Czyżby światełko w tunelu?? Na podstawie TEGO artykułu wygląda, że możemy śmiało, bez konsekwencji prawnych i finansowych używać tego, co daje nam fabryka.
Wersja do druku
Czyżby światełko w tunelu?? Na podstawie TEGO artykułu wygląda, że możemy śmiało, bez konsekwencji prawnych i finansowych używać tego, co daje nam fabryka.
A jak kiedyś o to pytałem to mnie pojechałeś :P sam chciałem przerobić halogeny w taki sposób, to twierdziliście, że to jest złe i wieśniackie
Piszę o światłach dziennych dostępnych standardowo w BMW a nie druciarstwie na halogenach. I chodzi tu o pewien szczegół, związany z koniecznością włączania tylnych postojówek w trakcie jazdy na dziennych. W myśl pewnych przepisów nie będzie to już konieczne, czyli całkowicie legalnie będzie można używać świateł dziennych w sposób przewidziany przez producenta.Cytat:
Zamieszczone przez coboss
Powiem szczerze, że mocno propagandowa ta strona ;D
Ale jest to światełko w tunelu jeśli chodzi o światła dzienne np w E38. Bo na dzień dzisiejszy i tak trzeba było włączyć światło postojowe. Teraz ten problem odpadnie.
Nie chodzi mi oczywiście o sposób napisania artykułu, ale o to, że jest wskazany akt prawny, który znosi stary, durny przepis. Do tej pory włączałem postojówki przy dziennych, dla świętego spokoju. Teraz już nie będę. I to jest pocieszające ;DCytat:
Zamieszczone przez EVAN
Nie rozumiem czemu tym się tak zachwycasz.
Chociaż.... no jak dla mnie numer ze światłami dziennymi jest oczywisty - wiele aut spotykam jeżdżących tak.
a swoja drogą to i w miejscu halogenów możesz też je mieć - tylko w tym przypadku jak cie policja zatrzyma, to sprawdzają czy masz na szkiełku reflektora oznaczenie homologacji dla "halogenów" - bo za jazdę na światłach przeciwmgielnych jest oczywiście mandat.
Jedynie głupi policjancina z prewencji (czyt.: prowincji) może chcieć byś miał atest dopuszczenia czyli homologacje na papieru w aucie :faint: - co jest bzdurą, wystarczy "nadruk" na szkle klosza.
A zgodnie z przepisami od lat można jeździć na światłach dziennych, a jak ich nie masz to na mijania.
Bo masz e32.... A tam nie były przewidziane dodatkowe światła dzienne, bo i po co, skoro aut z oryginalnym oświetleniem ksenonowym było bardzo mało. Idea jest taka, żeby nie palić xenonów, jeśli można jeździć na innych, tańszych w wymianie, żarówkach.Cytat:
Zamieszczone przez Hubertus7er
To oczywiste. Tylko do tej pory rozporządzenie ministra jasno stanowiło o tym, że wraz z lampami dziennymi mają świecić tylne światła postojowe. Taka dyrektywa nigdy nie obowiązywała na zachodzie. Chcąc zaadaptować takie światła w naszych warunkach trzeba było pstryknąć postojówki. Teraz już nie trzeba, stąd moja radocha.Cytat:
Zamieszczone przez Hubertus7er
Chyba nie doczytałeś do końca ;)Cytat:
Zamieszczone przez Hubertus7er
Chodzi o to , że w światłach dziennych nie świeci sie tył. Czyli w Polsce i tak trzeba było zapalać postojówki, żeby nie łamać przepisu. A co do halogenów to nie dokońca sie zgodzę. Popatrz sie na rysunek , który dokładnie opisuje jakie muszą być minimalne odległości o jezdni, obrysu auta itd. Nie każde halogeny zamontowane są w taki sposób żeby spełniać te normy.
EDIT Sylwekk mnie ubiegł ;D
Jasne, kumam (rech .. rech) ;D
Doczytałem, ale nie skojarzyłem problemu.
zastanawia jedna rzecz, zgodnie z tym co napisano w tym artykule:
"specjalnie zaprojektowane światła do jazdy dziennej które w odróżnieniu od światel mijania nie oślepiają, ponieważ mają intensywność około 200 kandeli (tyle co światła pozycyjne)"
jeśli zatem intensywność świateł pozycyjnych i tych do jazdy dziennej jest taka sama to czy jedyne co tak naprawde je odróżnia to umiejscowienie?
Wygląda na to, że tak. Ale fakt fest niezaprzeczalny, że z tych mniej więcej 20% mocy żarówki wieczorem projekcja jest dość daleka.Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Dobra a ja np nie kumam o co chodzi za bardzo z tymi dziennymi skoro było to u nas montowane to gdzie i za ile mogę to kupic? I czy wystarczy halogeny przednie wyjąć i wsadzić dzienne i bedzie wszystko działać?
Supermen, przeszukaj dokładnie forum, bo o światłach dziennych w oparciu o lampy drogowe trochę tu było pisane....
...a jak Ci jeszcze mało to wklep "DRL" na BimmerBoard.com - gdzie jak gdzie, ale tam jest info z pierwszej ręki.
a ja pierdziele, co mi szkodzi zapalic swiatla........ montowanie dodatkowych swiatlem, druciarstwo z halogenami, ringi itp, wlaczam swiatla i jade i tyle, smieszy mnie jakies tam diodowy swiatla w cordobach itp wyglada to glupio, kosztuje pare zl i gdzie tu oszczednosc??? a wioska jedzie
http://i78.photobucket.com/albums/j8...g?t=1245182494
dopatruja sie w tym oszczednosci, znaczenie ma tez podobno "nie palenie xenonow na darmo" jak to sie przeklada na rzeczywista oszczednosc nie mam pojecia?Cytat:
Zamieszczone przez krzywy191
Widzę, że nie wszystkim jest ten temat znany....
Zapraszam zatem do lektury tego tematu. W bieżącym wątku chodziło mi o przekazanie informacji, że ci, który już mają takie światła, nie muszą się martwić o włączanie postojowych, żeby coś z tyłu się żarzyło.
Krzywy, tu nie ma żadnego druciarstwa. Komputer i do przodu ;)
Dla przypomnienia - auta w specyfikacji na rynek północnoamerykański - miały DRL's (= Daytime Running Lights = światła do jazdy dziennej) w standardzie.Cytat:
Zamieszczone przez sylwekk
Jak są ori fabrycznie przystosowane to korzystać można i nie ma wsi, ale dokładka hmm inwestycja hmm to już chyba małoopłacalne pomijajac ze wogóle nieestetyczne... dzienne stosuje tylko w mieście, na trasie to nie ma o czym mówić a jadąc ponad 200 to i halogeny lepiej załączyć... Jak nie było nakazu to i tak zawsze miałem reflektory pozałanczane, lubilem zawsze dużo światła, już jako małe dziecko ciągle bawiłem sie światłami w 125p taty :D - plusem było ze sie cżłowiek wyróżniał od reszty co mogło dawać znać ze jade szybko a teraz to lipa... W miescie ciagle sie wsiada i wysiada a żarniki i przetwornice tego nie lubią więc tak jak juz mam zaprogramowane te dzienne to korzystam... Po za tym każde E38 sie ogląda za mna :DCytat:
Zamieszczone przez krzywy191
Tak jak napisał bo jest to oryginalne a nie robione przez nas. I to mówi koleś co żyje w garażu...Cytat:
Zamieszczone przez Hubertus7er
Daj spokój nie da rady go zrozumieć ;D
Zmieni zdanie o "druciarstwie" jak usłyszy cenę w ASO ;D
Sylwekk swoje a Wy swoje. Coboss powiedz mi jeszcze co Ty chciałeś napisać i wyrazić w tym pierwszym zdaniu. Bo ja tego nie mogę przełożyć na język polski?Cytat:
Zamieszczone przez coboss
Trzepiecie śmietane mimo,iż nie dotyczy to tematu i zostało juz dawno przez Sylwka wytłumaczone.
Kolejne posty nie na temat będą usuwane.
sylwekk oczywiscie jezeli jest mozliwe "uruchomienie" pewnej funkcji w aucie, jak najbardziej, ale montowanie dodatkowych swiatel lub przerobka ringow na dzienne to juz dlamnie druciarstwo,
+ dłucialstwo :D (czyt. dłuciulstwo) :) Jakoś sobie nie wyobrażam dodatkowych świateł dziennych na przednim zderzaku 7er :DCytat:
Zamieszczone przez krzywy191
Panowie, żadnych doda6ttkowych lampek, to nie choinka, żeby coś jeszcze wieszać. Ja też czegoś takiego nie uznaję. Powtórzę po raz ostatni: e38 z modułem LCM2 lub nowszym daje możliwość uruchomienia świateł dziennych w oparciu o światła drogowe (zmniejszona o 80% moc żarówek). Takie światła działają w US. Takich świateł można też używać w Europie. Do niedawna w naszym prawie było napisane, że światła do jazdy dziennej muszą działać równolegle z tylnymi lampami postojowymi, ale zapis ten został uchylony, zatem nasze prawo (rozporządzenie ministra) jest już zgodne z prawem europejskim i możemy śmiało przestawiać nasze moduły do takiego działania, bez obaw o konsekwencje ze strony stróżów prawa.
