Witam.
Jak w temacie. Gdzie znajdę ten moduł? Czy w przypadku awarii trzeba wymieniać całą nagrzewnice?
EZ mam sprawne a na kostce zasilającej brak masy. Na 3 różnych panelach (te same numery co oryginał) bez zmian.
Klima manualna
Wersja do druku
Witam.
Jak w temacie. Gdzie znajdę ten moduł? Czy w przypadku awarii trzeba wymieniać całą nagrzewnice?
EZ mam sprawne a na kostce zasilającej brak masy. Na 3 różnych panelach (te same numery co oryginał) bez zmian.
Klima manualna
Elektrozawory sterowane są właśnie masą więc jest to chwilowe zwieranie do masy przez moduł IHKA. A moduł IHKA sam w sobie jest tym co obsługujesz w aucie czyli panelem klimatyzacji. Pozdro
Panel klimatyzacji daje tylko sygnał do IHKA. Podobno często zdarzają się tam zimne luty, bądź jakieś inne uszkodzenia płytki.
Chciałbym tam zajrzeć. Wydaje mi się, że trzeba będzie cała nagrzewnice wyciągać.
Może opisz problem jaki masz. Po co szukasz masy we wtyczkach elektrozaworów?
Tak jak napisał wyżej kolega @SkeYT , EZ sterowane są masą, więc nie uświadczysz masy we wtyczce dopuki IHKA jej nie poda.
Panel klimy jest modułem IHKA, to z niego wychodzą sterowania do elektrozaworów i silników krokowych z klap.Cytat:
Panel klimatyzacji daje tylko sygnał do IHKA
Zacząłeś od podstawowej diagnostyki komputerowej?
Mierzyłeś rezystancję cewek elektrozaworów?
Aktualnych błędów nie sprawdzę, bo padł mi laptop ale 2 tygodnie temu były 2 : Water valve right i left - short circuit to the ground - czyli brak masy. Pamiętam też że test w inpie również nie sterował EZ.
Poświęciłem dziś pół dnia na testy i co wyszło:
1. Prąd jest ale za słaby - gdy wyjąłem EZ i ustawiłem je w pozycji poziomej to czasami się zamykały:second: W pionowej stoją. Po podaniu prądu na krótko cykają jak trzeba niezależnie od pozycji.
Więc w czym jest problem? Bezpieczniki są ok;-)
EZ były sprawdzane przez elektronika i powiedział że są ok. Gumki zmieniane.
Mam drugą wtyczkę do EZ więc później ją przerobie, dam im prąd na krótko na stałe i zobaczymy czy będą chłodzić.
To popatrz w schematy który to bezpiecznik odpowiada za napięcie dla ez i sprawdź go czy przykładowo nie jest zaśniedziały itp.
Może przewód gdzieś jest uszkodzony itd.
Tłumacząc błąd wynika - "zwarcie do masy", więc gdzie brak masy?Cytat:
short circuit to the ground - czyli brak masy.
Najlepiej przeanalizować z WDS zasilanie elektrozaworów, ew. sprawdzić na odpiętym panelu czy nie ma faktycznie zwarcia do masy(może wiązka gdzieś przetarta).
Na koniec sprawdzić przejście od elektrozaworu do panelu klimy.
Jeśli wszystko będzie ok, to podmienić i dokodować inny panel klimy
W ihka tak jest z tymi błędami. Po odłączeniu zaworów lub tej pompki przy nich nie pokazuje błędu otwartego obwodu tylko zwarcie do masy.
Swego czasu to sprawdziłem jak usprawniałem tą pompke w obiegu ogrzewania.
EZ podłączone na krotko działają. W weekend będę dalej szukać winowajcy.
Szukam szukam i nie mogę nic wymyślić.
Spróbuje jeszcze raz podmienić panel, na ten który siedział oryginalnie chodź nie wiem co to pomoże, bo ten panel który mam teraz ma ten sam numer.
Mam prośbę. Czy ktoś mogły zobaczyć jaka temperaturę ma obudowa od EZ gdy jest ustawione chłodzenie na maksa (zamknięty przepływ płynu).
Ja swoje EZ podłączyłem na krótko, ale są tak gorące że nie można ich dotknąć i zastanawiam się czy to normalne.
Jeśli na krótko działają to trzeba testować.
Próby robisz na pozycji kluczyka 1 lub 2 i z odłączonym klimatronikiem.
Sprawdź "wydajność prądową" przewodów zasilających zawory.
We wtyczkach EZ przewód czerwono-żółto-zielony to plus i do niego podłącz jakiś odbiornik prądu
np żarówkę od stopu ale masę weź 'nie z wtyczki'. Jeśli ochoczo się zaświeci i jasno to raczej
przewód będzie wydolny prądowo.
Podłącz wtyczkę do EZ i do drugiego przewodu w kostce, to jest żółto-fioletowy lub żółto-brązowy,
podłącz masę bezpośrednio z karoserii lub silnika lub skąd tam zechcesz i powinien klapnąć zawór.
Jeśli tak to idziesz do kabiny i we wtyczce z największą ilością pinów odnajdujesz piny 20 i 21.
Powinny mieć takie same podwójne kolory jak przy wtyczce EZ. Podajesz na nie masę, zawory powinny się odezwać.
Jeśli dojdziesz tego momentu i zawory się odezwą to problem jest w panelu.
W innym przypadku będzie wiadomo w którym kroku jest problem i się pomyśli co dalej.
Może kolega opowie jak tam postępy?
Byłem na wakacjach teraz i nic nie ruszałem. Może jutro podłubie to napisze co i jak