http://www.allegro.pl/item902263552_..._tyl_febi.html
Czy mi sie wydaje czy u mnie w aucie nie ma tych krotkich lacznikow? Albo sa tak male ze po prostu je przeoczylem?? Tak na serio nie widzialem tego w moim tylnim zawieszeniu. ;)[/list]
Wersja do druku
http://www.allegro.pl/item902263552_..._tyl_febi.html
Czy mi sie wydaje czy u mnie w aucie nie ma tych krotkich lacznikow? Albo sa tak male ze po prostu je przeoczylem?? Tak na serio nie widzialem tego w moim tylnim zawieszeniu. ;)[/list]
zdaje Ci się, albo ktoś stablizatr u Ciebie odkręcił kiedyś ciemną nocą ja nie patrzyłeś. ... ale po co taki post ?? nie rozumiem jego logiki
jak chcesz sprawdzić to trzeba pod auto zajrzeć, a nie nas się pytać co Ty masz pod autem. 8/
?????????????????????????????????????? Ale nie ważne.Cytat:
Zamieszczone przez dzikigrzyb
Są tylko takie, ale one są pod kątem 90 stopni względem siebie (cześć nr 5)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...abilizer_rear/
Coś na allegro kolo chyba ściemnia :706:
Teraz nie mam jak zajrzec pod auto bo jestem na wyjezdzie i tak mi przyszlo do glowy jak przegladalem czesci ze nie widzialem tego u mnie z tylu.Cytat:
Zamieszczone przez dzikigrzyb
Przejzalem wszystkie i na fotkach wygladaja inaczej niz w katalogu bmwfans, nie sa ustawione 90stopni.
Bitek-bitek nie napisał że odkręcał stabilizator, więc miał prawo nie widziec tego elementu.Cytat:
Zamieszczone przez dzikigrzyb
Hehe tak odkrecilem i zapomnialem przykrecic hyhy. Po prostu nie pamietam zebym go widzial a juz dosc dawno pod autem nie siedzialem, druga rzecz jak zauwazyl kolega wyzej te stabilizatorki sa inne niz te w katalogu .Cytat:
Zamieszczone przez tomassi99
panowie.. ale cytuję..
więc odpisałem to co odpisałem.Cytat:
Zamieszczone przez bitek-bitek
chodziło o to że są takie małe. a czy one proste, czy 90' moga być i 180' jak w e39 nie musze tego pamiętać..
o i teraz rozumiem dlaczego pytasz.Cytat:
Zamieszczone przez bitek-bitek
I tutaj zaskoczenie ... Nie we wszystkich E38 ten stabilizator z tyłu jest ...
Jak sprzedawałem części to gadając z mechanikami wielu mówiło ,że z tyłu w danym aucie tego nie ma - Zaciekawiło mnie to bo u mnie także nie ma stabilizatora :)
No wlasnie Neuf dlatego sie dziwie bo przeciez widzialbym to u siebie a raczej w oko mi to nie wpadlo. W katalogu bmw fans jest ze jest on w autach na europe wschodia albo jako pakiet do aut ktore maja jezdzic po zlych drogach .Cytat:
Zamieszczone przez Neuf
Zgadza sie. Stabilizator w E38 wystepował zawsze tylko w 750i. W pozostałych modelach nie ma zasady, jednak przewaznie nie ma go w cale. Ja w swojej 740i musiałem dokupic i nie tylko sam drazek i łaczniki - musiałem zmienic cała tylna belke na tą od 750i poniewaz tylko ona miała zawsze uchwyty pod stabilizator oraz dolne wahacze poniewaz one tez nie miały uchwytow do łacznikow. Generalnie dla mnie to jakas totalna porazka BMW aby w samochodzie o takiej masie nie bylo w serii stabilizatora. Dodam ze w opcji byly dwie grubosci. Oczywiscie zakupiłem ten grubszy. Komfort pozostał bez zmian, natomiast pewnosc prowadzenia jest duzo lepsza i prawie zniknęło nieprzyjemne bujanie sie nadwozia na boki.
Czyli temat ktory zalozlem nie jest wcale taki bezsensowny. Tak mi sie wydawalo ze tego nie mam. Ostatnio w warsztacie moj kolega mial e39 2,8 na podnosniku ktora miala ten stabilizator i wlasnie to dalo mi do myslenia ze u mnie tego nie ma. Troche to rzeczywiscie bezsensowne .
Teraz suche fakty:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=33&fg=30 - tu nie widac stabilizatora ani jego koncowek
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ilizer_rear-2/ tu on jest
http://allegro.pl/item876118497_zawi...728i_740d.html na tych fotach tez go nie widac.
Jak to nie ma, popatrz dobrze na rysunki amoryzacji tylnej osi w realoem. Nie tu szukałeś.
O tym czy jest stabilizator tylnej osi, czy go nie ma nie dowiemy sie po numerze vin w realoem.com
U mnie tez powinien byc ( DK66345 ) a fizycznie nie było go od nowosci. Z mojego doswiadczenia wiem, ze zdecydowana wiekszosc E38 go nie posiada. Wkurzające jest to tym bardziej, ze jesli fabrycznie go nie było to jest sporo zachodu aby go domontowac.
Nie rozumiem takich oszczednosci. Dla mnie to kpina ze strony BMW.
Oczywiście że temat nie jest bez sensu :)
Faktycznie stabilizator tylny występował w longach (wszystkich - włącznie z 728i ;)) i w pakiecie na złe drogi.
Czy we wszystkich 750i - nie wiem :/
Wózki z tylnym stabilizatorem faktycznie sa pewniejsze, ale sporo zachodu trzeba żeby zmienić.
Tomar prawdę pisze :)
Co w ogole daje pakiet na zle drogi? Słyszalem to kilka razy, a nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia (czy czesci sa lepsze, wytrzymalsze, to widac ze daja gratis stabilizator w E38). Bede wdzieczny za wyjasnienie :)
Jeszcze pytanie z mojej strony: Czy (a jeśli tak, to jak) do szczegółowej listy wyposażenia w książce serwisowej był wpisywany pakiet na złe drogi? Lub czy po rozkodowaniu VINu będzie stosowna adnotacja o nim?
Tak - był.Cytat:
Zamieszczone przez lukasz740
I jesli taki pakiet jest, to rozkodowanie VIN jednoznacznie da odpowiedź
A co on w sobie ma, konkretnie? Mam pakiet i czym mam sie cieszyc?Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
Temat dotyczy E38 ale i w E65 jest podobnie.
Jest stabilizator z tyłu, inne sprężyny i amortyzatory. Nieco wyższy prześwit a wszystko się składa na inne opcje w ustawianiu geometrii. Urzadzenie pyta się jakie zawieszenie (właśnie na złe drogi) i chodzi o prześwit
Pewnie jest również grubszy stabilizator ale tego nie sprawdzałem :)
Czy cieszyć się?
Chyba tak. Na pewno nie zaszkodzi :cool:
http://allegro.pl/item888219887_bmw_...r.html#gallery
Tutaj tył od 750 gdzie widać stabilizator. Pytanie czy żeby go założyć dodatkowo trzeba zmieniać cały "wózek" czy nasze auta sa przystosowane i wystarczy tylko go dołożyć? Tak mi się wydaje że chyba u siebie nie widziałem miejsca na włożenie tego stablizatora?
Sylwek czy jeśli po rozkodowaniu Vin okaże się że auto miało ten pakiet a w rzeczywistości go nie ma to czy można rościć pretensję oficjalnie do BMW Polska? Może więcej z nas będzie miało ten problem to wspólnie napiszemy petycje i najedziemy główną siedzibę BMW Polska naszymi 7emkami z napisem " Domagamy się pakietu na tragiczne drogi. zrobiono nas w konia" !!!! :hah: :D
A masz auto salonowe czyli kupione w Polsce?Cytat:
Może więcej z nas będzie miało ten problem to wspólnie napiszemy petycje i najedziemy główną siedzibę BMW Polska naszymi 7emkami z napisem " Domagamy się pakietu na tragiczne drogi. zrobiono nas w konia" !!!!
Raczej pretensje należy mieć do pierwszego właściciela że nie zamówił czy w przypadku salonowego wozu sprzedawca nie doradził :)
A tak poważnie to trzeba i sanki i wahacze wymienić :/
A czy gra warta świeczki? Nie wiem - pogadaj z Tomarem - On pisał że wymieniał więc ma doświadczenie jak to się na drodze sprawuje. Ja nie będę zmieniał bo zawieszenie ACS wystarcza :]
No chyba ze dołożony stabilizator daje taka przepaść ;)
Na tym gruzowisku co podałeś link jest oczywiście ale i NIVO a tam zawsze było łączone ze stabilizatorem
Kupione w Polsce, oczywiście śmieje się z tym protestem, ale tak na poważnie to jak przeglądałem liste z opcjami do naszych auto to było wiele rzeczy które nie były w standardzie a przy ogolnej kwocie np:740 która kosztowała bodajże 66 tys euro, wyglądało to na skąpstwo ze strony BMW, ale i też brak profesjonalizmu ze strony sprzedawcy który nie informował o bardzo tanich dodatkach do naszych auto. Z pamięci podam tylko co najbardziej wpadło mi w oko:Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
Servotronic - jest to opcja w wszystkich wersjach prócz 750, koszt 256 euro, smiech na sali przy 66 tys.
