Witam kolegów,
Potrzebuję zrobić sam reset adaptacji sterownika ECU w moim e65 3.0d.
Czy którymś z tych urządzeń jestem w stanie to zrobić i jak??
1. BOSCH GTO
2. ASIAN GOLD
3. G scaner
Wersja do druku
Witam kolegów,
Potrzebuję zrobić sam reset adaptacji sterownika ECU w moim e65 3.0d.
Czy którymś z tych urządzeń jestem w stanie to zrobić i jak??
1. BOSCH GTO
2. ASIAN GOLD
3. G scaner
Myślę, że każdy uniwersalny tester to umożliwi.
Tyle, że w dieslu nie ma typowego kasowania adaptacji całego sterownika(jak np. w benzynach). Jedyne co będziesz mieć możliwość to kasowanie adaptacji przepływomierza.
Tylko stary 3.0d w E38 miał opcję kasowania wszystkich ustawień(opcja "program all adjustments" )
No właśnie mam problem po chipie!
Moim zdaniem wysypal się program w ECU bo mam błąd sum kontrolnych- blad 4703- wcześniej go nie było!
Prosili żebym zrobił: reset adaptacji sterownika, przejrzałem wiązkę elektryczna przy wtyczce do komputera oraz zrobił ( update) bo ten błąd to wewnętrzny błąd sterownika!
Jeżeli to nie pomoże mam odesłać sterownik do nich!
Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że możesz już odesłać do nich sterownik.
Wielokrotnie diagnozowałem auta po chipie i nie miały błędów tego typu.
Błędy tego typu miałem, jak soft był źle zrobiony
Jest tak jak piszesz. Wiązka i wtyczka do ECU jak nowa!
Sam sterownik suchy bez rdzy konektorowej - czyściutki!
Chcieli żebym go rozegrał ale pierdziele. Powiedziałem, żeby sami rozegrali żeby nie było problemu potem ze przy rozbieraniu coś popsulem!
Jutro dojedzie do nich i zobaczę co powiedzą
Najciekawsze jest to, że kazali Ci zrobić update sterownika jeśli dobrze zrozumiałem. Po tej czynności nie miałbyś już tak zwanego chip'a.
Dokładnie jak pisze Zbichu: 1 krok reset adaptacji ECU, przejrzeć kable i wtyczki a potem można jeszcze update-
BEZSENSU- wróciliśmy z nimi do tematu.
Zakrecil się chłopak bo w długi weekend pisał!
Żeby zrobić update musiałbym zgrać mape, wczytać ori soft z 218Km i dopiero zrobić update, wgrać nowa mape i liczyć na fukska że za pierwszym razem uda mi się to zrobic samemu.
Wysłałem dziś ECU - zobaczymy co wymyśla! Ja stawiam, że NOWY soft się poprostu wysypał.
Nie trzeba wgrywać ori softu przed update.
Lecisz istą p, jakieś 10minut się robi, potem zgrywasz czysta mapkę i na niej pracują tunerzy.
A taki chip bez hamowni to nie chip.
Jest diagnoza: cyt" Program - mapa jest ok. Coś nie tak z epromem sterownika" -może ktoś wie o co chodzi???
Wnioskuję że czeka mnie zmiana ECU???
Po modyfikacji mapy należy policzyć nową sumę kontrolną programu.
Jeśli tego nie wykonali lub jest niewłaściwa to będzie błąd EEPROM
Tylko wcześniej nie było żadnych problemów i błędów w sterowniku, których nie dało się skasować!
Czy to możliwe że sumy kontrolne się wysypaly przez jak s błąd sterownika lub uszkodzenie?
EPROM to nie jest przypadkiem jakaś kość pamięci komputera- sterownika?
Trzeba teraz sczytać cały wsad czyli flash, eprom i mpc jakimś BDM'em i wykonać pełną checksumę całości, a następnie ponownie wgrać do DDE.
No właśnie chyba to Panowie z TC robią!
Poprosili żebym im wyslał CAS i kluczyk
Sterownik wrócił. Brak błędu ECU ale jest błąd stały przeplywki i korekcja wtryskow na 5 cylindra po - 12 a na ostatnim 0. Brak mocy dalej
Rozwiązanie: KTS BOSCH pokazywał błędnie pomiar korekcji, na DIS wyszło +/-0,1, brak mocy i kopcenie oraz przeplywka to wada turbo-odkrecil się uchwyt trzymający gruszke do sterowania turbiny- nie wiem jak to się mogło stać ale.... mechanicy w PL to same gwiazdy