witam, jak podłączyć nie orgi wzmacniacz żeby się wyłączał i załączał razem z radiem? dodam że mam orginalne radio bmw professional + orgi wzamcniacz + zmieniarak 6CD.
prosze o konkretne odpowiedzi na moje pytanie.
Wersja do druku
witam, jak podłączyć nie orgi wzmacniacz żeby się wyłączał i załączał razem z radiem? dodam że mam orginalne radio bmw professional + orgi wzamcniacz + zmieniarak 6CD.
prosze o konkretne odpowiedzi na moje pytanie.
Gdzieś to opisałem - musisz przeszukać forum - wpinałem sie tak właśnie..
kolego wiem ze to bylo opisywane milion razy, moze nie dowidze ale nigdzie nie znalazlem konkretnej odpowiedzi gdzie podpiąć remote control nie orgi wzmacniacza!! jezeli wiesz to poprostu napisz albo podaj link tak mi pomozesz.... :/Cytat:
Zamieszczone przez Aldik
Ile jeszcze tematów założysz w tej sprawie?
Bier miernik w łapę, do tego jakiegoś kumpla. On niech włącza i wyłącza radio, a ty na wzmacniaczu z tyłu mierz, który przewód robi za remote
Trzeba chwile odczekać zanim się uśpi - jest tak że przynajmniej przy navi 16/9 dopiero po jakieś chwily odcina ...Cytat:
Zamieszczone przez cursor
http://forum.7er.pl/audio-tuba-plus-...ght=tuba+aldik
może na zdjęciu dojrzysz jak podpiąlem, auto juz w komisie więc nie jestem w stanie tego teraz skorygować :)
nie każdy jest elektronikiem kolego i nie każdy ma smykałkę do miernika! skoro czegoś nie wiem i nie znalazłem tego na forum to szukam pomocy, a ty jeśli nie umiesz mi napisać który to kabelek jest remote to przeczytaj jeszcze raz co napisałem w poście! PROSZĘ KOGOŚ O POMOC a nie prawienie mądrości!!! wypowiadać się może każdy ale konkretnej odpowiedzi nikt... :xCytat:
Zamieszczone przez cursor
A napięcie na aku zmierzyć potrafisz?Cytat:
Zamieszczone przez mogewszystko
Jeśli tak, to równie dobrze sam potrafisz znaleźć remote
Spokojnie. Kolega cursor zasugerował sensowną metodę odnalezienia pożądanych sygnałów. Jeśli nie lubisz lub nie umiesz posługiwać się przyrządami, to możesz przestudiować schemat w WDS.Cytat:
Zamieszczone przez mogewszystko
WDS On-Line
Odszukaj tam element oznaczony "A18". Znajdziesz rozpiskę pinów wzmacniacza (patrz na taki z dwoma wtyczkami - ten z trzema to wzmacniacz DSP).
Kolego Cursor, myślę ,że kolega pisze wyraznie, prosząc o pomoc, dla Ciebie może to jest oczywiste ale dla niego już nie. Nie wszyscy muszą się znać na wszystkim, dlatego odpowiedzi powinny być jak najbardziej proste i zrozumiałe dla pytającego.Myślę że wystarczyłoby podać kolor przewodu a kolega już by sobie poradził.Dlatego prośba na przyszłość,jak zabierasz głos w danym temacie to staraj się podawać odpowiedzi proste a zarazem szczegółowe. ;)Cytat:
Zamieszczone przez cursor
dokładnie, podajcie mi kolor kabelka i po sprawie... zamiast pomagać to utrudniacie...... :hah:Cytat:
Zamieszczone przez komando
Obstawiam, że będzie to kabelek w kolorze białym, podpięty do pinu 2 wtyczki bez obrotowej blokady.
Czyli rozumiem, że właściciele 7-er są debilami, którzy nawet nie potrafią miernika użyć?Cytat:
Zamieszczone przez komando
Tak by wynikało z twojego postu.
Jak już Sylwek napisał, podałem najskuteczniejszy sposób, żeby sprawdzić, który to przewód.
Nie jest żadną filozofią jeden styk miernika podłączyć do masy(chociażby z budy, albo aku, daleko nie ma), a drugim stykiem szukać gdzie mamy napięcie. Później zatrudnić kumpla, który będzie włączać i wyłączać sprzęt, a my będziemy obserwować zachowanie miernika.