O zaletach nie ma się co rozpisywać. Dla mnie najważniejsze, że nie muszę teraz o światłach myśleć. Następna sprawa, ksenon będzie działał w nocy lub w złą pogodę. Lampa jako taka będzie się mniej grzała. O poborze prądu nie ma co pisać, bo to jest ułamkowa sprawa w porównaniu z resztą odbiorników w naszych autach.
Oczywiście każdy zrobi jak uważa. Chciałem tylko zasygnalizować pewne, idące we właściwą stronę zmiany.
A ja już mam daylighty i nie zawaham się ich używać ;D Dzięki Sylwekk ;) Mnie się podoba, komu się nie podoba nie musi przecież tego uaktywniać.
I to jest morał tego tematu ;)Cytat:
Zamieszczone przez sylwekk
ja tez mam taki wynalazek i uwierzcie ze to nie jest drogie. od czasu kiedy posiadam ta funkcje jezdze tylko na przednich swiatlach (czyt dziennych) i nie wlaczalem postojowek (i nikt mnie nie zatrzymywal a wrazenie jest nie male.
[quote="Damias"]A ja już mam daylighty i nie zawaham się ich używać ;D Dzięki Sylwekk ;) Mnie się podoba, komu się nie podoba nie musi przecież tego uaktywniać.
Musze przyznac ze ladnie takie swiatla wygladaja, akurat w drodze z Wawy do Sulejowa mialem okazje obserwowac te swiatelka u Damias'a . Ja tez takie chce ,dlatego bede szukal nowszego modulu swiatel do mojej bumy
Jakby ktoś jeszcze nie wiedział o co chodzi ze światłami do jazdy w dzień to tu jest dość jasno to opisane.
http://moto.onet.pl/1565075,1,teraz-...ul.html?node=2
Swoją drogą trochę im zajęło opublikowanie informacji o nowym rozporządzeniu.... w sumie 2 miesiące zwłoki.... Ale najważniejsze, że doszli do wniosku i poprawili zapisy.... :medit:
Jak pojawiło się na onecie to może dotrze do większej ilości osób w tym może i do niedoinformowanych policjantów :D i nikt już nie bedzie miał żadnego ale do tych świateł :)
Pojawiło sie nie tylko na onecie.
A za opóźnienie zbytnio ich nie krytykujcie, bo rozporządzenie M.I. wchodzi w życie po 30tu dniach od daty opublikowania, więc mamy 20 maja + 30dni ;)
Ważne że przeszło i poszło to do publicznej wiadomości, więc jakiś niedoumiany policjancina z prowincji (czyt. prewencji) nie będzie nas już irytował swą inteligencją.
Panowie! Co zrobić czy kupić aby uruchomić tę funkcję?Cytat:
Zamieszczone przez sylwekk
Po 1 - mieć LCM2 lub wyżej;Cytat:
Zamieszczone przez Ponar
Po 2 - wpaść do Wawki na spocik na którym będzie też Sylwekk ;D
Ja tak zrobiłem i mam (raz jeszcze wielkie dzięki dla Sylwkka :) )
Cytat:
Zamieszczone przez Ponar
Kupowac nic nie musisz bo w 2001 odpowiedni modul swiatel juz masz.
Ktos musi ta funkcje zaprogramowac odpowiednim interfejsem + soft (znaczy ktos kto sie na tym zna).
Super thx...Znacie takiego fachowca z okolic Lublina?
Przez Weekend bede w Poraju kolo Czestochowy (spot 7er.pl) - gdybys podjechal to moge to zaprogramowac.
A jak to sprawdzić czy się ma ten LCM?Cytat:
Zamieszczone przez WojtekD
To jest zależne od rocznika. W '94 znajdziesz LM+CCM. '95 - pewnie pierwszy LCM, '96 - LCM2 (w różnych wersjach firmware - DRL obsługiwany od wersji LCM2 C_16).
To tak ogólnie. A cała prawda wyjdzie po podłączeniu do komputera.
Dzwoniłem do serwisu i tam koszt włączenia tej funkcji to 260 zł brutto ale dokładnie sami nie wiedzieli na czym polega ta zmiana. Twierdzą, że świecą się św. mijania czyli u mnie ksenony ale z jaka mocą to nie wiedzą (czy 100% czy 20%) i nie trzeba przekręcać pokrętła tylko od razu po odpaleniu auta światła są włączone.
Napiszcie które konkretnie światła się świecą bo prawdę mówiąc myslałem, że długie tylko z mniejszą mocą.
W serwisie chcieli Ci włączyć opcję polegającą na tym, że pozostawiając przełącznik świateł w pozycji świateł mijania światła te oraz postojowe) będą gasły wraz z wyłączeniem zapłonu. My tu rozprawiamy na temat świateł do jazdy dziennej w wersji amerykańskiej czyli o przyciemnionych światłach drogowych. Obawiam się, ze ASO nie ma możliwości włączenia tej opcji.