i na dodatek normalnie otwarte. ¯adne tam silniczki krokowe :/
i na dodatek normalnie otwarte. ¯adne tam silniczki krokowe :/
Czyste sumienie wynika najczê¶ciej ze z³ej pamiêci
Czy w takim razie pracuj± one na zasadzie: przep³yw cieczy ustawiony na 10% = zawór otwarty przez 0,1s oraz zamkniêty przez 0,9s (oczywi¶cie czasy s± przyk³adowe).
Je¶li tak, to stukanie zaworków by³oby objawem normalnej pracy. Z dok³adno¶ci± do jakich¶ tam gumowych zderzaków.
Skrzynie automatyczne siê zu¿ywaj±! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestaj± wierzyæ w Boga, to nie jest tak, ¿e w nic nie wierz±, ale wierz± w cokolwiek.
G. K. Chesterton
Jest dok³adnie tak jak piszesz. Zawory dzia³aj± w³a¶nie na zasadzie zamknij/otwórz i s³ychac stukanie. Widaæ nawet jak wê¿e s± lekko szarpane :)
Czyste sumienie wynika najczê¶ciej ze z³ej pamiêci
Temat rozwija siê .... powiem tylko od siebie, ¿e "robi³em to" zwyk³e cewki ;) - i moja jedna by³a spalona, a¿ rdzeñ przytopi³ siê do uzwojenia ( rozumiem, ¿e tylko Ci co byli na lekcji Fizyki wiedz± o czym piszê :] ) nic siê z instalacj± nie sta³o choæ by³o Zwarcie 8/ ! ( auto TAK je¼dzi³o z 1,5 roku ). Dosta³em cewkê od E36 (gratisowo), bo tam jest jedna i t± wlutowa³em i GITARA![]()
czy te zawory nie s± sterowane czasem modulowanym sygna³em o zmiennej szeroko¶ci czyli PWMami zamiast analogowym sygna³em?Zamieszczone przez sylwekk
sorki nie doczyta³em ca³ego tematu.skoro s± sterowane prostok±tami mo¿e byc ró¿nie z montowaniem z innego modelu
Ejj ejj i tak wszyscy wiedz±, ¿e wagarowa³em na fizyce tak samo jak i na chemii ;DZamieszczone przez ArekLand
Co do zaworków mam kolejny ciekawy trop!
http://www.realoem.com/bmw/showparts...=64&fg=18&hl=5
Te zawory pochodz± z E60 i zakoñczono ich produkcjê w 09/2004 a wiêc ich zamiennikiem s± wszystkie nowsze, czyli te z ni¿szym zaworem!
Dla przyk³adu podam aukcjê zaworów które by³y produkowane do 2004 roku
http://www.allegro.pl/item983070145_...1_e63_e64.html
http://www.realoem.com/bmw/partxref....915&showeur=on
A wiêc te nowsze musz± byæ absolutnie zgodne z elektryk± poprzedników.
tutaj przyk³ad nowszych z charakterystycznie krótszymi zaworami
http://www.allegro.pl/item983053710_...w_e60_e61.html
http://www.realoem.com/bmw/partxref....6411+6+931+708
I mam kompletny rebus ;D by³y w koñcu ró¿nice czy nie by³y? Skoro w wypadku E60 czy krótkie (nowsze) czy d³ugie (starsze) nie maj± znaczenia.
Kolejne elektrozawory by³y montowane w X5 i s± 2 rodzaje.
Te montowane w X5, które by³y d³u¿sze by³y tymi samymi co id± do E39, E38
http://www.allegro.pl/item970571440_...ktrozawor.html
http://www.realoem.com/bmw/partxref....995&showeur=on
Te krótsze z X5 by³y montowane tak¿e do:
http://www.allegro.pl/item1002296032..._e53_e_53.html
http://www.realoem.com/bmw/partxref....652&showeur=on
Chyba najpro¶ciej jednak bêdzie jak kto¶ da rade zmierzyæ oporno¶æ, którychkolwiek zaworów od E60 ;D
---===Bo rado¶æ to suma drobnych przyjemno¶ci===---
*** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
Ze wzglêdu na ograniczony czas coraz rzadziej zagl±dam na forum :(
W sprawach pilnych proszê o kontakt na maila coboss@op.pl pamiêtajcie o zaznaczeniu, ¿e jeste¶cie klubowiczami!