Muszę w niedługim czasie wymienić tarcze i klocki przednie w 750i. Stąd moje pytanie jaki zestaw polecacie? Żeby wytrzymał odpowiedni czas i nie było problemów ze skutecznością hamowania. Jak również z niezawodnością eksploatacji.
Wersja do druku
Muszę w niedługim czasie wymienić tarcze i klocki przednie w 750i. Stąd moje pytanie jaki zestaw polecacie? Żeby wytrzymał odpowiedni czas i nie było problemów ze skutecznością hamowania. Jak również z niezawodnością eksploatacji.
Jak przeczytasz ten temat to sam wyciągniesz wnioski. :) https://7er.pl/showthread.php/33706-...rcze+hamulcowe
Jak dla mnie to ori lub ATE. Co do linka kolegi to się nie mogę zgodzić co do jednej firmy brembo ma zakład w którym odlewają tarcze hamulcowe w zakładzie w Dąbrowie Górniczej i idzie to na całą Europę łącznie z Włochami. Wiem bo sam tam jeździłem fuszerki nie robią.
Wątek, który zaproponował miro wyczerpuje temat, ale proponuję czytać go od ostatnich postów. Od momentu założenia tematu niejedna firma zdążyła się już "skiepścić". Gdybym teraz miał wybierać wstawiłbym Rotingery a OZ omijał szerokim łukiem.
Używam Tarcz ZIMMERMANN + Klocki EBC i mogę polecić. Pylą ale za to skutecznie hamują.
Temat tarcz na forum przerabiany nie raz . Z tego co ja wywnioskowałem to jedyna nadzieja w firmie rotinger - innych tarcz nie założę .
Przeczytałem cały temat i bardziej on ma sie do e65 niż e38. Ale jakiś pogląd zawsze jest. Polecacie rotingery tylko, że ja potrzebuje do e38 750i. I z tego co zauważyłem to rotinger nie robi srednicy 334mm
A ktoś wie jaka firma robi tarcze na pierwszy montaż?
Na dzień dzisiejszy SHW. Nie kupisz ich poza ASO.
Edit Pytaj tu: https://www.aso-bmw.pl/category/view...ategoria_id/37
Co sądzicie o tarczach na przód "zimmermann sport coat z" ?
Mam możliwość kupna nowych w dobrej cenie i się zastanawiam czy to dobry wybór.
Jeżdżę raczej spokojnie, bez gwałtownych hamowan, jednak dużo jeżdżę po autostradach.
Ja mam jakiegoś nawiercanego OZ i jeżdżę właściwie tak samo, jak opisałeś. Dały ciała już na początku, przetoczyłem je i w miarę jest ok, ale po mocniejszym hamowaniu na autostradzie długo dochodzą do siebie a jak się nagrzeją, to piszczą jak deptane wróble. Generalnie taką jakość miałbym po kupnie chinola z przeznaczeniem na dużego Fiata. Nie polecam tej marki.
Ale rozmawiamy cały czas o marce zimmerman?
Mam zimmerman i sie skrzywiły , mam na myśli oczywiście heble z 750 i , klocki TRW i są ciche:noidea:
Moim skromnym zdaniem w Polsce shith jest sprzedawany nie wiem lepiej z GB lub DE ściągnąć jakieś tarcze lub klocki. Kupiłem TRW niby pierwszy montaż w bmw a tarcze odczuwalne bicia fele brudne od pyłu z klocków non stop.
Impex, tarcze Otto Zimmermann (OZ). Smutna prawda jest taka, że jeśli coś idzie na rynek polski, to może być szrotem w cenie nowego oryginału. Ostatnio, po dłuuuuugich walkach, światło dzienne ujrzała kwestia produktów żywnościowych podwójnej jakości w UE. Czeka nas chyba jeszcze batalia o sprawy mniejszej wagi (części samochodowych), jak np. jakość podzespołów hamulcowych, od których zależy życie kierowców i pasażerów, które również pewnie jest mniej warte w Europie Środkowej i Wschodniej. Na razie jakość paczki "kranczipsów" jest bardziej istotna niż Twoja droga hamowania, więc póki co, odradzam kupowanie niemieckich tarcz hamulcowych, przeznaczonych na rynek polski. Jak masz możliwość kupić w Niemczech, to pewnie będzie spoko. Jeśli ja dojeżdże moje tarcze do końca, to następnym strzałem będzie jakaś krajowa produkcja. Najpewniej Rotinger (w internecie na razie za pół ceny zbiera trzy razy lepsze opinie niż OZ, chociaż zdarzają się też wpadki).
To co kupić, bo już nadchodzi czas na moje tarcze?
Pchać się w oryginał? 1200zl za przód-mało nie jest
Polecany rotinger nie ma rozmiaru do 750i
Chciałbym kupić tarczę przód w aso, pytanie takie czy klocki muszą też oryginał?
Czy bedzie funkcjonować jakiś dobry zamiennik?
Jeśli tak to jaki?
w aso pewnie bedzie ATE ze znaczkem bmw wiec kup ate po co przeplacac
Kwestia taka, ze może być inna jakość, chcę uniknąć bicia na kierownicy
bmw e32 czy e38 bicie to przewaznie tuleje bananow trzeba miec naprawde talent zeby pokrzywic takie tarcze
To na pewno tarcze, poza tym tematów o tarczach jest tutaj milion pięćset.
Powiedzmy, ze bardzo często zdarzają się nowe, krzywe tarcze.
Nie mam czasu na reklamację dlatego chciałbym się zdecydować na ori
Kup w ASO . Jakość pewniejsza, a w aftermarkecie to dobrze wiesz co sprzedawają. Czytałeś temat szeroki jak rzeka na forum to temat znasz.
Jakby do pięcio-litrówki były Rotingery to wiesz ,że bym Ci polecił z czystym sumieniem :)
Ale pytanie teraz dotyczy klocków.
Co kupić aby się nie pogryzlo?
Oto klocki nie należą do najtańszych..
Klocki polecam z Textara. Co prawda pylą dosyć mocno ,ale nie niszczą tarczy, nie piszczą i dobrze hamują.
A nie lepsze będą ATE Ceramic? Użytkownicy je chwalą. Co do pytania Filip to można mieszać zestawem dowolnie.
Nie wiem jak w przypadku E38 ale ja do E65 założyłem jakiś czas temu klocki ceramiczne Jurid White na nowy komplet tarcz Textara. Z ciekawości wybrałem te klocki.
Wcześniej miałem Textara i potwierdzam, pyliły bardzo mocno. Po 100km jazdy autostradowej już miałem nalot na felgach.
Po ok 1000km na Juridach, przednie felgi mają bardzo mało nalotu, felga jest prawie, że czysta, gdzie po Textarach koło było już wręcz czarne. Jestem pozytywnie zaskoczony.
Co do skuteczności hamowania to nie miałem awaryjnej sytuacji i na razie obchodzę się z nimi delikatnie.
Ale temat klocków i tarcz jest długi i szeroki. Nawet bardziej niż temat z olejami :D
W e38 tez miałem JURIDy i praktycznie zero pylenia.
ja mam textary w 750 i pyla mocno oraz piszcza
Czyli zdania różne..tarcze już mam, został temat klocków.
Co sądzicie o marce ebc?
Przyszedł czas na kolejne tarcze .... Mam lamerskie pytanie. Widzę, że do mojej E66 750 są dwa rozmiary 348x30 i 348x36. Mogę założyć te grubsze ? Podejdą ? Może dłużej wytrzymają niż rok bez bicia. Cenowo są 60 PLN droższe na sztuce.
Te cieńsze są dla aut z wyposażeniem:
S212A AUSSTATTUNG BREMSANLAGE LAENDER Wyposażenie w układ ham. dla dan. kraju
jak nie ma tego w VIN to zakłada się 348x36.
No to nie mam tego w VIN więc bierzemy grubsze. Wydaje mi się że poprzednie 2 komplety ATE miałem te cieńsze ale nie dam sobie ręki obciąć. Jak zdejmę to mniej więcej będę wiedział bo za dużo ich nie ubyło a krzywe, że łoo matko. Dzięki Mistrzu po raz kolejny.
Do x5 zakładałem ostatnio ate ceramiczne, jest ok. Nie pylą, hamuje się ;) Różnica w cenie chyba 60 zł
Napisałem to na podstawie, co znalazłem w katalogu. Układy mają też inne zaciski:
bez S212A:
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/d...L/sA/r2008/m12
z S212A:
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/d...L/sA/r2008/m12
Odgrzeje trochę kotleta, mam u siebie w e38 na przodzie hamulce z 750i. Będę wymieniał tarcze i klocki. I teraz pytanie:
Na chwilę obecną są do kupienia w dobrej cenie Zimmermann'y, mój mechanik który robi tylko zawieszenia i hamulce poradził żebym zakupił w/w.
Ktoś z Was montował ostatnio w/w tarcze? Jak się sprawują? że kiedyś były dobre to wiem, że później niektórzy narzekali też. Interesuje mnie w miarę świeże info. Proszę o konkretne odpowiedzi a nie zasłyszane przy kasie w markecie, od wujka szwagra itp.
Pzdr
Michał młody jakieś 2 lata temu zakładał ale do e60, były ok dość długo i albo je gdzieś przysmażył albo wykąpał zagrzane w kałuży i po jakiś 40 tysiącach zaczęły bić trochę. Tyle mogę Ci napisać. Niby 40 tysięcy to i dużo i mało a z tym biciem tragedii też nie było tyle dopytałem.