Zauważyłem że mimo nastawienia pokreteł na 16 stopni na panelu klimy na przednią szybę leci ciepłe powietrze. Temperatura na zew. 5.5 stopni. Wskazówka temperatury stoi pionowo.
Wersja do druku
Zauważyłem że mimo nastawienia pokreteł na 16 stopni na panelu klimy na przednią szybę leci ciepłe powietrze. Temperatura na zew. 5.5 stopni. Wskazówka temperatury stoi pionowo.
oj rodzina :/ nie jesteś (cie?) na forach od wczoraj więc powinienes wiedzeć że trzeba spojrzeć w zawory wodne :)
tak myślałem ale co konkretnie patrzeć. Czy może lepiej wymienić?Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
Po prostu puściło uszczelnienie i płyn zalał cewkę
Rozbierz sobie a pewnie upewnisz się że tak jest. Oczywiście jest szansa że nie ma wysterowania z modułu IHKA ale nie sądzę :/
Zawory sa domyślnie otwarte a napięcie je zamyka
podczas normalnej pracy czuć delikatne szarpanie wężami kiedy zawory pracują. Cisza = awaria
Czy elektrozawory pasują z wersji silnikowej R6 do V8?
Tak - pasująCytat:
Zamieszczone przez rodzinabmw
dziękujęCytat:
Zamieszczone przez sylwek7
Hehe, mam to samo... i już nie muszę szukać odpowiedzi. Dzięki Sylwek ;)
To nie zawsze jest wina elektrozaworów ! Miałem taki sam przypadek i winą okazał się panel sterowania !
Najpierw sprawcie sobie czy dochodzi napięcie do elektrozaworów ! Jeśli dochodzi to są walnięte elektrozawory , jeśli niema napięcia to szukajcie winy gdzie indziej ! ( napięcie dochodzi gdy zawory mają być zamknięte )
Oczywiście że nie zawsze, ale to jest ujęte w moim pierwszym poście. Strasznie rzadka sprawa ale jednak :)Cytat:
Zamieszczone przez G-R-Z-E-Ś
witka
Elektrozawory odpowiadają za rozdział płynu prawa- lewa strona,w mojej mam czasem to samo i na pewno nie są to Ez. ,wymieniałem ez. i było bez zmian ,bardziej stawiam na panel sterowania,chociaż czytałem na jakimś forum że winny był włącznik intensywnego nawiewu ,może jutro się za to wezmę to coś pokombinuję :cool:
I tu się Lechu z Toba nie zgodzę.
Elektrozaworki maja za zadanie dławic przepływ płynu przez obie nagrzewnice (prawa i lewa) i w ten sposób następuje regulacja temperatury. Wystarczy wejść w odczyty czasów zamykania a da się zauważyć, ze im zimniej ustawimy tym dłuższe czasy zamknięcia poszczególnych stron
W temacie jest jasno napisane:
To oznacza że przepływ jest i to spory przez nagrzewnice. pompka działa prawidłowo a zawodzi dławienie przepływu. Albo właśnie zawory albo ich wysterowanieCytat:
Zamieszczone przez rodzinabmw
Nigdzie nie ma mowy o przycisku intensywnego nawiewu który uruchamia dmuchawę na max. Rodzinabmw nic o tym nie wspomina żeby były kłopoty z dmuchawą
Zgadza się ,tylko jak wiesz możesz dać temp. na minimum , włączysz intensywny nawiew i powietrze w miarę nagrzewania silnika leci coraz cieplejsze.Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
Tak, ale przy max dmuchawie co nie ma miejsca w naszym przypadku ;)
Pokretka nastawione na 16 stopni, przyciski intensywnego nawiewu wyłączony. Ale po stronie pasażera leci zimne a u kierowcy ciepłe powietrze.
Czy wystarczy wymienić same elektrozawory czy razem z pompka? Mam możliwość kupić same elektrozawory bez pompki.
Wystarczą same elektrozawory :)
temat ez można szybko i tanio załatwić we własnym zakresie ,koszt naprawy nie przekracza 5PLN, potrzebne materiały
cztery oringi, klej do gumy,dwa bro
http://images50.fotosik.pl/275/e746fb77eaad1d3emed.jpg
na fotce niżej widać doklejony oring,ja użyłem MixFix-a do miękkich mat. (ostrożnie z klejem bo utwardza gumę )
/
http://images44.fotosik.pl/274/df6840e96c082492med.jpg
delikatna polerka wżerów
http://images38.fotosik.pl/271/3dfa961cc9a0d9a0med.jpg
wymiana oringów pokazanych na fotce
http://images46.fotosik.pl/274/c5011aafdc2d5912med.jpg
i możemy montować ,dobrze jest sprawdzić działanie przed skręceniem ,bo czasem bywa tak że oringi są za ciasne i nie puszczają rdzenia do góry
ja kolego rozebrałem elektrozawory i okazało się że uzwojenie jest całe ale kawałek przewodu do wtyczki jest zerwany więc odwinąłem jeden zwój zeskrobałem lakier i przylutowałem. chodzi już z prawie rok i bez problemowo, nie ma co przepłacać, pompka z resztą też nie chodziła okazało się że komutator zaśniedziały, trochę papieru ściernego i na razie działa, jak coś na to się kupi :|
MacGyver cholera jasna ;D Leszek, ja też będę próbował naprawić...
