Witam mam pytanie czy zamontowanie strumienic ( katy zostały wycięte ) pomoże mi w pozbyciu sie tego metalicznego dźwięku? Jaki rodzaj strumienic będzie pasował do mojego auta?? pozdrawiam
Wersja do druku
Witam mam pytanie czy zamontowanie strumienic ( katy zostały wycięte ) pomoże mi w pozbyciu sie tego metalicznego dźwięku? Jaki rodzaj strumienic będzie pasował do mojego auta?? pozdrawiam
Podczepiam się do tematu, mam zamiar wyciąc katy i wstawić w ich miejsce strumiennice. Chciałem się dowiedzieć o plusy i minusy takiej zmiany.
Kłania się funkcja "Szukaj" !!!
ja w moim poprzednim 730i e38 miałem wycięte katy, zostawiłem tylko oryginalne ich obudowy i wg mnie było wsio ok.
Czym zastąpiles katy ?? Jesli chodzi o strumienice o ile je wogóle montujemy to w miejscu tłumików środkowych, montaz w miejscu katalizatorów jest niebezpieczne i grozi cofnięciem spalin. Ja osobiscie w e32 wyciete mam wszystko pozostawiony tylko końcowy i jest cicho a jednak rasowo srednica rur to 55mm (kwasówka). katy zastąp rurami o srednicy pozostalych w wydechu ew. dwa tlumiki srodkowe (przelotowe) o takiej srednicy i bedzie cicho.
nie miałem niczym zastąpionych katów, po prostu katy zostały rozcięte i wywalony został z nich wkład, a później z powrotem zostało to zaspawane.
Czyli zrobiłes komore rozpręzną. Wywal te puste obudowy czym predzej i wstaw rure o tej samej srednicy. Ewentualnie zamontuj tłumik przelotowy oczywiscie o tej samej srednicy wejscia i wyjscia.
Jesli chodzi o popoularne strumienice tzw łuskowe to wielki pic ! Nparwde ! Temat wałkowany wielokrotnie... Zadne ustrojstwo z ładnie skreconymi luskami na dlugosci 20-30 cm nie jest wstanie w jakikolwiek sposob zadziałac pozytywnie na prędkosc wypływu spalin. Jedyny efekt to delikatne wyciszenie, choc i w tym przypadku normalny tłumik przelotowy lepiej sie spisuje. Prawdziwe strumienice to te uzywane w sporcie z takim jakby pociskiem w srodku, tyle ze po pierwsze projektowane sa do konkretnego silnika i montowane w BARDZO precyzyjnie dobranej odleglosci od grzybka zaworu wydechowego. Poza tym ich sprawne dzialanie wystepuje przy predkosciach powyzej 7tys obrotów i w połaczeniu ze sportowym wałkiem rozrzadu o dlugim czasie współotwarcia zaworów.
P.S. Oczywiscie po montazu tej markektowej pseudo-strumienicy czuc poprawe osiagów ale jest to spowodowane usunieciem katalizatora dzieki czemu minimalnie spada opor wypychania spalin przez tłok w fazie wydechu. Przypomina mi sie pewien test na hamowni gdzie po wymianie katalizatora na tą smieszną struminice moc wzrosła o 4KM i to poszło do prasy. Natomiast po usunieciu tejze strumienicy i zastapienia jej zwykła rurka moc wzrosła o kolejne 4-5 KM :)
no ja niestety już nic nie zrobię bo nie mam już tego 730i. a niby jaki to ma zły wpływ na silnik, czy auto?
Bo taka komora rozpręzna powoduje :
1. Ochłodzenie strugi spalin - powoduje zmniejszenie prędkosci ich wypływu
2. Odpręzenienie ukladu wydechowego - powoduje zmniejszenie predkosci spalin
3. Zwiekszenie pojemnosci całkowitej - j.w. oraz dodatkowo szlak trafia precyzyjne obliczenie parametrow oryginalnego wydechu, przede wszytskim jego pulsu.
