czujnik tylny prawe koło siedzi jak szalony polowa wyszła połowa została ... żeby go odwiercić to trzeba ściągnąć cała piastę:( bo nie ma jak podejść wiertarka. czy ktoś miał jakieś przygody i wie jak do tego podejść ?
Wersja do druku
czujnik tylny prawe koło siedzi jak szalony polowa wyszła połowa została ... żeby go odwiercić to trzeba ściągnąć cała piastę:( bo nie ma jak podejść wiertarka. czy ktoś miał jakieś przygody i wie jak do tego podejść ?
ten cznik jest przejeb.... zawsze sie rozwala i trzeba sie nameczyc zeby go wyjac i uwazac by jeszcze wiecej szkod nie narobic
Nikt nie ma jakiegoś patentu? lub nie wymieniał?
co do narobienia większych kosztów wiem:( pierścień od abs itd...
Spróbuj moze wkrecic w ten czujnik jakiegoś wkręta i pozniej kombinerkami do góry widziałem kiedyś na warsztacie tak robili.
Nie wiem czy pomoze ale warto spróbować,
Mnie się ułamał i został w środku. Część rozwierciłem wkrętarką chyba 8 wiertłem i wyciągłem
a część wpadła do środka. Ale spokojnie te szczątki da się wyjąć wydłubać od strony półosi.
Pozdrawiam :cool:
oki dziekówka za rady :) będę walczyć:)
jeśli trafi sie jeszcze jakaś złota myśl to będę wdzięczny
no to panowie siksa na całego
czujnik wymieniony juz drugi i nadal to samo
dzwoniłem do kolesia od naprawy sterowników i mówi ze ten sterownik sie nie psuje... i ze nie lubi nie oryginałow ......
wiec nic jak muszę oddać w inter carsie i zakupić w aso za 370zl oryginał i zobaczyć jak będzie
Ogólnie jeżeli chodzi o czujnik ABS to nie polecam do żadnego BMW kupowania tanich zamienników, bo płaci się dwa razy, najpierw za zamiennik, potem za oryginał :). Ja się bawiłem w E36 i też niestety zmuszony jestem kupić oryginał ;). Niestety elektronika w BMW to jest bardzo delikatna sprawa.
A z którego rocznika masz auto?
Ja mam z 96 i słyszałem opinie ze do 98 chyba sie nie psują czy jakoś tak...
A co do dalszych wymian czujników, może spróbowałbyś podmienić na próbę od kogoś moduł? Żeby mieć 100% pewność, że to właśnie czujnik...
Odnośnie podniamki tego czujnika - najpierw sprawdź czy jesteś w stanie u siebie go wyjąć .... Kiedyś miałem dla kumpla dać swój czujnik na próbę ... Lecz gdy on chciał swój wyjąć to się zdziwiło bo czujnik się w mak rozsypał - mojego już nie zaczepialiśmy :)
ja ma auto listopad '94 a co do modułu to koleś co naprawie mówi ze one sie nie psuja... może ktos z poznania użyczy na podmiankę...???
a co do zamiany prawy z lewym nie ma opcji.... bo wydłubać go to masakra
koledzy pomocy po pobycie u mechanika przestał mi działac abs, licznik i skrzynia to znaczy wyskakuje bład i przechodzi w stan awaryjny byłem na 2 kompach i nie mogli sie połaczyc z abs ale jak odłacze komputer do abs to zaswieca mi sie równiez kontrolka od asc czyli niby komp jest dobry od którego czujnka zaczynac wymiane a moze od czegos innego mam zaczac
tobiasz - zacznij od "rozstrzelania" mechanika !!!
A co wogóle robili Ci mechanicy przy aucie? Może jakiś kabel przerwali czy coś. Często jak coś robią przy zawieszeniach magicy to potem są takie skutki. Z jakim problemem żeś do nich pojechał?Cytat:
Zamieszczone przez tobiasz
Cytat:
Zamieszczone przez wojtekd
Wojtek, spokojnie :)
Ja bym zaczął od powrotu do tego warsztatu. Co mu z martwego mechanika? ;) Spieprzył, to niech teraz naprawia. A co do ABSu i jego czujników to pierwszym krokiem powinna być diagnoza na kompie. Bo co chcesz wymieniać jak nie wiesz który czujnik padł. O ile wogóle czujnik. Komputer prawdę Ci powie. I ciśnij od razu z gęba do mechesa żeby sobie nie myślał że może ludziom auto spier***** i ujdzie mu to płazem. Często się zdarza że paprochy grzebią coś przy zawiasie i uszkodzą jakieś przewodu czy czujniki. Tak więc jak grzebali coś w okolicach kół to na pewno coś urwali :]
to było tak ze automacik zaczynał cos nie równo ciagnac wiec zaprowadziłem na wymiane oleju i filtrów ale powiedzieli mi ze sprzegło sie zwaliło i wyciagneli skrzynie jak odbierałem to abs juz nie działał i licznik oczywiscie ale dojechałem do domu i było wszystko oki ładnie zmieniała biegi itd w domu postała ze 2 dni i postanowiłem troche pojeździc zrobiłem jakies 50 km i wyskoczył bład skrzyni i jest tak ze jak ja zgaszae i odpale to jedzie prawie normalnie z 1 na 2 troche szarpnie a poźniej wyskakuje bład i jest w stanie awaryjnym a z którego koła bmw bierze predkosc bmw e38 740ia rok 94
Nie wiem z którego koła bierze prędkość, ale zasuwaj do nich od razu z awanturą, bo się chłopaki nie wykazały zbytnio. Bo za 2 tygodnie to Ci powiedzą że oni wszystko zrobili dobrze a że się zepsuło to nie ich wina. Zawsze możesz iść do adwokata po poradę prawną (koszt koło 100zł) i Ci podpowie jak z nimi gadać i jak ich skutecznie sądem postraszyć.
z koła lewego tylnegoCytat:
Zamieszczone przez tobiasz
przedewszystkim to dopominaj się sprawdzenia stanu oleju w skrzyni. Mozliwe że jest go za mało i stąd te kłopoty. Zawsze po wymianie oleju i przejechaniu kilkunastu kilometrów należałoby sprawdzić pozio, oleju. Przeważnie zawsze jest go za mało. Powinni o tym wiedzieć mechaniry co sie tego podjeli. Jak poziom jest ok to mozliwe ze coś ze skrzynią. Błędy jakie masz w skrzyni? Diagnostyka to podstawa, bo tak to mozna gdybać tylko. Jak już ktoś wyżej napisał prędkość czyta z lewego tylnego czujnika ABS. Wkładać tylko i wyłącznie oryginalny czujnik. Możliwość uszkodzenia wiązki instalacji idącej do tego czujnika w trakcie operacji jakie dokonywał mechanik jest praktycznie nie realna. Z drugiej strony tylko on wie co tam grzebał. Panowie nie zapominajmy że jest też coś takiego jak złośliwość rzeczy martwych i nie zawsze wina leży po stronie mechanika czy warsztatu!!! Ja bym w każdym razie do nich tą kwestję zgłosił i poprosił żeby z tym walczyli.
W temacie czujników: dziś zmieniałem ten czujnik, dla odmiany z przodu - ta sama masakra. Trzeba było ściągać cały hebel i rozbierać piastę, aby "wydłubać" stary czujnik, bo normalnie nie wyjdzie.
Kupiłem nowy zamiennik, do E38 94r - nie działa, tzn wyrzuca dalej błąd po przejechaniu n-kilometrów :doh: Ręce opadają. E38 nie lubi zamienników? Czy są jakieś różnice na wtyczkach (widziałem szare i niebieskie)?
Miałem problem z czujnikiem ABS na tyle (na kompie wychodził uszkodzony). Kupiłem nowy GATZ-a (bo w innym wątku wyczytałem, że są bardzo dobre i trwałe). W warsztacie okazało się, że nie czujnik był uszkodzony tylko kabel i dał się naprawić (woleli to niż wyciągać stary). Ten, który kupiłem mi został, więc jak nie chcesz oryginału daj znać na PW.
Wlasnie kupillem tez GATZa i zalozylem nawet osobiscie dzisiaj wieczorem. Dziala bez zarzutu!
Mały update z mojej strony:
Kupiłem Delphi - nie działa, znaczy błąd zniknął kontrolki zgasly ale, ABS głupieje.
Po wizycie w Delphi polska i ich centrum szkolwniowym, testowaniu podpisaniu pod oscyloskop itd... 5 czujników Delphi wyszło że to nie będzie działać, z każdym to samo...
Na testy kupiłem też maxgear, triscan bo to akurat mieli w hurtowni. Obydwa powodują zapalenie kontrolek czyli nie dzialaja.
Poszukam tego getza jak piszecie albo już po prostu skocze do ASO...
Ps. Auto przed lift - szary wtyk
Chętnie się dowiem czy to zadziała, wystawiam auto na sprzedaż i z jednej strony na pewno nie będę w ori już inwestował a z drugiej głupio kogoś autem bez ABS-u puścić... Próbowałem już jakiegoś chińczyka z wiadomym rezultatem ;)
Czy możesz podać nr katalogowy tego czuj.? W ogóle nie widzę go w hurtowni
Czy chodzi o ten super extra high quality xD
http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-bm...525795821.html
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Taki kupiłem: 34521182076 na przednią oś. Auto 94r.
http://allegro.pl/czujnik-abs-przod-...ODhmOTRhNGU%3D
Działa, do tej pory nie wyrzucił błędu! Można się śmiać, ale właśnie ten działa :) A wielu już kilka róznych czujników przerobiło i były problemy.
A ten GETZ i GETZE to to samo? Bo mi z kolei chodzi o prawy tył =]
Tego to już nie wiem, ale sądzę ze tak :)
Robię kolejne podejście żeby zachować kilka zł w kieszeni
czujnik ASO po zniżkach 470zl...
zamówiłem VDO
chyba najdroższa możliwa opcja z zamienników z tego co widzę,
ogólnie to jakaś bieda z nędzą na polskim rynku zamienników
w hurtowniach najpopularniejsze to delphi, triscan, autolog, maxgear..
czaiłem się na TRW i ATE ale nigdzie tego nie mają oprócz internetu, znów po znajomościach udało mi się ustalić że w ATE siedzi jakiś francuski czujnik.
Padło na VDO - VDO jest to Siemens automotive aftermarket - kupiony przez continentala, liczę na to że w środku będzie Siemens i że zadziała.. okaże się w weekend
koszt 280zł
Czujnik abs:
OE - 34521182077
VDO - S103519101Z
Kilka zdjęć dla potomnych
Czujnik oe BMW.
Kolejny do sprawdzenia czy działa ale zaczynam już wątpić.
Cena internetowa z kurierem= 530zl.
Mam w domu vdo (to raczej to samo ale zrobię później fotki dla porównania i pokaże) cena 280. Vdo nie działa u mnie :-(
Zamontuje oe żeby się upewnić czy działa, jeśli nie to gdzie szukać dalej przyczyny?
Na oscyloskopie wychodzi coś mniej więcej takiego jak narysowałem na ostatniej fotce, czyli jak dostaje sygnał to ma gigantyczny pik i dalej normalnie, ale przez to system glupieje.
Offtopic, proszę na priv o namiary na kogoś z E38 na czesci, chodzi o wtyczkę do czujnika ABS szara, najlepiej z Warszawy.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9d02d8ea91.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...12b6862143.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...b6e6f2f099.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f3423935ca.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e36c23c7f5.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...37111d9e1c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...6418f53884.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...10e9a9441b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...879cf928d0.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a545564b5b.jpg
Dodaje fotki czujnika vdo vs. BMW
To jest to samo więc nie warto przepłacać w razie co.
Na dodatek myślę że w pudełku ATE też jest ten sam.
Vdo = Continental
ATE = Continental
I wszyscy pakują jakiegoś producenta z Francji. BMW oe tez
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e38679fd87.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...8ee4791f26.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...629292c8dc.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...69fe7ee14c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...d5b40af1ff.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a7fde3df40.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...b718578727.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ed2c470e33.jpg
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Hmmm, kolega widzę że ma e38 728 z którego roku jeżeli można wiedzieć ? Ja ostatnio wymieniałem czujnik i u mnie są niebieskie w każdym kole.....
1997r, czujniki niebieskie były od 98+
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
A no właśnie, powiem szczerze że jak wymieniałem czujnik tył prawy u siebie. Kupiłem jakiś tani za 100 zł z allegro i wszystko ok jak do tej pory. Wszystko zależy chyba od szczęścia w tym temacie.
Czy w E38 jest pierścień z którego czujnik zczytuje sygnał czy jest pierścień magnetyczny na łożysku? Jeśli pierścień to czy można go kupić ? Jest to część półosi czy piasty/zwrotnicy?
Okazuje się że to nie wina czujnika. Szukam dalej przyczyny...
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Oglądałem to kiedyś i nie widziałem tam nic takiego tylko coś przypominającego magnes i jest to cześć zwrotnicy . Ale nie mam 100 procent pewności ...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Raczej piasty. Cała piasta do wymiany.
No dobra tylko na chłopski rozum musi to być element który się obraca żeby zczytac z niego sygnał prędkości, więc albo jest elementem przyczepionym do łożyska albo półosi, prawda?
Ok poszukalem i już widzę w katalogu FAG że jest enkoder na łożysku
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...3ec4354481.jpg
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
No bo to łożysko jest "magnetyczne" i z niego sczytuje czujnik prędkość. Łatwo go uszkodzić również podczas niestarannego montażu
Ja ostatnio wymieniałem tylny prawy. Zamontowałem Delphi i działa bez najmniejszego problemu.