Jaki olej do dyferencjału?
Wersja do druku
Jaki olej do dyferencjału?
Może coś tutaj znajdziesz:
http://ew5.earlweb.com/search.php?si...r=1&subset=127
http://www.castrol.com/castrol/castr...ategoryId=3175
Ale w większości przypadków to zalecają olej specjalny BMW, pozostaje poszukać zamienników.
Znalazlem takie cos:
Dyferencjały - tył/przód (z nieograniczonymi dyferencjałami przesuwnymi lub dyferencjałem lepkościowym): Olej Castrol SAF-XO
Dyferencjały o ograniczonym przesuwie - wielopłytkowe/elektrohydrauliczne : Olej Castrol SAF-XJ
Nie wiem który z tych 2 oleji by sie do mnie nadawał? Jak sie dowiedzieć jaki mam dyferencjał i który olej nalać?
Rozumiem, że po wybraniu modelu i silnika, Castrol daje dwie propozycje? Wydaje mi się, że najlepiej podjechać do ASO w Szczecinie na Golisza i trochę zamydlić gościowi co w serwisie części opyla, że niby olej chcesz kupić do Buni, to po ostatnich 7 z VIN poda Ci wszytkie info odnośnie oleju itp.
1 olej to jest dla ciebie
2 to olej dla dyfra ze szpera (lsd) którego nie było w cywilnym e38
Cytat:
Zamieszczone przez NikosWariat
Chcesz powiedzieć, że w 'zwykłych' 7 nie było szpery. A mi coś się obiło o uszy, że w E32 i E 38 w niektórych modelach była 30%
w e32/34/e36 była szpera
w e38/39/46 nie było szpery (nie licząc modeli M i Alpine itp.)
Ale nie we wszystkich.Cytat:
Zamieszczone przez NikosWariat
Znalazlem jeszce taki odpowiednik castrola o tej samej specyfikacji
-> VALVOLINE DURABLEND GL-5 75W90
Ale w poniedzialek zadzwonie do ASO może zdradzą mi o jakich parametrach olej się tam wlewa.
była jako opcja przeważnie szpera wykluczała asc+tCytat:
Zamieszczone przez mrekor
ja mam i szpere i asc :)
nie ladnie Nikos, tak edytowac posta ze moj wychodzi bez sensu :(
ale masz asc a nie masz asc+t w m30 nie było asc+t
Na stronie castrola jest podany nr BMW (a po tym nr w ASO poznasz cenę za litr)i z tego co znam kolesia z ASO to tylko Ci poda ten nr, bo specyfikacji nie będzie znał, on się podpiera tym co komp mu podaje (czyli nr BMW). Raczej byś musiał z mechaniorem zagadać. I jeszcze jedno mnie dziwi, bo podobno nie było szpery a castrol podaje dwa rodzaje oleju. Ale jeżeli na forum mają racje, to do Ciebie będzie ten pierwszy olej i nie ma co kombinować (ewentualnie Valvoline, lub innej znanej marki).Cytat:
Zamieszczone przez Seba665
Bez szpery 75W-90
Ze szperą 75W-140
Tak mówi TIS..... ;)
A czy w e38 mozna bylo zamowic szpere jako opcje?
Czy raczej znakomita większosc e38 nie ma szpery?
Np u mnie w ksiazce widze ze 1 wlasciciel domowil sobie kilka dodatkow ale szpery w nich nie widac. Tzn ze chyba jej nie ma w tym aucie? Jak sądzicie?
Z tego wynika, że jednak E38 miały szpery i chyba nie ważne czy były w serii, czy na specjalne zamówienie? Poprawcie mnie jeżeli się mylę, bo na razie są sprzeczne informacje na forum.Cytat:
Zamieszczone przez sylwekk
No tak nie do końca to wynika.... Wiesz, TIS może mieć informacje ogólne dla różnych aut (nie koniecznie serii 7). W ETK nie znalazłem informacji na temat szpery w e38 :?Cytat:
Zamieszczone przez tgracing
Dokładnie tak jak piszesz. U różnych producentów, podają dwa rodzaje olejów ale to nie znaczy, że faktycznie szpera była w E38. Tylko teraz pytanie na ile procent mam pewność, że ja u siebie jej nie mam. Zaleje 75W90 a okaże się, że szpera jest i dyfer szlak trafi!!!!!
Myślę, że nie masz się czym przejmować. Wystarczy podnieść auto i zakręcić dowolnym kołem. Jeśli kręcąc kołem przeciwległe będzie się kręcić w przeciwną stronę to szpery nie ma.....
Masz rację, najprostsze sposoby są najlepsze!!!!!
faktycznie krecilem dzis jednym kolem a drugie krecilo sie w przeciwna strone. hehe:)
I w taki sposob dowiedzilem sie jaki olej trzeba do mnie wlac.
Dzieki za wszystkie porady:)