Witam.
Czy obydwa gniazda zapalniczki są na jednym bezpieczniku?
W tylnym jest napięcie ,z przodu nie.W bagażniku bezpiecznik Zig.auzunder-dobry.
Ogólnie mam jaja z rozładowującym się aku i szukam winowajcy.
Wersja do druku
Witam.
Czy obydwa gniazda zapalniczki są na jednym bezpieczniku?
W tylnym jest napięcie ,z przodu nie.W bagażniku bezpiecznik Zig.auzunder-dobry.
Ogólnie mam jaja z rozładowującym się aku i szukam winowajcy.
U mnie winna była nawigacja, nieco mniej telefon.
Nie to bip.to sygnał padnietego akumulatora jak masz telefon w podłokietniku z przodu przez sekunde może 2 bedzie info na wyświellacszu o słabym aku. Masz 2 aku czy 1
Koledze z tego co wiem nie wylancza sie ta dioda przy dźwigni zmiany biegów i chyba wentylatorek w panelu klimy , moze to wina modułu komfortu bo takowy chyba tam jest nie miałem okazji jeszcze do niego zaglądać
Maciej opisz Chłopakom co zauważyłeś i popraw mnie jeśli to co napisałem wyżej ustąpiło
Witam Panowie.
Wczoraj rozebrałem kostkę stacyjki (zgodnie z sugestią mechanika że rzekomo nie rozłącza i komp.nie usypia)Jeden styk był tak jakby za bardzo odchylony w/g reszty.Poprawiłem.
Kilka dni temu jak miałem słaby prąd do zaczęła migać lekko przednia lampa(pozycja i długie)Wypiąłem wtyczkę z lampy.Po złożeniu wtyczki stacyjki wczoraj wieczorem idę do auta, chcę otworzyć z kluczyka (pilotem),centralny się otwarł lecz trochę ospale,klapa hydro bardzo ciężko tylko do połowy.Podpiąłem prostownik(keepower) do złącza pod maską na test .12.6v
Włączyłem prostownik na ładowanie ,centralny żwawo otwiera klapa też.
W czasie ładowania założyłem kostkę stacyjki i zabrałem się za panel klimy.Wyciągnąłem zestaw przycisków (fotele itp),wkładam palce lecz odchodzi tylko dół panelu ,góra trzyma jak wściekła.Boję się że coś połamię .Jest jakiś knif na to?Ale ok.Przekręcam kluczyk wszystko ok.ekran odpala,wentylatorek w panelu pracuje.Zamykam auto siedząc w środku ,wentylatorek przestaje pracować(może coś poruszyłem?)Dziś rano kontrolka skrzyni nie świeci.
I teraz tak myślę.
Auto ma dwie baterie ,poprzedni właściciel kupił je 09.17 r(mam fakturę i gwarancję) do czasu sprzedaży auta 12.02.18 prawie nie jeżdził.
Ja od zakupu zrobiłem ok 400 km w tym ok 300 z Warszawy gdzie kupiłem.
Przyszły mrozy ,garaż niestety mam jeszcze nie ogrzewany(było w nim -4)
Być może żle ładowałem akumulatory.Prostownik podpinałem pod maską ,ustawiałem na 73ah.
Czy mając dwie baterie muszę zsumować ich moc i na tyle ustawić prostownik? Pewnego dnia jeszcze przed kostką stacyjki
gdy w ogóle nie dało się otworzyć auta,otwarłem bagażnik kluczykiem i zapiąłem prostownik do górnej baterii(73 aprerowej).Prostownik cały czas pokazywał 5,3v 2 a.Nie ładował,mielił kilka godzin.Dopiero udało się otworzyć maskę i zapiąć prostownik pod zaciski(też ładowałem na ustawieniach 73 ah).Naładował ale za 2 dni znów słaby.
Podpowiedzcie więc czy sumować moc baterii.
Może jak wypiąłem ta wtyczkę z reflektora to komputer cały czas mielił i nie usypiał?
Dziś całą noc ładowałem na ustawieniach 140ah.Może trzeba po prostu porządnie je naładowąć.Chcę sprawdzić też jak ładuje alternator.
Co z tymi gniazdami zapalniczek? wie ktoś?Może żre ta nie działająca?
Nie wiem jak wklejać filmy ( czy da się przez Tapatalk-a)Po odpaleniu auta stojąc przed maską spod prawego kolektora dolotowego słychać jakby lekkie rzężenie ,coś jakby miało mało płynu .Po 4-5-ciu minutach jak złapie temp za niebieskie pole dzwię ustaje.
Przepraszam że wrzucam ten temat (uczę się tego silnika)Może to alternator?
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.Sorry za chaos mało spałem dziś(4 godz)Robota :disgust:
Witam Panowie.
Spostrzeżenia dzisiejsze(może dla niektórych banalne)
Otwieram auto z kluczyka(pilota) ,to co ostatnio ,otwiera ale słabo,klapa też.Podłączamy miernik pod górny aku 8,9v.Kaput.Duży 12.9v.
Chciałem sprawdzić mniejszy aku. w firmie która zajmuje się bateriami od 1979r. Kazali naładować i dopiero podjechać.W tej chwili ładuję na boost bo na zwykłym wyłącza prostownik.
Pojawiła się nadzieja że aku jest do dupy.Albo gorszy scenariusz że coś go rozładowuje.Najwyżej kupię nowy.W X3 mam tuborg gold.Zajefajny akumulator.
Rano sprawdzałem ,wszystko usypia.
Chyba że to gniazdo zapalniczki o które pytam.
Aa.Wychodzi na to że cały czas ładowałem dużą baterię.
Nie wiem jak działa to połączenie akumulatorów.
Po wyciągnieciu każdego bezpiecznika trzeba czekać 15 min?[emoji21]
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Pierwsze wepnij miernik pomiędzy klemę aku a akumulator i sprawdź czy wogule auto kradnie ten prąd czy nie bo moze sie rozpisujemy a aku padlina albo ma zwarcie na celach i elektronika głupieje!
Lub Teraz jak ładujesz akumulator to jeśli wcześniej po nocy go rozładowywalo rozepnij te akumulatory od auta nie zatrzaśnie klapy! A rano podłącz i zobaczysz czy normalnie bedzie czy znowu rozładowane jak rozładowane to bateria szrott jak bedzie dobrze i akumulatory bedą trzymać to kradnie dalej!!!
Proszę zrób to bo nie bardzo teraz wiem jak dalej Ci pomoc bez tych informacji
Jak zmierzysz pobór prądu to ja zrobię u siebie pomiar przez Ok pol godz i porównamy chyba ze ktoś podpowie jaki powinien byc po uśpieniu ???
Ok.
W tej chwili próbuję ładować mały aku.
Jak ustawię ładuj to po pół minuty wyłącza się. Komonikat błąd.
W tej chwili mam na boost.
Od 4 godzin na wyświetlaczu 14.5 v 1A i miga tylko jedna podziałka z czterech.
Myślę że akumulator to złom.
Rano pomierzę w samochodzie tą baterię która tam jest.
Wybacz za zamieszanie.
Mógłbyś sprawdzić u siebie jak wyciąniesz w bagażniku bezpiecznik 52.Zig.Anzunder czy będzie prąd w obu gniazdkach. Z przodu i z tyłu?
Nikt mi na razie nie napisał czy te gniazda są na jednym bezpieczniku.
Dzięki [emoji4]
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
ten bezpiecznik jak wyjmę to przestaje działać gniazdo zapalniczki z przodu a tył działa wiec tylny hest na innym bezpieczniku a ten 52 jest od przedniego
Ok
Sprawdzałem, jest dobry.
Chyba mnie czeka demontaż tunelu przy podłokietniku [emoji58]
I tak chciałem to robić żeby usunąć ruski z drewna. Tylko ze w późniejszym terminie.
Co do akumulatora. Chyba wyciąnę zaraz z X-a i rano zobaczę czy jest słabszy. Niedawno kupiony nowy.
Może być 95ah zamiast tych 74?
Teraz bez małego aku ni umiem otworzyć centralnego w 7-ce.
Bagażnik mom na szczęście otwarty [emoji4]
A wiec tak. Po nocy ładowania na boost.( na wskażniku cały czas 14,5v 1 a),miernik pokazał 12.6 v ale za 15 min było juz 11,8.
Aku nie trzyma .ZŁOM.
Jadę go jeszcze sprawdzić do fachowców na 100 %.Jak coś to kupię nowy.
I teraz pytanie .Miał on pojemność 73 ah 750a.W instrukcji auta pisze że ma być 55ah.
W aucie mam przewietrzanie wnętrza,funkcję rest (ogrzewanie cząstkowe).Jest też webasto ,tylko ktoś zajumał sterownik z podłokietnika.
Mam też w zderzaku gniazdo DEFA do grzałki silnika(ale to ma osobne zasilanie)
Jaki kupić mały aku?
Przez noc auto stało bez małego aku.Na samym dużym nie można otworzyć centralnego zamka.Przemierzyliśmy duży. Zero spadków.Więc chyba nic nie żre.
Czy to tak działa w 750 przy dwóch bateriach? że nie można otworzyć auta bez małego aku?
http://7er.pl/showthread.php/19271-A...or-szybko-pada
-w tym wątku pan cursor wyjaśnił jak one działają w prostych słowach
-przeczytaj uważnie cały wątek bo jest tam też informacja jaki prąd spoczynkowy powinien być po 15min.
-w instrukcji 98rok faktycznie pokazuje 55ah a po 99roku chyba 70ah ale ja mam pojedynczy 100ah więc tą informację podaję tylko z realoem
Dzięki przyjacielu za poświęcony czas.Może kiedyś na jakimś zlocie będzie okazja się spotkać i wypić piwko:tongue:
Przed chwilą zawiozłem aku do fachowców od akumulatorów.Kazali zostawić do 16 godz.
Jest to już jakiś krok.Zaraz idę mierzyć prąd w stanie spoczynku ,czy nie ma poborów.Jeżeli bedzie wszystko ok i np uratują małe aku to by wychodziło że np nie działa ten przełącznik między bateriami a którym pisze cursor i po odpaleniu nie ładuje małego aku.
Oczywiście zdam relację ze wszystkiego na bieżąco.
Kurcze myślałem że po zakupie zrobię wymiany olejów,filtrów i zajmę się kosmetyką,a tu takie kwiatki.Tym bardziej że nowe baterie.
Nee ma problema :) co mogę to pomogę mam nadzieję że skończy się na akumulatorze .
A zapytam bo ja też mam webasto i jest załączane z menu na wyświetlaczu nie masz takiej opcji ?
Wiesz co na szybie mam płaską antenę przyklejoną.
W podłokietniku pasażera zostały tylko kable i reszta plastiku.
Ktoś resztę poprowadził.
Z przodu pod zderzakiem jest mała karbowana rurka.
Na kompie mam tylko aux ventilation nie ma grzania.
To było z telefonu albo z klawiatury w podłokietniku włączane.
Chciałbym to naprawić ale ponoć kosmos pieniądze za te piloty chcą
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio chyba widziałem takiego pilota za 100zl, więc chyba nie taki kosmos...
Musiałem trafić na jakąś złą stronę.
Jeśli tak zajmę się tym później.
Wiem ze jest to urządzenie Eberspaher.
Nie rozkminiłem jeszcze tematu. Auto mam dopiero 3 tygodnie a teraz walczę z prądem. Wiem ze to była jakby kaseta na pilota i tak jakby mały zegarek elektroniczny z klawiatura do ustawiania kiedy ma się włączyć i wyłączyć. Na pewno nie jest to ustawiane z głównego komputera . Chyba ze jest to całkiem coś innego
Jeżeli wiecie, proszę o podpowiedzihttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...3683ac5433.jpg
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Ja na kompie mam i aux ventilation, i aux grzanie, tuż obok siebie. Na pilocie nie mam żadnych wyświetlaczy, ino przycisk i antenkę.
http://allegro.pl/zegar-modulowy-pil...9.html#thumb/4
Będziesz miał programator i pilota
Jest to dołożone webasto uniwersalne do benzyny , musisz kości porównać bo nie wiem jaką masz centralkę pod pilota tp4 czy tp5 , to w linku jest tp4
Jeszcze nic nie wiem co będzie potrzebne.
Nigdy nie miałem vebasto. Nie wiem gdzie jest ta centrala.
Później wyślę zdjęcie jak to wygląda w podłokietniku
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Gdzie może być ta centralka?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
221000328200 ten nr w google wpisz i wybierz grafikę tak wygląda centralka szukaj po wiązce musi gdzieś być a gdzie ją ktoś wmontował to już wie ten co montował :)
Taa.
Będę szukał.
W tej chwili wróciłem z nowym aku.
Tamten kaput.
Powiedzieli że napewno nie zniszczyło go coś w samochodu.
Miał feler.
Zaraz podpinam nowy (varta agm).
Jutro się okaże czy jest słabszy.
Niestety nie zdążyłem jeszcze pomierzyć prądów. Na tamten mam gwarancję. Jutro wysyłka.
Co do centralki to może być gdzieś pod kierownicą. Na szybie obok kierowcy jest antena
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Pamiętaj AGM zeby nie ładować prostownikiem tylko ładowarka przystosowana do AGM
Tak wiem.Mam taką.
Właśnie wywaliłem duże aku.
Luźne klemy ściągnąłem bez klucza.
Jak juz mam wywalone wymienię olej w hydroklapie. Mam zestaw z ASO.
Czy podłączać wężyki odpowietrzające.
Były luźne (wyłamane kolanka )
Przy okazji znalazłem kabel do ładowania latarki.
Dbał gościu jak sku. ..syn.[emoji58]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...77e8caebe7.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...b561bf40b8.jpg
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Fu.k.
Nie umiem wyciągnąć tej pompki.
Jest taka biała wtyczka od strony tylnej lampy.
Musiałbym mieć rączki dziewczynki z zapałkami.
Znacie znasz jakiś knif?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Z klapą nie pomogę bo nie mam jeszcze u siebie :)
A jak prądy ??
Wiesz co daj mi jeszcze dzień to dam znać.
Tak się składa że rozbebeszyłem cały bagażnik. Wykładziny wek do prania.
Wietrzenie. Auto mało jeździło i jest lekki zapach nie stęchlizny ale dziwny.
Ciężko określić.
Zresztą jak kupowałem to plan jest doprowadzenia jej do jak najlepszego stanu. Czyli pełen detailing całego auta.
Reflektory już wyjęte do czyszczenia.
Niestety z powodu wielu obowiązków zawodowych mam tylko godz dziennie i to późno wieczorem na robotę przy niej.
Dziś wysłałem poprzedni aku do reklamacji.
Zobaczymy.
Pompa klapy wyciągnięta. Pełno osadu w zbiorniczku. Olej chyba nie wymieniany od nowości.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
spokojnie trzymam kciuki żeby było już dobrze , co tam z intercars handlujesz bo bańki z cars-u stoją ?
Tak .
Po koncentracie płynu do spryskiwaczy.
Parę samochodów w firmie mam. Kupowanie na stacjach to nonsens.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Gość u którego reklamowałem baterię powiedział że 750-ka tak ma że jak nie jeździ 4-5 dni to rozładowuje małe aku.
Czyżby się już zabezpieczał?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
ja mam jeden akumulator który był wcześniej w busie 3 lata najtańszy jaki wtedy w hurtowni mieli bo busy śmigają co dzień i nie nie zgodzę się że 4-5 dni jak stoi to rozładowuje.
Przełom lutego-stycznia postawiłem bmw na prawie miesiąc bez odpalania bo nie miałem potrzeby , przygasły lampki w aucie aż monitor się wyłączył ale auto zapaliło bez problemu .
Poproś tego Pana jeśli Ci nie uzna reklamacji o odesłanie akumulatora do producenta , i napisz mi co Ci na protokole reklamacyjnym napisali .
Często jeśli nowy akumulator doprowadzimy do stanu głębokiego rozładowania kilkukrotnie może być reklamacja nie uznana z naszej winy po prostu się zasiarcza i roztwór zmienia barwę niestety mają w tym przypadku rację i są w stanie to udowodnić .
Gniazdo zapalniczki przednie i tylne jest na oddzielnych bezpiecznikach. Masz je schowane w bagażniku nad akumulatorem. Rozpiske masz na pokrywie zakrywającej baterie. Przednie gniazdo bezpiecznik nr 52 (30A) 4 pozycja w listwie bezpieczników licząc od przodu auta.
Dzięki [emoji106]
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Olej w pompce klapy wymieniony [emoji4]
Śmiga dużo ciszej i płynnie.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
maciej 750il jedziem http://7er.pl/zlot/ ???? :smug:
Jak nam w 750 kach akumulator trzyma 4 dni to akurat na jednym obejdziemy hihi bo zlot 3dni
Mały akumulator odpowiada tylko za elektronike i bendinx rozrusznika sam rozrusznik grzałki katalizatorów webasto jest obsługiwane z dużego aku.W przypadku padniętego górnego aku i braku możliwości odpalenia wystarczy ominąc sterownik ets tzn.spiąć akumulatory kablami dolny z górnym po 5 min. Przerzuci wystarczająco prądu do odpalenia .U mnie winny rozładowywaniu aku był własnie sterownik ets po wymianie i włożeniu nawego akumulatora po 2 tygodniach prąd na poziomie 12.2v