Witam.
mam upatrzoną E38 740iA z 99 roku i ostatnio znajomy powiedział, że auto powinno być zalewane benzynką PB98. Prawda to czy fałsz? Czy silnik M62 powinien być karmony wiekszą ilością oktanów?
Wersja do druku
Witam.
mam upatrzoną E38 740iA z 99 roku i ostatnio znajomy powiedział, że auto powinno być zalewane benzynką PB98. Prawda to czy fałsz? Czy silnik M62 powinien być karmony wiekszą ilością oktanów?
Lejesz Pb95 i do przodu ;D Oczywiście Pb98 też może być ;) Ani jedno ani drugie nie zaszkodzi chyba że jest po prostu solidnie ochszczone :/
M62 nie jest silnikiem "wysilonym' więc nie musisz lać 98 ale jak Damias wspomniał niezaszkodzi.
dzięki za odpowiedzi. Mam nadzieję, że już niedługo będę mógł zalać i ruszyć w siną dal.
Pozdrawiam
A ja mam na klapce paliwa malutką wklejkę na której jest napisane 91-95 oktanów .... No i o co chodzi ??
O to że możesz lać na stacji 98 bo tak na prawde to ona ma pewnie może 95 oktanów :PCytat:
Zamieszczone przez Neuf
91-95 oktanów na klapce to u nas 95-98 oktanów na stacji :]
I masz świętą racje kolego szanowny ... Znajdz stację gdzie 95 = 95 oktanów :) Te auta chyba na Polskę przewidzieli :PCytat:
Zamieszczone przez Damias
Może te wynalazki typu "v-power extra turbo benzin" mają oktanów nieco ponad przedział z klapki ale kto to wie ;)
ja tez mam 91-95 i powiem wam ze kiedys tankowale ruskie paliwo (sam kiedys pare razy bylem jak jeszcze niewprowadzili wiz) i na ruskim 93 oktany auto mi mniej palilo niz na polskim 95 a jak zaleje 98 to niedosc ze "slabo chodzi" to jeszcze pali z 2 litry wiecej
I zawory stukają powyżej 2500 rpm :)Cytat:
Zamieszczone przez krzywy191
Gdzieś kiedyś czytałem taki ładny artykuł wyjaśniający różnice pomiędzy 98 a 95... Im mniej oktanów tym szybciej, gwałtowniej (lecz mniej dokładnie) spala się paliwo - szybsze spalanie = większa moc... W silnikach przystosowanych do 98 wolniejsze spalanie paliwa powoduje przyrost mocy ... Na czym dokładnie to wszystko polega to nie pamiętam, dużo w tym fizyki i dla przeciętnego Kowalskiego (takiego jak ja :P) brzmi to jak jakiś bełkot.
A te V-power i inne 98+ można o kant dupy obić - zwykła 98mka z "uszlachetniaczami" mieszanymi w proporcjach (żeby sie tylko nie pomylić) 1litr uszlachetniacza na tysiąc litrów pb98(?).
---Offtop
Szukając czegoś o róznicy między 98 a 95 natknąłem się na forum Seicento (www.seicento.pl) na taki oto cytat:
:hah: :hah: Nie wiem czemu ale to "but i but" brzmi strasznie zabawnie :PKod:W trasie spalam 5L/100km. W mieście ostatnio 7,6L, ale ta jazda to praktycznie but i but+hamowanie silnikiem :] .
No przyznam że mocny offtop :hah: :hah: :hah: :hah: :hah:
Sejczęto ma pierdnięcie.. całe 13.5sek/100 :]
Moge sie wypowiedzieć o stacji bezobsługowej jaka jest Neste.
Co prawda jezdziłem wtedy volvo 940 2.0 ałtomat - jak lałem 95, to nie jechało auto prawie, do tego paliło Bóg raczy wiedziec ile.. wiec "na bogato" zaczałem lać 98, to mnie spotkała niespodziwnka bo juz jezdził lepiej- tak jakbym lał 95 i tak własnie palił,
Na końcu sprawdziłem z Shella V-pałerowego rejsinga - no.. przyznam, ze samochd dużo żwawszy.
Na V power jechał tak jak na niemieckim 98:)
Takze, kolego lej smiało co reflektujesz /prócz Diesla/
Ramy oktanowe na Polskich stacjach to moim zdaniem między 91-98
W Niemczech mają/mieli na stacjach pb91 a w Polsce takiej "teoretycznie" nie kupisz... - zapomniałem o tym wczoraj napisać. Więc dali taki margines żeby bogaty Niemiec wjeżdżając do Polski nie wpadł w panikę że nie ma gdzie zatankować 91ki :what: :what:Cytat:
Zamieszczone przez Neuf
w stanach maja do 25% bio-komponentow w paliwie czytaj spirystusu :D
a co do oktanow to chyba im wieksza liczba tym wieksza odpornosc na samozaplon