Witam jaką macie pojemność w swoich M30B35 tj, 3406cc czy 3430cc.
Ja w swojej mam pojemność 3406 :)
Wersja do druku
Witam jaką macie pojemność w swoich M30B35 tj, 3406cc czy 3430cc.
Ja w swojej mam pojemność 3406 :)
Ja w swojej M30B35 (choć tylko e34) mam 3406,00cm3 :]
Jesli wieryc temu co ma w dowodzie to 3430cc
W jakim elu ta "ankieta"?
ja tez man 3430
a ja szukam takiego silnika do e30 :D
Jest "bardzo " duża różnica ,ale o tym dokładniej sam badający sprawe Arkus .... :D :D
Troche danych
M30B35
3406cc 3430cc
kW 162 155
PS 220 211
1/min 5700 5700
Nm 315 305
sprężanie 9,2 9,0
osiągi
max prędkość 233(225) 230(222)
0-100 7,9(9,2) 8,3(9,8)
spalanie
przy 90km/h 7,7(7,6) 7,7(7,6)
przy 120km/h 9,6(9,5) 9,7(9,6)
miasto 15,9(16,7) 16,8(17,6)
podobnie sprawa wygląda w przypadku
M30B30
2966cc 2986cc
kW 145 138
PS 197 188
1/min 5800 5800
Nm 275 260
sprężanie 9,2 9,0
osiągi
max prędkość 225(217) 220(212)
0-100 8,9(10,8) 9,4(11,3)
spalanie
przy 90 km/h 7,6(7,4) 7,6(7,4)
przy 120km/h 9,3(9,2) 9,4(9,3)
miasto 15,5(16,4) 16,3(16,9)
( ) - w nawiasach automatyczna skrzynia biegów
Czyli ten twój Arkus to silnik bez kata? on miał 220KM masz 1 tłumik zamias kata bo ja szukałem tego tłumika wszedzie i nie znalazłem :/
Słyszałem kiedys Historie ze pierwsze M30B35 miały rzeczywiscie 3500 pojemnosci niestety jakas wada fabryczna niepozwoliła na kontynuowanie produkcji w tym stanie i zeszli z pojemnoscia.. swoja droga ciekaweze ciut mniesza pojemosc a wieksza moc.. jesli bez kata masz auto to by troche tłumaczyło nio i do tego sprezanie.. ciekawe ;) jak juz swoja doprowadze do łądu to ja wyhamuje ;) zobaczymy
Mod edit: Staraj się nie popełniać takich błędów ortograficznych, bo oczy bolą ;-)
Tak też kiedyś o tym czytałem że pierwsze M30 miały 3500cm3 tylko głowice pękały i dlatego obniżyli pojemność
ja w dowód mam wpisane 3406,00cm3 i 155,00kW :o
będę jeszcze musiał w niemiecki papiery zerknąć, co tam stoi
pzdr!
EDIT: no i wziąłem Brief do ręki, lecz tam jest również 155 mocy przy 3406 pojemnosci, wiec nie wiem skąd te dane powyżej?
na początku myślałem, że coś jest źle wpisane w PL dowód, bo takie rzeczy się zdarzają.... ale czyżby w niemieckich dokumentach też było źle?!
dodam, że auto jest w automacie, a ma wpisane w Brief 230 jak V-max.
pzdr!
Ja u siebie w dowodzie mam 3406.:p
a po czym rozpoznać te silniki? Bo to co w dowodzie to zależy głównie od tego co Pani w WK ma w tabelce...
3406 bmw z roku 89 na bloku silnika 87 pojemnosci te 3430 byly w starszych e32 wiec moze jest to ten drugi u mnie albo poprostu silnik od nowosci tam jest 87 bo poprostu takie jeszcze mieli w fabryce moze byc rozbieżnosc 2 lat miedzy budą a silnikiem? Bo np rozbierałem 730v8 1992 i listewki boczne mialy wszystkie 88 czy 89 wiec nie mozliwe ze wszystki byly zmieniane a bmka napewno byla w oryginalne bo byla sprowadzona. Sam młodszych listewek nie widzialem
jakoś kłóci sie to z logiką, mniejsza pojemność i mniej mocy/momentu ??
u mnie w dowodzie 2965 cm3 auto 88 rok... dlatego takie niezbyt ospałe to moje b30 :P
ja mam 3430 :p
taka różnica w pojemności to nic silniki są takie same ja myślę że to chodzi jedynie o wtryski że moc jest inna mają inny numer. Więc wychodzi na to że te w 3406 są nieco bardziej wydajne.
Mi się wydaje też że średnica tulei jest identyczna a jedynie nieco inna komora spalania w głowicy robi różnicę w pojemności
Jedna wielka bzdura, jak zwykle.
Wyssana z palca teoria odnośnie różnic "wydajności" wtrysków w M30 to jeden z większych baboli jakie można wyknocić.
Wtrysk Bosch katalogowany przez BMW jako 13641726988 występuje przez całą produkcję modelu e32 z silnikiem M30B35 i M30B30, w wersji z manualem i automatem i jest taki sam od początku do końca dla pojemności 3.0 i 3.5 litra.
Zasada działania w/w jest zresztą taka, że zmiany wtryskiwaczy byłyby całkowicie bezzasadne.
Różnicowanie pojemności, mocy i jeszcze jednego kluczowego parametru, o którym oczywiście nikt nie wspomniał, jest w obu wspomnianych pojemnościach M30 zależne od zupełnie czego innego.
Przeglądałem ten wątek wśród wznawianych od dłuższego czasu, czekając aż ktoś w końcu wpadnie na to, że te odstępstwa w pojemnościach różnicują mniej lub bardziej wklęsłe tłoki, a w rezultacie większa lub mniejsza kompresja przekłada się na różnice w mocy, ale jak widać nie było dane się doczekać.
Zabrałem głos jedynie ze względu na ponadprzeciętny poziom bzdur w wypowiedzi powyżej.
Nic nie zamierzam tłumaczyć i nie jest to zaproszenie do żadnej dyskusji.
Innymi słowy można kasztanić, fejsbukować i tłiterować dalej, pozdrawiam.
Nie napisałeś wszystkiego, ale inne tłoki to nie jedyna różnica.
Koniec przepychanek i wzajemnego obrażania...