-
Chiptuning diesla
Witam,
co sądzicie o chiptuningu 4-litrowego diesla e65, macie z tym dobre lub złe doświadczenia?
Na wiosnę chciałbym poddać samochód takiej modyfikacji, aby jednostka szczególnie nie ucierpiała, a przede wszystkim nie kopciła.
Podobno dobre warsztaty są w Bielsko-Białej i Krakowie.
-
Ja jestem jak najbardziej za chipem w dieslach.Za miesiac i u mnie w 525 zawita wirusek.Natomiast co do e65 740d???
Nie wiem nie slyszalem.Ale moge sie popytac bo mam w tym lekkie rozeznanie.
Znam 2 dobre firmyz Wrocka:
1.Dynosoft
2.Jetronic
O obydwu slyszalem pochlebne opinie.\
Natomiast ja zawsze robilem w Dynosofcie i tam tez bede robic.
Pozdrawiam
-
Ja mogę Ci polecić firmę z Opola, mój znajomy tam robił swoje e65 760 i jest strasznie zadowolony. Tam masz opcje tylko chip, indywidual itp. Oni ci tam robią wszystko... wszystko zależy jaką chcesz kasę wrzucić.
Tutaj masz katalog przyrostu mocy:
http://www.44tuning.pl/chiptuning-bmw-7.html
Wyciągają 740d na około 310km
A tu strona główna:
http://www.44tuning.pl/
-
o ile silnikowi nic się nie stanie o tylu już obawiałbym się o skrzynke biegów.
-
Ja chciałem chip'ować 530d ale po obszernej lekturze doszedłem do wniosku że za dwa lata kupię 535d w m-pakiet.
Jakoś nie jestem do tego przekonany,i nie chce mieć problemów przez to spowodowane.
-
Ja miałem we wrocku zmieniane oprogramowanie tam koło psiego pola i super jak narazie. Aha nie napisałem jakie auto... Opel Vectra C 3.0 cdti. Teraz ma po hamowni 230km i coś trochę ponad 500Nm. Fajnie idzie i już rok to jest i dalej fajnie.
-
Ja mogę ręczyć za tą firmę http://www.ttc.pl/ Jeśli powiedzą że da się to zrobić i skrzynia wytrzyma, to wiem że tak będzie. Mają na koncie kilka fajnych projektów jak Calibra TDI, programy do tirów czy Maybacha. Ogarniają chłopaki sprawę i z czystym sumieniem mogę ich polecić
-
Jak wpiszesz w opcji szukaj słowo: chiptuning to wyskoczą Ci same konkretne tematy, ja Ci podam linka do jednego z ciekawszych moim zdaniem http://forum.7er.pl/tuning-chip-tuni...ght=chiptuning
Ja bym czipował. Dużo więcej frajdy z jazdy.
-
Z firmą z Opola miałem kontakt, udałem się do nich w celu chipowania zaraz po kupnie samochodu. Dzwoniłem do nich kilka razy, aby dowiedzieć się jakiś szczegółów, wytłumaczyłem dokładnie jaki samochód, jaki silnik, jaki przebieg...
Przyjeżdżam na umówioną datę i okazuje się że promocji na umówioną telefonicznie cenę nie będzie bo silnik V8 ma 2 sterowniki, czyli 2 700zł brutto(wersja Individual).
W czasie testu wyszło, iż jest błąd doładowania na biegu jałowym i prawdopodobnie przepływomierze są w pierwszej fazie usterki. Diagnostyka ta która trwała 1.5h kosztkowała mnie 750zł- jak tłumaczył odczyt komputerem 200, kasowanie błędu 200, hamownia jezdna 350zł. Cena zdecydowanie z kosmosu, zadeklarowałem że awarię usunę i czy koszty zostaną pomniejszone o tę kwotę na przyszły raz- nie.
Jak to się zareklamował-"kasuję tyle bo wiem gdzie uderzyć "młotkiem"".
Być może chiptuning w miarę im wychodzi ale z takim podejściem zdecydowanie daleko nie zajdą. Warsztatu więcej nie odwiedzę, polecić nie polecę- bo może akurat sytuacje będziecie mieć podobną do mojej i od wejścia będą jakieś "niedomówienia" kosztujące połowę wartości modyfikacji.
Szukam więc dzielnie dalej:) Jutro będę się kontaktował z Wrocławiem, Bielskiem i Krakowem.
-
Chip owszem ale do zdrowego auta i tylko manualnej skrzyni. Automaty źle znoszą większe obciążenia momentem obrotowym a szczególnie skrzynie montowane w BMW. Znam nawet 2 przypadki ,że po Chipie jedna popaliła tarczki po 3 tyś. km a druga po 10 tyś Km. Oczywiście dużo warunkuje styl jazdy ale Generalnie automatu bym w to nie pakował.
-
Dla tego podstawą jest odpowiednie zdiagnozowanie silnika. A nie tak jak niektóre firmy robią, ze po prostu zapinają kompa i wgrywają standardowy nowy soft.
Kolego sqlled, musiałeś trafić na jakichś oszołomów. 200zł za skasowanie błędu (jakieś 10 sekund roboty) to już jest lekka przesada. A co do silnika, to choćby miał 10 sterowników i 15 komputerów, to przygotowuje się jeden soft i ewentualnie na poszczególne sterowniki/komputery wgrywa go z lekkimi modyfikacjami. Bo przecież obie połówki silnika powinny chodzić w miarę podobnie, więc dostosowanie softu do danego sterownika to tylko lekkie poprawki np. w mapach. Jeśli obie od zera piszą 2 programy, to albo ktoś jest nienormalny, albo silnik jest kaput, skoro każda połówka silnika gada zupełnie inaczej. Kumpel jak robił 2 Maybachy, to owszem, zrobienie programu pod pierwszego zajęło mu cały dzień, ale przy drugim aucie siedział może z godzinę. Wgrał to samo co do pierwsze + lekkie korekty.
-
Dołącze się do tematu. Co do 535d to przeczytajcie ten artykuł http://www.motorauthority.com/blog/1...50hp-and-660nm
Hamann wyciska z niego 350koni i 660 nm ! 0-100 w 5.8 sekundy! po prostu rakieta!!!
Jak bym miał na wydanie 100-150tysięcy to raczej na pewno bym kupował 535d - coś niesamowitego!