Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Wątek: Elektrozawory ciepła- cała prawda?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Cytat Zamieszczone przez hatecraft
    Czy te zaworki nie są sterowane impulsowo?
    Co przez to rozumiesz?

    Cytat Zamieszczone przez cursor
    sylwekk, który element bezpośrednio steruje tymi zaworami?
    Zawory są sterowane przez IHK(A), zatem trzeba zdemontować panel klimatronika i tam szukać wysterowania zaworów. Zawory są podłączone do pinów 20 i 21 w niebieskiej wtyczce.

  2. #2
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,273
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    zatem trzeba zdemontować panel klimatronika
    To akurat nie problem, pójdę po prostu na magazyn :P

    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    Zawory są podłączone do pinów 20 i 21 w niebieskiej wtyczce.
    Dzięki, będę szukać po płycie.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  3. #3
    O ile dobrze pamiętam, w panelu nie ma elementów typu przekaźnik. Czyli sterowanie odbywa się na kluczach tranzystorowych.

  4. #4
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,273
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    Czyli sterowanie odbywa się na kluczach tranzystorowych.
    Nawet jeśli, to każdy klucz ma pewną wydajność prądową. Wiedząc co to za element, można sprawdzić w nocie jaki prąd wytrzyma i a mając rezystancję zaworu z e38 sprawdzić jaki prąd płynie po wzbudzeniu takowego zaworu.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  5. #5
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Zmierzyłem oporność w elektrozaworach od E39/E38

    pomiędzy pinami 1-2 oraz 1-3 jest 13,0 czasami się wychyla do 13,1
    pomiędzy pinami 2-3 jest 25,7
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  6. #6
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,273
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    pomiędzy pinami 1-2 oraz 1-3 jest 13,0 czasami się wychyla do 13,1
    pomiędzy pinami 2-3 jest 25,7
    Wynika z tego, że pin 1 jest wspólny dla obu cewek.
    Wynikałoby z tego, że przez cewkę płynie prąd ok. 1A
    Teraz przydałoby się tylko znać rezystancję zaworów z e60
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  7. #7
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    Czy te zaworki nie są sterowane impulsowo?
    Co przez to rozumiesz?
    Sterowanie impulsowe ze zmiennym wypełnieniem, żeby można było otworzyć zawór częściowo -- w INPA jest test zaworków i można je otwierać w zakresie 0-100%.

    Na marginesie: u mnie jeden zaworek hałasuje. Musze tam zajrzeć, może obejdzie się bez wymiany...
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  8. #8
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez cursor
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    pomiędzy pinami 1-2 oraz 1-3 jest 13,0 czasami się wychyla do 13,1
    pomiędzy pinami 2-3 jest 25,7
    Wynika z tego, że pin 1 jest wspólny dla obu cewek.
    Wynikałoby z tego, że przez cewkę płynie prąd ok. 1A
    Teraz przydałoby się tylko znać rezystancję zaworów z e60
    Jeżeli trzeba dokładnie zmierzyć to jest to możliwe.
    Mam dodatkową wtyczkę, mam miernik i interfejs. Mogę puścić test zaworów z podłączonym szeregowo amperomierzem z osobna na pin 2 i 3 ale nam tutaj raczej chodzi o łatwiejszy i nieinwazyjny pomiar rezystancji elektrozaworów...
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    146
    BMW
    e38 4,0 aut. 1995
    Skąd
    Warszawa
    "Sterowanie impulsowe ze zmiennym wypełnieniem, żeby można było otworzyć zawór częściowo -- w INPA jest test zaworków i można je otwierać w zakresie 0-100%"


    No właśnie, a jak to są krokowe silniczki?, może ktoś to rozbierał? u mnie diagnostyka też wykazuje błąd elektrozaworu, ale może ktoś ma to już na wierzchu i rozdłubie?
    pzdr

  10. #10
    To są najzwyklejsze elektromagnesy.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •