Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Poka¿ wyniki od 21 do 26 z 26

W±tek: Elektrozawory ciep³a- ca³a prawda?

  1. #21
    i na dodatek normalnie otwarte. ¯adne tam silniczki krokowe :/
    Czyste sumienie wynika najczê¶ciej ze z³ej pamiêci

  2. #22
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Do³±czy³
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Sk±d
    Warszawa
    Blog
    7
    Czy w takim razie pracuj± one na zasadzie: przep³yw cieczy ustawiony na 10% = zawór otwarty przez 0,1s oraz zamkniêty przez 0,9s (oczywi¶cie czasy s± przyk³adowe).

    Je¶li tak, to stukanie zaworków by³oby objawem normalnej pracy. Z dok³adno¶ci± do jakich¶ tam gumowych zderzaków.
    Skrzynie automatyczne siê zu¿ywaj±! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestaj± wierzyæ w Boga, to nie jest tak, ¿e w nic nie wierz±, ale wierz± w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  3. #23
    Jest dok³adnie tak jak piszesz. Zawory dzia³aj± w³a¶nie na zasadzie zamknij/otwórz i s³ychac stukanie. Widaæ nawet jak wê¿e s± lekko szarpane :)
    Czyste sumienie wynika najczê¶ciej ze z³ej pamiêci

  4. #24
    Vip Vip Awatar ArekLand
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    747
    BMW
    E38 2.8i "Zender"
    Sk±d
    Leszno
    Temat rozwija siê .... powiem tylko od siebie, ¿e "robi³em to" zwyk³e cewki ;) - i moja jedna by³a spalona, a¿ rdzeñ przytopi³ siê do uzwojenia ( rozumiem, ¿e tylko Ci co byli na lekcji Fizyki wiedz± o czym piszê :] ) nic siê z instalacj± nie sta³o choæ by³o Zwarcie 8/ ! ( auto TAK je¼dzi³o z 1,5 roku ). Dosta³em cewkê od E36 (gratisowo), bo tam jest jedna i t± wlutowa³em i GITARA

  5. #25
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2008
    Posty
    85
    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Przet³umacz to na jêzyk polski :) bo wiêkszo¶æ sprzedawców ni diab³a nie bêdzie mia³a pojêcia o co chodzi.
    Na sprzedawców bym nie liczy³. Coboss, je¶li uwa¿a³e¶ na zajêciach z fizyki, to z prawa Ohm-a mo¿esz wyznaczyæ pr±d p³yn±cy przez obwód, znaj±c opór odbiornika i napiêcie na zaciskach. Zmniejszenie oporu obci±¿enia bêdzie skutkowa³o zwiêkszonym przep³ywem pr±du, a w konsekwencji wiêkszym obci±¿eniem ¼ród³a. Zak³adaj±c zawory, gdzie elektromagnesy bêd± mia³y mniejszy opór, nara¿asz modu³ steruj±cy na pracê w trudniejszych warunkach i ryzyko uszkodzenia.
    czy te zawory nie s± sterowane czasem modulowanym sygna³em o zmiennej szeroko¶ci czyli PWMami zamiast analogowym sygna³em?
    sorki nie doczyta³em ca³ego tematu.skoro s± sterowane prostok±tami mo¿e byc ró¿nie z montowaniem z innego modelu

  6. #26
    Vip Vip Awatar coboss
    Do³±czy³
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Sk±d
    Szlachta Rydzyñska ko³o wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez ArekLand
    ( rozumiem, ¿e tylko Ci co byli na lekcji Fizyki wiedz± o czym piszê :]
    Ejj ejj i tak wszyscy wiedz±, ¿e wagarowa³em na fizyce tak samo jak i na chemii ;D

    Co do zaworków mam kolejny ciekawy trop!

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...=64&fg=18&hl=5
    Te zawory pochodz± z E60 i zakoñczono ich produkcjê w 09/2004 a wiêc ich zamiennikiem s± wszystkie nowsze, czyli te z ni¿szym zaworem!

    Dla przyk³adu podam aukcjê zaworów które by³y produkowane do 2004 roku
    http://www.allegro.pl/item983070145_...1_e63_e64.html
    http://www.realoem.com/bmw/partxref....915&showeur=on

    A wiêc te nowsze musz± byæ absolutnie zgodne z elektryk± poprzedników.
    tutaj przyk³ad nowszych z charakterystycznie krótszymi zaworami
    http://www.allegro.pl/item983053710_...w_e60_e61.html
    http://www.realoem.com/bmw/partxref....6411+6+931+708

    I mam kompletny rebus ;D by³y w koñcu ró¿nice czy nie by³y? Skoro w wypadku E60 czy krótkie (nowsze) czy d³ugie (starsze) nie maj± znaczenia.

    Kolejne elektrozawory by³y montowane w X5 i s± 2 rodzaje.
    Te montowane w X5, które by³y d³u¿sze by³y tymi samymi co id± do E39, E38
    http://www.allegro.pl/item970571440_...ktrozawor.html
    http://www.realoem.com/bmw/partxref....995&showeur=on

    Te krótsze z X5 by³y montowane tak¿e do:
    http://www.allegro.pl/item1002296032..._e53_e_53.html
    http://www.realoem.com/bmw/partxref....652&showeur=on

    Chyba najpro¶ciej jednak bêdzie jak kto¶ da rade zmierzyæ oporno¶æ, którychkolwiek zaworów od E60 ;D
    ---===Bo rado¶æ to suma drobnych przyjemno¶ci===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze wzglêdu na ograniczony czas coraz rzadziej zagl±dam na forum :(
    W sprawach pilnych proszê o kontakt na maila coboss@op.pl pamiêtajcie o zaznaczeniu, ¿e jeste¶cie klubowiczami!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •