Witam wszystkich na forum. Nazywam sie Łukasz i mieszkam w Markach.
Przez 3lata byłem posiadaczem e39 520i z 2002r.
Od kilku miesięcy szukam e32 w V8. Mam nadzieje że niebawem będę mógł pochwalić sie swoim autem.
Pozdrawiam wszystkich.
Wersja do druku
Witam wszystkich na forum. Nazywam sie Łukasz i mieszkam w Markach.
Przez 3lata byłem posiadaczem e39 520i z 2002r.
Od kilku miesięcy szukam e32 w V8. Mam nadzieje że niebawem będę mógł pochwalić sie swoim autem.
Pozdrawiam wszystkich.
Witamy na forum...:orange:
Witam i powodzenia w poszukiwaniach ;)
Witam ponowni.
Udało się znależć auto ,które spełniło moje oczekiwania odnośnie wyposażenia i stanu technicznego.
VIN
Numer podwozia WBAGD41060DD56020
Kod typu GD41
Typ 740I (EUR)
Typoszereg E E32 ()
Seria 7
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M60/2
Pojemność skokowa 4.00
Moc 210
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor ALPINWEISS 2 (218)
Tapicerka (0226)
Data prod. 1992-10-14
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S241A AIRBAG FAHRER/BEIFAHRER Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S303A INNENRAUMSCHUTZ/NEIGUNGSALARMG Ochrona wnętrza z czujn. alarm. nachyl.
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S464A SKISACK Worek na narty
S472A MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S489A LORDOSENSTUETZE FUER BEIFAHRER Podparcie lędźwi pasażera elektr.
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S499A KOPFSTUETZEN IM FOND ELEKTRISCH Zagłówki w siedzeniu tylnym elektryczne
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S536A STANDHEIZUNG Urządzenie ogrzewania dodatkowego
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S661* BMW BAV. CASS. III
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S686A ANTENNENDIVERSITY Anteny Diversity
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA
Załącznik 8352
Zapowiada się fajny egzemplarz. Jak ogarniesz to wrzuć więcej fotek ;)
Felgi na lato już są M system II 8 i 9 cali od e34
Musze poznać auto i zacznie się zabawa.
Liczę na waszą pomoc bo w temacie e32 jestem kompletnie zielony :)
Wygląda nieźle, do tego fajny mocny silnik, powodzenia :)
Witamy, auto prezentuje się znakomicie, poprosimy o więcej zdjęć.
Na pewno nie zostaniesz tu zostawiony bez pomocy i rady :)
Będą zdjęcia i opis dokładny auta wady i zalety...
Zastanawiam sie nad zmiana xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A galerie mam dalej prowadzić w tym wątku czy mam zakładać blog?
Na 5er był dział galeria aut a tu nie ma...
Możesz tutaj albo na blogu
http://7er.pl/blog.php
W końcu znalazłem chwilę na małą aktualizację.
Auto od lutego tego roku w moich rękach przejechało lekko ponad 10 000 km.
Na start zająłem się karoserią.
Na początek wyciągnięte zostały wszelkie wgniecenia na karoserii a następnie auto rozebrane ze wszelkich listew ozdobnych, progowych, chromów itd. pojechało do lakiernika.
Zdjęcia po zakupie auta.
https://s18.postimg.org/kwp3mz6ll/12...33196150_o.jpgfree jpeg images
https://s9.postimg.org/bqkyjgrj3/126...44812069_o.jpgimage hosting without account
https://s9.postimg.org/bqkyjgrj3/126...44812069_o.jpgimage hosting without account
https://s21.postimg.org/9ym8ly3pj/12...30558298_o.jpgwindows print screen
https://s9.postimg.org/icpkerfsv/126...32945139_o.jpgscreenshot
No i jedziemy do lakiernika
https://s10.postimg.org/ka8zbshrt/SAM_3739.jpgimage hosting 10mb limit
Mała wizyta
https://s21.postimg.org/i6801lpqf/SAM_3794.jpgwindows 7 screenshot
A tu już poskładana na letnich kołach.
https://s3.postimg.org/elg0a5x1f/WP_..._20_Pro_LI.jpgfree upload image
https://s16.postimg.org/tew4lwwkl/WP..._10_44_Pro.jpgphoto share
https://s22.postimg.org/c8ogmuwb5/WP..._11_31_Pro.jpgscreen capture windows 7
Na zakończeniu sezonu Youngtimer Warsaw
https://s11.postimg.org/pgb2o54oj/WP..._45_Pro_LI.jpgimages upload
https://s4.postimg.org/h54i64dvh/WP_..._03_52_Pro.jpghosting images
Wpadły jeszcze sprężyny z tego co widać. A tak poza tym to ładnie choć osobiście fanem M-System II nie jestem. No i Shadow-Line pasowałby chyba bardziej do tego koloru ;)
Cześć. Fajna 7er! Ciekawie wygląda z M-Systemem II, nad którym sam się zastanawiam. Czy pasuje? Jak zawsze kwestia gustu. Co do SL to zgodzę się z przedmówcą.
https://farm9.staticflickr.com/8258/...97fdbded_b.jpg
Gratuluję zakupu!
Pozdrawiam
Bardzo fajna ,
Jak dla mnie koło średnio pasuje , najlepiej jakiś BBS ,albo ALPINA.
Co do Shadow , to zupełna racja, najlepiej pasuje bo białej. Pózniej Ci wkleje foto jak to wygląda u mnie.
Gratulacje :smokin:
Trafiły się M-System to wziąłem w dobrej cenie.
Wiadomo , że BBS RC w odpowiednim rozmiarze bardziej by pasowały, może się kiedyś coś trafi.
ELVIS wklejaj foty z chęcią zobaczę chodź nie wiem czy kiedyś zdecyduję się na zmianę.
Trzeba by szukać zestawu listew albo malować te bez możliwości powrotu do chromów.
A wracając do aktualizacji...
Auto tuż przed sprowadzeniem przeszło serwis w BMW w DE.
Z ważniejszych spraw wymieniono:
- chłodnicę oleju skrzyni
- węże doprowadzające olej do chłodnicy,
- jakieś uszczelki na samym początku skrzyni
- wieszaki układu wydechowego i jakieś drobiazgi
Auto przyjechało do kraju z uszkodzonym napinaczem rozrządu, silnik odpalał ale słychać było luźną pracę łańcucha.
Ja kupując auto miałem już założony nowy łańcuch i napinacz.
Przez te 9 miesięcy trochę już się nazbierało powiedzmy eksploatacyjnych gratów:
- osłona wentylatora wisko
- paski osprzętu X 2 szt.
- rolki prowadzące osprzętu X 3 szt.
- napinacz paska od pompy wody
- pompa wody
- regeneracja alternatora
- drążek środkowy
- sprężyny -45
- odboje przednie
- prowadnice zacisków przednie
- filtry paliwowe, powietrza, oleju, kabinowy
- olej silnikowy
- uszczelka miski olejowej dolna ( dokręcenie pompy oleju )
- akumulator
- łączniki na wahaczach tył 2 szt.
- dolne listwy drzwi 4 szt.
Gdzieś w maju nie zatrzymałem do końca auta i wrzuciłem wsteczny po czym R szlak trafił.
Skończyło się na wymianie całego kosza wsteczne, ktoś kiedyś już tam grzebał i trochę pospawał tam gdzie nie trzeba przez co nie dało się bezinwazyjnie dostać tam gdzie trzeba.
Wiadomo nowy :
- olej
- uszczelka skrzyni
W tej chwili czekam na pokrywy zaworów i trzeba poskładać co się rozebrało...
- okulary
- odma
- uszczelki kolektora
- uszczelki pokryw zaworowych
https://s4.postimg.org/mpah8c6j1/WP_..._47_Pro_LI.jpgimage upload no size limit
Fajne auto. Miałem okazję poznać i zobaczyć na warszawskim wakacyjnym spocie 7er.
Tutaj masz film , cos tam widać.
https://youtu.be/yuNKBKQhaAo?t=69
Wiosna za oknem, czas ruszyć stare 7.
Miałem nią śmigać całą zimę jednak wpadła mi w ręce B4 i BMW przestało sobie w garażu kilka miesięcy raz na jakiś czas przepalane...
https://s29.postimg.org/d5zfy08wn/WP..._43_02_Pro.jpgscreen shot windows 7
Audi poza przewodami zapłonowymi woziło mnie do pracy całą zimę :)
https://s23.postimg.org/3ym356nnv/WP..._13_59_Pro.jpgimage hosting free
Obecnie siódemka stoi u mechanika.
Wymiana:
-amortyzatory przednie
-poduszki amortyzatorów
-poduszki silnika
-tuleje na wahaczach tył
-regeneracja przekładni
-regeneracja pompy wspomagania i przewodów.
Jak tylko odbiorę auto wpadną nowe felgi na lato.
https://s13.postimg.org/910w7rb0n/WP...9_15_Pro_2.jpgimage hosting free
Panowie i Panie potrzebuje podpowiedzi odnośnie moich felg BBS RC.
Zamierzam poddać je renowacji, odświerzyć ranty-wypolerować na lustro bo trochę je zajechałem i położyć powłokę kwarcowa GYEONE Q2 RIM KIT a rotory i dekielki pomalować w oryginalny kolor.
W firmie która ma mi to zrobić zaproponowali toczenie rantów i pomalowanie bezbarwnym.
Która opcję wybrać?
Oddaj felgi tutaj do Michała : http://felgi-profil.pl/regeneracja_felg/
Zrobi jak w fabryce , polecam :amen:
Po stoczeniu rantów, to trzeba je będzie wyprowadzać od nowa. Zastanów się czy nie lepiej uszkodzenia punktowo wyprowadzić pilnikiem lub papierem ściernym. Ja u siebie przed polerką tak robiłem. Zdecydowanie taniej Ci to wyjdzie.
U mnie ranty nie mają uszkodzeń. Jak kupiłem felgi to były po polerce tylko ja zajechałem, nie były zabezpieczone i nie dbałem o nie jak należy wiec pilnik nie jest mi potrzebny...
Rotory maja drobne wady lakiernicze to przy okazji chciałem zająć się i rantami.
ELWIS za daleko trochę... Chcę to zrobić na miejscu w WWA.
Na tej stronie podanej przez Ciebie w galierii jest BBS RC z toczonymi rantami i pomalowane bezbarwnym i wcale to źle nie wygląda a w święty spokuj z utrzymaniem...
No ale poler mimo to robi robotę...
Ja polerkę kocham i nienawidzę jednocześnie :)
Wygląda super, ale trzeba dbać i to takie oczywiste nie jest.
Czyli fabryczne ranty w tych felgach były toczone i malowane bezbarwnym? Myślałem że ranty były malowane w kolorze rotoru a polerka to wymysł german style.
Ranty były zawsze połyskliwe. Były na metal bezpośrednio pociągnięte bezbarwnym
Tu RC po zdjęciu przeze mnie bezbarwnego
https://farm5.staticflickr.com/4171/...8b14e869_b.jpg
WP_20170426_18_00_17_Pro by Piotr R, on Flickr
https://farm5.staticflickr.com/4189/...cb30fb9a_b.jpgWP_20170426_18_00_44_Pro by Piotr R, on Flickr
Generalnie powinno być widać ślady po toczeniu.
No to chyba się przekonałem do toczonych.
U mnie te felgi latają cały sezon nie licząc zimy oczywiście i było piękne lusterko- jeden sezon :D
trzeba raz na miesiąc oblecieć miękką ściereczką z dobrą pastą i jest git. Zajmuje to kilka-kilkanaście minut. I ja juz mam po dwóch sezonach i jest git ;P
Zanim oddasz felgi do polerki to z ciekawości użyj Autosolu w niedużej ilości na szmacie filcowej, lub czymś miękkim. Wypoleruj ręcznie i zobacz efekt.
Sprawdzę z Ciekawości.
Jeszcze chciałem zapytać czy bęben i rotor są ze sobą klejone czy tylko skręcone?
Bęben z rotorem jest skręcany. Jednak po tylu latach pomiędzy zachodzi full brudu, i to nie takie oczywiste aby to oddzielić. Konieczne jest użycie prasy hydraulicznej aby wypchnąć rotor z bębna.
Cześć, chciałem zapytać jak wyszła regeneracja przekładni w E32 i gdzie robiłeś bo mnie to czeka też. Jestem z Piaseczna bywam czasami pod Kozienicami u kumpla na garażu. Pozdrawiam