Jako ze ciągle sie ucze (Adasio no coment hehe) to ciekawi mnie na jakiej zasadzie komputer określa przebieg to ich wymiany? Czy podaje tylko sprawdzenie stanu? hmm też dziwne !?
Wersja do druku
Jako ze ciągle sie ucze (Adasio no coment hehe) to ciekawi mnie na jakiej zasadzie komputer określa przebieg to ich wymiany? Czy podaje tylko sprawdzenie stanu? hmm też dziwne !?
Aldik to mozesz sobie sam skasowac.A potem ustawic na ile chcesz.A czujnik Ci sie zapali jak sie wyrobi.U mnie zapalil sie czujnik.Ja do sklepu kupilem klocki iczujnik sciagam kolo wypinam czujnik a tam jeszcze z pol klocka...BMW tak ustawilo ze pol klocka sie wyrobi i juz sie swieci czujnik heheh.
A komputer pewnie tak samo to wylicza jak wymiane swiec czy inne pierdoly w BC.
Hmm takie dziwne hmm bezsensu troszke, niesądzisz?
Wogóle kurcze to Ty i Adasio to jedyni co sie wypowiadają w temacie E65 buu co tak kiepsko :)?
A dlaczego dziwne?Cytat:
Zamieszczone przez Aldik
W zegarach są zapisane przebiegi jaki można zrobić np. na klockach (ten temat teraz nas interesuje :) ) i w trakcie zużywania się ten przebieg maleje, a przecięcie czujnika przez tarczę daje "znać" do zegarów że klocki są ku końcowi i wówczas przebieg z iluśtam (np. 6 tys km - zależy jak kto jeździ) wskakuje na zadaną wartość. To chyba 2 tys km. oczywiście na CID wyswietli się komunikat o zmianie klocków :)
Do przecięcia czujnika wartości na ile wystarcza sa oczywiście szacunkowe ;)
W e 65 czujnik jest rezystorem ,który w miarę jego ścierania zmienia wartość ,dltego można wskazać kiedy wymienić klocki :)
Co Ty ELVIS za bzdury wypisujesz!!Cytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Miałes go choć raz w ręku? To po prostu zworka która się przecina tarczą
Wytnij sam ten post, bo o mało nie spadłem z fotela
buahahhahahaCytat:
Zamieszczone przez sylwek7
rezystor czyli opornik więc chyba nie bardzo
Ale ściemy tu czytam a przecież sprawy klocków to jak w większości aut Bezi ma racje na początku to tylko telefon do S7 ratował sytuacje bo posty to jakby kamień w wode i cisza a teraz to już pare tematów jest do czytania dla nowicjusza
Spoko Panowie !!!
a dla twojej wiadomości tak wygląda ten czujnik
http://www.allegro.pl/item937407837_...ockow_ham.html
i on mi na opornik nie wygląda wiec to co piszesz to wielka B Z D U R A !!!!
WIĘĆ ROZMOWE UWAŻAM ZA ZAKOŃCZONĄ !!!
> No i wszystko sie wyjaśniło ,nie wiesz jak moga wyglądać rezystory ,w przeróżny sposób ,więc naprawdę nie wypowiadaj się bo się pogrążasz dalej ;DCytat:
Zamieszczone przez ADASIO
Panowie :faint:
My wiemy, że Wy na wódeczkę razem nie chodzicie (ująłem to najłagodniej jak umiałem :) )
Ale ten wątek jest na otwartym forum i wszyscy go czytają !!! Załóżcie sobie osobny temat na VIP i tam się szamoczcie za uszka !!!
Jestem zbulwersowany.
PS.
Staram się czytać ile się da, ale czytanie Waszych przepychanek radości mi nie daje :(
@ Wojtku temat uważam za zamkniety a z Panem ELVISEM nie mam o czym rozmawiać ani chęci a ni o czym
Panowie, pomijając poziom Waszej dyskusji, czy sprawia Wam przyjemność publiczne obrzucanie się błotem? Wymieńcie się uprzejmościami na PW i po sprawie. Powyższe przepychanki klasy żadnemu z Was nie dodały... Więc po co ten spektakl?
> zapytaj szanownego nadpobudliwego Adasia ...Cytat:
Zamieszczone przez sylwekk
poprostu nie lubie jak Pan Elvis sie mądrzy nie mając racji i wmawia że on jest ok a inni be
nie mam racji to sie przyznaje mówie ok "mea culpa" i po temacie
ale jak widać potem są takie akcje dlatego ja juz nic nie mówie w tym temacie bo każdy mój i Elvisa post wywołuje niepotrzebne dyskusje
No nie mogę - litości Panowie VIP-owie :faint:
Jak się dowiem, że za naszymi plecami chodzicie na wódkę to "pozabijam" ;D
Panowie no co z Wami, miałem okazje widzieć sie z Wami na 2ch spotach i obydwóch bardzo polubiłem a tutaj takie jaja - dziwne, czyżby na któryś spotkaniu jeden drugiemu panne odbił czy jak ?! SPOKOJNIE...
Więc dla zainteresowanych ,czujnik klocków hamulcowych w e65 jak i w e 60 jest inny niż np w e 38 ,tzn jest inna zasada działania jego.
W e 38 jest to czujnik działającu na zasadzie przetarcia się połączenia w nim, co przerywa obwód i mamy komunikat ,że są klocki do wymiany.
W e 65 czujnik ten jest rezytorem warstwowym i w miare zużycia przecierają się jego warstwy ,a co za tym idzie zmienia się jego rezystancja , dlatego pokazuje nam ile możemy mnie więcej zrobić km do wymiany klocków.
Gdy założycie do e 65 czujnik z e 38 to nawet nie da sie skasowac błędu.
Pozdrawiam :)
Wojtku ja już nie piję :P
To by było super :)Cytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Pomijając ten bzdet
A co się dzieje w czasie kiedy zakładamy nowe tarcze i klocki i podczas zuzywania się tych elementów czujnik wisi "w powietrzu". Jak działa wówczas odliczanie na desce? Bo przeciez odlicza - prawda?
i podpytam - skad wziąść na przyszłośc tak tajemną wiedzę. Pytam bo dociekliwy jestem, jeszcze młody i chcę się uczyć :)
Jeszcze inna sprawa dlaczego udawało się w E65 skasowac klocki "na zworkę" w momencie kiedy przychodziły wadliwe czujniki? półtora roku temu była taka partia :)
To akurat dałoby się wytłumaczyć... A wystarczy wziąć po prostu omomierz i porównać wartości na czujniku nowym i lekko zużytym...Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
> Może odliczać z czujnika drugiego ,wszystkie czujniki "wisiały w powietrzu" czy tylko jeden ?Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
Gdy się przypatrzysz na budowę czujnika do E65 zauważysz, że ma on jakby nadlew w kształcie stożka skierowany po zamontowaniu w kierunku tarczy hamulcowej. Po montażu faktycznie, jat to ująłeś, czujnik wisi w powietrzu. W tym czesie wskazania komputera odnośnie przewidywanego przebiegu ulegają znacznym wahaniom. W/g moich obserwacji odbywa się to na podstawie algorytmu uwzględniającego ilość hamowań i przebytej drogi. W tym czasie na komputerze mamy wyświetlany na zielonym tle przewidywany przebieg. Tak jak pisałem ulega on zmianom w zależności czy jeździmy w mieście, czy poza miastem. (podobnym zmianom ulega również przewidywany przebieg do wymiany oleju)Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
Tarcza hamulcowa zaczyna ścierać ten stożek gdy klocek straci około 2/3 swojej grubości. W tym czasie przewidywany przebieg klocka jest wyświetlany na tle żółtym. W momencie jak tarcza hamulcowa (a właściwie jej zewnętrzna krawędź) zetrze czujnik "do zera" zapala się na czerwono symbol podnośnika i komunikat o konieczności wymiany klocków.
W E65 montowany jest, wzorem modeli poprzednich, pojedyńczy czujnik na kole przednim lewym i tylnym prawym.Cytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Pozdr.
UŻYWAJ OPCJI EDYCJA !!!
Więc sie potwierdza to co napisałem,że czujnik w e 65 nie jest taki jak np w e 38 ,ma inną budowę :)
Jeśli do czujnika idą dwa przewody, to musi on być rezystorem warstwowym :)
Z wypowiedzi solarisbus-a to nie wynikaCytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Jesteś tego pewien czy snujesz domysły?Cytat:
Zamieszczone przez ELVIS
A jak przy dwóch przewodach wytłumaczysz zmianę koloru świecenia kontrolki czujnika ? skąd jest informacja dla kompa ? oczywiście może być brana pod uwage jazda w mieśćie i poza miastem ,ale to jest bardzo płynne (np inny rodzaj kół) ,ale rezystancja juz nie jest tak płynna i może być ścisle związana z grubością czujnika i klocków :) co sie innego może zmienić po przecieraniu materiału w czujniku ? widziałem taki czujnik zużyty na maxa i nie do końca,to widać po prostu i tyle :)Cytat:
Zamieszczone przez sylwekk
ELVIS, nie zrozumiałeś mojego pytania, które brzmiało dość jednoznacznie.
A choćby tak: Czujnik "w powietrzu" - kolor zielony, Pierwsze dotknięcie tarczy (połączenie z masą) - kolor żółty, przecięcie obwodu - kolor czerwony. Ilość kilometrów do wymiany klocków w tym przypadku może być wyznaczana wg jakiś algorytmów. To tylko moje przypuszczenia.Cytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Przydałaby się opinia osoby, która zadała sobie trud zmierzenia oporu tego czujnika (najlepiej na różnych etapach zużycia).
Niekoniecznie, w E38 są też dwa przewody, ale tam działa to na zasadzie przerwania obwodu.Cytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Natomiast w czujniku E65 wykorzystuje się zjawisko równoległego łączenia oporów (Całkowity opór obwodu jest sumą oporników połączonych równolegle) i ścieranie kolejnych warstw w czujniku powoduje zmniejszanie się oporu, aż do zera w przypadku całkowitego przerwania obwodu.
Pozdr.
> Pisałem o czujniku z e 65 ,więc sie wszystko zgadza, ciekawe co na to fachowcy i Adasio ;DCytat:
Zamieszczone przez solarisbus
Niedługo nadejdzie czas zakładania kół z oponami letnimi. Kto nie wierzy będzie mógł sprawdzić jak wygląda czujnik częściowo zużyty. Ja zmieniałem tarcze i klocki z przodu około 4tyś km temu i na BC mam cały czas 40 tyś km.Cytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Pozdr.
Przeciez na BC mozna samemu sobie skasowac te oznaczenia zielony-zolty-czerwony.
Elvis bylem dzis w ASO i powiedzieli ze czujnik nie jest zadnym rezystorem.
Bezi , po prostu czujnik zwykły jest jest z czarną wtyczką ,a ten oporowy z białą tak najszybciej da się je rozpoznać. Co do serwisu to sie nie wypowiadam ,ale oni najczęściej sie mylą :)
BEZI - przecież w ASO sie nie znaja :faint:Cytat:
Zamieszczone przez Bezi
Może i jestem dociekliwy, ale jak nazwać czujnik z wtyczką szarą?? E70, E71??Cytat:
Zamieszczone przez ELVIS
> Zgadza się ,mam nadzieje ,że w końcu sie dowiesz jak to jest i o tym potem wspomnisz na forum jak będziesz siedział w fotelu ;DCytat:
Zamieszczone przez sylwek7
Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
> Pewnie trzeba go nazwać -"czujnik z wtyczką szarą " dalej nie wierze kto to pisze :P
Ja tylko ponowię pytanie - ELVIS, czy Twoje informacje są jakoś potwierdzone?
> Tak ,są potwierdzone i jak widać nie tylko ja tak myślę ,znam człowieka ,który naprawia BMW od 20 lat ,zęby na tym zjadł ,szkoda gadać :)Cytat:
Zamieszczone przez sylwekk
Elvis to ja skomentujesz to ze sam moge skasowac ten licznik klockow w BC?
Moze jednak nie idzie zadna informacja z czujnika co?
A co do ASO...to ja sie nie pytam sprzedawcow tylko mechanikow co naprawiaja...takze oni moze nawet troche kumaja o co biega,.
Bezi nie wiem ,my tutaj piszemy o budowie tego czujnika ,w końcu po coś go tak zrobili :)
Co do mechaników w ASO to sie nie wypowiadam bo są diametrialnie rózni :)
Elvis ale piszac o budowie tego czujnika mowisz ze on daje informacje do BC o zuzyciu sie.To jest nieprawda.Ten czujnik dziala na takiej samej zasadzie jak w e38.Po przetarciu sie zaswieca sie na zegarach czerwony znaczek informujacy o koniecznosci wymiany czujnika i klockow.
A w I-drivie mozesz sobie sam to kasowac za ile masz te wymiane i juz.Takze ten czujnik nie przekazuje zadnych informacji do i-driva.