moze ktos sie orientuje w sprawie zbiornikow paliwa w 740i z 98 roku? sprawa jest taka ze mam dziurawy zbiornik paliwa i nigdzie nie moge dostac uzywanego. mam w kupnie od 735 ale nie wiem czy bedzie pasowal. z gory dziekuje za pomoc.
Wersja do druku
moze ktos sie orientuje w sprawie zbiornikow paliwa w 740i z 98 roku? sprawa jest taka ze mam dziurawy zbiornik paliwa i nigdzie nie moge dostac uzywanego. mam w kupnie od 735 ale nie wiem czy bedzie pasowal. z gory dziekuje za pomoc.
Wystarczy poszukac:
Tutaj - http://www.forum.7er.pl/viewtopic.php?t=104
znajdziesz wspanialy opis naprawy zbiornika, Copyright by: Trolu :D
ALE TO NIE ZALATWIA SPRAWY BO PO KILKU MIESIACACH TRZEBA TO POWTARZAC A JA CHCE MIEC WSZYSTKO CACY. WIEC ZOSTAJE MI KUPNO ZBIORNIKA TYLKO ZE NOWY KOSZTUJE OKOLO 3000ZL. A UZYWANY 600. TYLKO CZY ZBIORNIK Z 735 PASUJE DO 740?
Kup uzywke ...
Dolicz przekladke zbiornika okolo 450zl :)
Tyle sie cenia normalne warsztaty ktore nic nie spapraja , niesteyt ale rozbierania jest tyle ze hoho powodzenia :)
Zbiorniki sa te same , nawet z 728i tylko zmien pompe paliwa itd :)
Ja aktualnie poprawilem swoj zbiornik :-) Wyjezdzone paliwo przechylone auto na 2 godziny wytarte wymyte do sucha rozpuszczalnikiem , pewna mieszanke klejow zrobilem posmarowalem wyschlo .. mydlo poprawilem na wszelki wypadek...
Od tamtych zdjec do teraz nic nie robie ze zbiornikiem , wyciekow zero a myje auto 3-4 razy w tygodniu z myciem podwozia itd ... Nic sie nie dzialo ,auto teraz dodatkowo zakonserwowalem i nie widac nic ze bylo cos robione ;-)
Wydaje mi sie ze dobry klej dwuskladnikowy zalatwil by sprawe na dosc dlugi czas.
Slyszalem o dobrym kleju do metalu firmy Belzona - tutaj pare fotek:
http://img522.imageshack.us/img522/9397/foto3dm6.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/4985/foto4np9.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/7760/foto5kv3.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/8518/foto6gx9.jpg
Firma ta - poleca ten klej wlasnie do takich napraw.
Napraw sobie ten swój bak i tyle. Kupisz używkę za 600pln nie wiadomo w jakim stanie i po roku wyjdzie Ci to samo. A tak masz pewność że sam to dobrze zrobiłeś.
aluminium tez ? jezeli tak to ciekawe
sa kleje i inne masy do zbiornikow/odporne na paliwo. jak masz dziure gdzies na gladkiej powierzchni oczysc dobrze, wez plytke metalową czy aluminiową i przyklei "na latke"
Wydawalo mi sie zawsze ze "polak potrafi" - na niemieckim forum - to raczej takich napraw odradzaja - ale w polsce ....... :P
Witajcie
Przerabiam to samo od miesiąca, począwszy od poxiliny, przez szpachle, kleje, spawanie, itp. i wynik nieciekawy zatankuje do pełna i co po kilku dniach to samo, wiec kupiłem drugi zbiornik za 300zł, mechanik wymienia mi w poniedziałek przewiduje że cały dzionek zejdzie koszty okolo 100zł powiedział. Więc koledzy nie róbcie z naszych 7 jakichś klejonych autek, zróbcie raz a dobrze, kupć drugi zbiornik i wymienić, przed wymianą sprawdzić oczyści zakupiony, Ps.
Zbiorniki są takie same w wszystkich, hmm niekoniecznie, autka z nivo mają inny zbiornik bynajmniej pojemnościowo.
Zaglądnijcie na realoem jak ktoś niewieży.
Chodzilo mi akurat o wrsje bez nivo , akurat kolega nie posiada :)
Co do klejenia hmm mi tam trzyma i nic zmieniac nie bede dopoki mi sie nie zachce :)
100zl to masz neizle ceny , bo we wroclawiu za 100zl to by mi nie chcieli nawet oslon z poad auta okdrecic :D :hah: :hah:
Sorry ale jako iz lubie grzebac w autach za 100zl w E38 bym nie chcial kiwnac palcem przy wymianie zbornika , i takie podejscie chyba ma kazdy . Trzeba demontowac poczawszy od laczenia po kolektorach wydechowych po oslony wszystkie po wydechu calym po moscie tylnim itd ...
Twoj mechanik to znajomy ? rodzina ? czy moze nie zagladal pod auto ? :D
ja w swojej wymieniam zbiornik i zgadzam sie z toba adam740 ze lepiej jest wymienic i wlozyc sprawna (nawet uzywana) czesc niz kleic i robic z e-38 e-36. uwazam ze jezeli kogos jest stac na 7 to stac go rowniez na utrzymanie takiego samochodu. druga sprawa jest taka ze z wielu źródel mozna sie dowiedziec ile pala poszczegolne silniki i przeliczyc sobie czy stac mnie na to zeby jezdzic samochodem z takim silnikiem chodzi mi o przerabianie bmw na gaz bez obrazy ale jak widze ze jakas e-38 podjezdza i tankuje gaz to pojawia mi sie usmiech na twarzy (bmw nie przerabia sie na gaz. ale to jest moje zdanie (i zdanie gazownikow wstawiajacych instalacje gazowe)). co do wymiany zbiornika za 100 to zapytaj sie tego mechanika za co dokladnie liczy sobie ta 100 i ile bedzie kosztowala cala wymiana jak mialem 535 e-34 to raz pojechalem do takiego mechanika jak z nim rozmawialem to za wymiane amortyzatorow wymiane oleju i podpory walu krzyczal 300zl jak pojechalem po odbiór samochodu cena wzrosla do 1000 zaplacilem 300 i troche sie pogniewal :roll: (juz do niego nie jezdze ). ja za wymiane zbiornika zaplacilem 400 (i mam swiety spokój) za mniej nikt nie chce sie schylac zeby to obejzec.
Twoja ksywka pasuje do twojego podejscia i zdania :hah: :hah: ;D ;DCytat:
Zamieszczone przez hrabia81
Nie wiem u jakich gazownikow byles ze dostales taka opinie , albo u jakich znajomych gazownikow byles .. Bo to teoria smichu warta ...
Zapraszam do mojego warsztatu , zobaczysz jakie auta przyjezdzaja zagazowane i jakie do gazowania :)
Kilka przykladow :
BMW 750iL E38
Mercedes S500 2004r
Chevrolet Avalanche 5.3 benzyna
Subaru WRX lub STI nie pamietam juz grun to to ze ma 400KM
Ale masz racje gaz jest dla zapalniczek ...
A twoje podejscie hmm E38 jak podjezdza pod gaz .. A co to jest E38 ? nic nadzwyczajnego auto jak auto ... I to kilkunastoletnie , jeszcze troche i zacznie sie robic zwyklym szarym autem ...
Niestety ale taka prawda i wywyzszanie sie ze sie jezdzi E38 to nic nadzwyczajnego .. We wroclawiu 2szt E38 jezdza w pizzeri jako dowoz , wiec soryy :what: :what:
wiec po co trolu nalezysz do fan clubu bmw7 jak obierzdzasz te samochody. a tak wogole to ja sie nie wywyzszam ze jezdze e-38.
nastepny zawodnik.. ehh nie chce mi sie gadac juz z takimi hah bo szkoda palców.. chciałem napisac ale nie napisze bo ilez razy mozna to samo..jak cos moge zlinkowac ;)Cytat:
Zamieszczone przez hrabia81
Dam tylko jeden z wielu przykładów PRZYKŁADÓW bmw z gazem bo nie chce mie sie szukac..
Mibhell całowitą rację masz - szkoda słów moje E38 lata na gazie i dobrze jej z tym w głębokim poważaniu mam to co ludzie myślą o gazie - mi tak jest dobrze i tyle jak bedzie trzeba to i sie maybacha zagazuje - co to świętość ??e38 moze jest piękne i ma w sobie to coś ale to tylko samochod - skoro stac cię Hrabio na paliwo to fantastycznie - uwierz cieszymy sie razem z tobą
Do klubu naleze ze wzgledu na ludzi jakich tu poznalem . Auto owszem tez lubie i lubie przy nim grzebac i je udoskonalac .. Ale to nie oznacza ze jezdzac po miescie zachowuje sie jak nie wiadomo kto ;-)
Bo nie ukrywam E38 we wroclawiu to hmm chyba nic nadzwyczajnego juz ;-)
I w poscie powyzej chodzilo mi o podejscie i zachowanie.. Forum tu akurat nic do tego nie ma ;-) Bo rownie dobrze mogl bym miec E32 ;-)
Ba nawet prawie juz sie zamienilem przez chwile na 750iL higliner czy cos tam nie wiem jak sie to pisalo ;)
Popieram 3 ostatnie wypowiedzi.
Kto powiedział, że gaz nie nadaje sie do e38? Co za bzdury. Obecne systemy wtrysku gazu 4 i 5 generacji są nie mniej skomplikowane niż normalne układy wtryskowe benzyny.
Oto przykład BMW, które "nie lubi sie" z LPG :)
http://img151.imageshack.us/img151/6570/img6076rd3.jpg
http://img257.imageshack.us/img257/9522/img6077pi4.jpg
Tutaj można przeczytać o nim więcej.
Pozdrowienia
dałem do niej linka 4 posty wyzej ;)Cytat:
Zamieszczone przez ac_kotlet
Nie kliknąłem go. Nie bijcie. :roll:Cytat:
Zamieszczone przez MiBhell
Mechanik nie zaglądał pod autko ale to znajomy, sąsiad, ma warsztat, słowo się żekło ma być 100zł
Ps. jak zobaczył drugi zbiornik zapytał się "co to za bojler" chodziło chyba o wielkość.:)
....z zakladaniem gazu calkowicie sie zgadzam dlamnie to profanacja i nie mam tylko namysli bmw ale i wszystkie samochody z tyciu wyzszej poleczki.......a opinie umnie gaz chodzi swietnie idealnie itp juz mi nikt nie wcisnie kitu.....tak jak pisalem juz kiedys raz dalem sie namowic na zalozenie instalki(e39) i jak sobie pomysle ile mnie nerwow kosztowala moja BRC to cala satysfakcja byla taka ze wkoncu gazownik dostal po mordzie.............wnioski wyciagnijcie sami............tylko zeby byla jasnosc to tylko moja opinia......dlamnie gaz wogole nie istnieje:))))
Dalsza czesc tematu rzeki ;D ;D ;D
Wszyscy ci ktorzy mieli problemy z autami z LPG - po prostu padli ofiara pseudo specjalistow -
nie umiejacych dobrac odpowiedniej instalacji do danego silnika, do tego mozliwe ze popelnili bledy przy jej montazu i konfiguracji.
Moje auto jest przykladem bezawaryjnej jazdy na gazie - od samego poczatku montazu.
Ani razu nie musialem przy instalacji nic robic.
--------------------------------------------------------------
Powracajac do tematu zbiornika paliwa -
Pekniecia zbiornika sa powodowane zatkanym filtrem odpowietrzania zbiornika.
Najprostszym sposobem usuniecia tego problemu to wywiercenie dziury w korku paliwa.
Jezeli tego nie zrobimy - takze nowy zbiornik zacznie pekac.
Do naprawy - klejenia - polecam zywice epoksydowa - naprawilem nia swoj zbiornik - i jest spokoj. Mozna ja pozniej przyszlifowac i pokryc barankiem. Moim zdaniem jest to na pewno alternatywa do wymiany zbiornika.
Albo poprostu kupić nowy korek wlewu (...)
