witam, szanowni koledzy mam pytanie jako, że przymierzam się do wymiany oleju w silniku zastanawia mnie jedno jak to jest z silnikami 4.0d czy w tych motorach też trzeba wymienać odmę? Z góry dzięki za informację. Pozdrawiam
Wersja do druku
witam, szanowni koledzy mam pytanie jako, że przymierzam się do wymiany oleju w silniku zastanawia mnie jedno jak to jest z silnikami 4.0d czy w tych motorach też trzeba wymienać odmę? Z góry dzięki za informację. Pozdrawiam
Nie musisz, zawsze kiedyś można wymienić silnik ;D
Odmę (całą) wymieniaj co 100-150 tys km, filtr odmy co 3 wymianę oleju.
Odma dostępna jest tylko w ASO (bynajmniej była, może są już zamienniki) cena niestety Cię powali.
To juz zdradz tą cene odmy coboss
Nie pamiętam ale jak mówili na forum to zawału prawie dostałem ;D do 3.0d ok 170zł a do 4.0d nie wiem czy nie będzie nawet 10x większa cena 8/
Nie zauwazyłem ze to 4.0d a to spoko tam wszystko jest 10x droższe :/
Jakoś nie zauważyłem :DCytat:
Zamieszczone przez Cichy
witam ponownie, cene znam fakt część nie należy do tanich no ale to BMW więc można się tego spodziewać ;) , a pytałem czy wymieniać bo doszły mnie słuchy, że jest to odma samoczyszcząca nie wiem ile jest w tym prawdy bo się na tym nie znam dlatego moje zapytanie do osób, które mają doświadczenie w tym temacie. Pozdrawiam
w aso 1400 z jakims tam hakiem. gosc z allegro za 1200 chce mi sprzedac. kupowalem od niego do 3.0d i zaplacilem 170 zeta , cena duo wyzsza ale chcialo sie 4,0 to sie ma :)
czyli podsumujmy taniej miec 3.0D czy tak jesli chodzi o utrzymanie ...!!!
3.0d jest tansza w utrzymaniu, ale to juz było na forum a jak sie zacznie o cenach bedzie wojna.
Ale teraz przynajmniej jedziesz do przodu :)Cytat:
Zamieszczone przez szczurek
3.0d jest w 5er . i do przodu tez jeździ :)
hmmm tak mówią :D <lol>Cytat:
Zamieszczone przez szczurek
Według mnie to taki sam mit jak niewymienialny olej w skrzyni biegów ;)Cytat:
Zamieszczone przez walczaktomasz
Z tego co narazie widze zamiennikow nie ma pozatym odma w 4.0 d to nie tylko te dwa wkłady ktore sa zrobione z jakiegos wlokna jakby sznurek ale i reszta obudowy spelnia swoja funkcje - jestem w trakcie wymieniania tego ustrojstwa , zastanawialem sie przed wyjeciem ze przeciez powinno dac sie wymienic same wklady i wsio po co bulic 1300 zeta .. ale po obejrzeniu dokladnie calej obudowy i konstrukcji chyba bym nie zaryzykowal wymienic tylko wkladow , jutro zamawiam odme czyszcze kolektor i reszte elementow ktore wyciagnalem i dolacze zdjecia - u mnie to chyba nikt dawno jej nie wymienial a skutkiem bylo to ze w ukladzie chlodzenia pojawialy sie plamy jakby przepracowanego oleju - nie robila sie kawa z mlekiem tylko plywal sobie taki nagar .. i czuc bylo delikatnie jakby spaliny ze zbiorniczka wyrownawczego - troche to zbagatelizowalem na poczatku ale przyszedl czas i dzialamy :)
No niestety, nie ma zamiennikow. Kazdy kupuje w ASO. Teraz wiesz dla czgo wielu, szarych uzytkownikow Diesla nie ma pojecia o istnieniu tego filtra. Jak wejdziesz do serwisu Bosch i poprosisz o komplet filtrow to nawet nie wspomna o odmie, co bardziej kumaci wiedza, ze sa ale wiekszosc sprzedawcow jest zdziwiona, ze ktos chce kupic filtr, ktory nie wystepuje w zadnym katalogu, zadnego producenta.
Ceny potwierdzam z wlasnego doswiadczenia, ale kultura pracy tego silnika też jest 10x...I myśle że warta grzechu.Cytat:
Zamieszczone przez coboss