W moim e38, niezaleznie czy jest zimny i dopiero co odpale czy goracy. Wentylator ta wiskoza sie caly czas kreci. Tak ma byc czy nie? Sory, ale to moje pierwsze bmw... i jeszcze duzo sie musze nauczyc.
Wersja do druku
W moim e38, niezaleznie czy jest zimny i dopiero co odpale czy goracy. Wentylator ta wiskoza sie caly czas kreci. Tak ma byc czy nie? Sory, ale to moje pierwsze bmw... i jeszcze duzo sie musze nauczyc.
Co oznacza że się kręci? Ma się kręcić tylko zależnie od temperatury - raz wolniej raz szybciej. Jeśli przy zimnym silniku możesz bez problemy chwycic ręką wiatrak i go zatrzymać to wszytsko jest OK. Tak ma być ;)
najpierw naucz sie poprawnie tytułować tematy... A z viskozą normalne, jak złapiesz na zimnym silniku to sie zatrzyma. Nie testuj na ciepłym silniku bo ci palce pourywa...
Ok, dzieki. Czyli jak odrazu odpalam po nocy i kreci sie wolno to jest ok?
Tak ;)
Ja jak od razu odpale to przes 10 sekund moze dluzej visko chodzi. Obojetnie czy jest zimny czy nie, zawsze przy rozruchu chodzi te pare sekund.
jak ja wymieniłem wisko to zobaczyłem różnice ! liście z ziemi ściąga jak to Sebek mówił :)
130 zł ! I bardzo ważne że wisko musi stac w pionie przed założeniem i najlepiej z 30 min po założeniu przed odpaleniem . Też sie dowiedziałem na zlocie w Sulejowie :)
I autko sie nie grzeje i mam spokój w korkach !
Na zimnym silniku przy dodawaniu gazu powiedzmy cisza a przy rozgrzanym przez różną chwilę w zalezność od nagrzania jest typowy odgłos wentylatora-dmuchawy i jak wcześniej wspomniane wymiata wszystko pod autkiem, po chwili zchłodzenia ustaje.Cytat:
Zamieszczone przez maxiu456
A niby czemu? Przecież tam jest bimetal, co mu się stanie.Cytat:
Zamieszczone przez max
Nie bimetal, tylko olej wiskotyczny (silikonowy)Cytat:
Zamieszczone przez wojtas
Opis działania sprzęgła wiskotycznego
bimetal jest do sterowania , a w środku jest olej ...
Jest taka teoria, że jak będzie leżało na płasko to olej spłynie i się zatrze... Jednak jak Visco jest sprawne i ma w środku normalną ilość oleju to nic mu się nie stanie - oleju jest dużo i jest gęsty, a wszystko ciasno spakowane - i olej nigdzie nie popłynie
u mnie wisko po odpaleniu, kręci mocno, aż strach tego dotknąć, bo jak zbliżę rękę to wieje bardzo, czyli u mnie jest coś nie tak??
To masz zablokowane wisko.
Przed samym założeniem tak. Jednak pod czas transportu, może leżeć ale tylko na śróbie. Info są na pudełkach.
Załącznik 3687
zablokowane wisko?? tzn? ma to jakis negatywny wplyw??
wisko chyba jest ok, ponieważ po odpaleniu auta, zatrzymałem je dość łatwo ręką, po jakim czasie już się go nie da zatrzymać?:)
Koledzy a u mnie jest coś takiego, że tak silnie dmucha po dodaniu gazu aż słychać świst powietrza, dodam iż ten świst pojawił się ostatnio i nie wiem teraz o co chodzi.
A może to nie z wisko tylko jakaś nieszczelność ?
podłącze się.
przczytałem temat i zauważyłem ze z moim wisko tez chyba coś nie halo.
zaraz po odpaleniu, wiatrak za....la jak dziki. po dodaniu gazu chodzi jak 10litrowa scania :D
co to może być Panowie/Panie?
Zdaza sie taka sytuacja przy niskich temperaturach , ze przez pierwsze kilka sekund nie da sie go zlapac, jest to normalne poniewaz srodek do przenoszenia napedu w tym wypadku olej zwieksza swoja lepkosc co powoduje to zjawisko
Miałem niedawno problem z tanimi zamiennikami 3 sztuki reklamowałem chodziły tak ciasno ze nie dało sie obrócić... powyżej 4 tys obr odpuszczały dopiero ... nie ważne czy ciepła czy zimna, pod zadnym pozorem nie róbcie tego ręką (co niektórzy piszą załapać) BIERZEMY GAZETĘ ZWINIĘTA W RULON i wtedy można sprawdzać do woli
I jak tam z tymi Waszymi wiskozami ?
U mnie niedawno wszystko wróciło do normy tzn. chodziło cichutko, temperatura płynu chłodniczego na trasie do 104 stopni a w mieście dochodziła do 108 nawet czasami do 110.
Lecz ostatnio znowu zaczęło zapierdzielać i teraz osiągam maksymalnie 105 stopni w mieście. Oczywiście pojawił się również świst, wycie.
Czyżby zblokowane wisco ? Ile może kosztować wymiana sprzęgła wiskotycznego ?
Tyle:
http://czescidobmw.pl/szukaj/11527502804.html
plus robocizna jak sam nie dasz rady.
jest chlodniejj wiec visko ma gestrzy olej w srodku i dluzej jest spiete
U mnie cały czas jest spięte :/
mam pytanie dotyczące przykręcenia śruby kluczem 32.
Czy jest konkretna siła z jaką trzeba przykręcić ?
W instrukcji "sam naprawiam e39" czytałem, że jest to 40Nm czy po prostu dokręcić mocno ?
wiskoza nie ma mozliwosci sie odkrecic, jest tam "lewy gwint" co za tym idzie, jak silnik pracuje, caly czas dokreca wiskoze, wiec mozesz dokrecic ja na tyle ile dasz rade, a reszte dokreci silnik ;)
Co do wiskozy - rano po odpaleniu ma prawo chodzic chwile rowno z silnikiem, ale po chwili, powinno przestac krecic sie i chodzi wolniej, w korkach, przy duzej temperaturze, jak najbardziej jest slyszalny jego swist i jest to calkiem normalne zjawisko, natomiast na zimnym silniku(powiedzmy po przejechaniu 1km powinna byc absolutna cisza).
Jak ktos wyzej napisal, odradzam probowanie zatrzymania wisko reka - ma dosc duza sile jesli jest zablokowane - moje wyrwalo oslone chlodnicy...