewaj sie odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Tomek
    Jerome Le Banner: "...W si³owni mo¿esz wypracowaæ sobie miê¶nie klatki lub miê¶nie ud. Nie mo¿esz jednak wzmocniæ swoich jaj, albo siê z nimi urodzi³e¶ albo nie..."

  3. #3
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    6,976
    BMW
    E23/E38/E65
    Sk±d
    DZG
    Blog
    1
    A po drugie gdybys sie wysilil i poszukal w dziale E65 i dziale LPG to znalazl bys odpowiedzi na swoje pytania ......

    Wskakujesz na forum nie stwarzajac sobie trudu poszukania informacji i oczekujesz ze inni zrobia to za ciebie i przewalkuja ten temat po raz X ......
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odno¶nie funkcjonowania forum, wspó³pracy ...
    Proszê o kontakt ze mn± .!


  4. #4
    BMW RuLeZ Mod Awatar Bezi
    Do³±czy³
    Nov 2008
    Posty
    5,299
    BMW
    BMW G11 740xD , BMW e46 325CI Cabrio
    Sk±d
    Wrocek City
    A moglbym pomoc bo mialem wlasnie taki silnik z LPG :p
    Jerome Le Banner: "...W si³owni mo¿esz wypracowaæ sobie miê¶nie klatki lub miê¶nie ud. Nie mo¿esz jednak wzmocniæ swoich jaj, albo siê z nimi urodzi³e¶ albo nie..."

  5. #5
    7er Freak Awatar Greg38
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Sk±d
    DE/PL
    Blog
    18
    Moja juz zagazowana na Prinsie :D

    17l/100km, koszt instalacji 7300 Pln. Koszt na 100 km to 10€/100 km. Bak 88l, rurka wew. to 8mm!!! Lpg tak zamontowane, ze wcale instalacji nie widac.

    Lpg to nie obciach. Kazdy sam decyduje na czym jezdzi. Wazny jest jednak montaz.









    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - za³ó¿ temat i prze¶lij link a postaram siê odpowiedzieæ!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  6. #6
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Apr 2010
    Posty
    4
    Cytat Zamieszczone przez Greg38
    Moja juz zagazowana na Prinsie :D

    17l/100km, koszt instalacji 7300 Pln. Koszt na 100 km to 10€/100 km. Bak 88l, rurka wew. to 8mm!!! Lpg tak zamontowane, ze wcale instalacji nie widac.

    Lpg to nie obciach. Kazdy sam decyduje na czym jezdzi. Wazny jest jednak montaz.
    Dokladnie, ja tez gazik sobie planuje zalozyc, oprocz tego ze taniej to jeszcze ( dla mnie przede wszystkim ) ekologicznie, a teraz to sa technologie jakby lepsze niz instalacje z polonezow.

  7. #7
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2008
    Posty
    1,126
    BMW
    e38 735 v8 98'
    Sk±d
    Skierniewice
    Witam. Na pocz±tku, chcia³em pogratulowaæ Gregowi oraz Stefanowi, swojej pomocniczej postawy.

    Co do reszty, mam pewne zastrze¿enia (wystarczy jedna osoba zwracjaj±ca uwagê, a nie ca³y peleton, chc±cy siê popisaæ znajomo¶ci± regulaminu ;) - to tylko odstrasza "nowych" )

    Co do gazu w 7er, bez wzglêdu czy to e65 czy e38 czy 5er e60, gaz musi byæ dobrze i dok³adnie za³o¿ony (czasem op³aca siê daæ parê groszy wiêcej) W tym celu musisz posiedzieæ trochê na forum, poczytaæ, poprzegl±daæ polecane i niepolecane zak³ady gazowników :)
    Je¶li kto¶ ¼le za³o¿y Ci gaz to bêdzie kaplica, mam tak u siebiê - kto¶ schrzani³ gaz, zak³adaj±c go i jak jadê by go naprawiæ to s³yszê, ¿e to wina benzyny a nie gazu, z kolei jak pojadê do mechaników to mi mówi±, ¿e jaki¶ baran ¼le gaz za³o¿y³ i pierw trzeba to naprawiæ - w efekcie je¿d¿ê na benzynie.

    Co do silnika, to sam mam 3,5 litra (co prawda trochê s³abszy bo z e38) i powiem Ci, ¿e brakuje mi mocy.

  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Apr 2009
    Posty
    140
    BMW
    320dT E91, by³o 745i E65 x2
    Sk±d
    O¶wiêcim
    Ja mam pytanie do posiadaczy gazu w N62 - bardziej z ciekawo¶ci, bo nie planowa³em go nigdy i nie planuje. Gaz jak wiemy oznacza do³o¿enie do auta kolejnych elementów, na ktorych dzia³aniu (poprawnym) musimy polegaæ. Wtryski, komp, mase rzeczy pomiêdzy tym, butla w baga¿niku.

