WITAM. MUSZE ZDJAC WISKO ALE NIEWIEM JAK 8/ .PROSZE O POMOC.
Wersja do druku
WITAM. MUSZE ZDJAC WISKO ALE NIEWIEM JAK 8/ .PROSZE O POMOC.
Odkrecic najlepiej caly wiatrak klucz bodajze 32 w odwrotna strone niz normalnie.. pozniej imbusikiem 3 srobki i masz wisko zdjete..
Dokładnie,lewy gwint,najlepiej uderz energicznie młotkiem w klucz, inaczej będziesz kręcił w nieskończoność a gwint nie puści.
OK. CZYLI JAK STANE NA WPROST AUTA TO KRECIC W PRAWO TA WIELKA NAKRETKA??
Tak,w prawo odkręcasz,w lewo dokręcasz,tylko dojdziesz płaskim kluczem 32.
Najprostsza metoda to:
Wyjac z bagaznika te kombinerki BMW i rozsunac je na maxa
Zlapac nimi za 2 sruby na kole pasowym od pompy wody a druga reka odkrecac srube od Visco!
Puszcza od razu bez zbednego stukania mlotkiem i przeklinania! :x
Ja jestem za młotkiem :D sam stosowałem :D
tylko jak odkrecasz kuczem wrzuc 5-ty bieg i pamietaj o lewym gwincie
pzdr
W automacie ma być na P czy jak ? mechanik dzisiaj próbował odkręcić moje visko ale nie chciało puścić a nie chciał walić młotem, nie miał też czym złapać tych śrubek :( zostawiłem auto i mówił że dorobi klucz że by złapać kółko że by się śmigło nie kręciło .
Właśnie byłem ciekawy jak to visko się odkręca skoro się obkręca :(
Nie mam org bmw tych szczypiec .
Wiem też że visko musi stać pionowo przed założeniem i po założeniu musi powisieć zanim odpalimy furę . Teraz visko stoi i czeka sobie na klucz i wymianę.
W życiu bym nie wpadł na to że visko musi przed odpaleniem ileś czasu być w pionie !
Na zlocie się dowiedziałem dużo ciekawostek ;)
U mnie w sklepie podpytałem i faktycznie wiedzieli że musi stać i stały viska, nawet jest strzałka na kartoniku.
tak jak koledzy wyżej radzą, klucz młotek i ogień, musi puscić nie ma opcji
moment będzie większy i przeskoczy lajtowo, tylko trzeba pamiętać o lewym gwincie
ja w E30 jak jakiś inteligent czymś dodatkowo posmarował śrubę i nie chciała puścić, to założyłem klucz, przedłużkę z rury oparłem o blache w komorze silnika i myk rozrusznikiem i po sprawie, ale to juz ostateczność
Podziękowania dla kolegów za porady. Dziś wymieniałem wisko i przy okazji węże - poszło jak po maśle :D
Odnowie temat - chce kupić blokade do odkrecania visco i za cholere nie mogę odszukać a pamiętam, że było na allegro.
Ale do czego blokada wkladasz dlugi sruboret miedzy sruby a druga osoba urzetza w klucz mlotkie pamietajac ze jest lewy gwint
Jaki śrubokręt ? Jakie Blokady?
Janku...... porządny młotek i klucz 32 i nie ma wuja we wsi ,że nie puści.
No zawsze tak odkręcam i zawsze się wnerwiam bo zawsze jakoś mi to źle wychodzi :) Juz nie mówiąc że raz jak zajeba...em to obudowe termostatu w E38 rozwaliłem :D
Jeśli wisko dawno nie było ruszane to klucz i młotek to może być za mało ;)
Aldik,
może pokusisz się o samodzielne wykonanie takiego narzędzia.
Znalazłem wskazówki na innym FORUM.
młotek młotkiem, ale u mnie się w pary przypadkach nie sprawdziło również
blokowanie natomiast kluczem lub śrubokrętem na kole pasowym pompy wody działa luksusowo
Jakieś OGŁOSZENIE na allegro.
Może podejdzie.
W tym temacie pojawiło się narzędzie do ściągania wisko. Jeśli było by zainteresowanie, to mógłbym wykonać na laserze taki przyrząd ze stali nierdzewnej i za parę zł sprzedawać.
http://www.samstagsales.com/bmw/bmw88886115050x.jpg
Coś podobnego bym wykonał. Wersje pod R6 i V8 są różne. Mogę zrobić dowolną.
Git - ile za jeden a ile za oba :) ?
Myślałem koło 50zł/szt biorąc poprawkę na koszt materiału, wycięcia i zaprojektowania.
A na kiedy ? Rabat dla forum na przesyłke ;) ?
Zapuściłem dzisiaj kilka sztuk. Zrobię przymiarki i sprawdzę czy wszystko ok. Na koniec tygodnia będę miał wnioski :)
Ok czekam :)
OK, mam już wykonane, na 2 rozstawy śrub na pompie wody. Na razie sprawdzane na M52 i pasuje :)
https://s26.postimg.org/v80rmgocp/DSC_0302.jpg
Panowie zauważyłem że wiatrak wisko gdy działa nie trzyma pionu tylko delikatnie robi "elipse". Wyczułem na nim luz. Teraz pytanie, wg rysunku:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showpa...diagId=11_2179
Czy może być temu winny element nr 2 ?
Element 2 to właśnie wisko.
Jeżeli czujesz luz na wiatraku to albo sam wiatrak może być niedokręcony do wisko - raczej wątpliwe.
Bardziej prawdopodobnym może być kończąca się pompa wody, która ma luz, a do której dokręcane jest bezpośrednio wisko.
A zapomniałem o temacie - jak tam moje zamówienie :) ?
Jeżeli wiatrak masz poprawnie przykręcony do wisko to możesz wyczuć czy masz luz na pompie chwytając właśnie za wiatrak i ruszając nim góra/dół, prawo/lewo.
Można też odkręcić wisko z pompy (lewy gwint) i wtedy bezpośrednio za wałek pompy łapać i ruszać.
U mnie np. w m54 fabryczna pompa się poddała. Płyn leciał otworem technologicznym, a wałek miał luz.
Też ostatnio w M30 wymieniałem pompę bo ciekła. Aż chlapała po otwarciu maski.
Aldik, poszło PW