Jest wiele takich dodatkow.
A servortonic to jedno z największych błogosławieństw w BMW. Działa doskonale i od E32 począwszy jest niesamowite.
Najczęściej to faktycznie sprzedawca daje ciała i tak jest do dziś. Znany jest przypadek jak klientowi sprzedano Active Steering w E60 (zmienne przełożenie przekładni zależne od prędkości) choc na jeździe próbnej miał zwykły i po zakupie (bo sprzedawca upchnął) klient w pierwszy dzień rozpruł cały bok o bramę we własnym domu...
Reasumujac chciałbym AFS choc to nie możliwe ale zmierzam do tego, że sprzedawcy zawsze cos upychają, potrzebnego lub mniej....
Kończę, bo mi posta wytna przez OT ;)
Witam.
Z tego co mi widomo to stabilizator z tymi małymi łacznikami występuje w zawieszeniu z NIVO. Przynajmniej u mnie tak jest i tak powiedział mi mechanik. Nawet duży wahacz H ma specjalne mocowanie do jego zamontowania. A czy występuje także w zwykłych zawiasach to nie podpowiem.
Pozdrówka
I na to by wyglądało, bo przejrzałem większość rysunków na "BMW parts" i okazało się, że w każdym modelu E38 jest stabilizator ( tylko jest jedno małe ale) 'Self-levelling suspension' czyli NIVO (nie zależnie czy BMW na USA czy South Africa)Cytat:
Zamieszczone przez tadeo750i
Lub 'For vehicles with:
National version eastern europe (L816A) = Yes'
albo:
'Poor road package (S815A) = Yes' czyli opisywany pakiet na złe drogi.
I tak na sam koniec to uważam, że nie było to głupie pytanie czy mam takie łączniki. Serdecznie Poazdrawiam :DDDDD
Ależ oczywiście że to nie było głupie pytanie. Już na samym początku to mówiłem.Cytat:
Zamieszczone przez tgracing
Kłopot w tym, ze ciężko wyłapac jak to naprawdę jest, bo zawsze znajdzie się jakis inaczej wyposażony wóz który przeczy utartym przekonaniom :)
Podsumowując wygląda to tak:
Stabilizator tylny miały auta z regulacją zawieszenia nie ważne w jakiej wersji silnikowej, nie wszystkie 750 też mają stabilizator.
Auta z regulacją zawieszenia miały stabilizator 10 mm.
Stabilizator miały auta z " Pakiet na złe drogi " stabilizator 13 mm, oraz auta na Europę środkową - stabilizator 13 mm.
I tu w punkcie auta na Europę środkową nasuwa się pytanie co to są auta na Europę środkową ??
Bo jeśli według BMW Polska to Europa środkowa to dlaczego moje auto które zostało zakupione w polskim salonie nie ma tego stabilizatora??
Dziwne są czasami poczynania BMW :-)
Bo Mogą Wszystko. :D :D :D :D :DCytat:
Zamieszczone przez bitek-bitek
Wersji i możliwości jest niesamowicie dużo.
Nawet jak się rozmawia z gościem co na co dzień rozbiera E38 to gość twierdzi ze nie w sposób trafić dwóch jednakowych egzemplarzy.
Stąd trudność w jednoznacznym określeniu dlaczego (np.) stabilizator jest a dlaczego nie ma :)
Może dlatego, że BMW od zawsze stosowało politykę: "to ty decydujesz co kupujesz" tzn. jeżeli będziesz chciał to sprzedamy Ci np. E38 na pełnym wypasie ale szyby będą otwierane na korbki (bo tak sobie klient zażyczył). Mam na myśli oczywiście to, że nie jesteśmy zmuszeni kupować (z przymrużeniem oka, bo wielu z nas nie stać na nowe 7) to co nam każą w jakiś bzdurnych pakietach, tylko wybieramy z listy to co naprawdę potrzebujemy. Więc kończąc mój wywód, zastanawiam się czy może to również dotyczyć w/w łącznika i stabilizatora, bo akurat pierwszy właściciel stwierdził, że to zbędny wynalazek :?????
Wydaje mi się, że gdyby pierwszy właściciel był informowany o takim pakiecie, to dużo więcej aut z pakietem na złe drogi czy po prostu z takimi łącznikami poruszałoby się po naszych drogach. A fakt, że tak nie jest, zawdzięczamy wg mnie głównie dealerom i ich niedoinformowaniu..