-
E32 750i nie kręci
Witam
Silnik w końcu skręcony no i siadam do odpalania.
Jak się domyślacie nic z tego nie wyszło, ale objawy są inne niż te o których czytałem:
- sprawdzone na 2 aku
- nie kręci tak jak powinien: zawsze był ten charakterystyczny dźwięk jakby turbo zanim silnik odpalił, teraz kręci całym silnikiem aż czuć jak bardzo duży wysiłek
- świeży akumulator zakręci tak może z 10 razy i koniec... nie ma ruchu
- odpalanie na kable pomogło tylko tyle, że takie kręcenie może trwać, ale nadal nijak nie przypomina to charakterystycznego zapłonu w działającym poprawnie silniku
Jakieś szybkie myśli zanim zacznę rozkręcać wszystko od nowa?
-
Napisz czy jest iskra, czy jest właściwe ciśnienie paliwa lub czy jest w ogóle paliwo?
Może impulsatory masz na niewłaściwych przewodach?
-
Ja bym zaczął jak wyżej, od iskry i paliwa, sprawdź cewki, sitko w baku, trochę za mało informacji mimo wszystko...
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
-
Paliwo jest. Iskra sprawdzę, bo w końcu rozkręciłem i sprawdziłem timing- nadal mam wrażenie, że silnik stawia za duży opór przy obrocie. Ale wszystko ok. Jak mam to wszystko na wierzchu to sprawdzę opór na kablach.
-
Kable ok z wyjątkiem 2 cylindrów- ale powinien odpalić. Jak sprawdzić czujnik wału?
Link: https://www.realoem.com/bmw/pl/part?...&q=12141720307
-
Oba czujniki wału dają mi 500/510 Ohm - jest ok. Cewki dają 9kohm więc też ok. Pomysły?
-
Przy M70 jest też czujnik rozpoznania cylindra, czy jak to się tam zwie - znajduje się bodaj na kablach od 6tego cylindra. Jest sprawny i poprawnie podpięty? Wyszukaj sobie M539 Restorations, on odpalił sporo M70 i M73, może znajdziesz tam coś użytecznego? W każdym swoim video z tym silnikiem mówił, że to jeden z ważniejszych sensorów przy odpalaniu.
-
Możesz tez przy okazji rozpisac co robiles przy silniku, bo to że 'silnik poskładany i nie odpala' to troszkę znikome informacje, a może akurat któremuś z nas coś przyjdzie do głowy ;)
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
-
W końcu udało się... ale powiem szczerze, że nie wiem co było powodem. Skończyłem na otworzeniu wszystkiego, sprawdzeniu timingu, złożeniu wszystkiego do kupy. Zmieniłem przy okazji kable od zapłonu i kopułki na nowe. Zmieniłem też ponownie akumulator.
I wszystko byłoby ok, gdyby nie to że odpala, ale pali się światełko EML (przed startem i po) i ma wysokie obroty 2000-2200 już po uruchomieniu.
Coś jest nie tak chociaż wizualnie wszystko ok. Nie sprawdzę przepływomierzy, ale były sprawne przed rozłożeniem auta. Mam na razie podejrzenie co do kabelka (który zdaje się nie był podłączony przed rozłożeniem). Chodzi o jedno-wtykowy kabalelek z wiązki silnika (nr 1378951). Możecie potwierdzić, że ten kabelek nie ma zastosowania? https://ibb.co/sCSy0P7
-
W mojej 750 ten kabelek też jest luźny i nie mogłem nigdzie wyszukać od czego jest, w przynajmniej trzech innych tak samo :) spróbuj odpiąć sterownik eml i podpiąć z powrotem, ale najlepiej byłoby sprawdzić pod kompem błąd
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
-
No akcja z komupterem... ale mi kolega zadal... poleglem, nie ma szans na skonfigurowanie DIS... Latwiej rozkrecic wszystko niz skonfigurowac komputer pod DIS...
-
Udało się. Niestety nie mogę się połączyć z EML, ale udało się z DME. Błąd 37 Oxygen-sensor-heating relay. Czy to może powodować wysokie obroty? No i proszę o info jak diagnozować dalej.
-
Jak najbardziej. Oxygen sensor to nic innego jak sonda lambda, która reguluje skład mieszanki, czyli m.in. przejście ze "ssania" na normalny tryb.