Nie, nie - problem nie lezy w korku - lecz systemie odpowietrzania zbiornika paliwa.Cytat:
Zamieszczone przez olejus
Gdy zatka sie ten cytowany juz filtr - w zbiorniku zbiera sie podcisnienie - i zbiornik zaczyna sie wgniatac.
Po wywierceniu w korku dziury - cisnienie - wyrownuje sie.
Witam Zgadzam się z tą wypowiedzią że zatkany jest filtr węgla aktywnego. Przerabiałem to u siebie prawie rok i nikt niewiedział co jest przyczyną. Ja u siebie tymczasaowo wypiąłem ten filterek do czasu kiedy nie przyjedzie do mnie drugi. Ps. I Zniknęły problemy z odbijaniem pistoletu przy tankowaniu dopiero jak zaleję do pełna to mi odbija. Czyli tak jak być powinno.
Gdzieś czytałem że to normalna choroba (chodzi o częste odbiajnie przy tankowaniu) Ktoś tam napisał że to normalne, co z bzdura!! .
....w szopie lpg nie zakladalem instalka BRC koszt prawie 8 tys 3 lata temu podobno jedna z lepszych wlasnie podobno ale oki koncze ten temat bo nie ma sensu pisac............
a wyciagniecie korka wlewu paliwa na kilka godzin zmieni cos?????Cytat:
Zamieszczone przez olejus
A po co na kilka godzin? Wystarczy go odkręcić i zakręcić- podciśnienia w baku nie będzie. Tylko jak go zakręcisz na nowo i w miare, gdy paliwa będzie ubywało w baku, znowu wytworzy sie podciśnienie i zabawa od nowa. Najlepiej zrobić małą dziurke na środku korka, tak żeby w baku było podobne ciśnienie do atmosferycznego na zewnątrz.Cytat:
Zamieszczone przez Sebol
albo nie dokrecac go na maxa:)
Witam, jak to przeczytalem to sie troszke zmartwilem. U mnie w jednej stacji Shella nie moge tankowac paliwa, caly czas pistolet odbija, od samego poczatku. Czyja to jest wina?Cytat:
Zamieszczone przez Adam740
Natomiast w drugiej stacji Shella nie mam zadnego problemu, pistolet odbije przy full...
Czy mam cos nie tak z filtrem? Gdzie ten filtr sie miesci i jakie sa koszty?
Dziekuje i pozdrawiam
Bzdurą wydaje mi sie pogląd, że przyczyną odbijania pistoletu przy tankowaniu jest jakikolwiek filtr w samochodzie.Cytat:
Zamieszczone przez papug
Przyjrzyjcie sie, jak jest zbudowana końcówka pistoletu: jest tam taka mała kuleczka, która przy napotkaniu przeszkody cofa sie i odcina dopływ paliwa z dystrybutora. Problem polega na tym, że rura która łączy zbiornik paliwa z wlewem ma taki a nie inny kształt i nie gwarantuje swobodnego spływania paliwa do zbiornika- tak, żeby nie odcinać dystrybutora.
Rozwiązaniem jest obracanie pistoletu o 180 stopni. Na pewno dziwnie to wygląda, ale przynajmniej bak sie da napełnić :razz:
Pozdro
myślę że to filtr nr 10 w załączniku ,żenujące jest przekręcanie pistoletu w prawo lub w lewo a zwłaszcza we flagowym modelu e38 ,jak podchodzi gość żeby nalać paliwo na stacji to mówię mu że muszę sam bo on nie da rady gostek odchodzi i sie śmieje kicha jakich mało więc myślę że to może właśnie błąd odpowietrzania a nie technika wlewania w trabancie nie było takich opcji żeby kręcić rurą w prawo czy w lewo
przyczyna pekajacych zbiornikow jest zapchany filtr weglowy, powstaje taki efekt jak przy otwieraniu sloika zapasteryzowanego.....najlepiej cienkim wiertlem przewiercic na srodku korek wlewu lub zminic filtr.
Ja tez mam problemy z takowaniem niektorymi pistoletami, przypuszczam ze jest to spowodowane ksztaltem, forma wlewu do baku.
Pozdr.