Czy ktoś może mi jasno i czytelnie napisać jak zakodować nowy akumulator z poziomu INPY ? Najlepiej krok po kroku co wybrać ?
Wersja do druku
Czy ktoś może mi jasno i czytelnie napisać jak zakodować nowy akumulator z poziomu INPY ? Najlepiej krok po kroku co wybrać ?
A czy będziesz zmieniał aku ,który ma inne parametry niż stary.
Ostatnio gdzieś kolega Cursor coś na taki temat opisywał . Może zawita do Twojego tematu bo on wie na pewno jak to zrobić.
Też chętnie bym się dowiedział krok po kroku :)
Będę śledził. :)
E65
Body
Power module
F6 Activate
F2 Control2
F7 Register battery replacment
Po chwili powinien ukazać się komunikat:
Register battery replacment activated properly
@Zbichu a czy nie trzeba gdzieś wpisać jaką pojemność aku zamontowałeś
W Inpie faktycznie nie wykonuje się kodowania lecz rejestrację nowego akumulatora i jest to wystarczającą czynność jeśli wymieniasz baterię na taką samą lub o zbliżonych parametrach. Zakodować z podaniem nowych parametrów można np. NCS-em lub ISTą.
Pamiętajcie, żeby wykonywać to na włączonym zapłonie, ale wyłączonym silniku.
Jeśli zmieniasz aku na tej samej pojemności i typu co zakodowany w aucie to wystarczy taka rejestracja.
Jeśli zmieniasz rodzaj i/lub pojemność to trzeba przekodować. Najszybciej NCSExpert.
Czyli jak się zmiennia z AGM na zwykły to trzeba przekodować ? Załóżmy że oba będą 90Ah tylko będą wiadomo różniły się mocą rozruchową to też trzeba przekodować?
I drugie pytanie ;Jak oba będą AGM 90Ah a będzie ich tylko różniła moc rozruchowa np. 850A a 900A to tez trzeba kodować czy wystarczy rejestracja w INPA ?
Agm na zwykły kodować.
Pyt. 2 - rejestracja w Inpa wystarczy.
Może zapytam inaczej jak zarejestrować nową baterię ale o innych parametrach.
Prędzej była jednostka 110A (stary typ) , teraz jest 90A (AGM) ?
Dodać (lub zamienić jeśli jest taka potrzeba) NCS'em FA z B110 (stara bateria) na A090 (nowa bateria AGM). Ista prowadzi za rekę wiec tylko zaznaczasz co chcesz i poszło. To odnośnie kodowania. Po kodowaniu dokonujesz rejestracji na temat której są w tym wątku już dwa opisy. Sam linkowałeś do jednego.
A można NCS'em grubszą instrukcję ? :)
Kurcze też byłbym wdzięczny za instrukcję bo kupiłem AGM i myślałem że INPĄ wystarczy zameldować nówkę akumulator a tu dowiaduję się że NCS'em trzeba zakodować zmianę na AGM
Wybieramy profil Expertmode
F2 Chassis
Otwiera się okienko i wybieramy E65
F6 back
F1 VIN/ZCS/FA
F2 Enter FA
Znowu okienko wybieramy E65
Okienko z nr VIN potwierdzamy
W końcu otwiera się okienko Enter FA gdzie dodajemy przez ADD lub usuwamy delete interesujące nas funkcje
Dodajemy wpisując w okienko atribute A090
Usuwamy podświetlając (zaznaczając) B110 (jeśli jest) i wciskając klawisz delete na klawiaturze
Następnie F6 back
F4 process ECU
W okienku wybieramy CAS i klikamy OK
F2 Change job
W okienku wybieramy FA write OK
F3 Execute job
Warto całość powtórzyć dla modułu LMA
Po wszystkim jeśli chodzi o kodowanie. Pozostaje rejestracja np Inpą.
Nie tylko warto, ale należy to zrobić, żeby nie było później chociażby zgrzytów przy ISTA PCytat:
Warto całość powtórzyć dla modułu LMA
Po tej operacji, należy jeszcze przekodować CAS i PM używając funkcji SG Codieren. Dopiero wtedy mamy zmienione wartości w sterownikach. Sama zmiana klucza nie zmieni nam parametrów w sterowniku
Witam, a co może się stać jeśli tych parametrów nie pozmieniamy ?
Odnowie tamta. Może głupie pytanie ale różnie bywa. Jak zmienie zwykły akumulator na AGM ale o tych samych parametrach to też muszę kodować czy wystarczy IMPA. A jeżeli kodować to czy dokładnie tak samo wedle powyższych wskazówek ?
A nie mozna poprostu w PM zmienić wartości na A090 bez dodawania klucza? Czy nie ma takiej możliwości?
Dobrze jest zmienic AGM ma inne napiecie ladowania, sprawdz teraz i po zmianie na AGM.
INPA jedynie zarejestrujesz akumulator, ale nie zmienisz typu ani pojemnosci.
W FA mozesz dodawac takie wartosci, dla AGM nie bedzie to A090
http://7er.pl/showthread.php/16970-A...h-do-E65/page5
Prosciej ale nie jestem pewien czy bez dodania do FA pojdzie taka zmiana. Odczytac NCSem modul PM, przy pomocy Ncsdummy zmienic na AGM (dummy pokaze dostepne opcje)
Cursor kiedyś napisał
Producent przewidział w kluczu kodowym tylko takie opcje:
K B080 BATTERIE_HO BATTERIE_80AH //Batterietausch auf 80 Ah-Batterie
K B090 BATTERIE_HO BATTERIE_90AH //Batterietausch auf 90 Ah-Batterie
K B095 BATTERIE_HO BATTERIE_95AH //Batterietausch auf 95 Ah-Batterie
K B110 BATTERIE_HO BATTERIE_110AH //Batterietausch auf 110 Ah-Batterie
K BA90 BATTERIE_HO BATTERIE_90AGM //Batterietausch auf 90AGM
Wiec moze wystarczy w PM zmienić wartość akumulatora na BA90 bez dodawania kluczy. Z ciekawości muszę sprawdzić co mam w PM jakie wartości
Ale po co sobie życie utrudniać bawiąc się NCSdummy?
Zmieniając klucz FA i zapisując go w modułach(CAS i LMA) na stałe, zmieniamy opcje kodowania na stałe.
A więc nawet jeśli ktoś będzie bawić się kodowaniem(lub np. aktualizacją softu) to opcje te nie zmienią się
Aldik, niektóre uniwersalne testery z tego co kojarzę umożliwiają też zmianę danych o akumulatorze, nie tylko zapisanie zmiany aku
REJESTRACJA NOWEGO AKUMULATORA
Na wstępie sprawdzamy w NCS jaki mamy przypisany akumulator do samochodu w FA ewentualnie korygujemy
http://i769.photobucket.com/albums/x...psbcv9dg2e.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...pslw97cwaj.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...pslw97cwaj.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...pswetgd2n8.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...ps4epkas46.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psqd1a5psd.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psogaxnnmi.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psqj3yncz4.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...pscqpkszoh.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psis65yk1b.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psmklspbxf.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psysmneh27.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psqhpxb2s9.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psg6nczgsb.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psdmd7hell.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...pshuzuwvwd.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psudzlbinf.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psicxs1iya.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psshwacuk1.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...pspeocejnj.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psqbklpeov.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psibans9r1.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psp08bzynb.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psfaao1mka.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psrfxk65ss.jpg
Następnie w ISTA
http://i769.photobucket.com/albums/x...pselsbtdoe.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psgi6atmi9.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...pszukyqquc.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psqz4axeuk.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psbpycasoe.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psymuvefyc.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...pso9jqhgzp.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...ps0tbozlsy.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...pswsyo7uqh.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psypgxhc5p.jpg
http://i769.photobucket.com/albums/x...psbx3bqtgv.jpg
Co do powyższych fajnych zdjęć co i jak zrobić to zamiast istą można rozumiem impą ?
A co w momencie jak auto trafi do kogoś innego i przekoduje samochód za pomocą ISTA P lub NCSexpert za pomocą domyślnego profilu?
Rozumiem kodowanie takich funkcji jak dzienne, bo producent tego nie przewidział(tylko w wersji na USA da się zakodować domyślnie dzienne w drogowych), ale pojemność aku jest zdefiniowana przez klucz i najlepszym wyjściem jest jego zmiana i zapisanie w CAS i LMA
Czy to jest Agm?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...f4ae7dcfe0.jpg
Mam auto z końca 2007 grudzień i na akumulatorze mam wybita datę 37/07 wiec wyglada na to ze auto opuściło fabrykę z tum aku. W iście sprawdzałem aku nie był wymieniany ale według klucza fa mam zakodowany zwykły akumulator 95ah. Czy to możliwe ze w fabryce złe zakodowałi? Bo na aku jest 90ah i wartości 900a i 900cca sa jak w moim nowym agm.
To nie jest agm .
https://www.google.pl/search?q=bmw+a...POHZDaE8A4M%3A
Myslisz sie
Kolor akumulatora
Czarny AGM
Bialy nie AGM.
No wlasnie nowy ktory montowalem na juz ta boczna naklejke I ta tej górnej jest AGM. Moze na pierwszy montaż szly tylko z ta jedna naklejka?
Swoja droga 9 lat na zle zakodowanym akumulatorze dobry wynik. I dalej odpala bez problemu tylko webasto po kilku minutach rozlacza bo brakuje pradu.
Jak czarny napewno AGM, chyba nowe maja napis.
Ja mam z 2008 akumulator i tez mialem zakodowany jako zwykly 100 Ah lub 110 Ah juz nie pamietam :)
Dzięki zastanawiam sie czy zmieniać klucz kodowania skoro stary wytrzymal 9 lat, czy tylko zarejestrować wymianę. Skoro fabryka zle zakodowala to raczej az takie wazne nie jest. Czy sie myle?
Sprobuj i tak z czasem musisz wymienic na nowy wiec jak nie bedzie lepiej to czeka cie szybsza wymiana.
Ja juz zamontowalem nowy. Dokładnie taki sam oryginalny AGM dlatego właśnie sie zastanawiam czy bawic sie w zmiany kluczy mimo ze to chwila roboty czy tylko zarejestrować wymianę aku w iscie.
Jak nowy ja bym zmienil na taki jak trzeba + tak jak piszesz rejestracja.
Sprawdzalem kiedys jakies statystyki czasy ladowania w DIS i max mialem najwiecej w przedziale 50-60%, przedzial 60-100% praktycznie zero godzin, po zmianie na AGM zaczely pojawiac sie w innych zakresach, wiec z tego widac aku nie byl doladowywany (caly czas jezdze dlugie trasy).
O widzisz gdzie to mozna sprawdzic w iscie? Jutro postaram sie zakodowac wszystko tak jak trzeba. Jaki jest dokładne klucz do agm a090?
Iste jeszcze nie ogarnalem na tyle zeby sie wypowiadac ;)
BA90 BATTERIE_HO BATTERIE_90AGM //Batterietausch auf 90AGM
A090 to klucz do E60
No widzisz na początku watku wlasnie jest mowa ze trzeba zmienić na a090 a później ze ba90.
Ok dzięki