Dziś przez przypadek znalazłem :
http://www.ceneo.pl/3763492s
http://krainaksiazek.pl/ksiegarnia,m...837615318.html
Coś czego nigdzie nie można było znaleźć.
Może kupimy i zrobimy ksero? :-)
Wersja do druku
Dziś przez przypadek znalazłem :
http://www.ceneo.pl/3763492s
http://krainaksiazek.pl/ksiegarnia,m...837615318.html
Coś czego nigdzie nie można było znaleźć.
Może kupimy i zrobimy ksero? :-)
Tylko kto mi to przetlumaczy na polski ;(
To fakt jest to problem bo język użyty w tego typu publikacji będzie bardzo techniczny, choć sądzę że dużo rzeczy można sobie przetłumaczyć samemu .Cytat:
Zamieszczone przez Leon740i
Książka ma 1300 stron i dotyczy tylko silników V8 i V12 więc na pewno jest to ogromna ilość informacji o naszych autach .
O ile ogólnie zna się dobrze angielski to niema problemu, dochodzi trochę nowych słówek technicznych które się ciągle powtarzają i wszystko staje się jasne. Strasznie droga ta książka więc pomysł ze zrzuta i skanowaniem dobry, bym się pisał chyba :)
Ja myślę że moglibyśmy się zrzucić na taką książeczkę, z samej ciekawości chciałbym zobaczyć jak to wygląda .Cytat:
Zamieszczone przez javor
Ja bym na miejscu użytkowników e38 zrobił pospolite ruszenie - zrobić listę - kto jest chętny - ustalić kwotę do zrzutki, przelew na konto - kupić, zeskanować i wrzucić na serwer - myślę, że wielu posiadaczom e38 by się to przydało.
Język w Bentleyu np do e32 czy e34 jest prosty - wszystko jest opisane tak, że z podstawową znajomością angielskiego mozna sobie poradzić.
No właśnie xsilver, zastanawia mnie ta cisza odnośnie książki serwisowej, kiedyś ktoś gdzieś pytał a teraz nagle nikomu nie jest potrzebna, chyba wszyscy serwisują swoje 7er - takie mam uczucie, temat gdzieś zaginał.
Może cena za wysoka? Nie sądzę ok 400 zł za 1300 stron obszernej wiedzy to nie wiele .
Może w końcu byśmy coś z tym ruszyli, bynajmniej posiadacze V8? Chociaż nie wierzę że nie ma tam nic przydatnego dla posiadaczy R6 albo Diesla, wkońcu to 7er.
Książka traktuje o dwóch opcjach silnikowych. Pytanie, czy zawiera informacje o ASB (często skrzynie są pomijane w tego typu opracowaniach). Cóż więcej może być ciekawego w książce poza opisem demontażu i montażu silnika? Cała reszta mechanizmów jest prosta i dobrze widoczna. Myślę, że stąd niskie zainteresowanie tą publikacją.
Cytat:
Zamieszczone przez sylwekk
http://www.themotorbookstore.com/9780837615318.html
http://www.bentleypublishers.com/bmw...ir-Manual.html
Tu znalazłem troszkę taniej . I chyba jest ASB . Co do prostoty całej reszty mechanizmów to można by polemizować.
SYLWEKK - proszę Cię, jak nie wiesz o czym piszesz to się nie wypowiadaj. Gdyby wszystko było takie proste, to każdy z was by swoje e38 serwisował sam, a wiekszość oddaje do mechaników.
Bentley (przynajmniej te które widziałem) zawierają dokładny opis wszystkich układów samochodu - silniki (często łącznie z remontem kapitalnym) . skrzynie biegów, elektronikę i elektrykę (w tym także abs), zawieszenie, układ hamulcowy, nadwozie , wnętrze itp oraz wszystkie schematy elektryczne. Jest tam sporo przydatnych informacji, dzięki którym wiele rzeczy można zrobić samemu. A wystarczy, że jedną naprawę przeprowadzimy sami (bez oddania do mechanika) i taka książka może się zwrócić.
Można, ale po co? To tylko i wyłącznie moja opinia. Jeśli masz pojęcie o mechanice jako takiej, książka wiele nowego nie wniesie. Momenty dokręcenia ważnych połączeń śrubowych są w źródłach alternatywnych (Autodata, ESITronic, TIS). W TIS masz też procedury serwisowe dotyczące obsługi i napraw poszczególnych mechanizmów. Doskonałym uzupełnieniem jest WDS ze schematami. Nic więcej tak naprawdę nie jest potrzebne w codziennej pracy. Stąd uważam, że ta pozycja nie jest aż tak wartościowa.Cytat:
Zamieszczone przez bitek-bitek
Otóż wiem, o czym piszę, dlatego się wypowiadam. Było pytanie, dlaczego jest takie małe zainteresowanie, to odpowiedziałem. Ci, którzy oddają auto do serwisu, z dużym prawdopodobieństwem i tak nie podjęliby się samodzielnej naprawy. Osoby z doświadczeniem radzą sobie i bez takiej pozycji w księgozbiorach.Cytat:
SYLWEKK - proszę Cię, jak nie wiesz o czym piszesz to się nie wypowiadaj. Gdyby wszystko było takie proste, to każdy z was by swoje e38 serwisował sam, a wiekszość oddaje do mechaników.
Jeśli masz jakieś wątpliwości natury osobistej, droga prywatna jest tą właściwą, jaką powinieneś wybrać celem ich rozwiania.
No nie wiem ... Bentley wg mnie dla zwykłego usera bedzie dużo lepszy niż TIS - gdzie są tylko suche informacje dla mechanika oraz co chwilę potrzebne specjalne narzędzia serwisowe BMW (nawet bez ich opisu).
Róbcie jak uważacie :)
Ja powiem tak, jestem pewny że taka książka rozwiązałaby problem z dużą ilością pytań typu - a jak zrobić to jak odkręcić tamto, gdzie znajduje się to, co to za błąd, jaki olej do jaki płyn do jak odkręcić tę listwę, jak zdjąć amortyzator, gdzie znajduje się to.... itp itd.
Chociaż pewnie wielu z nich nie unikniemy, ale nie ma co się oszukiwać wielu rzeczy nawet zaawansowani w 7er nie wiedzą.
Widziałem i mam dostęp do książki Bentleya do Opla omegi, niby proste auto, ale jak poczytałem książeczkę to dużo fajnych rzeczy można w niej znaleźć.
Dobra wszystko pięknie ładnie ale... Zrobi się zrzutkę i co z książką? Dyżury? Tydzień u jednego, tydzień u drugiego? Podejrzewam że książka jest bardzo ciekawą lekturą. Ale jak nie dostanie się jej do ręki to nie będzie do końca wiadomo ;) Może kiedyś się pojawi gdzieś na necie.
Przecie pisali żeby zeskanować i zawiesić na serwerze :roll:Cytat:
Zamieszczone przez Supermen
Tak a oryginał dacie mi w prezencie czy do biblioteki pójdzie?Cytat:
Zamieszczone przez szajboos
Nie, zawsze można na alledrogo ją pogonić i odzyskać część hajcu ;)
Na przykład. Ale oryginał powinien chyba zostać u osoby, która to kupi i będzie to skanować i wrzucać na serwer ... 1300 stron, to jednak trochę roboty ;)
a czy e38 tak bardzo różni się od e39 ? znalazłem ostatnio książkę o e39 za 65 zł. może warto jako substytut ?
http://www.motohelp.pl/p501,bmw-seri...-samochod.html