    Za³o¿yæ gaz to nie problem - wystarczy znale¼c specjaliste, który nam to mniej lub bardziej dobrze zrobi. Tylko co dalej? Ustawienie gazu w N62 to jest z tego co czyta³em i co siê dowiadywa³em dla wielu magia. Poza tym ustawiæ trzeba (te¿ z wiedzy "czytanej") ten silnik na hamowni i tylko maj±c dane z niej jeste¶my w stanie jednoznacznie okre¶liæ, czy auto jedzie jak powinno, czy nie. Nie oszukujmy siê, Valvetroniki to nie jest magia dla kogo¶ w temacie, ale ilu bêdzie specjalistów maj±cych na koncie zagazowanie tych aut i ilu z nich bêdzie w stanie na hamowni potwierdziæ, ¿e ich efekt pracy jest co¶ wart?

    Druga sprawa - gaz za³o¿ony, na hamowni wyszlo ¿e auto nawet je¼dzi. Teraz trzeba to eksploatowac, wymieniaæ jakie¶ filtry, co kilkana¶cie tysiêcy (znowu wiedza "czytana") robic poprawki i na hamowni najlepiej je sprawdzaæ. Bo elementy instalacji sie zu¿ywaj±, tak jak reszta. Znowu wiêc poza serwisem BMW, musimy odwiedzaæ serwis gazu. Ja rozumiem, ¿e koszta obs³ugi s± ni¿sze ni¿ w serwisie BMW za pilnowanie stanu gazu, ale koszt to te¿ czas a je¿d¿enie do speca co chwila bo co¶ nie chodzi jak powinno, mamy problem z którym on sobie nie mo¿e poradziæ albo po prostu ci±gle trzeba co¶ poprawiaæ - mo¿e nas wyj¶c drogo. Bo co mi z tego, ¿e go¶æ daje gwarancje, jak co 2-3 miesi±ce lub co 2-3 tygodnie (skrajnie co 2-3 dni) bêdê u niego spêdza³ czas, nie koniecznie wolny. Mo¿e troche dramatyzuje, ale w mojej profesji tak ju¿ jest, ¿e przewiduje siê ka¿da ewentualno¶æ i stara przygotowaæ rownie¿ na najgorsz± :)

    Reasumuj±æ - fajnie jest je¼dzic na gazie, ale je¶li wybiera³bym tanie je¿d¿enie, to wole juz braæ diesla (jesli mowa o w miarê m³odym aucie). Do LPG nie mam przekonania, bo mimo tego, ¿e in¿ynierowie BMW prze¶cigaj± siê w idiotycznych i szkodz±cych u¿ytkownikom aut pomys³ach (jak ten z rurk± w N62), to jednak mam wiêksze zaufanie do nich i do ich silnika - ni¿ do najlepszego nawet specjalisty od LPG.

    Proszê wiêc o wyja¶nienie jak wygl±da eksploatacja instalki w szczególnym przypadku na N62, kogo¶ kto je¼dzi³ z tym d³u¿ej ni¿ tydzien / miesi±c i po tym czasie nie sprzeda³. Bêdê wdziêczny :)

  9. #9
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    6,976
    BMW
    E23/E38/E65
    Sk±d
    DZG
    Blog
    1
    Moja 745i N62 na gazie PRINS VSI od sierpnia/wrzesnia 2009.

    Ilosc przejechanych kilometrow - ok. 30000.

    Ustawienia instalacji zostaly wykonane przy pomocy testera korekt czasu wtrysku (OBD II).

    Raz ustawione we wrzesniu 2009, dwa miesiace pozniej testowane innym softem przez OBD II ktory takze kontroluje korekty czasow wtrysku benzyna/gaz i jest w DE polecany przez Prins´a do ustawiania instalacji.

    Ustawienia byly wykonane w czasie jazdy na autostradzie, na mozliwie plaskim i prostym terenie.

    Ustawienia dokonywane byly po koleji w roznych stopniach obciazenia silnika, przy roznych predkosciach. Wazne aby test na benzynie a za chwiloe na gazie byl w prawie identycznych warunkach.

    W moim przypadku byly to bardziej testy niz ustawianie poniewaz wpisane w komputer Prins´a wartosci podane dla tego silnika od producenta instalacji okazaly sie idealne.

    Od montazu do dzis nie bylo z instalacja zadnych problemow.

    Poniewaz instalacja zostala przeniesiona z mojego e38 w ktorym dzialala 2 lata, w 2009 roku wykonalem rewzje parownika przy pomocy zestawu naprawczego za ok. 100 PLN we wlasnym zakresie.

    Zmiana filtru fazy lotnej i plynnej to koszt. ok. 25-30 PLN co 15-20 tys km.

    Ustawienie instalacji na hamowni bylo by na pewno dokladniejsze.

    Od montazu instalacji nie pojawil sie ani razu zaden blad zwiazany z praca silnika.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odno¶nie funkcjonowania forum, wspó³pracy ...
    Proszê o kontakt ze mn± .!


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •