Witam! Właśnie szukam dojazdówki do e38. Dużo jest jest ogłoszeń np. do e46 itp. Może ktoś podpowie od czego można podpasować i może macie jakiś sprawdzone miejsce z takimi kołami. Grzesiek.
Wersja do druku
Witam! Właśnie szukam dojazdówki do e38. Dużo jest jest ogłoszeń np. do e46 itp. Może ktoś podpowie od czego można podpasować i może macie jakiś sprawdzone miejsce z takimi kołami. Grzesiek.
A dlaczego chcesz dojazdówkę a nie pełny zapas?
Auto ma służyć jako rodzinne 2 + 2 to trochę bagaży jest a dojadówka sporo węższa jest. Braciszek ma w e32 tak zrobione i da się żyć.
Aha rozumiem że masz gaz w miejscu koła zapasowego.
Chyba np od nowej 5er pasują koła więc może takie http://moto.allegro.pl/item620367743...60_e87_e9.html
Tak. Zbiornik idzie w miejsce zapasu (ma być 71 litrów - dziś mam odebrać auto). Tylko właśnie takie oferty (350pln) to wydają mi się za drogie trochę. Ale poczekam i poszukam dłużej.
z tym, że ta dojazdówka z allegro jest z e39 i nie bardzo nadaje się do e38
hmm..nie sądze by kolega mógł dostac dojazdówkę scrite do e-38 , swego czasu szukałem czegoś takiego i spec mi wyjasnił..ze przy tej masie pojazdu i obciążeniu dyfra zastosowanie np tylnej dojazdówki o przekroju np 200 powodowało by zbyt wielkie naprężenia w mechaniźmie różnicowym ( różnica szerokości opony- conajmniej 255 i dojazdówki-ok 190/200 ) spowodowało by nieodwracalne zmiany i uszkodzenie napedu.
Z przodu nie ma to takego znaczenia jak z tyłu wiec na wszelki wypadek nie przewidziano chyba takiego rozwiązania
EASY
a mi sie wydaje ze to nie chodzi o to ze dyfer mozna uszkodzic (bo rownie dobrze mozesz miec laka 285 a zalozyc zapas 225 i bedzie to samo co z dojazdowka) tylko konstruktor auta nie przewidzial ze posiadacz bmw e38 bedzie montowal butle z gazem w miejce zapasu...a skoro to mu nie przyszlo do glowy a miejsce na normalne kolo bylo, to dlaczego mialby wrzucac dojazdowke?? tym bardziej ze dojazdowki do e39, jak widzielismy sa, a 530d wazy wiecej niz 728i
@ Easy
czy ten spec to ten sam spec ktory wmowil Ci ze bi-xenon polega na skrecaniu swiatel razem z przednia osia a nie otwieraniem przeslonek na soczewkach..? ;D ;D
no kurde ten sam...i kurde on własnie mówił ze jak sie tak zrobi jak mówisz tzn założy 275 i 225 nma jedną os..walnie dyfer
Easy
hmmm... moze to i prawda...
Zawsze można przerzucić przednie koła na tył i wtedy dojazdówke razem z jednym sprawnym kołem tylnym dać na przód i doczłapać się do wulkanizatora ;)
a za mlodu ojciec mi powtarzal:Cytat:
Zamieszczone przez Damias
"synu, najprostsze rozwiazania sprawdzaja sie najlepiej"
No to jest chyba dość proste ;) Troche się trzeba namachać ale lepsze to niż uszkodzony dyfer :DCytat:
Zamieszczone przez szwed_kaskader
Cytat:
Zamieszczone przez Easy
> Ciekawe dlaczego ? chyba ,że będzie koloru różowego :hah: :hah: :hah:
Bez przesady z tym dyfrem. Kto na dojazdówce jeździ z dużą prędkością ? Prawdopodobieństwo korzystania z dojazdówki jest moim zdaniem małe - przy dobrych oponach to sprawa naprawdę sporadyczna. Pytanie tylko od jakiego modelu pasują do e 38 - czy te od e39 lub innych? Na razie mam w bagażniku zapas 225/60/16 i zajmuje sporo miejsca więc uważam że gra jest warta świeczki.
a co ma szerokosc kola do pracy dyfra?????
a co do dojazdowki to tylko z e39 ale srednica kola jest niestety zamala :sad: i jeszcze otowor na piaste jest wiekszy
e39 ma większy niż e38?
Tak, w e39 jest to 74,1 mm a w e38 i większości BMW jest to 72,6 mm
To powinno grać. Pierścień centrujący dokupię i obleci - dzięki za info.
Odkopuję temat (dobrze, że nie trafił już do muzeum). Grześ. Zfinalizowałeś sprawę z dojazdówką do E38? Myślę o takiej do swojej E38 (M60B40) i jestem ciekaw, czy rozwiązanie z dojazdówką od E39 i pierścieniem centrującym się sprawdziło.
Można założyć dojazówkę od e36 16cali, ale będzie problem z zaciskiem hamulca bo do e38 musi być dojazdówka co najmniej 17cali a ta już jest droższa.
Więc proponuję dokupić dystans ok 15mm z odpowiednimi śrubami i po problemie. Tak mam u siebie i patent się sprawdza.
to w e36 były dojazdówki? wydaje mi sie ,że tam były pełnowymiarowe koła w zapasie
Jest jakaś konkluzja: pojechałem na Jagielską - tam miałem odebrać dojazdową 16tkę za 200zł. Panowie na miejscu podnieśli moje auto zdjęli przednie koło i ową 16tkę przymierzyli. Ładnie się kręciła i nic nie obcierało, jednak rozmiar i indeks nośności (coś ponad 600kg) budził mój niepokój. Koniec końców zapytałem o coś solidniejszego i zaproponowano mi 18tkę z oponą o niskim profilu i indeksem do 710kg. Wygląda bardzo porządnie i waży chyba tyle, co zwykłe koło. Całość profilem już bardziej nawiązuje do oryginalnego koła, ale domyślam się, że w razie złapania kapcia z tyłu powinienem wyłączyć ASC, żeby komputry nie pogłupiały z tą dojazdówką. Mam rację?
Jak ma średnicę całego koła taką samą albo bardzo zbliżoną do fabrycznej to nie. Ja mam u siebie koło większe od fabrycznego bodajże o 2% i nic nie świruje. Kwestia też, że jak będzie duża różnica np. średnicy lewego i średnicy prawego koło to będzie świrować
Wlaśnie dlatego nie zdecydowałem sie na tańszą 16tkę. Średnica całości wyglądała nadużo mniejszą i mimo, że nic nie obcierało od środka, wolałem dorzucić stówę i myślę, że nie będę musiał się martwić. Na wszelki "W" zmierzę sobie jeszcze jak dokładnie mają się średnice tej 18tki i oryginału.