;D Powodzenia Irek ,jakby co to zrobimy videonaprawę ;D ;D ;D
Jak ktoś się będzie bawił z tymi elektrozaworami niech odpisze wymiary o-ringów :)
Pozdrawiam
oringi lepiej jest dopasować na rdzeń w sklepie,ja kupiłem 4 jednakowe i tylko 2 pasiły,za ciasne nie puszczą rdzenia a za luźnych nie ma sensu montować :roll:Cytat:
Zamieszczone przez Michael7
I jak naprawa? Mnie też to czeka :-(Cytat:
Zamieszczone przez tuczi77
SIUDEMA - skąd wziąłeś te gumowe "uszczelki/kapturki" - rozbierałem już 3 szt zaworów i w każdym z tych gumek została część na obwodzie - i nie było do czego oringa przykleić.
Podaj dokładne szczegóły - wymiary oringów; da rade ściągnąć cewki bez urwania uzwojenia ? I jak długo ta naprawa wytrzymuje ?
Ja myślałem o podobnym patencie, ale z wykorzystaniem membran od napowietrzacza akwaryjnego :)
Niestety leży odłogiem :/ Aktualnie NADAL walczę z ładowaniem... :sad:Cytat:
Zamieszczone przez rodzinabmw
oringi 4mm możesz przykleić do obudowyCytat:
Zamieszczone przez xsilver
ale czy to uszczelni trzpień na tyle, żeby płyn nie wchodził... Za ciasno być nie może, aby go nie blokować ...
Zrobię jedne zawory na próbę - może coś opatentuję :)
Spokojnie uszczelni, wczoraj robiłem próbę" ciśnieniową" przed zamontowaniem ,cewki suche i zaworki chulają.Cytat:
Zamieszczone przez xsilver
też miałem taki przypadek http://images43.fotosik.pl/284/921d78239d82e11bmed.jpgCytat:
Zamieszczone przez xsilver
ale to nie problem ,oringi jakie potrzebujesz to 4mm 15mm 25mm
4mm przyklejasz do obudowy,po tej samej stronie idą 25mm ,15mm dajesz po drugiej stronie
Dokładnie takie widoki - mój samochód całe życie jeździ na płynie castrola i też tak to wygląda...
Masz jakąś fotkę jak wygląda to poklejone - bo jakoś nie czaję - co to znaczy na drugą stronę 15mm ? To są średnice oringów a grubość (2 , 3 ,4mm) ?
Czy fakt że wykładzina w nogach przedniego pasażera jest mokra ma coś wspólnego z tym że po prawej stronie na szybę leci zimne powietrze a po lewej ciepłe? Bo jeśli ciepłe powietrze jest winna tylko i wyłącznie elektrozaworów to sens kupowania ich jest. A jeśli to wina nagrzewnicy to chyba potrzeby kupowania elektrozaworów nie ma.
jeśli masz mokra wykładzinę pasażera to ewidentnie gdzieś przecieka z nagrzewnicy
To wiem. Ale teraz nie mam jak się ta nagrzewnica zająć.Cytat:
Zamieszczone przez jarek88
fotki będą jak zawitam do domu ;)Cytat:
Zamieszczone przez xsilver
4mm na trzpień ,25mm w miejsce starej uszczelki,15mm od spodu
Witam,
jeszcze do niedawna miałem problem z ciepłym powietrzem z nawiewów. Też mi leciało tylko ciepłe na szybę a od strony kierowcy nawiewy bardzo słabo dmuchały, tylko ciepłym. Wszystko zaczęło się od nieudanej próby wymiany filtra kabinowego. Myślałem, ze usterka leży po stronie elektrozaworów ale zacząłem od sprawdzenia jak podpięte są kable od sterownika klimy. Okazało się, że w poszukiwaniu filtra kabinowego, przesunąłem sterownik tak, że się wypięły kostki od strony kierowcy. Podłączyłem to na nowo i nawiewy znowu działają jak trzeba.
Jestem laikiem i nie chciałbym namotać ale przyczyną usterki u mnie były włąśnie te odpięte kostki.
Pozdrawiam
Ją też wymienialem filtr kabinowy i faktycznie wtyczką od strony kierowcy mi wypadła-ale ją wpialem tak mi się przynajmniej wydaje.Cytat:
Zamieszczone przez Oczko
wpiąłem ;)Cytat:
Zamieszczone przez rodzinabmw
Trochę odświeżę i się podłączę. Dzisiaj oddałem do mechaniora samochód aby w końcu zrobić te elektrozawory i wyeliminować ciągłe wianie gorącem na szyby. Jak się okazało, nie dochodzi do nich prąd, coś tam pogrzebał i w rezultacie raz prąd jest, a raz go nie ma.
Tzn jeśli nic się nie rusza w kabinie (chodzi o sterowanie) to prąd będzie, a jak za dużo zacznie się kręcić kombinować to za chwile czapa - i dalej leci ciepłe.
Szybkie pytanko, nasze podejrzenie padło na sterownik IHKA. Czy słusznie?
Koszt nie jest wielki i myślę, że warto spróbować podmienić :)
Pozdrawiam,
Marcin
sterownik albo sam panel coś szwankuje
mam to samo u mnie cały czas wali gorące powietrze