-
e32 ogrzewanie
witam wszystkich klubowiczów jestem nowy na forum mam na imię Michał jestem mieszkańcem Elbląga moje cztery kułeczka to BMW e32 730 z 87r.Mam pare pytań odnośnie tego cuda mianowicie chodzi oto ze po zgaszeniu Silnika i wyjenciu kluczyka ze stacyjki po chwil słychać jak poruszają sie klapy od sterowania ogrzewaniem/klimatyzacja druga sprawa dotyczy filtra przeciwpyłkowego w moim modelu go niestety nema a jest to wersja z klima czy istnieje możliwość przełozenia całej ogrzewania????czynik w klimie to r143 prosze o pomoc :razz:
-
kolego przedstawiasz się w dziale "przedstaw się" - zaraz cię ktoś upomni że tego nie zrobiłeś a taki jest regulamin
co do ogrzewania to: sprawdzałeś samodzielnie czy nie ma tego filtra? jeśli nie wiesz jak się do niego dostać jest cały schemat razem ze zdjeciami jak to zrobić krok po kroku - był zamieszczany na forum i da się to znaleźć nawet przy pomocy google
czynnik (w twoim przypadku stary) nie ma bezpośrednio nic do ogrzewania gdyż jest ono realizowane przez elektrozawory i powinno działać niezależnie od tego czy w układzie klimatyzacji jest stary czy nowy gaz albo czy jest jakikolwiek gaz wogóle
musisz zadać pytanie w inny sposób bo w takij formie jak jest niewiele więcej da się z tego rozszyfrować niestety
-
sorki już się przedstawiłem.czyli mam stary typ gazu a jaki jest nowy???jest jeszcze możliwość nabicia tym r1134???/
-
nowy to r12
zdania są podzielone co do możliwości stosowania nowego gazu przy starej klimie, są ludzie którzy twierdzą że po nabiciu działa to bez żadnych problemów, są też tacy którzy twierdzą że są z tym same problemy
w ASO są zestawy na "profesjonalne" przerobienie starego ukłądu na nowy - nie jestem ekspertem więc ktoś obeznany w temacie będzie ci to musiał przybliżyć
nabicie starym gazem będzie wymagało kombinowania bo jest zakaz stosowania tego czynnika, znalezienie kogoś kto jest w stanie to zrobić zależy od miejsca w którym mieszkasz i tyle
nadal mimo wszystko wydaje mi się że to o czym mowa nie ma wpływu na "ogrzewanie" czyli nadmuch ciepłego powietrza ale pewnie moge się mylić
-
jakie są koszty takiej przeróbki na r12?co do mojego problemu to umnie niema miejsca na ten filter niestety.......a co do ogrzewania wszystko pieknie śmiga !!!!!!
-
sorki zaszła pomyłka umnie jest r134
-
sz4l0ny nie wprowadzaj kolegi w błąd,r12 to stary czynnik,który został już wycofany(ze względu na szkodliwość).Zastąpił go nowy czynnik r134a,jeśli ma taki to nic nie musi przerabiać.Jedź do jakiegoś serwisu klimy,niech ci sprawdzą szczelność i napełnią.Ja ostatnio płaciłem 80zł za napełnienie klimy czynnikiem r134a.Miglanc153 ty już masz przerobioną klimę na nowy czynnik i nie przejmuj się moje auto też fabrycznie nie zostało zaopatrzone w mikrofiltr.Dzwięk przymykających się klap ogrzewania po zgaszeniu silnika to normalne zjawisko,wszystko jest ok.
-
no to jest dokładnie na odwrót niż napisałem na poczatku w takim razie:
R12 to stary gaz a R413a czy R416a to jego zamiennik
134a to nowy gaz
wybaczcie pomyłkę nie siedze w temacie jakoś bardziej
-
Filtr był montowany dopiero od 1990r. A ja mam jeszcze na r12.
-
podobno tak wyglada ewaporator bez filtra pylkowego 20 latach uzytkowania
http://bmwe32.masscom.net/other/micr...evaporator.jpg
tylko jedna e32 ktora znam ma klime oryginalnie na nowy gaz (rok prod 91) wszystkie pozostale maja staryi raczej do rzadkosci nalezy zeby chlodzenie dzialalo w nich poprawnie
moze w tym sezonie zajme sie taka przerobka, kolega zrobil taka operacje w 735iL i udalo sie bez wiekszych problemow
-
Zdjecie rzeczywiscie przedstawia parownik po latach bez filtra. Ladne ujecie ;)
W mojej E32 byl i mikrofiltr i czynnik R134a. Jak fabryka przykazala - ori nalepka pod maska
-
Panowie a jaki jest koszt przerobienia takiej klimy.Moja pewnie będzie na starym czynniku a chciałbym ją uruchomić na lato...
-
Ja mam filtr pyłkowy i miałem stary gaz ale kolega który zajmuje się klimatyzacją wysuszył mi i nabił nowym czynnikiem i wszystko działa bez żadnych przeróbek już rok czasu więc nie ma co się pchać w koszty przerabiania. Z tego co pamiętam to ten serwis klimy był reklamowany na naszym forum i bardzo go polecam bo znają się tam na robocie ;)
-
a mam jeszcze pytanie.Kiedyś grzebałem przy samochodzie i ruszyłem ręką wiatrak co jest na chłodnicy od klimy i chodził bardzo ciężko.Chyba tak być nie powinno...da sie go jakoś naprawić czy do wymiany?To jest część wymienna czy trzeba zmienić chłodnice?
-
Ciepło zimno
Poznałem już trochę moją basie, pogadałem tu i tam i powiem tak: z tym filtrem kabinowym to nie do końca tak, że jest on montowany tylko po 90 roku. Ja mam autko z 89. nie mam naklejki o filtrze pod schowkiem, a po rozebraniu okazuje się że filtr jest i to ori...(czarny jak matka ziemia :razz:, ) Ciekawość skłoniła mnie do sprawdzenia u kolegi w 735 87` i po rozebraniu okazało się że filtr jest. Wg kartki i wentylków(o ile pamiętam różnią się w starym i nowym czynniku) mam czynnik r134a. Więc może warto zajrzeć w wolnej chwili bo może jednak co w niektórych basiach znajdzie się ten filtr :D To tak informacyjnie.. :P
A teraz poproszę o podpowiedz, bo mam taki mały siup z ogrzewankiem tzn. działa ciepło zimno ale jeśli prawa jest na max ustawiona na ciepło a lewa nie to leci zimne. po ustawieniu lewej także na grzanie to grzeją już ładnie obie strony. Jak myślicie koledzy, gdzie kopać w panelu czy raczej elektr,zawory???? :medit: