Witam
Podaje linka do pewnych danych dotyczących dużej części dyskusji na tym forum:
http://www.bmw-tech.pl/node/10
są tam wykresy mocy i momentu M30B35 oraz M60B30 na jednym wykresie (by łatwo porównać).
Pozdrawiam
Wersja do druku
Witam
Podaje linka do pewnych danych dotyczących dużej części dyskusji na tym forum:
http://www.bmw-tech.pl/node/10
są tam wykresy mocy i momentu M30B35 oraz M60B30 na jednym wykresie (by łatwo porównać).
Pozdrawiam
Było trochę spokoju to znów się zaczyna :what:
Dlaczego porównanie jest dla 3,5 i 3,0 - porównać należy m60b30 z silnikiem o takiej samej pojemności czyli m30b30 ...
B35 wypada porównywać z b40 bo można powiedzieć, że on go zastąpił ...
co racja to prawdaCytat:
Zamieszczone przez xsilver
E tam, gadanie ;) - wykres pokazuje to co i ja sam czułem. Lepszy R6 M30B35 niżeli M30B30 a porównanie trafne choćby dlatego że faktycznie kupując E32 ma się dylemat pomiędzy tymi dwoma jednostkami. Wiadomo że M30B30 blado wypadnie przy M60B30.
Po drugie - akustyka! na wolnych obrotach jest znacznie lepsza dla R6 niżeli V8 3.0
Tylko ten wąski ryjek w ori tak jakoś szczurze wygląda :x
Aby było fair to należałoby dodać wykres spalania... :P
Trochę na ten temat już było.Ja wybrałem 3.0V8,bo niby nowsza konstrukcja.Tylko,ze teraz żałuje.Znajomy ma m30b35 i jakoś lepiej lubie ten silnik.Jezeli v8 to tylko 4.0 w e32.
Porównanie jest jak najbardziej trafne.Oba silniki dysponują podobną mocą i momentem,choć m30 ma większą pojemność,ale za to m60 ma większą ilość cylindrów ;) .Tydzień temu znajomy kupił 730 v8 z 92 roku,niedaleko Opola,srebrny met.jasna skóra,dopiero co przywieziona z Niemiec,byłem pod wrażeniem m60,auto naprawdę daje radę,no i ten porządek pod maską,wszystko ładnie zakryte pod plastikiem. :cool: Pozatym to m60b30 był następcą m30b35.M30b30 było oferowane razem z m60b30.
:D oj już było trochę zadymki na ten temat.Powiem tyle że jak dbasz tak masz. Prawda że v8 ladnie wygląda itd ale r6 też robi wrażenie chyba że wiązki kabli skręconych na kuraka podnoszą maskę. ;D
Ten wykres potwierdził to co sądziłem zdrowe M30B35 jest mocniejsze ale tylko nieznacznie od M60B30 :) ma cały czas dostępny większy moment ( a to był własnie niby główny argument lojalistów od V8 ) i średnią moc tez ma lepszą te 7KM jest tam gdzieś przy odcince właściwie :) To R6 generuje cały czas więcej Nm i Km z wyjątkiem paru ostatnich obrotów silnika kiedy wychodzi, że M60 ma raptem 7KM więcej. A M60 zastąpił B35 miał mniejsza pojemność ale 4 zaqwory na cylinder B30 był oferowany równocześnie w końcu
Dlaczego nikt nie wpadł wcześniej na taki porównanie tylko teraz?Ja uważam że m30b35 i m60b30 to dobre porównanie w końcu b35 ma i tak mniej mocy.Cytat:
Zamieszczone przez xsilver
Widzę że argumenty troszeczkę pomogły bo już się wojna nie rozpętała.Ciekawy jestem kiedy jedna osoba napisze że i tak V8 lepiej chodzi a wykres się myli ;)
Pewnie, że lepiej chodzi - świadczą o tym testy przyspieszania na poszczególnych biegach :hah: :hah: :hah:
O sprawności m60 świadczy fakt, że przy sporo mniejszej pojemności uzyskuje takie parametry jak m30... A porównywanie 3.0 z 3,5 jest tak zasadne jak porównywanie 4.0 z 3,5 - bo to taka sama różnica w pojemności...
