koledzy wymienia³em przep³ywke na nowa czy po tej operacji muszê zrobiæ ca³kowity restet komputera??jest to silnik m30......
Wersja do druku
koledzy wymienia³em przep³ywke na nowa czy po tej operacji muszê zrobiæ ca³kowity restet komputera??jest to silnik m30......
Reset kompa nie jest konieczny, ale nieraz trzeba zrobic regulacjê przep³ywki na odpalonym silniku - aby chodzi³ jak melodia...
Bo nawet jak ja wyregulujesz na oscyloskopie do parametrów wyj¶ciowych, to poeksploatowany silnik, tym bardziej po paru strza³ach juz inaczej pracuje od nowego.
aha a jest jaka¶ mozliwo¶æ regulacji w warunkach domowych??Sa tam na przep³ywce jakies sruby do regulacji????
Jedna ¶ruba to imbus od dodatkowego powietrza. Reszta regulacji jest pod plastikow± klapk± (naci±g sprê¿yny i regulacja ¶lizgacza). Klapka jest wklejona na elastyczny klej (co¶ ala silikon).Cytat:
Zamieszczone przez miglanc153
Masz dostêp do warto¶ci nominalnej tych "parametrów"?Cytat:
Zamieszczone przez Hubertus7er
Obecnie niestety nie.Cytat:
Zamieszczone przez skalpel
Mój znajomy siê dobrze zna w tym temacie - nawet kilka przep³ywek do M30 regulowa³, ale niestety od jakiego¶ czasu nie mam z nim ¿adnego kontaktu.
Reset kompa w celu wykasowania adaptacji,potem podpiac miernik do sondy lambda i odpalic na zimnym silniku.Regulowac tylko czarn± zembatk± w przep³ywce w taki sposob aby sonda zacze³a oscylowac.Trzeba to zrobic mozliwie szybko aby silnik byl jak najbardziej zimny.Po kilku dniach jazdy tzn.od zimnego do pe³nego rozgrzania ,komputer sam zaadoptuje sie do przep³ywomierza.Jezeli odpalisz na zimnym a motor wciaz bedzie "przebiera³" to trzeba zrobic ma³a korekte na zêbatce. :)
skoro juz o przep³ywce tak bardziej technicznie rozmawiamy - moze kto¶ wie jaka opornosæ ma termistor w czujniku temperatury powietrza w przerp³ywce?
mo¿e kto¶ móg³by zmierzyæ/przeczytaæ/cokolwiek ?
obiecuje du¿e piwo :)
Moja bunia jest bez s±dy (tak z fabryki wysz³a)jak j± odpale na zimnym silniku to chodzi tak jak by mia³a za bogat± mieszanke i strasznie nie równo.
Cytat:
Zamieszczone przez wolowy
Proncie bardzo :) od 2000 do 3000 ohm przy 20 stopniach
Potrzebny jest analizator spalin,ale sprobuj zmniejszyc naci±g sprezyny t± zembatk± w przep³ywce.Trzeba zrobic tak ,zeby po odpaleniu zimnego motora w miare równo pracowa³.Pozniej kosmetyka za pomoc± tej sruby na imbus.Wszystko rob na zimnym tzn. odpalaj na krotko i test.Jak juz jest rozgrzany to nic nie kombinuj.Cytat:
Zamieszczone przez miglanc153
to sie w poniedzia³ek do przep³ywki dobiore bo kicha straszna podczas uruchamiania zimnej betki chodzi jak trabant :/ Zastanawiam sie nad sekwencja macie jak±¶ propozycje co do instalacji????ile by pali³a taka betka gazu????