Co złego dzieje sie z silnikiem ? Nic specjalnego, poza tym ze ma delikatny spadek momentu obrotowego. Natomiast bardzo dobrze to wpływa na stan konta bankowego producentow tego gówna.
Masz jakiś film z nagranym dzwiękiem? Masz silnik r6 czy v8?Cytat:
Zamieszczone przez godekx8
niestety nie ale jak bede mial chwilke postaram sie nagrac tylko nie wiem czy moj sprzet podoła :D
Jedni wycinają, a Ja wstawiam. Uważam, że powinno być jak to ustaliła fabryka, czyli, sonda, katalizator, jeden tłumik i drugi :roll:
Sorry za OT :cool:
Cytat:
Zamieszczone przez max mt
:medit: i chwała Ci za to. Ja tak czytam te posty odnośnie katów i nie wiem czy nie opłaca się bardziej używek w lepszym stanie zamontować a nie cackać się z wywalaniem środka, cudami jakimiś. Podobno w angolach często są w super stanie. Jak jest jakiś do rozbiórki to po prostu zamontować od niego katy i finał :)
Poza tym temat wywalenia katów był TU
Jak wywalisz katy to bedziesz mial strasznie popsuty dziwk wydechu.
Jeżeli chcesz się pozbyć kata to jak najbardziej ale nie zakładaj żadnych strumienic . Strumienice naprawdę działają ale w silnikach które pracują w określonym wysokim zakresie obrotów czyli w silnikach np naszych słynnych F16 (silniki odrzutowe).Jeżeli nie wierzysz to zrób test na czas przed i po zabiegu ja zawsze to robię przy wszystkich modyfikacjach ;)
Z autopsji dodam tylko tyle ze najnizszy zakres obrotów w jakim pracowała u mnie prawdziwa strumienica (ze stozkiem w srodku, a nie z tymi durnymi łuskami) to ok 7-8tys obrotów w silniku kręcącym sie do 9tys :) Tak więc Panowie z BMW, to niestety nie dla Was zabawa :)
odświeżam temat :)
http://www.allegro.pl/item967923569_...40_4_4_v8.html
czy sądzicie ze warto w tej cenie używki kupić??
Przeciez to kat wstepny do silnika TU wiec nic z tym nie zdzialasz...Cytat:
Zamieszczone przez dealer25
witam misja zakończona sukcesem:) Wczoraj wymieniłem z pomocą spawacza puste puszki po katach i zastąpiłem ja zwykłymi łuskowatymi strumienicami AWG po 45 zł za sztukę :cool: I udało się, pozbyłem się tego wkurzającego metalicznego dźwięku. Teraz słychac prawdziwa v8 :]
P.S Sebek dziekuje za poradę:)
No Problem ;)
Odświeżam troszkę temat ale czy da się pozbyć katalizatorow w m62b44 tzn. Bez cięcia i spawania, tylko wystukac czy coś w tym stylu?
Jak wystukać? Jak uderzysz w katalizator i ten się rozsypie, kawałki monolitu będą w wydechu i będą brzęczały, pozatym pusta puszka będzie wydawała okropny dźwięk. Trzeba wyciać i wspawać tłumiki przelotowe.
Witam.
Jak założyciel tematu mam metaliczny dźwięk wydechu. Mój Tłumik był cały dziurawy katalizatora nie miałem. Wstawiłem przelot z wyjątkiem końcowego.
Koledze na taki objaw strumienice pomogły, ale czy faktycznie mogą obniżyć moc samochodu?? Opini jest tyle co aut na drogach.
Mógłby w tej kwestii sie wypowiedzieć jakiś 'pro mechanik' który faktycznie z tematem miał do czynienia?
Ale kotlet :) moj pro mechanik mowi ze najlepsze co mozna zrobic bez katow to wspawac w ich miejsce tlumiki przelotowe.
Pzdr.
Ja to potwierdzam, żadne strumienice, żadne rurki itp, jeżeli już musisz się pozbyć katalizatorów, to wspawujemy tylko i wyłącznie tłumiki przelotowe! Nie będzie brzęczenia, metalicznego podźwięku itp... :)