Witajcie,
Przymierzam się do wymiany termostatu w moim 730D.
Czy ktoś może robił to samemu w garażu :) ? Trudny dostęp?
Ostantio ojciec zmieniał w u mechaników, to podobno musieli chłodnicę wyciągąć. Jak to jest naprawde ?
Wersja do druku
Witajcie,
Przymierzam się do wymiany termostatu w moim 730D.
Czy ktoś może robił to samemu w garażu :) ? Trudny dostęp?
Ostantio ojciec zmieniał w u mechaników, to podobno musieli chłodnicę wyciągąć. Jak to jest naprawde ?
Główny termostat mój mechanik wymienił w godzine jest troche zabawy z tymi rurkami słaby dostęp ale chłodnicy napewno nie trzeba ściągać. Z tego co widziałem to nic trudnego jak masz odpowiednie narzędzia bo wszędzie ciasno.
Poszukaj na forum. Umieściłem nawet filmik jak to zrobić (nie mój).
No dobra... patrz poniżej...
Nie trzeba żadnych jakiś skomplikowanych narzędzi - jedynie klucz nasadowy torx, jeśli masz taką śrubę zaraz przy termostacie. A tak po krótce, to trzeba zdjąć rurkę EGR, rozebrać kilka plastików i jesteś przy termostacie. No godzinka schodzi lekko. Żadnego wyciągania chłodnic, to nie Audi ;). Ja to zrobiłem nawet bez wyciągania wiatraka i da się bez większych problemów, choć mniej wygodnie.
Patrz post #30 i #31 w tym wątku: http://7er.pl/showthread.php/13597-N...-Bmw-e65/page3
https://www.youtube.com/watch?v=FH26_SGx_PM
Dzięki Ci bardzo Kolego ! Szukałem, ale nie znalazłem
Pozdro
HTN to by mógł zrobić całą książkę od A do Z "Sam naprawiam E65 na parkingu":highly_amused:
Zeszło 3 godziny ale się udało ;)
Byłbym pierwszy który by ją kupił. Oczywiście podpisana z autografem i dedykacją :first:
Powracam.
Termostat główny oraz EGR wymieniony, ale...
Samochód czasami nagrzeje się do 90 st ale szybko spada np. do 80. Najczęstszą temperaturę jaką widzę w ukrytym menu w trasie to zakres 70-80.
Czy problemem może być to, iż zawór EGR nie działa ? Tak sobie to staram wytłumaczyć, że spaliny nie przechodza wtedy przez chłodnicę spalin, termostat EGR się otwiera i szybko zbija temperaturę.
Jest jeszcze wymiennik ciepła skrzyni biegów...
Moim zdaniem wadliwy termostat główny. Jakiej firmy kupiłeś?
Wymień z ciekawości termostat EGR (tania i prosta naprawa - patrz film poniżej). Niektórzy twierdzą, że coś to daje, choć ja w to szczerze wątpię, bo otwiera się przy 70 stopniach i jakby miał być niesprawny, to by silnik nie wychodził ponad tą temperaturę. Poza tym jest podłączony na dużym obiegu.
https://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliAkiU
Termostat główny z ASO, termostat EGR BEHR. Jeśli mam wyciągać jeszcze raz termostat główny to chyba oszaleję.. ;d
Jeszce raz powtórzę, że jest trzeci termostat i to on jest Twoim problemem. Żeby to potwierdzić zaciśnij lekko wąż jakąś opaską, który do niego wędruje i zobacz jak szybko ciecz osiągnie temp. roboczą.
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/pr...miennik-ciepla
Jest integralny z wymiennikiem.
U mnie natomiast w benzynie nie ma termostatu w wymienniku. Diesle podobno mają. Ja mam po lewej stronie chłodnicy.
Sprawdzę na dniach termostat EGR, czy jest sprawny choć nowy. Spróbuję odnaleźć ten też wymiennik i przytkać wężyk.
A może wiskoza cały czas załączona ?
Jasny gwint, to mi Zbichu zabiłeś ćwieka...
Tak właśnie teraz patrzę i ta chłodnica oleju skrzyni biegów jest podłączona do dużego obiegu. Jaki to ma związek z silnikiem? Sens taki sam, jak wymiana chłodnicy EGR, która i tak otwiera się przy 70 stopniach i jest poza małym obiegiem.
Wczoraj zreanimowałem EGR (nowy elektrozaworek) samochód szybciej się nagrzewa. Łapie w mieście bez problemu ponad 80. Wyjadę w weekend na trasę i sprawdzę dokładnie jaką będzie trzymał temp ;)
EGR ma rurkę od podciśnienia, która idzie pod kolektor. Tam, w okolicy sterownika świec żarowych, jest mały elektrozawór. Taki sam jest u góry przy klapach wirowych kolektora ssącego (pod mocowaniem rurki bagnetu oleju silnika).