i na dodatek normalnie otwarte. Żadne tam silniczki krokowe :/
i na dodatek normalnie otwarte. Żadne tam silniczki krokowe :/
Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci
Czy w takim razie pracują one na zasadzie: przepływ cieczy ustawiony na 10% = zawór otwarty przez 0,1s oraz zamknięty przez 0,9s (oczywiście czasy są przykładowe).
Jeśli tak, to stukanie zaworków byłoby objawem normalnej pracy. Z dokładnością do jakichś tam gumowych zderzaków.
Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton
Jest dokładnie tak jak piszesz. Zawory działają właśnie na zasadzie zamknij/otwórz i słychac stukanie. Widać nawet jak węże są lekko szarpane :)
Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci
Temat rozwija się .... powiem tylko od siebie, że "robiłem to" zwykłe cewki ;) - i moja jedna była spalona, aż rdzeń przytopił się do uzwojenia ( rozumiem, że tylko Ci co byli na lekcji Fizyki wiedzą o czym piszę :] ) nic się z instalacją nie stało choć było Zwarcie 8/ ! ( auto TAK jeździło z 1,5 roku ). Dostałem cewkę od E36 (gratisowo), bo tam jest jedna i tą wlutowałem i GITARA![]()
czy te zawory nie są sterowane czasem modulowanym sygnałem o zmiennej szerokości czyli PWMami zamiast analogowym sygnałem?Zamieszczone przez sylwekk
sorki nie doczytałem całego tematu.skoro są sterowane prostokątami może byc różnie z montowaniem z innego modelu
Ejj ejj i tak wszyscy wiedzą, że wagarowałem na fizyce tak samo jak i na chemii ;DZamieszczone przez ArekLand
Co do zaworków mam kolejny ciekawy trop!
http://www.realoem.com/bmw/showparts...=64&fg=18&hl=5
Te zawory pochodzą z E60 i zakończono ich produkcję w 09/2004 a więc ich zamiennikiem są wszystkie nowsze, czyli te z niższym zaworem!
Dla przykładu podam aukcję zaworów które były produkowane do 2004 roku
http://www.allegro.pl/item983070145_...1_e63_e64.html
http://www.realoem.com/bmw/partxref....915&showeur=on
A więc te nowsze muszą być absolutnie zgodne z elektryką poprzedników.
tutaj przykład nowszych z charakterystycznie krótszymi zaworami
http://www.allegro.pl/item983053710_...w_e60_e61.html
http://www.realoem.com/bmw/partxref....6411+6+931+708
I mam kompletny rebus ;D były w końcu różnice czy nie były? Skoro w wypadku E60 czy krótkie (nowsze) czy długie (starsze) nie mają znaczenia.
Kolejne elektrozawory były montowane w X5 i są 2 rodzaje.
Te montowane w X5, które były dłuższe były tymi samymi co idą do E39, E38
http://www.allegro.pl/item970571440_...ktrozawor.html
http://www.realoem.com/bmw/partxref....995&showeur=on
Te krótsze z X5 były montowane także do:
http://www.allegro.pl/item1002296032..._e53_e_53.html
http://www.realoem.com/bmw/partxref....652&showeur=on
Chyba najprościej jednak będzie jak ktoś da rade zmierzyć oporność, którychkolwiek zaworów od E60 ;D
---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---
*** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!