Dajcie już spokój...
Jak będę w krk to zawsze można próbę zrobić ;) Tylko żeby nie było Twoim argumentem ze ja mam bez lpg.Nie raz robiłem próby z 530i V8 więc temat ogarniam ;)Cytat:
Zamieszczone przez xsilver
Nie wiem dlaczego, ale do tematu wracają ciągle osoby posiadające M30 - macie jakiś uraz posiadania starszego konstrukcyjnie silnika ?
Co to za różnica w 20 letnim tryplu czy przyspieszenie jest o 0,1 sek w tą czy w tamtą ? Ziemia od tego przestanie się kręcić ?
Dobre pytanie, ktoś tu ma kompleksy ;DCytat:
Zamieszczone przez xsilver
Poza tym dla mnie to nie argumenty tylko informacje o przebiegu mocy i momentu ;) a jak się to ma do przyspieszania to inna sprawa. O ile się nie mylę to zależy to również od np stosunku mocy do masy auta, przełożeń w skrzyni, dyfra i innych, że o kierowniku nie wspomnę.
Gdyby m30 były takie super to były by robione po dziś dzień i nie potrzebowały by kolejnych następców :faint:
ale to nie jest 0,1 sek :) A tak poważnie to tylko analizujemy :) A co do przyśpieszeń na biegach M30 i M60 3.0... one mają takie same przełożenia w skrzyni i takie same dyfry?Cytat:
Zamieszczone przez xsilver
Pozdrawiam
Jasne że nie ;)Cytat:
Zamieszczone przez xsilver
Zauważ że do E39 już nie włożyli 3,0 V8 a zastąpili go dużo lepszą R6 o tej samej pojemności ;)Cytat:
Zamieszczone przez marcindrift
Która konstrukcyjnie niewiele ma wspólnego z M30, no - poza p[ojemnością i liczbą cylindrów :roll:Cytat:
Zamieszczone przez Dzuda
Swoją drogą M60 też nie są doskonałe i też potrzebowały następcy :cool:
Technika stety/niestety idzie do przodu i nawet najlepszy silnik musi mieć swojego zastępce.W innym przypadku bmw nie nadążałoby za innymi wielkimi koncernami(audi czy mercedes)...
Czyli jaki morał? Boże Narodzenie ważniejsze czy Wielkanoc? Panowie, proszę się nie nakręcać.
Nie wiem o czym piszesz kolego,silnik m30 to legenda,produkcja od 1968 do 1994 roku,najbardziej znany silnik bmw produkowany w wielu konfiguracjach i montowany w każdym modelu bmw,od najsłabszej 525 po m5 czy alpinę (po modyfikacjach).m60 3 lata.Tak jak pisałem wcześniej m60 to super silnik,ale nie zapisał się w historii bmw w przeciwieństwie do silnika m30.Cytat:
Zamieszczone przez marcindrift
Hmmm ktoś tu stwierdził, że posiadacze M30 mają kompeksy ja mam M62 czyli V8 a mimo to w porównaniu M30B35 z M60B30 jestem za R6 bo nie dość, że tańszy w serwisie dużo bardziej odporny na ciężkie traktowanie pali podobnie moc i moment ciut lepsze w całym zakresie obrotów no chyba, że ktoś zaraz zaprzeczy wykresowi w żywe oczy wcale mnie to nie zdziwi bo niektórzy wiedzą lepiej jak hamownia :)
Do tego jak koledzy napisali M30 był produkowany 26lat tymczasem M60 przez 4 lata bo od 1992 do 1996 :) ewentualnie jakby przyjąć M62 jako ten sam motor ogólnie to był robiony o pare lat dłużej ale nawet nie połowę tego czasu co M30 :)
Cytat:
Zamieszczone przez Dzuda
;D ;D Wiedziałem że xsilver się odezwie.Kiedyś się przekonamy które silniki były lepsze,wiek robi swoje.
