Chłopaki pomocy mój elektryk nie może znales sterownika imobilazera EWS rozebrał pół auta i nie znalazł czy ktos wie gdzie jest on umieszczony pomóżcie błagam :shock:
Wersja do druku
Chłopaki pomocy mój elektryk nie może znales sterownika imobilazera EWS rozebrał pół auta i nie znalazł czy ktos wie gdzie jest on umieszczony pomóżcie błagam :shock:
kolego podaj rocznik lub napisz pw z nr podwozia
Moim zdaniem znajduje się za obudową schowka (przed przednim pasażerem).
Ten element podlega kodowaniu i może go zamawiać wyłącznie właściciel pojazdu.
Rozumiem, że nie jesteś w stanie odpalić auta gdyż EWS nie czyta kodu kluczyka.
Jeśli mi się coś pomieszało to przepraszam.
Witam -
wiecej na ten temat tutaj:
LINK
przerobilem juz ten temat - EWS siedzi po stronie kierowcy - po lewej stronie pod tym malym schowkiem. Odkrec go i dojdziesz do niego. Tak jak juz mowil Wojtek - jezeli nie mozesz odpalic auta - to moze to byc EWS ktory stracil pamiec. Mozna to na nowo zaprogramowac - ale trzeba miec do tego odpowiedni sprzet - ale sie to nieoplaca - bo nowy EWS zaprogramowany pod twoje auto kosztuje w ASO ok. 60 Euro.
Cytat:
Zamieszczone przez greg38
to rok 1994
muwisz ze przerobiłes ten temat i ile cie kosztowała naprawa ????Cytat:
Zamieszczone przez SEBEK
no i tu sie problemy zaczynaja. Bo Ty nie masz takiego EWS 2 lub 3 tylko zwykle EWS i tu sterownika samego w sobie nie ma. Podaj mi z nr podwozia 2 ostatnie litery i po nich wszystkie liczby. Masz po jakiej stronie kierownice w irlandi?Cytat:
Zamieszczone przez mario730i
U Ciebie aktywacja EWS dziala:
Od sterownika DME (w nim jest Immobilaizer) do Grundmodulu potem do przekaznika zakazu uruchomienia rozrusznika i gra tu role sygnal ze sterownika skrzyni automatu i stacyjka....
Ten przaznik zakazu znajduje sie o lewej stronie w okolicy nog....
Ale musze jednak znac nr podwozia.
Co do dzialania w skrocie:
EWS Twojego rocznika jest aktywowane przez DWA (alarm), Boardcomputer a pomiedzy 05.1993 do 01.1994 jest aktywowane jeszcze poprzez zamek centralny. Po 01.1994 do 01.1995 budowane EWS 1.
Moje pytanie do Ciebie. Czy nie zakodowales sobie przypadkiem w Boardcomputerze auta poprzez PIN i teraz nie znasz go? Taka opcje mialem wtedy w E32!!!
A jesli tak, to jak mogles zapomniec/zgubic PIN?
Pozdr.
Greg masz racje :)
Ja to przerabialem ostatnio dosc dokladnie- Mario podaj przyczyne "niecheci" auta do odpalania bo napewno nie jest to EWS ktory zgubil pamiec ;) - to w rocznikach 94 jest inaczej rozwiazane i sie po prostu NIE PSUJE :]
:D :D czekamy cierpliwie na odpowiedz :cool: :cool:Cytat:
Zamieszczone przez boss740i
auto ma kierownice po lewej stronie i niejest po zadnych przekłatkach a numeru nadwozia niepamientam bo niemam zesobą dokumentów auta bo ja obecnie jestem w irlandi a auto jest w polsce,moge jescze dodac ze ato ma fabryczny alarm z fukcją otwierania bagaznika i domykania szyb i szyberdachu i z wbudowanym w pilocie imobilazeremCytat:
Zamieszczone przez greg38
dokladny rocznik to 18 listopad 1994,a co do wprowadzania pinów nic nie prubowałem jedynie jak kupowałem to auto to własciciel mi pokazał jak to sie robi i tyle a od tamtej pory nic nie wprowadzałem poprostu pojechałem z ojcem zarezerwowac miejsce na ognisoko zaparkowałem na parkingui zgasiłem auto tato poszedł załatwic swoje sprawy a ja zostałem w aucie przekrenciłem kluczyk na pozycje 1 bym mógł słuchac radia i gdy ojciec wrucil ato nie chciało zapalic
porostu kontrolki swieciły a rozrusznik nie krencil no wienc zaciognelismy auto na warsztat i elektryk ztwirdził ze mobilazer padł. aco jescze moge dodac w ten dzien wymieniałem baterie w pilocie na nową . pozdro
a ja mam manual skrzynieCytat:
Zamieszczone przez greg38
jaki silnik....nie mozesz w polsce poprosic o nr podwozia? Aha skoro baterie zmieniles, moze trzeba bedzie klucze na nowo inicjalizowac...czytaj instrukcje obslugi, tam jest opisane...poza tym moze byc u Ciebie tylko ten przekaznik, grundmodul, stacyjka lub dme.Wiecej u Ciebie nie ma na planie elektrycznym.
przyczyna jest taka zparkowałem ato na parkingu tato poszed sobie zaltwic sprawy zgasiłem silnik i przekrencilem kluczyk na pozycje 1i słuchałem muzyki gdy tzto wrucil chciałem zapalic samochud atu rozrusznik niechce nawet drgnoc kontrolki swiecą a tu ani me ani be i ato tez nie chciało sie zamykac na pilota, zacognełem ato do elektryka i ztwierdzil ze padł imobilazer i powiedzał wymiana jego i zakodowanie jego i kluczyka jest drogie i tylko w warszawie mogą to zrobic ale powiedzał ze moze zrobic ze rozrsznik zacznie krencic ale nie obiecuje ze odpali no co sie okazuje rozrusznik krencił ale auto nie odpalił wienc gdy sie zdecydowałem na obejscie imobilazera powiedzał ze musi wysłac jakis moduł moze komputer czy cos takiego niepamintam jak to sie nazywało wiem ze sie znaduje w lewym rogu pod maska pod osłonom plastikowom i co gdy mu to odesłano miał jescze znales ten sterownik imobilazera EWS no ale niestety nie znalazł roskrencil puł auta i nie znalazl wiec zdecydował ze zrobi mi zeby auto jezdzilo tyle ze bede musiał zamykac auto kluczykiem dopuki sie niedowie sie gdzie jest umieszczony ten sterownik i tak zrobił ale ja chce zeby mi alarm działał a nie jakis tam zamykanie na kluczyk jak wruce do polski to frajerowi skopie dupe bo wziąl kase a niezrobil jak nalezy. to chyba tyle jak cos to pytajcie co jeszcze chcecie wiedziec a apropo orientujecie sie ile ten imobilazer z kluczykiem kosztuje??????pozdrawiamCytat:
Zamieszczone przez boss740i
Jak juz Ci mowilem, immobilaisera jako takiego nie ma. Masz tylko przekaznik blokujacy rozruch rozrusznika a to jest polaczone ze grundmodulem, sterownikiem silnika i stacyjka i tu bym szukal...no i ewentualnie Twoj alarm. A co mowi komputer pokladowy ja uruchomisz zaplon, co pokazuje, pisze itp.?
najwczesniej moge ci podac za 2 lub 3 tygodnie bo w tedy tato wraca do domu a mama nawet nie wie gdzie sie maske otwiera a co muwic o numerze tagrze musimy troszke poczekac .dzienki za te informacje pozdrawiam i pisz co bys jeszcze chciał wiedziec. :pada:Cytat:
Zamieszczone przez greg38
spoko, narazie tyle wystarczy, tylko wiedziec musze co pisze na komputerze pokladowym jak wlaczysz zaplon
oj tego ci nie powiem bo nie pamintam wiem jedynie ze pisało ze mam cos ze swiatłami przyczyna jest taka ze niemam podłonczonych halogenów i cos tam jeszcze wyswietlało ale co to nie wiem jak sie dowiem o ci napisze.pozdroCytat:
Zamieszczone przez greg38
po włonczeniu zaplonu piszeCytat:
Zamieszczone przez greg38
STANDLICHT
BREMSLICHT
NEBELLICHT HI
NEBELLICHT wo
ABBLENDLICHT
RUCKLICHT
RUCKFAHRLICHT
i tato mówi ze podkazdym jest PROVEN cos takiego.prosze pomusz bo wracam za 2 miechy do polski i chce zeby auto mi chodzilo tak jak powino.
Same zarowki :D
Albo za slabe napiecia , albo popalone :D
..hmmm...albo faktycznie poszly wszystkie zarowki...albo Grundmodul (co ma zwiazek z Immobilizerem) albo Lichtmodul.....bez podlaczenia kompa mozesz tylko moduly wymieniac jedan za drugim i probowac....ale trudno powiedziec bez podlaczenia w diagnoze...
ale zarówki są dobre bo swiecą jedynie chalogeny nie działają,niewiem dlaczego komputer wyswietla te błędy???a w którym miejscu jest ten grundmoduł i Lichtmoduł i droga wymiana tych modułów jest???i co mam robic w tej sytuacji?????????????Cytat:
Zamieszczone przez greg38
Niegdyś borykałem się z takim problemem w e32 V8 pokazywało że niema świateł a faktycznie były problem tkwił w silniczkach regulacji świateł odłączyłem je i komunikaty już się nie pojawiały.... zobacz może w e38 jest taki sam problem ??? jeśli masz ksenon to nie wiem :roll:
mam ksenony.Cytat:
Zamieszczone przez Kempes
juz pisalem na innym forum ze potrzebuje pomocy :((( :
e38 740i 1995-CENTRALNY ZAMEK ZABLOKOWANY( kodowanie klucza nie udalo sie, wlacza sie alarm)
Witam .MOJA HISTORIA
od kilku dni walczylem z centralnym zamkiem a dokladnie z drzwiami pasazera, centralny w tych drzwiach nie dzialal , nie moglem takze z konsoli mojej/kierowcy otworzyc okna pasazera i ustawic prawego lusterka.
OBC NIC NIE WYSWIETLA poza normalnymi onfo o klockach i lampach LED.
z konsoli na wale tez nie moglem zablokowac/odblokowac wszystkich drzwi.
poczytalem na forum i postanowilem wymienic MODUL KOMFORTU- modul sterownia lusterkiem i zamkiem pasazera. bezskutecznie. sprawdzilem takze maly modul aktywator zamka przy samym zamku i wydaje sie byc sprawny. w miedzy czasie doczytalem ze moduly komfortu tez powinny byc do-programowane z kluczem.
radosnie podazylem (mniej wiecej) za opisem procedury .
niestety "mniej wiecej" na moja zgube nie zadzialalo.
bledy jakie popelnilem jak doczytalem procedure to :
---programowalem z otwartymi drzwiamy ktore naprawialem(byly rozebrane)
---programowalem nie siedzac w siedzeniu kierowcy
---niechcacy poruszylem stacyjka w trakcie programowania.
zablokowaly mi sie wszystkie drzwi awaryjnie, ze nawet nie da sie od srodka ich otworzyc ani od zewnatrz( na szczescie te rozebrane zostaly uchylone wiec mam jak sie dostac do srodka)
probowalem kilkukrotnie zaprogramowac ponownie moj jedyny kluczyk ale bez skutecznie. jak tylko przekrece w pozycje 1 wlacza sie alarm i swiatla awaryjne, bateria kluczyka jest dobra, dioda sie swieci i przechodzi w tryb programowania (miga szybko a po puszczeniu przycisku 2,miga 10 razy i gasnie)
widze ze sie znacie wiec moze ktos ma jakis pomysl.
myslalem ze moze sie kluczyk zde-synchronizowal????
czy jest cos co moge jeszcze zrobic zeby wszystko dzialo jak wczeniej? nie jestem nawet w stanie teraz go zabrac do jakiegos eletronika-elektryka bo nie moge odpalic.
wszystko chodzi poza zaplonem i centralnym zamkiem (alarm caly czas jest uzbrojony)
bede bardzo wdzieczny za kazda pomoc.
Może na początek naładuj aku. Pierdołka ale ważna.
Jak by był dobry kluczyk to po jego rozpoznaniu odblokowały by się drzwi i alarm. Włącz zapłon i poczekaj z 15 minut. Powinien się uspokoić.
Profilaktycznie odepnij licznik i moduł komfortu. Spróbuj odpalić na odpiętych. Alarm jest w module komfortu a w liczniku jest funkcja code co też powoduje taki objaw.
Bez licznika i modułu komfortu jak ews i klucz jest ok to zapali. Jak dalej nie będzie zapłonu to jest jakiś problem z zasilaniami. Ewentualnie z kostką stacyjki.
U Ciebie powodem niedziałania szyby i zamka prawdopodobnie jest uszkodzona wiązka drzwi pasażera na łączeniu z nadwoziem lub moduł w drzwiach. Ewentualnie bezpiecznik.
bezpieczniki przejzalem w pierwszej kolejnosci jak przestaly dzialac drzwi pasazera :( i wydaja sie ok ,stad tez kupilem modul komfortu sadzac ze to on. niestety doczytalem wczoraj ze moduly komfrotu maja tez jakis wplyw na alarm i tp. DZIEKI WIELKIE za info dzis sprobuje tego i zamelduje jaki efekt. ps. przed moja awaria nie mialem zadnych PIN-ow
zdemontowalem zegary i modul z drzwi pasazera
(ten ktory wydawal mi sie uszkodzony na poczatku.) do modulu w drzwiach kierowcy niemam dostepu bo drzwi sa nadal zablokowane)
nadal bez poprawy jedyne co sie zmienilo to przestaly dzialac kierunki i czujniki alarmu wewnatrz auta nie zalaczaja awaryjnych(prawdo podobnie w zwiazku z tym moge juz na konsoli glownej wlaczyc awaryjne).
dioda alarmu miga normalnie a jak przekrecam kluczyk w stacyjce miga szybko. slysze rowniez jakis silownik/silniczek moze od klapek nawiewu po stronie kierowcy po lewej stronie od keirownicy czego wczeniej nie slyszalem.
silnika nadal nie moge odpalic ani otworzyc drzwi z kluczka/pilota czy z konsoli po srodku.
nie chce podac mylacej informacji ale wydawalo mi sie ze slyszalem jakies delikatne stykniecie jakby jakis przelacznik/przekaznik za schowkiem pasazera pod poduszka, bezpieczniekow w mojej wersji tam niema ale moze jakies przekazniki ktore szlag trafil?? czy moz to byc przyczyna?
w bagazniku w czesci z bezpiecznikami sa tez jakies 3 duze przekazniki? ale nie ma do nich opisu do czego sa?moze ktorys z nich steruje centralnym i sie spalil?jesli tak to jak to sprawdzic?
pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.
ps. uwazalem sie za niezlego diagnoste i mechanika(z hobby) ale poleglem na tym :(
kurcze caly ten system jest bezsensownie skomplikowany :(
dostalem taka info apropos systemu ktory mi zablokowal zaplon i drzwi i wydaje sie ze to ten problem. ale czy ktos moze mi wyjasnj "jak krowie na rowie" co to oznacza?czy trzeba elektronika z kompem czy fizycznie jest jakis terminal 15 .50 itp???jaki terminal ?? to nie jumbojet :(
"Immobilization and starter interlock (without EWS)
On vehicles without EWS (electronic immobilizer), the immobilization and starter interlock functions are
carried out by the general module when the vehicle is arrested.
The immobilization function is provided by a line from the general module to the DME control unit. The DME is
partly deactivated when the vehicle is arrested.
