Jak w temacie , szukam czegos w dobrej cenie i jakiegos dobrego gazownika na terenie slaska
Wersja do druku
Jak w temacie , szukam czegos w dobrej cenie i jakiegos dobrego gazownika na terenie slaska
poszukaj u nas na forum kolega Alpin
...a instalka to najlepiej sekwencja i nie jakas z dolnej półki...lepiej dac trochę wiecej i miec spokojne uzytkowanie ;)
...u siebie mam "landi renzo omegas" nic sie nedzieje...
pozdr
Jak Pisałem Wcześniej Do Bmw
Albo Prins Albo Landi Renzo Omegas
nie ma tanio i dobrze
jak chcesz tanio i dobrze to kup staga - do tego dobry reduktor i wtryski + niezbędny dobry gazownik i będziesz śmigał - konfiguracja sprawdzona wielokrotnie w niejednym bmw !
Dziekuje za opinie teraz musze rozejrzec sie za dobrym gazownikiem
bo m30 stag spokojnie wystarczy - nie w tym silniku żadnych wodotrysków , więc i gaz posiadający wodotryski jest zbędny ...
Podepnę się pod temat..z racji coraz większego kilometrażu jaki pokonuję rozważam opcję instalacji cyklonu. Silnik m30 oczywiście i tu pytanko: konkretnie jaki komp/reduktor/wtryski/średnica rurek i wszystkie inne ,,gadżety'' z tym związane. Jako firmę zakładającą gaz biorę m.in. pod uwagę Czakram z Tarnowa,aczkolwiek miłe widziane inne sugestie, pozdrawiam i z góry dzięki za info :)
-Stag 300 ( może być plus lub vector , 4gas - bo to jest to samo co stag )
- reduktor - tu sprawa nie jest prosta - bo na rynku nie ma jednego idealnego reduktora - może być scorpion ST po poprawce ( czyli z otworem obok elektrozaworu ) lub eg280
-wtryski - w zależności od budżetu - może to być magicjet lub matrix ( np hd544 )
- filtr faly ciekłej z elektrozaworem - valtek BFC ( na 8mm do dostania w IC )
- rurka miedziana - tylko i wyłącznie 8mm
-dobry filtr fazy lotnej - np matrix taki duzy czarny czy czaj - to juz obojętne
I nie dajcie sobie wmówić, że to będzie chodozić na czerwonych valtekach , silverze i rurce 6mm - NIE będzie chodzić ( sprawdzine w 2st 535 i 1szt 735 ) .
Co do montażu - jeżeli w skrzynce z kompami jest miejsce , to można tam umieścić komp lpg - jest szczelnie zamknięty , odizolowany , lblisko jest do podłączenia do wiązki kompa PB .
Warsztat - to najważniejsza rzecz - bo nawet tak dobraną instalację można łatwo skopać !
Xsilver jaki jest w przybliżeniu koszt takiej instalki ?
ciężko to określić - moim zdaniem ok 300zł drożej ( jeżeli z magicjetami ) niż na waltekach i reszcie szajsu ...
Witam,
rowniez przymierzam sie do zalozenia instalacji, slyszeliscie o ludziach z okolic zabrza:
http://www.aes.bytom.pl/index.php?ps=kontakt
ponoc specjalizuja sie w bmw i sa bardzo dobrzy.. kto cos powie na ich temat..
No i odnosnie tematu:
Reduktor - Zavoli N
Listwy wtryskowe - matrix
Sterownik - Stag 300-6 ( PLUS )
Czy te glowne elementy beda dobre? Bo tak poczytalem na forach zeby to wlozyc, nie chcialbym przyspieszenia stracic wogole jakbym mogl ;)
Ogolnie slyszalem ze tylko to w cudzyslowiu jest dobre do sekwencji i tak sie zapytam Was co powiecie na ten temat zeby mi gazownik jakiegos kitu nie nawciskal ze cos jest lepsze a potem bedzie gorzej ;) mam nadzieje ze wybaczycie tak wiele pytan na raz ;)Cytat:
Układy zasilania gazem IV generacji AC - STAG 300, STAG 200
Reduktory do układów IV generacji - Zavoli, Tomasetto
Wtryskiwacze do układów IV generacji - Magic Jet, Planijet, Matrix, Valtek
Kontrolery sondy lambda - AC STAG
Wielozawory - Tomasetto ( wersja normal i super - wyjście d8 )
elektrozawory gazu - Valtek ( również BFC )
Węże - Semperit, peszle - Ingremio, taśmy - Tesa, opaski - Norma
Interfejsy do układów AC, KME, AGC, LECHO, platforma AEB i inne.
Reduktor - Zavoli N w życiu nie pojedzie na nim r6 3.0 chyba że na 2 sztukach
Witam, rozmawialem z Czoobek i proponuje stag 300-6 plus, kme gold oraz valtek czerwone. Dobry wybor? :)
Czy ja wiem ...
Stag 300 Plus - OK
KME Gold - w m30b35 przy bardzo dynamicznej jeździe może przymarzać gaz...
Valtek czerwone - :/ tego raczej bym nie polecał , aldo do m30 ostatecznie mogą być - duży ich plus to cena ...
kolega poczytaj kilka wątków niżej jak czoobek montuje lpg i jakie błędy popełnia , temat nazywa się STAG w 4,4
Eeee to co proponujecie?
ja miałem sekwencje stag 300 w BMW e30 i śmigała bez zarzutów.. kolega taką samą posiada w 7er w m30b30 i śmiga aż miło pozdro :)
ja Ci polecam reduktor Magic 3 ostatnio sam taki wstawiłem i wyrabia się przy 3.5. Jest łatwo dostępny i nie ma różnych negatywnych opinii takich jak ma Scorpion. Poczytaj najlepiej lpg-forum.pl.Cytat:
Zamieszczone przez Aru89
Wtryskiwacze dobre i tanie to Magic Jet, tylko wtedy musisz mieć elektronikę STAG-300 bo np. na STAG-200 nie pójdą (bo mają za mało Ohm).
Podobno dobre są też Plainjet.
A jeśli chcesz super to kup Matrix tylko wtedy dwa zostaną Ci wolne bo są tylko listwy po 4cyl (tylko takie widziałem) no i wydasz na to ponad 1000 pln (same wtryskiwacze).
Przypilnuj by miedź była 8 mm. I nie daj uszkodzić kolektora dolotowego. Najlepiej niech ktoś z forum wrzuci fotki dobrze nawierconego kolektora M30 i wydrukuj to i każ im tak samo zrobić.
Aha i kolektor trzeba zdjąć do wiercenia. Myślę że w Twoim silniku warto zmień przy okazji uszczelki kolektora i uszczelki wtryskiwaczy benzynowych jeśli są oryginalne.
Tylko to co piszę to nie są małe koszty... pewnie około 4000 pln.
Tyle to niestety kosztuje jak chce się raz zrobić żeby było porządnie.
Pozdrawiam
Bzdura Na Stagu 200 magic jety mogą byćCytat:
Wtryskiwacze dobre i tanie to Magic Jet, tylko wtedy musisz mieć elektronikę STAG-300 bo np. na STAG-200 nie pójdą (bo mają za mało Ohm).
stag 200 nie obsługuje wtrysków 1omh a magic jety maja 1.8omh'a więc jak najbardziej można
o widzę że taki sam nick jak na LPG Forum.Cytat:
Zamieszczone przez NikosWariat
Sorki za zamieszanie myślałem że STAG 200 obsługuje to co mój OMVL Dream. Bo mój OMVL Magic Jet-a nie obsłuży, prawda?
Pozdrawiam
omvl nie obsługuje magic jetów ani valtek 1omh , co najwyżej valtek 3 omh lub matrix
z opinii które można znaleźć na forum lpg Magic 3 na pewno nie obsłuży m30b35 ...
czemu?Cytat:
Zamieszczone przez xsilver
Wobec tego jaki obsłuży?
Pozdrawiam
Cytat:
Zamieszczone przez Michael7
to poczytaj więcej na jego temat ...
Sytuacja jest patowa - teoretycznie taką moce powinien obsłużyć np Gold - ale przy dynamicznej jeździe gaz może przymarzać... Scorpion - teoretycznie też , ale znowu ma jakieś dziwne dolegliwości ( które da się usunąć)
Scorpiona nie chciałem bo nie chce zaworu zintegrowanego. W przypadku nawalenia reduktora lepiej wymienić tańszy reduktor niż cały reduktor z zaworem. Poza tym w poprzednim reduktorze zintegrowany zawór coś nie trzymał chyba jak trzeba (tak mi się wydaje). Teraz mam BRC Super 8mm.Cytat:
Zamieszczone przez xsilver
Co do odporności termicznej. Przy jeździe 230 km/h przez 15 minut żaden nie da rady... ale jak tak nie jeżdżę. Mi wystarczy że nie ma spadków ciśnień przy przyśpieszeniach o 150 km/h (to już ekstremalnie np. jak na dwupasmówkach się spieszy i światło wyskoczy).
Co bym musiał zrobić żeby mi ten reduktor wyrobił termicznie? Dołożyć jeszcze dwa takie? :)
To się nie opłaca bo jak będę uciekał przed kimś kto mnie chce zabić np. to se przełączę na benzyne :D
Teraz mam ten jeden reduktor i ma stabilne ciśnienie, auto bardzo ładnie chodzi a sam reduktor rozgrzewa się bardzo szybko - dużo szybciej niż stary OMVL. To dla mnie ważne.
Pozdrawiam
To że scorpion ma zawór zintegrowany nie znaczy że musisz go zostawić - możesz go wywalić i założyć przed np tego brc albo valteka BFC na 8mm...
Ja mam Koltek-Necam i po moich przeróbkach jest rewelacja - ciśnienie trzyma stabilnie i termicznie jest bardzo wydajny... Robiłem testy na obwodnicy i jest dużo lepiej niż na goldzie w 325 e36 ( właściewie to nie udało mi się gazu przymrozić ) ...
W zasadzie na rynku nie ma reduktora idealnego do tej mocy - albo słabo grzeje , albo coś się rypie , albo wydajność ma lipną - i w zasadzie nie ma co kupić . Dlatego ja przerobiłem necama i jestem z niego mega zadowolony - tyl ze gdybyś chciał go kupić to jest drogi w zakupie...
z czystym sumieniem mogę polecić reduktor Landi Renzo IG1 Super Maggerato m30b35 czy m60b30 daje radę od początku do końca i termicznie i ciśnieniowo , jedyna jego wada to cena
Witam, temat powraca jak rzeka... z powyższych wypowiedzi szczerze mówiąc nie wyciągnąłem dla siebie jakiś miarodajnych wniosków, wychodzi na to że nie ma idealnego zestawu do m30...Nadmieniam że moja wiedza n/t rodzaju sekwencji jest dość uboga. Dzisiaj dzwoniłem do Czakramu w Tarnowie, zaproponowali mi BRC Sequent 56 za 4300 PLN...
..warto ? , czy są jakieś inne-lepsze opcje, jeśli tak to kto gdzie i jak ( jeśłi chodzi o Małopolskę lub Podkarpacie ) :) ...Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
Wniosek z tego prosty,nie ma to jak benzyna :hihi:
Tego faktu jestem świadomy, ale na pewno nie jest to konkretna i merytoryczna odpowiedź na nurtujące mnie pytania..Cytat:
Zamieszczone przez Dzuda
Jesli ma byc nie drogo, to pozostaje tylko sensowny zestaw na stagu. Jak bede w PL moge dac Ci namiary na jednego, co mi Staga w naszej Omedze montowal.
Gwoli informacji...e32 zostało wyposażone w truciciela. Komponenty: reduktor Magic 3, wtryski Magic-Jet, rurki Faro 8 mm. Po założeniu autko zrobiło 1000 km by wszystko się ,,uleżało'' i po tym przebiegu zostało zestrojone na nowo..ani ja, ani obecny właściciel nie widzimy różnicy ( poza oczywiście kosztami paliwa..), Vmax katalogowe na gazie uzyskuje bez problemu, sprawdzone wczoraj na A4 Gliwice-Kraków. Po kilku perturbacjach udaliśmy się do kolegi z Gliwic, który w moim mniemaniu bardzo konkretnie i rzeczowo ogarnia temat ,,gazowania''. Jeśli Ktoś byłby zainteresowany - zapraszam do lekturki na AKP :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewt...338&highlight=
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewt...291&highlight=
Pozdrawiam
I jak sprawują się te wtryskiwacze Magic Jet? W internecie piszą o nich coraz gorzej... podobno jakość spadła i nie są już tak dobre jak te pierwsze 2 lata temu.
Jeśli chodzi o trwałość Magic-Jetów- moje e39 nastukało na nich około 25 kkm i jest spokój, ex e32 około 12 kkm i również cisza. Za w/w setup do E32 M30B35 wyszło około 3600-3800 PLN, dokładnie nie pamiętam. Pozdrawiam
Też czytałem na LPG.info, że Magice jakościowo bardzo spadły - w 2008 i 2009 były na topie, a teraz już powoli lipa się dzieje, na renomie jadą...
Ja jednakowoż się zdecyduję na MJ, bo są dostępne pojedyncze i to w cenie poniżej 60zł/szt. Dla V8 to około 500zł za pełne owtryskowanie.
Na pewno wyszła partia kiepskich MJ - można dojść po numerach - info od mojego gazownika. W razie jakby się coś działo to mam full gwarancję, więc spoko. Swoje m62 kupiłem już z gazem, zmienione zostały tylko wtryski ( MJ) i reduktor ( Magic III Big) z wcześniejszych chyba czarnych med-ów i KME Gold. Za tą operację zapłaciłem około 700 PLN. Póki co zestaw spisuje się bezproblemowo. Pozdrawiam