CHŁOPAKI MACIE RACJĘ, silniki m30 a zwłaszcza b35 to majstersztyk jak na tamte lata, a i niektóre współczesne jednostki nie umywają się do nich jeśli chodzi np o wytrzymałość. Mimo to kto wie, może gdyby m60tki weszły do produkcji w latach 60tych tez były by tłuczone te +20 lat?? :roll:
Postep wymaga ciągłych udoskonaleń, a rynek bezlitośnie weryfikuje jakość i osiągi, więc i m60 /m62 doczekały się nastepców itd, itp...
Osobiście uważam że nie ma co porównywać tych dwóch linii silnikowych bo istnieje m-dzy nimi przepaść konstrukcyjna i pokoleniowa, to poprostu bezsensowne. M30tki zasługują na szacunek i chwałę i złoty medal w każdej kategorii a M60tki to poprostu inna klasa, która też była potrzebna w historii marki żeby zebrać doświadczenia do produkcji kolejnych jednostek i to też niezłe silniki. No może nie tak wytrzymałe i tanie w obsłudze jak M30 ale wielu ujęły osiągami, zwłaszcza B40 i Alpiny :cool:
Inna sprawa że porównywanie m60b30 i m30b35 jest bez sensu, przynajmniej jesli chcemy odnosić się potem do osiągów! To tak jakby porównać m30b35 i m60b40 co było by deklasacją... :/
Czemu się nie nakręcać? Takie dyskusje są dobre, kto nie chce nie musi brać w nich udziału :P
Ja mam V12 M70B50, miałem M30B35 i uważam że M30B35 to naprawdę dobra jednostka i znacznie ciekawszą ma akustykę niżeli M60B30.
Nie zgodzę się z opinią że M30B35 należy porównywać z M60B40 bo to jednak nie jest następca tej jednostki. Uważam również że wspomniana B40 jest bezkonkurencyjna :]
Takie porównania w 20... 30 letnich "tryplach" mają tyle samo sensu co w tych 2-3 letnich... które zresztą niedaleko bądź wcale nie odbiegają osiągami od tychże 20.letnich "trypli".
Tych aut - tj. 7er - nie kupuję się dla koneserskiej smykałki, nie dlatego że nie starczyło pieniędzy na Fiata Stilo 1.9 a taka 7er akurat stała w szopie za psie pieniądze, tylko właśnie dla ducha, który budują między innymi ich jednostki napędowe, solidne i długowieczne blach, wymiary, masa i co kogo jeszcze rajcuje.
Wręcz przeciwnie. Właśnie tym zdaniem uzasadniłeś sens takich porównań.Cytat:
Zamieszczone przez marcindrift
Nie miałem na myśli jego.Cytat:
Zamieszczone przez m.r.77.bmw
A to że jest porównanie 3,5 a 3,0 V8 wynika z tego względu że mają podobną moc.Bo między 4,0 a 3,5 już jest przepaść patrząc nawet na KM.
Wiadome że nowszy silnik będzie miał więcej KM do tego inna konstrukcja.
Tu jest + dla M60 że ma parę km wiecej i +2 cyl a dla m30 że ma większą pojemność.
