Wyczytaem ze po adaptacji skrzyni trzeba przeprowadzic jazde adaptacyjna , na czym ona polega ??
Wersja do druku
Wyczytaem ze po adaptacji skrzyni trzeba przeprowadzic jazde adaptacyjna , na czym ona polega ??
Sebek kiedyś to wyjaśniał dokładnie, z tego co pamiętam to należy powoli rozpędzić się do prędkości około 80-90 km/h, tak aby skrzynia po kolei włączyła wszystkie biegi, a następnie zwalniać, aby wykonała kolejne redukcje. Procedurę trzeba kilka razy powtórzyć. Ja w każdym razie powtarzałem chyba 5, aż w ISTA pojawiły się na nowo wszystkie wartości adaptacji- po pierwszym razie były tylko dwie z pięciu.
Tak jak pisze Łukasz. Kasowanie adaptacji - po czym jazda na możliwie jak najprostszej drodze - kilkukrotne powolne przyspieszanie i hamowanie, tak aby skrzynia zapięła każdy bieg.
U siebie muszę zrobić ją poprawnie, bo chyba ostatnio nie bardzo zatrybiła - ma dni, że wbija bieg jakby na dwa razy.
Okazuje się, że nie jest to takie proste i oczywiste:
https://mega.nz/#!hk5hDBaS!I71xs88v_...cHpHESBr6XXH94
Jest to fragment dokumentu szkoleniowego firmy ZF
Jak widać po pierwszej stronie, są 4 rodzaje softu.
W przypadku każdego softu, adaptacje wykonuje się w różny sposób.
Co ciekawe stronę wcześniej był opis dla VW/Audi. Zajmowało to jedną stronę i było takie same dla każdego modelu.
Wersję softu da się sprawdzić np. Inpą
Ło, dla mojego systemu P jest sporo roboty - krok pierwszy powtórzyć 4x, krok drugi 5x. Choć i tak gorzej mają Ci z systemem T i N:).
Jakoś nocą będę musiał to zrobić gdzieś na krajówce.
Dzięki cursor, świetny link.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2017...5a2fde5a84.jpg
Witam mam serwisowke zf 6hp
Wsztstko w niej jest opisane
Jedynie pytanie co do jazdy adaptacyjnej
Co do za przyrząd w pkt 2?
Masz tego więcej?
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Tak cała książka
Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Jest możliwość abyś podzielił się poprzez jakieś skany?
Jak stałeś się jej szcześliwym posiadaczem.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Moze to sie tez przyda
http://www.zf.com/corporate/media/zf...hselkit_PL.pdf
Jak będę miał czas zrobię zdjęcia
Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
To jest tylko jeden z przykładów, w dodatku dotyczący przede wszystkim grupy VAG.
Wg serwisówki ZF dla VAG jest jeden rodzaj adaptacji, w przypadku BMW jest kilka, zależnie od rodzaju softu
Narzędzie o którym wspomniano w punkcie drugim to np. VCDS dla grupy VAG
Ok a powiedz mi jeszcze
Może być inna przyczyna falowania obrotów przy około 70 niż uszkodzony konwerter?
Oddalem do regeneracji i dalej to samo
Wczoraj odesłałem na gwarancji
Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Konwerter wymieniony
Przejechałem chodził ok
Zapalilem i lipa, teraz znów faluja
O co może chodzić?
Poziom oleju?
A kto Ci zawsze sprawdza ten poziom oleju. Może nie robią tego zgodnie z procedurą ? Autko zapalone i temp. od 35*C do 50*C
Patrzyłeś na pomiary z przepływomierza ? Może to nie skrzynia ma problem ?
Nie jutro uruchomię procedurę sprawdzania oleju i spr dokładnie jeszcze krok po kroku wszystko
Jak to sprawdzić na przepływomierzu?
W inpie w iscie jest podgląd parametrów. Ista chyba powtarzam chyba bo gdzieś tak mi się wydaje wyczytałem pokazuje jakie powinny być a jakie są.
Może na próbę to by jej w ogóle odpiąć wtyczkę. Ja bym tak zrobił.
Twin poczytaj jeszcze to http://bmwhelp.eu/index.php?topic=316.0
W benzynie nie jest tak łatwo sprawdzić przeplywke jak w dieslu
Sprawdze poziom oleju i dam znać
Dziwne że za pierwszą jazda było wszystko ok
A mocno Ci falują? A nie jest tak, że skrzynia przerzuca między biegami? Łatwo to sprawdzić przechodząc w trym manualny.
Też tak może być zaraz sprawdzę