Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Wątek: [mechanika] Jaka temperatura silnika M60?

  1. #11
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    21
    BMW
    e38
    Skąd
    wroclaw
    U mnie w mieście dochodzi do 93 stopni w trasie jakos 91 stopni. Wskazówka idealnie na połowie.

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Dzięki wszystkim za info.
    Cytat Zamieszczone przez paweł_wawa
    A tak w ogóle to myślałem, że masz M62 :-)
    Faktycznie, mam M62. Ale temperatura podoba mi się bardziej ta z M60, bo ile można się stresować patrząc non stop czy jest 109°C czy może wchodzi już na 110°C...

    Jeszcze tytułem wyjaśnienia: odkryłem niedawno, że dla M60 były dwa termostaty: jeden 85°C a drugi 95°C. Okazuje się (i to chciałem potwierdzić), że ten 85°C był termostatem BAZOWYM (czyli taki sam szedł na Niemcy i kraje tropikalne).
    Z kolei 95°C montowano przede wszystkim do aut bez katalizatora + na USA. Czyli zapewne chodziło wyłącznie o czystość spalin. Dopóki nie "wynaleźli" sterowanego elektronicznie termostatu, podgrzewali motor umiarkowanie, w M62 już poszli na całość.
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  3. #13
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    Dopóki nie "wynaleźli" sterowanego elektronicznie termostatu, podgrzewali motor umiarkowanie, w M62 już poszli na całość.
    Albo intensywniej chłodzili, do podgrzewać się to umie sam. ;)

    A co do sterowania termostatem w M62 -- wszystko jest opisane tutaj - plik PDF, strona 10 i następne.
    W skrócie - w M62 jest termostat o punkcie otwarcia 103*C z podgrzewaniem, żeby otwierał się przy 85*C przy dużym obciążeniu. Wiec jakby podgrzewanie padło, to silnik straci trochę powera przy pełnym obciążeniu (przesunięcie zapłonu dla uniknięcia spalania stukowego), ale raczej się nie zagotuje.
    A wysoka temperatura pozwala zmniejszyć spalanie przy obciążeniu częściowym.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    I dlatego m62 jest ekonomiczniejsze od m60.

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Cytat Zamieszczone przez xsilver
    I dlatego m62 jest ekonomiczniejsze od m60.
    trochę tak + ma trochę lepszą emisję, a kosztem tego jest podatność na przegrzanie... :/
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •