Tak jak w temacie, ktoś już oglądał? To auto czy złom? :) Moze zaszaleje i wybiorę właśnie V12 :evil: :)
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10171178
Wersja do druku
Tak jak w temacie, ktoś już oglądał? To auto czy złom? :) Moze zaszaleje i wybiorę właśnie V12 :evil: :)
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10171178
Na fotkach wygląda ładnie ale może dobry fotograf je robił. NIe ma fotki silnika i nie wiem jaki gaz ale wnioskuję że stary. W ogłoszeniu napisano że:" ostatnio wymieniłem parownik gazowy na nowy , świece , kable , kopułki " co może być powodem do sprzedaży - problemy z gazem. Wyposażenie nie powala no i ma hak. To nie przystoi w 7er.
To tylko moje zdanie.
edit/ wyświetla jakiś komunikat - niestety nie widać jaki.
Pozdrawiam.
Jestem na NIE! Samochód świeżo kupiony o czym mogą świadczyć nie opolskie blachy-no chyba że gość jest przejściowo w Opolu. Brak ramki i halogenow - pewnie był dzwon-ale może zdjął bo mu tak się podoba. Tunel po lifcie-może założył poprzednik bo jest ładny albo ??? Zdecydowanie odradzam. No i ten gaz-porażka.
hak to raczej można zdjąć... no nie wiem jak z ta rejestracja bo nie dzwoniłem. W następny weekend będę w opolu to obejrzę ja sobie :) a gaz niestety musi być.
Słyszałem ze ludzie bardzo kradną właśnie te halogeny :)
a jeżdżąc na gazie takie rzeczy jak parownik, kopułkę palec itp wymienia się sporo częściej niż jeżdżąc na benzynie :)
komunikat na kompie - może hamulce, może coś innego - przez telefon zapytać.
Przyglądnij się prawemu progowi - moim zdniem coś z nim nie halo z przodu.
Pogiete drzwi i porysowane zderzaki, braki z przodu - pole do negocjacji.
Hak można zdjać, pojechać do stacji diagnostycznej i wykreslic z dowodu i karty.
a i jeszcze z brakow z przodu to spryskiwacze reflektorów.
jeszcze jedna edycja.
drewno w środku - z paskiem. były takie w tych rocznikach?
Hak raczej dla ozdoby nie był założony :D . Jeśli był, to znaczy, że auto coś ciągało - może piękną przyczepę na urlop a może coś innego na codzień :P .Cytat:
Zamieszczone przez bigboykr
Wnętrze poliftowe - tunel, drewno, klamki chromowane ( te czasem bywały w modelach po 1990 roku).
Boczki ma albo z anglika albo facet wyłamał sobie zaślepkę od sterowania lusterkiem (uchwyt prawych drzwi). Dodatkowo uszkodzone tylne prawe drzwi.
czyli wart czy nie zainteresowania wiekszego ?
a tak przy okazji to o inna 7 spytam, ta jest raczej od kogos z forum :) http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10361198
Właśnie o tym mówię, wiem że można zdjąć ale jeśli ma to znaczy że może być zmęczona.Cytat:
Zamieszczone przez koggi
A i pierwsze słyszę że przy jeździe na gazie często wymienia się kopułkę i palec rozdzielacza. Jaki wpływ na te rzeczy ma gaz? To raczej odwrotność.
Pozdrawiam.
ogólnie gaz skraca żywotność silnika to każdy wie. Ale tego już nie.
"Mieszanina propanu-butanu jest trudniejsza do zapalenia od mieszaniny par benzyny i powietrza. obciazenie ukladu zaplonowego jest wiec wieksze, dlatego jak masz gaz to czesciej wymieniasz takie rzeczy jak swiee, przewody zaplonowe".
Nawet jeśli nie widać ze są zużyte to powinno się wymieniać a przy okazji można resztę wymienić układu zapłonowego :D
gaz najbardziej niszczy silniki tym co nie mają gazu ;)
Kolego dalej upierdliwie próbujesz dopatrzeć się plusów w tym samochodzie których NIE MA. Koledzy napisali swoje opinię zresztą słuszne i daj sobie spokój z tym samochodem no chyba że lubisz wraki i masz bardzo dużo pieniędzy by go przywrócić do stanu używalnosci. Ten drugi egz już zdecydowanie lepszy. Jeśli się już uparłes na V12 to kolega ze zgorzelca sprzedaje swoją 7. Spójrz w dział giełda i odszukaj ogłoszenie. Cena adekwatna zapewne do stanu. Nie problem kupić 7er zwłaszcza V12-bo wielu nabywcom otwierają się dopiero oczy gdy okazuje się że V12 to nie to samo co V8 czy R6 jeśli chodzi o eksploatację, dlatego za marne pieniądze chcą się pozbyć V12. Niestety V12 jest drogie w utrzymaniu a szczególnie gdy się je często użytkuje. Mimo wszystko życzę powodzenia i proponuje przeliczyć sobie koszty utrzymania V12. Czy nie lepiej kupić R6 lub V8.
Ta bordowa z drugiego linku wizualnie ładniejsza i budzi mniej kontrowersji, ale za to cena też wyższa ;) . Trochę zbyt zużyta kierownica i gumy pedłów jak na przebieg rzędu 200 tys. km. Ja u siebie mam ponad 370 tys. km i kierownica poza wyślizganiem skóry (silnie błyszczy), to wygląda jak nowa - no chyba, że facet pracował na budowie i miał wyjątkowo szorstkie ręce ;D .
Jak na 750, to żadna z nich nie grzeszy wyposażeniem :(
ogólnie to nie zależy mi specjalnie na jakimś silnikiem. :) ale jedno 3.0 R6, 3.0 V8 oraz 3.5 R6 musi być w manualu a wyżej niestety już w automacie :)
Ja nie mowie ze tamta ma jakieś plusy bo na BMW się nie znam ale do tej pory już jeździłem( miałem do czynienia) 4 autami na gaz to wiem co to znaczy. Czytam również dużo artykułów.
Skoro dużo czytasz to powinieneś wiedzieć że do V12 zaleca się instalację sekwencyjna. Poza tym jak sam napisałeś wyżej z automatem a niestety skrzynie te nie są bez awaryjne w V12. Koszt niestety bardzo wysoki ewentualnego remontu. Natomiast skrzynia manualna w połączeniu z V8 daje naprawdę tyle radości że nie starczy czasu by go ogarnąć. A spalanie na benzynie jest znośne i problem z awaria skrzynie odpadnie.
@rodzinabmw nie żebym się Ciebie czepiał, ale Twoje posty właśnie zmusiły mnie do odpowiedzi w tym wątku
Ogólnie dobrze prawisz, tyle że kilku detali się czepię...
E32 - miałem R6 (735) i mam V12 (750). Ostrzegano mnie wielokrotnie że V12 jest drogie w utrzymaniu, argumentem było że jest dużo droższe niż R6 czy V8Cytat:
Zamieszczone przez rodzinabmw
O V8 się nie wypowiem, bo nie miałem, jednak w zestawieniu R6 a V12... no cóż miałem/mam oba więc mogę się co nieco wypowiedzieć na ich temat, liczę również na to że i Twoje mocne słowa i tezy poparte są identycznym (osobistym) doświadczeniem :]
Koszty utrzymania R6 wyszły mnie znacznie większe niż V12 - użytkowane były/są identycznie, tyle że w jednym (R6) wyremontowałem silnik [nie było to planowane, a też szybko wróciło do stanu pierwotnego] natomiast w drugim (V12) wymieniłem skrzynię - kupiłem z uszkodzoną, więc nie było to zaskoczeniem.
V12 ma większe spalanie - ale czy to jest minus? Nie sądzę. Moc i osiągi rekompensują to. Auto w automacie, a na 1.biegu (ustawienie: S1) doszedłem do 120km/h i pewnie nie była to granica... 250km/h na autobanie.... ehhhh no i ten widok po podniesieniu maski.... bezcenny
Nie kupuje się wymarzonego auta kierując się EKONOMIĄ ale odczuciami - dlatego takiego subiektywnego przyciągania do danego pojazdu nie zatrzyma żadna zdroworozsądkowa kalkulacja! Zdanie to traktuję bardzo poważnie i dlatego uważam że głupotą jest aby portfelem walczyć ze swoimi marzeniami - nawet tymi na krótką metę... nie namawiam również nikogo do zaciągania pożyczek, sprzedaży swoich dzieci czy produkcji ich po becikowe....
Każda sroczka swój ogonek chwali...Cytat:
Zamieszczone przez rodzinabmw
Co do LPG w V12 - jestem jednym z wielu posiadaczy instalacji 3.gen. Nie zakładałem jej. Jadąc po auto byłem przekonany że jest bez LPG, ale po tych 610km drogi po wymarzone auto było mi wszystko jedno - podjąłem decyzję że w razie czego odepnę i tyle.
Nie odpiąłem, ale nie używałem. Przyszedł dzień że zabawka mi się znudziła i chciałem następną - inne auto. Wystawiłem na sprzedaż i postanowiłem sprawdzić tą instalację żeby nie było świńskiej tragedii przy kliencie. Auto na tej instalacji śmiga bezproblemowo! ... przynajmniej do 180km/h wtedy przy kickdownie potrafi przybraknąć gazu w dolocie.... :D
ale automat w 750 podobno jest bardziej wytrzymały niż w 740... Nie powiem nie ze nie wolalbym 4.0 V8 manual od reszty :) ale znalesc taka i za rozsadna cene!!?? Jak? :)
Nie sadze żeby jakiś gazownik chciał nawet na życzenie robić zwykła instalacje do silnika V a szczególnie V12. żeby potem go gonili ludzie.... to by nie miało prawa chodzić według mnie... Wiec ja wiem ze sekwencja w takie silniki tak samo jak do silników turbo najlepiej omegas...Cytat:
Zamieszczone przez rodzinabmw
Edytuj posty.Cytat:
Zamieszczone przez SMela21
Jeśli chodzi o instalacje to widziałem V12 na zwykłych i wiem że śmigają bez problemu, tzn. jak już dojdzie się do ładu ;)
Sekwencja w takim aucie za takie pieniądze to tak jakby kupić instalacje a auto dostaje się gratis ;) . Do mojej V8 koszt instalki to jakieś 5 - 5,500 więc się nie zdecydowałem. Z resztą wiem przynajmniej że silnik mam zdrowy. Wiem jakie potrafią być problemy z gazem znam to z życia (E34 M20B25). Szukaj bez gazu.
Pozdrawiam.
Kolego Amato zacznijmy od tego jak kupujący ma zamiar użytkowąc swoje V12? Codziennie czy od święta. Wiadomo że auto użytkowane codziennie zużywa się znacznie częściej niż użytkowane w święta a to oznacza częste wymiany np świec, oleju i problemy związane z gazem, choćby przeplywki które lubią się sypać przy strzałach-a tak często się dzieje przy starych instalacjach. Lepiej dołożyć i kupić zadbane V z pewnej ręki choćby nawet od kogoś z forum. Jeśli kolega chce uparcie kupić V12 to niech kupuje choćby nawet z gazem. Ja już kiedyś kupiłem BMW z gazem i więcej nie kupię chyba że od kogoś kogo znam i ufam jego słowom. A patrząc na stan pokazanej V12 z Opola zdecydowanie dałbym sobie spokój. Sam kolego widzisz ile miałeś problemów ze skrzynia i nie powiesz mi że koszt wymiany czy naprawy skrzyni jest mały i kogoś kto szuka oszczędności na paliwie stać będzie wydać ok 3 tys na remont skrzyni-owszem może kupić używana ale jaką ma pewność że będzie długo mu służyła i że ktoś kto będzie ją zakładał będzie się na tym znał. Każdy ma swoje zdanie na temat gazu w BMW. Jedni polecają drudzy omówią NIE. Proponuje poczytać kolego przez zakupem posty na tym i innym forum o gazie w BMW.
Czytałem już opinie i wiem ze wszystko zależy od tego jak ktoś to zamontował, a do silników V byłą sekwencja. Już pisałem ze nie bronie tej z Opola, ani nie jestem zdecydowany konkretnie na V12... Kupie taka żeby była jak w najlepszym stanie ale do silników do 4.0 będę brał manuala. Obojętnie jaki silnik będzie bo OC takie same a spalanie 3-4 litry w ta czy w ta nie robi dla mnie różnicy.
JA ogólnie auto do użytkowania dziennego ale żeby nie było, ja robię miesięcznie wokół "komina" z 500 (to takie maksimum) i z dwa razu w miesiącu do warszawy (w dwie strony mam 500km. To duży przebieg??
@SMela - 740 a 750 to zupełnie dwie inne, totalnie różne automatyczne skrzynie biegów, prędzej porównać można 750 a 735/730 (R6) bo są to identyczne skrzynie z tym że 4HP24 jest mocniejsza niżeli 4HP22 właśnie dlatego że dedykowana jest do mocniejszego silnika - koło zamachowe jest znacznie większe w 750.
W odniesieniu do kosztów. Owszem, nie były one małe, jednak byłem na nie gotowy - jak wspomniałem wyżej, wliczone to było w cenę - coś za coś. Uparcie chciałem V12 w wersji shadowline, więc podjąłem wyzwanie :D
Jeśli jednak miałbym cokolwiek poradzić SMela to radziłbym szukać R6 735 M30B35 (nawet z gazem, tyle że w sekwencji). Dlaczego tak? Bo jeśli cokolwiek walnie, natniesz się np. i silnik się posypie, to prędzej znajdziesz speców do R6 niżeli chętnego do grzebania w V12 .... niestety.
Rzecz również w tym że przy zakupie V12 działa wyobraźnia... i te oferowane na allegro, nawet z uszkodzoną skrzynią czy silnikiem kuszą wypasikiem.... ale.... wracając do rzeczywistości, bo ta jest w takim przypadku zwykle brutalna - mi się udało, Tobie jednak radziłbym pośmigać z 6-12 miesięcy zadbaną R6 lub V8 730, tyle że taka nie mało kosztuje - właśnie w automacie. Jak padnie i stracisz wolę do automatów to wymienisz na manual... w V12 nie masz takiej opcji.
Jednak miej na uwadze że ewentualna zmiana skrzyni automatycznej na manualna w V8 jest też kosztowna i znowu trzeba mieć kogoś kto to zrobi. Więc chyba jednak lepiej szukać w manualu-jednak 4.0 znaleść w manualu to jak wygrać w totka.
to jakie auto proponujecie na początek??
Dlaczego nie ma takiej opcji?Manual od 850i i nie ma żadnego problemu,jak by ktoś chciał to mogę się dowiedzieć bo mój kolega rozbiera na części właśnie taką E31.Cytat:
Zamieszczone przez amato
A niby dlaczego?Co w tym skomplikowanego?Jakoś nie zrozumiem...Cytat:
Zamieszczone przez rodzinabmw
Ale tak jak Amato wspomniał że otwierając maskę w V12 uśmiech na twarzy się pokaże zawsze :D Dlatego sprzedaję CLK 320 na rzecz CL 600 :hihi:
Jesli myslicie, ze zmiana v12 na manual to tylko wymiana skrzyni to wielkie hahah. To sa ogromne koszty - skrzynia, kolo zamachowe, sprzeglo (skromne 3tys PLN), polosie od e31 (sa 2x grubsze), dyfer (choc ten jesli ma 3,91 to moze zostac) do tego masa pierdol. Prawda jest taka, ze skrzynia w e32 V12 jest do dupy, wolna i powoduje kosmiczne spalanie.
A o e32 4.0 V8 manual jak dlugo zyje to nei slyszalem zeby istnialo rodzinabmw.
Jak ktos chce to mam nowke 4hp22 jeszcze z blokadami.
Temat mocno fachowy widzę.
Ciekawe tylko czy ktokolwiek ze "znawców" e32 750i choć raz coś przy tym aucie zrobił, mam na myśli zmianę świec, zmianę alternatora albo pompy wody?
To retoryczne pytanie, nie jestem ciekawy odpowiedzi.
Dlatego też napisałem że znajomy ma na części całe auto,każda część jest do sprzedania która jest potrzebna do przeróbki.Koszt?Hmm,myślę że większy niż 3 tys zł ale spalanie myślę że by było mniejsze.Drogą dedukcji np E32 735iA pali więcej niż 735i , E39 523iA pali DUŻO więcej niż biegówka(wiem bo mam).Wolniejszy?? :roll: No to daje mi to myślenia bo nie ma bmw w auto które było by szybsze od biegówki...(mowa o tym samym modelu z tym samym silnikiem)
Szalony-oczywiście że przy takim aucie nic nie robiłem bo takiego nie posiadałem.Ale od tego s mechanicy i jak z czym sobie nie radzę jadę do waśnie takiej osoby.I nikt tu nie wspomniał o naprawianiu przez siebie V12-stki.
Z E32 740 manual też się nie spotkałem i nie myśl koleżanko że to ta sama skrzynia co w m60b30.
Kolego prosze o email z info o czlowieku co rozczlonkowuje rzeczone 850. To gosc ze Skierniewic? Jest jeden czlowiek co przerabial automat na manual - koszt ok 10tys PLN, zaleznie od ceny skrzyni glownie.
