Cytat:
If the fuel quantity requirement signal from the DME/DDE or the pulse-width modulated signal from the SBSR is lost, the fuel pump continues to run at maximum delivery rate. This ensures that sufficient fuel is delivered for all operating conditions.
Po odłączeniu pompy przez bezpiecznik F73 (20A) w skrzynce w bagażniku pobór prądu na zapłonie spadł z ~20A (nie odpalał) na ~8A (taka jak wartość na zimnym kiedy odpalał)
Cytat:
"Wake-up" Lead in PT CAN Network
The PT CAN for the E65 is now a three wire CAN, the third wire is a hard wire KL-15 sig-
nal used to wake up the powertrain control units. The "wake-up" lead has nothing to do
with the actual PT CAN function. A wake-up telegram is still transmitted by the CAS via the
ZGM - PT-CAN as a CAN message
Zmierzyłem również czy dochodzi jakiekolwiek napięcie/sygnał z CAS na D_EWS (Immo) = Dochodzi (PIN 10 na kostce X2412 zgodnie z
Cytat:
The voltage supply of the DDE control unit is effected in the following steps when the ignition is switched on:
With ignition ON voltage is applied via terminal 15 at the DDE control unit.
The DDE control unit switches the DDE main relay on via the signal S_HR.
The DDE main relay switches terminal 30 via signal U_HR to the DDE control unit.
Tego sygnału nie było. DDE nie wysyłał sygnału S_HR.