Koledzy wspomozecie? Odkrecilem amor przód, ale nie chce wyjść, muszę jeszcze pewnie jakiś wahacz odkręcić, ale nie wiem czy górny czy ten dolny gdzie zapiety jest amor?
Wersja do druku
Koledzy wspomozecie? Odkrecilem amor przód, ale nie chce wyjść, muszę jeszcze pewnie jakiś wahacz odkręcić, ale nie wiem czy górny czy ten dolny gdzie zapiety jest amor?
Xdrive czy RDW?
RDW
3 sruby z gory
Gorny wahacz od amorka
Dolna sruba
Lacznik stabilizatora
https://i.ibb.co/0ZRPsgf/11.jpg
https://i.ibb.co/F8Gx98y/22.jpg
Co to znaczy górny wahacz od amorka? Mam rwd
To znaczy, ze musi odkręcić śrubę z górnego wahacza i uwolnić amorka.
https://i.ibb.co/Y7mMV34/33.jpg
Dzięki. Jakim momentem przykręcać tą śrubę od wahacza i od łącznika stabilizatora?
Znalazłem coś takiego:
- Upper wishbone to swivel bearing - 56 Nm - czyli ten górny wahacz do zwrotnicy, który musze odpiąć, żeby wyjąć amor
- Wishbone to lower damper fork - 90 Nm 180 stopni - czyli tam gdzie dół amora jest przykręcony do dolnego wahacza, w tej tulei
- Stabiliser link to stabiliser / damper - 45 Nm, 45 stopni - czyli łącznik stabilizatora do amortyzatora
Jeszcze muszę odkręcić ten czujnik wysokości, który jest podpięty do górnego wahacza.
Dobrze rozumuję?
Żadnego czujnika nie odkręcałem.
Jezeli masz dostep do newtis, to wszystko masz czarno na bialym. Niekiedy niektore ich pozycje mozna pominac przy naprawach.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/
No i poległem przy odkręcaniu tego wahacza górnego, poluzowałem nakrętkę z tego zdjęcia, numer 2, zeszła ładnie, ale za cholerę ta śruba, numer 3, nie chce się ruszyć, nawet nie drgnie, a nie chce jej uderzać, bo zwrotnica jest aluminiowa. Jakieś pomysły?
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/81014d593519.jpg
Moj majster najpierw polal wszystko jakims odrdzewiaczem a potem uderzal mlotkiem w czolo tego mocowania. Inaczej nie zejdzie. Jak to mowia, bez mlota to nie robota.
Jak masz nowa sruba to mozesz zawsza ja wybic.
Psikałem WD40, ale młotem nie waliłem, bałem się o zwrotnicę :)
A może to czymś na kształt wyciskarki do tłoczków dałoby się zmusić do wyjścia?
Pierw musi śruba wyjść a potem można spróbować rozszerzyć zwrotnice aby przegub wahacza mogl się uwolnić.
Damned1 - w sumie dobry pomysł :).
Generalnie nie taka prosta robota :)
Podłóż pod zwrotnicę podnośnik i ustaw ją w takiej pozycji żeby naprężenia były jak najmniejsze.
Przy dobrych wiatrach będziesz mógł wyjąć tę śrubę palcami.
Bawiłem się podnośnikiem, podnosiłem zwrotnicę itp. nic to nie dało :)