Nie podałem konkretów bo:
1. U szajboosa jest navi MK3, a kolega ma zupełnie inne audio, więc nie mam pewności czy to, to samo. Z resztą w innym temacie podałem, że podpiąłem się bodajże do białego przewodu(nie pamiętam po prostu, a nie będę rozgrzebywać auta)
2. Jest WDS online, w którym sobie można sprawdzić schematy.
Jeszcze niedawno trochę denerwowałem się jak szukałem niektórych informacji(np. zmiana wtyczek do foteli z po na przedliftowe), że chłopaki odsyłają do WDS'a. Teraz im się nie dziwię jak niektórzy wpadają na forum i oczekują gotowca, nie zadając sobie ani odrobiny trudu(bo po co, lepiej zrobić awanturę, bo przecież ja nic nie umiem).
cursor, nie ma się co denerwować.... Myślę, że niezbędne informacje zostały w tym temacie zawarte. Moim zdaniem lepiej jest dać komuś wędkę, niż podać przyprawioną rybę.
Inna sprawa, że jeśli ktoś boi się użyć miernika, nie powinien podejmować rękawicy i samodzielnie ingerować w instalację w aucie. Koszt pomyłki może być spory.
Też jestem tego samego zdania, ale niektórzy są na tyle wygodni, że wolą dostać to drugie.Cytat:
cursor, nie ma się co denerwować.... Myślę, że niezbędne informacje zostały w tym temacie zawarte. Moim zdaniem lepiej jest dać komuś wędkę, niż podać przyprawioną rybę.
Fakt, w takim razie lepiej oddać to komuś kumatemu.Cytat:
Zamieszczone przez sylwekk
Ja jak robiłem audio u szajboosa to byłem świadom, że jak coś zrobię nie tak, to będę krewny szajboosowi BM24, a te tanie nie są ;)
Może za mocno powiedziane..... ale co ma jedno do drugiego???czy trzeba się znac na BMW aby nim jeżdzić??? Ja na wielu rzeczach w BMW się nie znam,ale w wielu innych tematach mógłbym Ciebie zawstydzić?? więc te porównania są nie na miejscu... Tak jak pisze kolega Sylwekk ,pohamuj emocje!!! i na przyszłość tak jak prosiłem wyżej. ;)Cytat:
Zamieszczone przez cursor
Kolego według ciebie żeby jeździć 7er-em trzeba być też mega kotem w elektronice? ja rozumiem że nie chcecie podawać gotowych rozwiązań bo takich jak ja jest tysiąc a wy sami dochodziliście do wszystkiego.... to w takim razie zamknijcie dostęp forum dla nowych użytkowników (bo przecież nowi chcą wszystko gotowe i sa debilami). Przepraszam że to mówie ale jeszcze niedawno miałem samochód innej marki i na innym forum ludzie jakoś sie dogadywali i starali się pomóc każdemu jak tylko wiedzieli a tu panuje jakaś dziwna atmosfera.... wyższości starych userów nad nowymi! wszyscy jesteśmy fanami 7er i powinniśmy se radzić a nie stwarzać takich sytuacji do podnoszenia sobie ciśnienia czytając lub pisząc posta! PozdrawiamCytat:
Zamieszczone przez cursor
Panowie, uważam, że w tym temacie, zostało powiedziane już wszystko i nie wyciągajmy kto, jak, powinień i co!!!Mam nadzieje, że wszyscy się rozumiemy i wzajemnie sobie pomagamy :D
Dobra. Starczy tych przepychanek.
Aby jeździć czymkolwiek (również 7er), wystarczy prawo jazdy. Aby wykonywać modyfikacje i naprawy, należy mieć ku temu kompetencje oraz podstawowy zakres wiedzy i umiejętności. No chyba, że auto jest swoistym poligonem doświadczalnym z opcją zniszczenia.
Prosiłbym raczej o docenienie faktu podania wskazówek, jak osiągnąć zamierzony cel, niż prezentację niezadowolenia z faktu, że przekazane informacje nie wypełniają luki w wiedzy elementarnej.
Fakt jest doceniony i dziękuje za niego, ale można było powiedzieć odrazu że chodzi o biały kabelek i było by po sprawie! :DCytat:
Zamieszczone przez sylwekk
------------------------------------------------------------------------------------------------
koledzy ma ktoś po polsku rozpiskę wtyczek wchodzących do orgi wzmacniacza hifi? zamierzam wpiąć konwerter high-RCA.
może w końcu założę tą skrzynie i wzmacniacz i będzie po kłopocie!