To nie jest gość ze skierniewic...Jeśli Cie interesują jakieś konkretne części to PW
W odpowiedzi na retoryczne pytanie ;):Pompa wspomagania i wydech, to z rzeczy samodzielnie naprawianych :D :D i z obydwoma rzeczami była masa roboty choć niby są to proste elementy, a przekładka skrzyni to pewnie większa bajka+masa problemów po drodze.Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Skrzynia w V12 powoduje duże spalanie? Czyli w 760 e65 spalanie rzędu 20 litrów też jest winą skrzyni? Myślę że przy tej pojemności spalanie jest całkiem normalne porównując np we wspomnianym CL 600. Opowieści o V12 palącym 11 litrów po mieście radzę wkładać między bajki ;)
To autko mogę polecić z czystym sumieniem bo to moje autko http://www.allegro.pl/item804224315.html a myślę że kilku jak nie więcej kolegów z forum może się wypowiedzieć na temat tego autka i ile włożyłem w nie serca i pieniędzy bo widzieli je i rozmawiali ze mną na zlotach a muszę sprzedać bo kupiłem e23 i teraz to jest moje oczko w głowie pozdrawiam
Skoro mialem e31 manual i jezdzilem troche e32 750 to chyba jednak moge wiedziec co powoduje wyzsze spalanie. I wyzsze spalanie powoduje cienka automatyczna skrzynia biegow. Spalanie rzedu 25l na miescie gdzie manualem spokojnie schodzisz do 18.Tensam styl jazdy. Porownania do e65 nie rozumiem. A to,ze automaty od zawsze pala wiecej niz ich odpowiedniki z manualem to wie wiekszosc.
Cytat:
Zamieszczone przez Camil
Skoro mowa o spalaniu to jeżdżę codziennie swoim autkiem może Zgorzelec nie jest żadnym miastem ale mi spalanie nie wyszło większe jak 18 litrów w sierpniu byłem w Chorwacji i po 1300 kilometrach średnie spalanie miałem 11,8 litrów jadąc w 5 osób z załadowanym bagażnikiem i klimą na full 25 litrów to albo były przepływki albo sondy walnięte albo jeździłeś non stop na kikdałnie:P pozdrawiam ;)
Ja mam ciagle na mysli jazde dynamiczna. Jasne, ze mozna sprawic zeby automat malo palil.
:hah: wcale nie jeżdżę powoli a ze zlotu w Poraju jak jechaliśmy za Bossem to nie raz miałem po 200km/h to spalanie wyszło 13,4 coś koło tego jadąc tym autem ok 140 150 km/h masz śmieszne obroty a na naszych drogach żadko kiedy pojedziesz więcej wcale nie trzeba bardzo powoli jeździć po prostu trzeba nauczyć się dobrze jeździć :D
To było napisane pod kątem "znawców" którzy do bajdurzenia są pierwsi, natomiast pojęcie o tym jakie kwestie wiążą się z utrzymaniem takiego auta mają żadne. Zlecanie napraw V12 mechanikom zazwyczaj kończy się rozbiórką auta na części, znam kilka takich historii, w tym przynajmniej jedną na forum, także zdanie mam wyrobione, zresztą minęło już kilka lat od mojej pierwszej 750i.Cytat:
Zamieszczone przez jokerow750
widocznie kolego za krótko żyjesz, mój znajomy ma 740i w manualu-prosty sposób wymienił skrzynie. Rzecz jasna w serii to tylko w E38 4.0 były w manualu, ale da się zrobić i w E32 podobnie jak do V12 złożyć skrzynie manualna ale jak kolega wspomniał wyżej to ogromne koszta i niestety trzeba mieć mechanika który się na tym zna! A nie takiego któremu wydaje się że się zna.Cytat:
Zamieszczone przez Camil
Niewiem po co takie cwaniactwo. Ja mialem na mysli wersje ori. Z Twojej wypowiedzi o trafieniu 6 w totka jasnym bylo, ze mialas/les na mysli fabryczna wersje z manualem.
Miałeś, żona zajmuje się dzieckiem i nie przebywa na forum.Cytat:
Zamieszczone przez Camil
Każdy fan 7er wie że w ori nigdy nie było E32 4.0 w manualu i to nie jest żadne cwaniactwo. Podobnie jak E32 V12 w manualu też zdażają się wersję po przekładce na manual. Jednak w tej dyskusji nie chodzi o to czy było czy jest manual czy automat tylko by pomoc koledze dokonać trafnego wyboru. By później nie plul sobie w brodę że nie posłuchał kolegów. Więc wracając do tematu-kolego przemyśl temat nie kupuj by kupić tylko by się cieszyć podobnie jak większość z nas. Jedną uwaga na grosze nie kupisz dobrej 7er-chcesz dobre 7er wyłoż większą gotówkę-takie niestety są realia co zapewne potwierdzi wielu kolegów.