Może dlatego też jestem za m30b35 bo mam taką "nie oficjalnie" na katowanie ;) (oczywiście bez żadnych półśrodków czyli lpg czy tanich olei)
http://www.youtube.com/watch?v=fSMbJ1p0KtU
http://www.youtube.com/watch?v=Qq9QEoBkdQY
Jak wspomniałem wcześniej że nie raz robiłem próby z m60b30 e34 i też takie próby robiłem tą właśnie E34 m30b35-na tym placu,która dłużej wytrzyma.Dodam że tą zieloną mam już 2 rok i przynajmniej 3 razy w tygodniu jest katowana ma maxa.Kumpel niestety był tylko 4 razy na "płytach" i poszła uszczelka z głowicą :? Jedyne 3 tygodnie przy ostrej jeździe nią się cieszył.Potem była w Białymstoku na części :)
Dlatego większość z Was wie dlaczego m30 dla mnie będzie lepsze.A za auta daliśmy dokładnie tyle samo $ i na dodatek ja kupiłem bez sprzęgła...
Dodam że nie raz w niedzielne popołudnie jest tak katowana że potrafi spalić cały bak benzyny w ciągu kilku h :]
Witam
w mojej ocenie jak najbardziej słuszne jest porównywanie M30B35 i M60B30. V8 jeździłem ostatnie 2 lata, teraz R6 i jak bym miał drugi raz wybierać to specjalnie bym się nie spinał, który spośród nich wybrać. :) Oba są super pod warunkiem, że są w dobrym stanie i właśnie to powinien być priorytet przy wyborze.
Co do osiągów to większych różnic nie widzę. Jeżdżą podobnie, M30 na dole lepiej, za to M60 na górze. W praktyce palą tyle samo.
Aha...jak dla mnie największym plusem M60 był dźwięk, minusem ogólna delikatność w porównaniu z M30.
Pozdrawiam
Mylisz się Dzuda, do E39 był montowany 3.0 V8, mój kumpel miał nawet taką ;)Cytat:
Zauważ że do E39 już nie włożyli 3,0 V8 a zastąpili go dużo lepszą R6 o tej samej pojemności ;)
A co do osiągów, to miałem okazję sprawdzić to z kolegą Arkusem, który ma 735 na prawdę w perfekcyjnym stanie i od świateł do świateł szliśmy łeb w łeb ;)
Co do dżwięku silnika to już chyba rzecz gustu...Ja tam wolę bulgot V8...
Dla tych którzy myślą że m30 przez te lata nie było modyfikowane to napiszę tylko że się mylą - sam system zasilania paliwem był zmieniany wielokrotnie ( sam miałem e23 na podwójnym gaźniku ), zmiany dotyczyły także samego silnika - rozbierałem np 2szt m30b28 z e23 ( z różnych lat ) i były w nich zupełnie inne tłoki oraz głowice posiadające inne komory spalania - także nie były między sobą zamienne...
Zobaczcie pewną prawidłowość - dawniej producenci klepali jedne silniki przez lata (np bmw, vw , opel czy inni ) - do momentu, aż nie zaczęły się dość szybko zmieniac normy emisji spalin - to wymusiło częste zmiany konstrukcji - i dlatego teraz jeden typ silnika jest produkowany tylko kilka lat i poprawiany lub zmieniany na inny... Widać też spadek jakości produkowanych samochodów - wszystko robi się tak, aby przeszło okres gwarancji, a potem to "jak się uda, a jak nie to nic się nie stanie"...
A co do porównania - już napisałem - jeżeli tak chętnie porównujecie 3.0 z 3,5 to porównajcie sobie 3,5 z 4.0 - różnica w pojemności przecież ta sama - a różnica w parametrach miażdżąca ...
A takie opinie o awaryjności - że komuś padł silnik - mojemu koledze też pękła głowica w m30, przegrzał na trasie silnik , porozrywało mu węże od wody - i co z tego ? Inny delikwent jeździł bez wody w m60 i głowica też odmówiła posłuszeństwa ... Ale to niczego nie dowodzi .
Dla mnie dużym plusem posiadania np m60b30 w manualu jest fakt że można pod maskę wrzucić bez problemu m60b40 i mieć sporego banana na twarzy ...
Cytat:
Zamieszczone przez Słowik
moze i osiągi są podobne,ale nie zmieni faktu to,ze silniki m30 są bardziej wytrzymalsze.
M60 są strasznie delikatne
Bulgot v8 to jest to
ale dzwięk r6 też jest boski.
Nie co się oszukiwać BMW produkuje nallepsze r6 i tego nic nie zmieni.
Sam mam 3.0 v8,ale żałuje że nie kupiłem zdrowego m30b35...ale sprzedać swoją e32 zawsze mogę.
Tak?A co to jest za silnik m54b30 231KM?Co było montowane zamiast 2,8 po FL? O 3,0 V8 pierwszy raz w życiu słyszęCytat:
Zamieszczone przez Słowik
Jak byś miał jeszcze jakieś wątpliwości ;) http://moto.allegro.pl/18082_e39_199...e_to=&a_text_i[1][0]=&a_text_i[1][1]=&a_text_i[4][0]=&a_text_i[4][1]=&a_text_i[5][0]=2850&a_text_i[5][1]=3100&a_enum[12]=all&a_enum[13]=all&a_text_i[14][0]=&a_text_i[14][1]=&a_enum[15]=all&a_enum[16]=1&a_enum[178]=all&a_enum[199]=all&change_attr=Poka%C5%BC
M54 było jedynym silnikiem 3.0 w e39. Dostępne od 2000 roku.
Było jeszcze M57 ;D 3.0 ale to nie Bp ;)Cytat:
Zamieszczone przez sylwekk
Temat dotyczy Pb, zatem powyższy komentarz uważam za zbędny. ;)
Zgadza się, pomyliłem się :? Kumpel miał V8 ale M62B35, także Dzuda zwracam honor ;)Cytat:
Zamieszczone przez sylwekk
Wiem,wiem.Tak jak napisaliśmy wcześniej.M54b30 to jedyny 3litrowy silnik benzynowy w E39.
Słowik :564:
m54 to jest to :),dobre osiągi i przedewszystkim spalanieCytat:
Zamieszczone przez sylwekk
Wracając do m60b30 i m30b35 .... ;D
m60b30 jest nowszy,ale nie znaczy,ze lepszy,spalanie zdrowego m30b35 i m60b30 jest praktycznie takie same ale eksplatacja m30b35 jest znacznie prostsza i tańsza.Należy też zauważyć,ze m30b35 jest solidniejszym silnikiem niz m60,taka prawda.Wiem bo w e34 m60 miałem i przy paleniu gumy szybko puchł ;) Co innego m60b40 :medit: ale to inna bajka,bo jest naprawdę dobry ale i też delikatny a szczególnie na vanosach.
Dzuda Napisał: A porównywanie 3.0 z 3,5 jest tak zasadne jak porównywanie 4.0 z 3,5 - bo to taka sama różnica w pojemności...
Z00FY: tylko pojemnosciowo masz tą sama różnice w wykresie % będzie się on różnił.
myślę, że inżynierowie bmw przewidując upalaczy zrobiłoby m60 tak aby to wytrzymał ;) ... a tak na poważnie... BMW powstało do jazdy na wprost i z dużą prędkoscią... nie w miejscu albo bokiem... to są wariacje na temat użytkowania auta ;)Cytat:
Zamieszczone przez MCGUMA
Dobrze,ale to było w czasie przeszłym i miałem samochód specjalnie przygotowany do palenia gumy na zlotach.Początkowo korzystałem z silnika m60b30,ale szybko się przesiadłem na e34 535i,bo lepiej sobie dawała radęCytat:
Zamieszczone przez Flashpointman
Swoją siedem traktuje poważnie i jeszcze ani razu nie paliłem gumy w miejscu,czasami lubię przelecięć bokiem na rondzie,ale to inna bajka ;D
ja lubie odcinke w m30 :D
Panowie ile można, m60 jest najlepszy, m30 też jest najlepszy