Na razie wlutowałem kabelki w radyjko i zrobiłem aux :) dzięki pomocy fotorelacji jednego z kolegów :)
Edytuj posty
Rozpiskę znajdziesz w WDS. Wprawdzie nie po polsku, ale pismo obrazkowe jest na tyle czytelne, że bez problemu można ogarnąć, co z czym jest połączone.
chłopaki udało mi się dziś zamontować wzmacniacz + sub :)
gra fajnie tylko słyszę delikatne szumy w subie?? wiecie może co je powoduje?
i pytanko drugie mam worek na narty, jak go wyciągnąć całkowicie? jest jakoś przykręcony? zaczepiony? :)
http://images48.fotosik.pl/299/ff4e7d1a50988a85med.jpg
W około worka od strony bagażnika jest plastikowa ramka na zatrzaskach podważ ją w tych miejscach, kal odczepisz tą ramkę to worek wyjdzie.
PS jak wyjmiesz worek to nie władaj ramki z powrotem bo będzie spadać, chyba że ja przykleisz
Szumy powoduje inny potencjał masy w radiu i dołożonym wzmacniaczu. Połącz przewodem obudowę oryginalnego wzmacniacza, z obudową tego dołożonego i powinno być cacy.
hm.... przecież i jeden wzmacniacz i drugi maja tą samą masę. wyjaśnij mi szczegółowo o czym mówisz co i gdzie dokładniej. :cool:Cytat:
Zamieszczone przez Rafciu
Kolega pewnie pisze o masie sygnałowej. Faktycznie może mieć to wpływ na zakłócenia.
Kolega ma na myśli masę zasilania.
Zasada jest taka, żeby urządzenia audio miały masę połączoną w jednym punkcie, a jak do zasilania radia wykorzystasz seryjną instalację, to może dojść do pętli masy.
plus nowego wzmacniacza mam pod + akumulatora, a - mam tam gdzie jest przykręcony przewód od akumulatora do karoserii (śruba pod lewarkiem), czy powinienem to zmienić?
Tak jak Cursor napisał, miałem na myśli "masę" zasilania. Generalnie zasada jest taka, żeby masa zasilania wszystkich komponentów audio (radio, wzmacniacz, ewentualnie procesor dźwięku), była podłączona w jednym miejscu. Jednakże czasami trudno to w ten sposób podłączyć, a czasami takie podłączenie w cale nie daje efektu w postaci czystego dźwięku bez zakłóceń, ponieważ radio, lub wzmacniacz mają dodatkową masę (wzmacniacz przykręcony do karoserii, ramka radia przykręcona do karoserii). Ponadto radio i wzmacniacz są ze sobą połączone kablami sygnałowymi. W tak połączonym zestawie tworzy się owa pętla masy. Mogą pomóc specjalne izolatory pętli masy zakładane na przewody sygnałowe, a czasami pomaga zwykły kabelek który łączy ze sobą obudowy.
na chłopski rozum podłączyć masę starego wzmacniacza kabelkiem z nowym wzmacniaczem? :DCytat:
Zamieszczone przez Rafciu
kondensator eliminuje takie zaklucenia. Spełnia rolę filtra...
na chłopski rozum podłączyć masę starego wzmacniacza kabelkiem z nowym wzmacniaczem? :D[/quote]
Połącz kabelkiem obudowę starego wzmacniacza, z obudową nowego wzmacniacza :)
I daj znać czy pomogło.
Kondensator nie jest żadnym filtrem i nie eliminuje żadnych zakłóceń, w mojej byłej e46 gdzie był konkretny sprzęt i wszystkie masy były połączone w jednym miejscu łącznie z kondensatorem, wraz było słychać świst alternatora i inne dziwne dźwięki. Dopiero po zastosowaniu patentu z kabelkiem, wszystko ucichło :D
Jako ciekawostkę dodam, że dodatkowy cienki kabelek który jest w niektórych przewodach RCA nie służy jako remote, a właśnie jako wyrównanie mas, a błędnie jest traktowany jako remote.
ciekawe... a ja go użyłem właśnie jako remote :)Cytat:
Zamieszczone przez cursor