Witam.
Taki 'problem' w mojej 740. Auto ma włączoną kontrolę trakcji, a guzik ASC jest nie aktywny - nie podłączony. Czy tak wyszło z fabryki ? Czy da się jakoś wyłączyć to ASC ? Spadł śnieg i za dużo z kontrolą nie podziałam.
Pozdrawiam,
KRapicki.
Wersja do druku
Witam.
Taki 'problem' w mojej 740. Auto ma włączoną kontrolę trakcji, a guzik ASC jest nie aktywny - nie podłączony. Czy tak wyszło z fabryki ? Czy da się jakoś wyłączyć to ASC ? Spadł śnieg i za dużo z kontrolą nie podziałam.
Pozdrawiam,
KRapicki.
czyli co - kontrolka się cały czas świeci?
Jakoś nie rozumiem z Twojego postu jak sprawa stoi.
ASC włączony (aktywny) jest wówczas kiedy kontrolka nie świeci. Wyłączony (zdezaktywowany) jest wówczas kiedy kontrolka świeci a wtedy tylke koła nie sa kontrolowane.
Napisz proszę co się dzieje i opisz jaki jest kłopot
A więc faktycznie troche to zagmatwałem :)
Kontrola trakcji jest cały czas włączona i blokuje tylne koła.
Przycisk od ASC jest niepodłączony < wobec czego nie można jej wyłączyć.
Czy tak było oryginalnie, czy ktoś odłączył przycisk a ja nie mogę znaleźć tej wtyczki ?
czyli rozumiem, że kontrolka się nie świeci i stróż wciąż czuwa :)
Jeśli jest wtyczka nie podłączona (przycisk nie podświetla się) to na 100% ktos grzebał. Nigdy nie słyszałem, żeby z fabryki cos wyszło nie podłaczone. Inna sprawa, że samochód nie jest roczny, a ma nieco więcej i nie jeden mógł juz w Twoim wózku grzebać. Wtyczki trzeba poszukać :/
Niestety nigdzie nie widac przewodu ktory wchodzi do przycisku ASC. Czy jest jakiś inny sposób oprócz przycisku żeby wyłączyć kontrolę trakcji ?
Niestaty nie ma innego sposobu.Cytat:
Zamieszczone przez KRapicki
I chyba troche mylisz pojęcia. Jesli kontrolka sie świeci, to trakcja właśnie jest wyłączona. Chyba chodzi Ci o włączenie kagańca (czyli o zgaszenie kontrolki)
Prawda?
Kurna.. Mówie że kontrola jest cały czas włączona - czyli kontrolka się nie świeci, a zapala się jak jest uślizg kół.
Ja chce ją wyłączyć czyli sprawić żeby auto nie blokowało kół a kontrolka zapaliła się na stałe.
Ale w takim razie będę jednak musiał poszukać tego kabla dochodzącego do przycisku.
Teraz juz wiem dokładnie o co chodzi :)
Podłączenie przycisku to podstawa, a jeśli po podłączeniu nie pójdzie to pozostaje tylko komp, ale powinno się udać :)
I nic - przeszukałem z latarką wiązkę za panelem klimatronica - wszystkie kable są ale tej wtyczki do ASC nie ma, nie widać też obciętych kabli..
Pytanie czy jest jakiś bezpiecznik / moduł od ASC - żeby można je było wyłączyć ?
Znalazłem coś takiego na innym forum, czy zdało by to egzamin w 7 ?
http://forums.bimmerforums.com/forum...54#post9444754
Jeśli jest bezpiecznik odpowiedzialny tylko za ASC, to chyba wystarczy go przepuścić przez przełącznik. Może trochę chałupniczo, ale powinno zadziałać.
Ale właśnie- pytanie, czy jest taki bezpiecznik od samego ASC ? Czy może zadziała opis z tego linku który wcześniej wstawiłem ?
Pomocy, bo ASC zabiera całą przyjemność z jazdy..
Wg mnie to z linka powinno zadziałać - wpinasz rezystor i oszukujesz moduł asc ...
Tylko że to rozwiązanie ma wadę - do jak wepniesz rezystor to żeby włączyć asc będziesz musiał go wypiąć i podłączyć wtyczkę ...
Ale czego się nie robi dla fun'u :D Ja tam nie mam asc i mi go nie brakuje :)
Oki, a gdzie w M60 znajduje się ten moduł ASC ?
Przypuszczam, że tam gdzie i w innych e38 czyli za schowkiem, obok GM3, po lewej jego stronie.
Jest może gdzieś jakiś opis jak się do niego dobrać? Nie chciałbym nic połamać, etc.
Schowek przed pasażerem po otwarciu wyciągasz jakby do siebie i jak zanurkujesz pod niego to będziesz miał już moduły na widoku :)
Ale nie musisz się dostawać do modułu asc !
W tym linku gość wpina przecież rezystor we wtyczkę idącą do silniczka od sterowania przepustnicą ASC !
Jest tak - przepustnica od asc jest cały czas otwarta - dopiero jak asc chce zmniejszyć prędkość obrotową silnika, to ją przymyka - wieć jak wypniesz wtyczkę od silniczka ( znajduje się chyba w m60 obok filtra oleju ) to przepustnica asc nie bedzie działać ale i abs bedzie miał błąd ( to trzeba sprawdzić ) - a jak wypniesz wtyczkę , wlutujesz rezystor to asc myśli ze wszystko jest ok i nie ma żadnych błędów .l
Rozumiem. Za godzinkę będę z tym działał, zobaczymy co się stanie jak wypnę tą wtyczkę od silniczka - jeśli ABS zgłosi błąd i nie będzie działał - wstawię rezystor i zobaczymy czy zda egzamin :)
>>>>>>>>>>>>>>>>
14:17
Panowie, dziękuje za pomoc, problem rozwiązany. Wypięcie wtyczki od silniczka ASC powoduje jego wyłączenie, ale ABS nadal działa, czyli tak jak chciałem :)
Pozdrawiam!
Bingo ! :D