chciałbym się dowiedzieć czy webasto przedstawione poniżej w linku jest sterowane z obc czy może ma dodatkowe jakies sterowanie , bo posiadam takowe w aucie a nie mogę uruchomić
https://ssl.allegro.pl/item874225316...2_webasto.html
Wersja do druku
chciałbym się dowiedzieć czy webasto przedstawione poniżej w linku jest sterowane z obc czy może ma dodatkowe jakies sterowanie , bo posiadam takowe w aucie a nie mogę uruchomić
https://ssl.allegro.pl/item874225316...2_webasto.html
Nie wiem jak jest w Twoim e32 z '88, u mnie jest e32 z '91 jest drugi akumulator(ek, bo nieco mniejszy, taki na 24Ah) bez niego webasto nie działa, czego dowiesz się z wątku http://forum.7er.pl/mechanika-webasto-vt11657.htm
Ogólnie, webasto, uruchamia się przez OBC. Musisz skalibrować datę i czas. Następnie ustawiasz czas uruchomienia Webasto po przez funkcję ZEIT - akceptujesz S/R i gotowe.
-------
Tu masz położenie akumulatorka o którym pisałem (element nr 2) http://www.realoem.com/bmw/showparts...08&hg=84&fg=95
no właśnie u mnie nie ma drugiego aku , a po wciśnięciu ,,zeit'' włącza sie stoper
ok, nie ma drugiego aku, ale sprawdzałeś czy masz moduł do webasto? Znajdować się on powinien tam gdzie drugi aku jest u mnie, czyli w bagażniku po prawej stronie za tapicerką. Jest to srebrna skrzyneczka wyposażona w czerwony napis "Webasto" jakby mazakiem pisany :) Sprawdź i daj znać czy to to ustrojstwo masz.
rozebralem tapicerke bagażnika i nic nie ma , a ma ktoś może foto tego modulu ,chce zobaczyc jaka kostka do niego wchodzi , bo znalazlem lużną kostke ale pod obudową kierownicy , byc moze tam ktos chcial ten modul umieścić
Obiecuję jutro (tj. w niedzielę) porobić fotki tego ustrojstwa, o ile wcześniej nie znajdę takowych na necie. Moduł ten powinien być po prawej stronie za tapicerką w bagażniku. Skoro go nie masz to pewnie nie masz również samego webasto. Kolejnym elementem webasto, łatwo widocznym, jest rurka do odprowadzania spalin - znajduje się ona po stronie pasażera przy przednim nadkolu - no... może trochę bardziej pod pasażerem, tak przynajmniej odprowadzona jest u mnie w ładnej osłonce termicznej.
Kiedy uruchomiłbyś webasto z OBC zapaliłyby się po obu stronach tegoż OBC dwie czerwone diody na kształt prostokącików. Słychać byłoby mały traktorek... ekhm... odkurzacz :) i tyle.
o to chodzi ,że webasto jest ,jest do niego doprowadzone paliwo , i wychodzi wiązka przewodów , idzie gdzieś do wnętrza pojazdu , jeszcze nie zlokalizowalem gdzie dokladnie . jeśli chodzi o jego umiejscowienie , to jest ono zalożone między kielichem od strony kierowcy a lampami przednimi ,więc moze nie bylo seryjnie montowane tylko dołożone przez kogoś
Tak wygląda sterownik do webasto:
http://images44.fotosik.pl/131/656ac366c8f48ce2m.jpg
Znajduje się po prawej stronie w bagażniku.
Fabrycznie po naciśnięciu zeit powinienneś mieć możliwośc ustawienia godziny rozruchu webasto (zeit 1) i wyłączenia (zeit 2). Dla testu można też uruchomić webast wciskając ZEIT i następnie S/R - wówczas webasto się załącza, a obok przycisku ZEIT świecą czerwone diody.
coś fotosik szwankuje... zatem pozwolę sobie na podanie linka bezpośredniego do zbioru tych fotografii foto sterownika webasto e32
http://images44.fotosik.pl/131/656ac366c8f48ce2.jpg
http://images44.fotosik.pl/131/656ac366c8f48ce2.jpg
OK! Nie ma sprawy ;) . Mam nadzieję, że się przyda. Swoją drogą zastanawiam się po co są te 2 wolne miejsca na bezpieczniki przy tym sterowniku. W jednym nic nie ma, ale do drugiego normalnie są podciągnięte kabelki (może słabo na zdjęciu widać).
niestety i u mnie są one wolne, a na realoem.com nie mogę znaleźć nawet całego tego sterownika co powyżej...
Może działa to na zasadzie zworki? :?
Np. jeżeli przełoży się bezpieczniki w pozostałe dwa sloty może zadziała coś inaczej? Wiem że to z lekka demagogią zalatuje ;) ale może faktycznie jest to na zasadzie zworki? Poszperam w swoich dokumentacjach i schematach, może coś znajdę... może.... :/
W e32 przed 89 webasto moglo byc montowane bez 2 aku i wtedy sterownik byl przymocowany do akumulatora pod kanapa. Sterownik identyczny jak na zdjeciach.
Wiazke z webasto idaca z komory silnika mozemy zobaczyc nad schowkiem pasazera, gdzie jest modul tzw relaybox, obslugujacy glownie wentylator a takze kontakt webasto-obc-ihka. Relaybox odpowiada tez za funkcje przewietrzania.Wiazka sie tu rozdziela do ihka i do sterownika z tylu auta. Przewody ida w rynience obok prawego progu.
I to się nazywa fachowa wypowiedź :] wiesz może @stos coś na temat tych dwóch "wolnych bezpieczników"? Widać na fotce dwa puste miejsca pomimo idącej tam wiązki.
Sprecyzuję - do tego pierwszego wolnego miejsca u mnie nie dochodzi ani kabel, ani nie ma "gniazda" bezpiecznika, natomiast w tym drugim otworze jest to wszystko, tylko bezpiecznika brakuje. Nie zauważyłem, żeby z tych funkcji, które mam (na podstawie VIN) coś nie działało. Jakoś się nie odważyłem włożyć tam bezpiecznika i szukać czegoś nowego w możliwościach mojego autka ;)
Nie ma zadnych przewodów idacych do tych 2 pozostałych bezpieczników. Mysle, że po prostu takie złacze na 4 bezpieczniki było standardem i na 2 bezpieczniki nie opłacało się nic projektowć. Nieuniknione, że gdy mieliśmy lodówke/fax i inne bardzo rzadkie opcje, to te sloty były wykorzystane.
Ja tez poprosze o pomoc. Koło tego przekaznika jest 3 pinowa wtyczka. O ile wiem są tam 2 przewody?. Jakie są napięcia wzgledem masy na nich podczas.
- wyciagnietego kluczyka
- kluczyk-akcesoria
- kluczyk run, silnik wylaczony.
- uruchomiony silnik.
Pozwoliło by to rozwiazac problem, kiedy 2 aku jest ladowany i czy rzeczywiscie 2 aku wspomaga rozruch. W zadnym schemacie nie ma tych przewodów rozpisanych a w moim dokladaniu webasta by się to przydało.:)
Niestety nie znam tych napięć. Dopiszę, że w e38, jak masz słaby akumulator główny, to wystarczy dłużej przytrzymać przekręcony kluczyk i odpalasz z tego dodatkowego - przynajmniej tak jest u mojego kolegi w 750iL z 1995 roku. U mnie taki patent nie zadziałał, ale też akumlator w bagażniku miałem kiepski.
Fotorelacyjke na forum by zamieścił?Cytat:
Zamieszczone przez stos