Jaki powinien być prąd ładowania? Widziałem w dwóch samochodach 730D E65 poliftach, że prąd ładowania jest około 15-15,4V i spada czasami do 14,6V, Ile macie w swoich samochodach i ile wg norm powinno być?
Wersja do druku
Jaki powinien być prąd ładowania? Widziałem w dwóch samochodach 730D E65 poliftach, że prąd ładowania jest około 15-15,4V i spada czasami do 14,6V, Ile macie w swoich samochodach i ile wg norm powinno być?
Zależy jaki aku jest zamontowany i zakodowany. Dla zwyklego kwasiaka powinno być około 14.4 dla aku AGM powinne byc wartości przybliżone do tych o których wspomniałeś.
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Jeśli zmienię aku na kwasowy, zwykły, gdzie koduje się zmianę? INPA? Czy innym programem? Może dopiszę jeszcze inną kwestię. Oryginalny aku BMW wykazywał na pomiarach tylko 24 procent sprawności i też się to przedkładało na ranne odpalenia silnika. Aku wymieniony na kwasowy zwykły, natomiast z oryginalnego zerwałem naklejki z góry i okazało sie że pod spodem są zwykłe korki, które można odkręcić. Po odkręceniu okazało się że w celach brakowało płynu, w każdej. Dolałem destylowanej ale nie pomogło.
Inpa zarejestrujesz nowy aku, ale przy zmianie z AGM na kwasowy i odwrotnie trzeba już kodowac NCS. Zmianę pojemności też się koduje. Poszukaj na formum, bo gdzies było opisane co i jak trzeba zrobić.
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
ok, dzięki. A jaki jest prąd ładowania u Ciebie?
U mnie jest aku AGM i ładowanie około 15V. Nigdy nie monitorowałem tego jakos dłużej więc nie wiem w jakim zakresie max/min oscyluje. Jak sprawdzałem ostatnio w ukrytym menu z ciekawości było w okolicach 15V.
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Rozumiem, właśnie czytam na forum pod. Wątek: Kodowanie nowego akumulatora E65 o problemach. Mam w gnieździe zapalniczki cały czas włożony miernik i go obserwuję. Chcę zakupić akumulator nie AGM ale 110 Ah i wymienić. Chyba jednak pobawię się w Power Module ze zmianą kodów akumulatora.
Bez kodowania ani rusz w naszym przypadku. Elektronika jest dość zaawansowana i że tak powiem auto musi wiedzieć jaka bateria go zasila. Jeśli wszystko jest dobrze ustawione i pokodowane to napewno wydłuży życie Twojego nowego aku. Też wymieniłem aku u siebie gdzieś w październiku ale zdecydowałem się na AGM ze względu na pobór pobory prądu jakie są w E65. Kwasiak nie lubi głębokich rozladowań. Tanio nie było, ale mam nadzieję że przełoży się to na okres jego pracy. Jak będzie to już się okaże po czasie.
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
jacek1008, wrzuć AGM 95Ah i nie będziesz miał problemów. Te akumulatory naprawdę dłużej żyją a nie są nie wiadomo jak droższe. Ktoś gdzieś pisał na forum, że oryginał wyrwał za nieco ponad 600 pln.
595 901 085 agm varta taki zaleca do tego silnika i rocznika , nooo u nas poniżej 700zł ciężko kupić
bmm750il, nie mówię, tani nie jest, ale jak często wymieniasz AGM'a? Mój jest jeszcze fabryczny (2007), tą zimę jeszcze przeżył. Na pomiarach miał ciężko, ale jeszcze się łapał.
Nie nie chodziło mi o to zeby go nie kupował czy ze drogi tylko o różnice w cenie , a co do żywotności to mam do czynienia z tymi aku i wszystko zależy jak jest eksploatowany i reklamacje tez sie zdarzają najcześciej przez stosowanie prostownika a nie ładowarki .
Powinien kupić i zakodowac bo taki jest dedykowany
No tak, oczywiście można kupić oryginalny AGM do BMW z BMW... ale autami jeżdżę nie dłużej niż 2,3 lata, więc może nie będzie mi potrzebny aku na tak długi okres czasu.
Właśnie zakupiłem KOZAKa z mocą rozruchową 940A, 110Ah. Zobaczymy co to potrafi.
A co do AGMa, zerwałem naklejki, odkręciłem korki ,nalałem wody destylowanej, wypłukałem, strzykawką z wężykiem odciągnąłem resztki płynów i zalałem świeżym elektrolitem. Jak ktoś już wcześniej pisał na tym forum podłączyłem go pod RECOND w prostowniku i z 12,2V nagle stoi mi na 15,3. Jak będzie z mocą zobaczymy jak podjadę z nim pod mierniki.
Oczywiście, można po prostu wywalić na "śmietnik" tego AGMa, ale wiedza co do takiego wskrzeszenia przyda się dla mnie i dla forum.
bmm750il możesz mi napisać, jakie łądowarki powinny być stosowane do AGMów? Typ model, resztę znajdę w necie.
Np. Bosch c3 jedna z lepszych i rozsądnych cenowo ale jak wruce do firmy to podam Ci jeszcze bo coś sie pojawiło z boscha nowego chyba c7 ale nie jestem pewien można nimi każdy akumulator ładować , jeśli chodzi o ten akumulator który miałeś co miał korki to na 99,9% nie był to akumulator ani AGM nigdy sie nie spotkaliśmy zeby żelowy czy AGM był otwierany nawet zwykle akumulatory bez obsługowe nie maja dojścia do cel chyba ze oderwiemy siła ta pokrywę :)
Mam dwa zdjęcia tego aku AGN. Po oderwaniu nalepek są zwykłe płaskie niewystające korki odkręcalne. Zdjęcia mam...
... ale nie mogę ich dodać....
Numer aku jest : 61216919342
Tutaj jest link . http://gofile.me/3C5gN/ep0iuAZND
Ze zdjęciami
u mnie ladowanie po nocy 15v-15.2v po przejechaniu kilku kilometrow stopniowo spada do 14.6v-14.7v i w takich granicach sie trzyma. mam zalozony 100ah firmy bez nazwy za 220zl i o dziwo przy ostatnim tygodnowym postoju i rozruchu przy -20.5 stopniach odpalil praktycznie na dotyk. na dluzsze postoje wylaczam aku przelacznikiem w bagazniku ale czy to cos daje, nie wiem.
Super, zobaczymy co się zmieni, jak włożę "odnowionego"
mojego BMW. Chyba jutro znajdę czas na to.
Nie mogę tych fotek otworzyć w telefonie a w drodze jestem , mniejsza z tym na niemieckiej stronie znalazłem ten nr aku i AGM jest odznaczony nein czyli nie ruszył mnie ten temat i poprosiłem znajomego który ma w BMW kogoś tam kumatego na aku AGM oryginalnym BMW jest na tej naklejce pod numerami OE i mocą akumulatora oznaczenie gruba trzcionka AGM podobno faktycznie pod naklejkami są takie kolka jak korki ale nie zrywali naklejek i nie sprawdzał czy da sie otworzyć :)
Sory za pisownię jestem w drodze i pisze na kolanie :)
Znalazłeś ta ładowarkę ?
Znalazłem C7 za 349 i C3 za 240 pln. Muszę jeszcze gdzieś zgłębić wiedzę dotyczącą ŁADOWAREK. A co do sprawdzenia mojego akumulatora, jeśli możesz to pobierz te zdjęcia, i może wyjaśnimy na 100 procent jaki to jest akum a ja zobaczę co się będzie działo po dolaniu elektrolitu. Opiszemy problem dla potomności.
Dalej mam problem z wklejeniem zdjęć do wątku. Jeśli ktoś potrafi to proszę o pobranie tych zdjęć i wklejenie.
Fotki instrukcja
http://7er.pl/showthread.php/20156-W...-krok-po-kroku
A zdjęcia jutro na kompie sprawdzę
Wg ISTA biały akumulator to kwasiak, czarny to AGM. Mowa o oryginale BMW
Co do ładowarki to tylko CTEK, lider w produkcji zasilaczy i prostowników
W przypadku E65 spokojnie MXS 5.0 wystarcza. Ma funkcję ładowania AGM oraz funkcję Recond(odsiarczania)
otworzyłem te zdjęcia twojego aku chyba faktycznie jest AGM , widać tam maty szklane więc AGM
No właśnie, a ma zwykłe korki. Co więcej, trzyma napięcie i bardzo dobrze odpala auto. Wystarczyło wlać elektrolitu. Jeśli możesz to dodaj zdjęcia bo u mnie dalej blokada.
I co ciekawe, ładowanie z 15,2V spadło do 14,5 i tak się utrzymuje.