Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Wątek: Elektrozawory ciepła- cała prawda?

  1. #21
    i na dodatek normalnie otwarte. Żadne tam silniczki krokowe :/
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  2. #22
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Czy w takim razie pracują one na zasadzie: przepływ cieczy ustawiony na 10% = zawór otwarty przez 0,1s oraz zamknięty przez 0,9s (oczywiście czasy są przykładowe).

    Jeśli tak, to stukanie zaworków byłoby objawem normalnej pracy. Z dokładnością do jakichś tam gumowych zderzaków.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  3. #23
    Jest dokładnie tak jak piszesz. Zawory działają właśnie na zasadzie zamknij/otwórz i słychac stukanie. Widać nawet jak węże są lekko szarpane :)
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  4. #24
    Vip Vip Awatar ArekLand
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    747
    BMW
    E38 2.8i "Zender"
    Skąd
    Leszno
    Temat rozwija się .... powiem tylko od siebie, że "robiłem to" zwykłe cewki ;) - i moja jedna była spalona, aż rdzeń przytopił się do uzwojenia ( rozumiem, że tylko Ci co byli na lekcji Fizyki wiedzą o czym piszę :] ) nic się z instalacją nie stało choć było Zwarcie 8/ ! ( auto TAK jeździło z 1,5 roku ). Dostałem cewkę od E36 (gratisowo), bo tam jest jedna i tą wlutowałem i GITARA

  5. #25
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    85
    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Przetłumacz to na język polski :) bo większość sprzedawców ni diabła nie będzie miała pojęcia o co chodzi.
    Na sprzedawców bym nie liczył. Coboss, jeśli uważałeś na zajęciach z fizyki, to z prawa Ohm-a możesz wyznaczyć prąd płynący przez obwód, znając opór odbiornika i napięcie na zaciskach. Zmniejszenie oporu obciążenia będzie skutkowało zwiększonym przepływem prądu, a w konsekwencji większym obciążeniem źródła. Zakładając zawory, gdzie elektromagnesy będą miały mniejszy opór, narażasz moduł sterujący na pracę w trudniejszych warunkach i ryzyko uszkodzenia.
    czy te zawory nie są sterowane czasem modulowanym sygnałem o zmiennej szerokości czyli PWMami zamiast analogowym sygnałem?
    sorki nie doczytałem całego tematu.skoro są sterowane prostokątami może byc różnie z montowaniem z innego modelu

  6. #26
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez ArekLand
    ( rozumiem, że tylko Ci co byli na lekcji Fizyki wiedzą o czym piszę :]
    Ejj ejj i tak wszyscy wiedzą, że wagarowałem na fizyce tak samo jak i na chemii ;D

    Co do zaworków mam kolejny ciekawy trop!

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...=64&fg=18&hl=5
    Te zawory pochodzą z E60 i zakończono ich produkcję w 09/2004 a więc ich zamiennikiem są wszystkie nowsze, czyli te z niższym zaworem!

    Dla przykładu podam aukcję zaworów które były produkowane do 2004 roku
    http://www.allegro.pl/item983070145_...1_e63_e64.html
    http://www.realoem.com/bmw/partxref....915&showeur=on

    A więc te nowsze muszą być absolutnie zgodne z elektryką poprzedników.
    tutaj przykład nowszych z charakterystycznie krótszymi zaworami
    http://www.allegro.pl/item983053710_...w_e60_e61.html
    http://www.realoem.com/bmw/partxref....6411+6+931+708

    I mam kompletny rebus ;D były w końcu różnice czy nie były? Skoro w wypadku E60 czy krótkie (nowsze) czy długie (starsze) nie mają znaczenia.

    Kolejne elektrozawory były montowane w X5 i są 2 rodzaje.
    Te montowane w X5, które były dłuższe były tymi samymi co idą do E39, E38
    http://www.allegro.pl/item970571440_...ktrozawor.html
    http://www.realoem.com/bmw/partxref....995&showeur=on

    Te krótsze z X5 były montowane także do:
    http://www.allegro.pl/item1002296032..._e53_e_53.html
    http://www.realoem.com/bmw/partxref....652&showeur=on

    Chyba najprościej jednak będzie jak ktoś da rade zmierzyć oporność, którychkolwiek zaworów od E60 ;D
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •