Witam. Noszę się z zamiarem wymiany mojej 728i na diesla i o ile 3.0D trochę znam o tyle 4.0 nawet na oczy nie widziałem i chciałem was spytać o opinie na temat tego diesla. Oczywiście interesują mię głównie jego bolączki.
Wersja do druku
Witam. Noszę się z zamiarem wymiany mojej 728i na diesla i o ile 3.0D trochę znam o tyle 4.0 nawet na oczy nie widziałem i chciałem was spytać o opinie na temat tego diesla. Oczywiście interesują mię głównie jego bolączki.
Miałem, nie polecam. Pali dużo, jedzie mało. Silnik głośny, mega dużo różnych bolączek . Ja nie miałem go dłużej jak dwa miesiące i sprzedałem bez żalu. Kup sobie lepiej 750i albo 740i. Moje skromne zdanie.
238-245 km km zależy od rocznika i 560Nm to nie tak malo pozatym jak jesteś mistrzem prostych to polecam m5 e39 400km i manual seria 7 nie służy do scigania . A jak komus 740D nie jedzir to moze przesiadl sie właśnie z jakieś emki albo cos ma nie tak.. bolączki drogi serwis wszytko razy 2 niz w 730D dwie turbiny przeplywki 2 gary wiecej niz w 730D
Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka
Ja byłem mega zadowolony z 740d - w razie awari silnika koszty spore, chociaż z drugiej strony czy komuś kiedyś padły w jednym momencie obie głowice np ?!:)
Wziąłbym jeszcze raz jakbym miał dzisiaj taką opcje, zjeździłem ok 60-70tys km i to były miło spędzone kilometry :)
Czyli generalnie jeśli dostanę zadbany egzemplarz to nie powinno być żadnych niespodzianek. A co ze spalaniem? Jak to naprawdę wygląda?
Ja swoją mam już trzeci rok. Trafiłem na zdrowy egzemplarz. Do tej pory z silnikiem nie miałem żadnych problemów. Jedyną awarią jak mnie złapała w trasie to pęknięty przewód przy zaworze egr-u.
Bugiat - nie wiem jaki miałeś egzemplarz, że piszesz że mało jedzie.
Dwie turbiny robią swoje, moment 568 Nm też robi swoje. Generalnie do 180 km/h (oczywiście na niemieckiej autostradzie :-)) idzie bardzo ładnie. Potem czuć, że trochę zaczyna być mniej żwawo, ale nie mułowato. Ze świateł też ładnie ciągnie. Obie turbiny załączają się około 1600 obr. więc jak masz poniżej to rzeczywiście sprawia wrażenie wolnej, potem milutko wciska w fotelik :-)
Co do spalania: na standardowych 16" - miasto: 11-12 l, trasa: 9-11; na 19" - miasto: 12-14 l, trasa 10-12 l.
Odpuść sobie to auto. Osiągi minimalnie lepsze a koszty utrzymania wzrosną nieporównywalnie względem 728i
No właśnie tak się zastanawiam czy jest sens pakować się w vke tym bardziej dieslu ponieważ jeździłem 3.0d 4.0i 3.5i no i tak na prawdę jeśli chodzi o przyspieszenie to jak dla mię szału nie było. No ale 4.0D nie jeździłem a on ma 2x tyle momentu co mój. Więc jeśli jest to w miare bezawaryjny silnik i po wciśnięciu gazu nie ma problemu z wyprzedzeniem to bym się na niego zapewne skusil
728 stoi w porównaniu do 740d
Wrażenia to coś nieobiektywnego.
Fakty są nieubłagane.
http://www.zeperfs.com/duel754-105.htm
Posiadam 730D, 740D jeździłem i czuć różnice przyjemny silnik . Ale jak spodziewasz sie spalania 6-8 litrów to szkoda czasu . Na forum VW fani "Gulfów " i " Pastuchów " pukają sie w głowie i zadają sobie pytanie po co w bmw zwłaszcza 7 er diesel jak on pali wiecej niż 4-6 litrów . Mi 740 D w moich testach spaliło od 9 w górę a maksymalne około 14 litrów na krótki dojazdach
Chyba dopiero jazda próbna przesadzić o tym czy te 4.0D jest warte nabycia no i spalania bo jednak zajść do 10l to udaje mi się moim 2.8i i to lpg choć zazwyczaj wychodzi 15l
Ja miałem E65 740d super auto, spalanie bardzo pozytywnie zaskoczyło bo przy moim ciężkim buciorze średnio 10-11 litrów :)
Nie na możliwości żeby sprawny silnik na 2 turbinach o max. momencie obrotowym 560nm "nie jechał". Chyba ze ktoś wysiadł z ferrari...
No mam trochę mocniejsze tematy do objeżdżania. MI 740d nie pasuje zupełnie. Czy był wyjechany? Podobno nie...
Pan kupił bez marudzenia a się zna podobno.
PS. Mam Chevroleta 8.1L V8 i A7 Tdi 313 PS i jeszcze 530D :-) to tak do porównania osiągów. A 7er uwielbiam i czasami coś tam sobie kupie jak znajde pod domem.
Gdzie ty tam jakieś punkty widzisz?
Jest fajny i czytelny diagram w formie słupków ułatwiający porównanie poszczególnych parametrów i tyle. Prościej chyba się nie da.
Nic takiego nie napisałem. Problem ze słowem "wrażenia" jest taki, że dla każdego znaczy co innego. Inne wrażenia będzie miał właściciel Fabii 1.3 inne ktoś, kto już sporo pojeździł szybkimi autami. Na mnie osobiście 8,6 do setki jakiegoś wrażenia nie robi.
Oczywiście różnica w samej jeździe będzie wyraźna, ponieważ silniki mają zupełnie inne charakterystyki. Diesel jedzie sprawnie z dołu, benzyne trzeba kręcić po obrotach. Nie zmienia to faktu, że wg. mnie pomysł przesiadki jest słaby głównie ze względu na potencjalne koszty jakie niesie ze sobą eksploatacja starego i skomplikowanego diesla. Chyba, że jest jakaś okazja roku ale to też różnie może się skończyć.
Ma ktoś porównanie jak 40d spisuje się akustycznie względem wersji benzynowych?
Chodzi Ci o głośność w środku? W E65 było cichutko po dodaniu gazu wogóle nie było słychać że to diesel :)
Tak, interesuje mnie czy w środku słychać ten silnik lub jakieś wibracje. Z tego powodu rozstaję się z 607.
Jechalem kiedys 740d e38 dla mnie poezja wogole nie slychac ze to diesel
Wibracji brak. Delikatnie słychać silnik na postoju. m67 ma taką charakterystykę, że na biegu jałowym słychać, że to diesel lecz od 1500 obr. praca silnika zmienia się całkowicie i zaczyna brzmieć jak rasowe V8 :-) więc podczas jazdy w ogóle nie brzmi, jak diesel.
Dla mnie na papierze 8,4 do setki (nie 8,6 jak napisałeś) też wrażenia nie robi. Ale wystarczy przejechać się 740d i przekonać, że jazda nim jest baaardzo miła. Nie traktuję e38 jako ścigacza, bo nie takie jest jej przeznaczenie ale jako limuzynę, która ma odpowiedni zapas mocy, wtedy kiedy jej potrzebuję :-)
Potwierdzam ze chodzi to ładnie ale jednak trochę głośno choć to V8 wiec dźwięk to jego zaleta. Nie jest to co amerykańskie V8d. ale jednak V8
P.S Jutro wpada mi do stajni Clio RS 220 kuni. Zobaczymy jak to lata....
A czy może ktoś powiedzieć na jakie spalanie można liczyć jeżdżąc na drogach krajowych 90-100kph oraz we Wrocławskich korkach?
Ja dodam że w jeden sezon w 740d z nowych opon tylnych zostało mi 2mm i NIE PALIŁEM gumy, po prostu szybka jazda :) To chyba też świadczy o tym, że to auto sie świetnie zbiera ;)
https://www.youtube.com/watch?v=LLitPNqKvvM - moja była :)
Do 100km/h bo tak latałem do roboty to pali ok 9.5 L/100km. A we wrocławskich korkach pewnie z 16