A second line leads from the general module to a starter interlock relay. This relay switches terminal 50 from
the ignition lock to the starter. The engine can only be started when the vehicle is released and disarmed and
terminal 15 is switched on.
As of 1/95, the EWS system undertakes these functions."
czy moze troszke sie zapentlilem??kurcze mam 6-cio miesiecznego maluszka i MUSZE miec sprawne auto :(((((
Terminal 50 to nic innego jak sygnał na rozrusznik. Terminal 15 to nic innego jak zasilanie po zapłonie. Jak świeca się kontrolki to oznacza że jest zasilanie na terminalu 15.
Moduł komfortu ma wbudowane w siebie przekaźniki od centralnego zamka na tylne drzwi i do klapy wlewu paliwa i klapy bagażnika. Za przednie drzwi odpowiadają moduły w drzwiach.
Jak będziesz miał zwarcie na linii komunikacyjnej to nie ma szans na dogadanie się między sobą.
Jak masz otwarte drzwi przednie pasażera to sprawdź wiązkę.
Podaj vin na pw to będę wiedział z czym mam do czynienia.
i co jakies pomysly?podpowiedzi ?
witam wszystkich kto może mi pomóc.!
posiadam 740d 99r
mam mały problemik z elektryką w bavarce co może być przyczyną nie włącza mi się radio,nie działa tylna roleta,nie gaśnie swiatło stopu i swiatło w kabinie.szyby otwierają się pulsacyjnie?? a po jakimś czasie radio się załącza samo i wszystko zaczyna pracować normalnie.
13:19:12
proszę o pomoc.!!
pozdrawiam serdecznie. podaje nr gg 10695591 dla ułatwienia
jestem już na tum forum od dawna tylko znowu musiałem się rejestrować.
proszę nie kaźcie mi przedstawaić od nowa
podłączę się pod temat mam e38 dokładnie z 11.11.1994r. silnik m60b40 wymieniam silnik na m62b44 bez vanosów na mechanicznej przepustnicy. kupiłem cały silnik z osprzętem kompem i ews-em + pestka. jak ogarnąć temat immo ? bo z tego co czytałem w 1994 nie mam jeszcze ewsa tylko blokadę rozrusznika. Jak to ogarnąć żeby odpaliło??
Albo dołożyć ews i instalację albo założyć emulator ews.
ciężko będzie dołożyć instalację tzn. trzeba będzie więcej pruć samochód od środka. a emulator jak podłączyć da się jakoś podłączyć bezpośrednio pod wtyczkę do kompa sterującego??
Zależy który rok i miesiąc silnika. Jak jest przed 97/9 to emulator można zamontować w komputerze. Jak jest od 97/9 to emulator jest prawie nie osiągalny w normalnych pieniądzach. Koszt usunięcia immo to minimum 500 i jest ktoś w Łodzi co to robi. Ja nad tym pracuje ale nie jest top takie łatwe i wymaga ogromnej ilości czasu.
jak da radę to można prosić o jakiś schemacik
http://www.bmw-planet.com/diagrams/r...8old/index.htm
Co do możliwości założenia emulatora to jak komp jest na jednej wtyczce to nie ma problemu. Jak jest na 5 wtyczek to inna to jest ciężki temat.
to jest 94 rok więc m60 było na pewno na jednej bo nawet dużego wypasu nie ma, a m62 jak mechanik oglądał to powiedział że wtyki te same, więc myslę że będzie ok.
dwa razy wspominał że ma m62 na starym kompie więc chyba powinno być to samo napewno ten m62 jest na mechanicznej przepustnicy więc jak sądzisz?
Edytuj posty!!
Mam pytanie: czy w 750 z 96 roku był już montowany moduł EWS?
tak w 96 już tak
hmm...nie znalazłem go tam gdzie być powinien. Chyba jeszcze nie było albo ja znaleźć nie potrafię.
Nic to. Problem ogarnięty...winowajca kluczyk.