Nie wiem gdzie wpisać taka prośbę...więc...
Poszukuję jak w tytule mechanizmu skrzyni biegów... rączka juz się urwała, nawet nie ma jak ich zmieniać;) Jeśli ktoś z Was posiada to proszę o kontakt:
krzpod@wp.pl
Wersja do druku
Nie wiem gdzie wpisać taka prośbę...więc...
Poszukuję jak w tytule mechanizmu skrzyni biegów... rączka juz się urwała, nawet nie ma jak ich zmieniać;) Jeśli ktoś z Was posiada to proszę o kontakt:
krzpod@wp.pl
A ja zapraszam Ciebie do działu Przedstaw się !!!!!!! inaczej nie uzyskasz odp.
Witam. Skoro "zaliczyłem" Już dział przedstaw się czy w jakis sposób moge liczyc na pomoc?
Dziękuje i pozdrawiam. Przepraszam jesli cos robie tu nie tak ale niegdy nie korzystałem z forum.
Napisz kolego coś bliżej o samochodzie. Choćby w avatarze jakie masz E32. Rozumiem że chodzi o manual?
Tu masz schemat lewarka do E32 V8 3.0
Uzupełnij prosze dane w avatarze a będzie dużo łatwiej ;)
Wygląda to dokładnie jak na tym schemacie. Element nr 1 ma na dole kulke i tu nastąpiła awaria - pękło ustrojstwo i nigdzie nie mogę tego kupić... tym samym nie mogę zmieniać biegów...
Mój "cudak" to E32 735i kat w manualu rocznik89
To może jednak nowe?
Koszty nie powinny porazić a jak nowe to i część nr 3. Wówczas lewar będzie sztywny jak nóweczka ;)
Element nr jeden pasuje z większości BMW produkowanych w tych latach - z e34, e32 , chyba z e36 oraz z e38 .
Element nr występuje chyba w połowie modeli BMW - od e30 do z8.
kolego krzpod, podane elementy podane na rysunku można kupić i to wszystkie , podobny problem miałem w e34, po wymianie części to mechanik się śmiał że lewarek pracuje jak z fabryki. u ciebie tylko jedynka się rozsypała czy cały lewarek biega razem z mieszkiem, jakbyś kupował używkę zwróć uwagę na tulejkę pod tą kulka aby nie była wyrobiona, bo później albo tokarz albo kupno kolejnej części. Przy kupnie części 1 weź swoja bo od e34 i innych modeli różni się wysokością.
Cytat:
Zamieszczone przez parysarab
Zależy w jakich wersjach silnikowych - np w m60 jest taki sam jak dla połowy e34 oraz e38 725tds...
Jak ktoś ma trochę pojęcia to dokupując odpowiedni drążek, można od razy zrobić sobie short shifter :D
Fakt może nie wyraziłem się precyzyjnie. Reasumując urwała mi się cała raczka od tej kulki z elementu nr 1 i oczywiście najlepiej byłoby wymienic całość. Dziękuję wszystkim za dobre rady. Cóż nie ukrywam, że mechanika samochodowa to moja pięta Achillesa.
Odświeżę
Chciałem zapytać które elementy z tego schematu muszę kupić żeby lewarek znów chodził "sztywno" teraz normalnie jak bym w kotle mieszał i zaczyna mnie to irytować bo wsteczny muszę ja wbijać bo moja dziewczyna nie ma na tyle siły jak prowadzi.
z góry dzięki za info ;)
Łukasz - jesli chcesz mieć mówkę funkiel, to zmień elementy nr: 1, 3, 5, 7, 10 13, 14. Sporo drobnicy, ale efekt bardzo dobry.
Skrzynie raczej w BMW sa sztywne - kłopot leży właśnie po stronie mechanizmu zewnętrznego czyli to co powyżej ;)
Powodzenia
10? Lewarek? Ostatnio kupiłem z e39 skóra+drewno ;)
Nr.1 ? W jakim celu - jak wszystkie elementy, które się w nim zużywają da się wymienić.
To lepiej zamówić element 2 i 7 zamiast 1?
Ja bym jeszcze zamówił 2x12 i zastanowił się nad 6, bo nie widziałem tej wajchy na żywo ale tam na dole jest jakaś niewymienna tuleja (przynajmniej tak to wygląda), na której też może robić się luz (o ile moje przypuszczenia są prawidłowe). No i ta kula też swoje lata ma i mogła się trochę wytrzeć. Ale to będziesz widział jak wymienisz 7 i zobaczysz czy w miarę ciasno ten pierścień na niej siedzi ;)
A nr 5 to nie jest zwykła nakrętka?