Witam moje pytanie jest odnosnie silnika . Jak sie maja koszty utrzymania 3.0 diesla do 4.0/4.4 benzynki (Lpg) chodzi i koszty napraw vanosow i innych takich , czy benzyna tansza w naprawach itp Z góry dzieki :)
Wersja do druku
Witam moje pytanie jest odnosnie silnika . Jak sie maja koszty utrzymania 3.0 diesla do 4.0/4.4 benzynki (Lpg) chodzi i koszty napraw vanosow i innych takich , czy benzyna tansza w naprawach itp Z góry dzieki :)
Mało jest podobnych tematów?
Co chcesz usłyszeć? To jest ciężkie porównanie. Planujesz kupić najtańszy egzemplarz i go odbudować czy co?
W 730d jak wtryski do regeneracji to tanio nie jest. Tak samo vanos w M62.
M60B40 jest bezpieczniejszy, sprawdzić trzeba zaraz po zakupie tylko czy pompa oleju jest dokręcona, odpada ryzyko vanosa, i lepsza dynamika tego silnika jest, jak i koszt przejechania 100 na gazie jest niższy niż na gnojówie. Osobna kwestia to żeby nie kupić trupa bo w obu przypadkach mozna popłynąć...
Mam 730d i mysle nad zamiana dla tego takie pytanie
Ja bym chyba nie zmieniał, chyba, ze bardzo Ci zalezy na mocy. Ale w dieslu tez inaczej. Odczujesz przy większych prędkościach.
Witam
miałem 730d 2001 obecnie mam 740iL 2000.
730d paliła średnio 9,5
740iL średnio 15,5 lpg
koszty:
przez 2 lata 730d- tubrbina -1200 zł - pozostałe ćześci ekspolatacja oleje klocki, elementy zawieszenia itd
przez 2 lata 740iL - rozrząd - 4400 zł , przepływomierz 500 zł instalacja gazowa 4000 zł - pozostałe rzeczy jak 730d
obecnie moja 730d ma mój znajomy odkupił od goscia któremu sprzedałem 3 lata temu
Mimo kosztów poniesionych przeze mnie wolę740 :)
Bez kitu ja nie wiem jak by macie spalanie 15 średnie bo mi to tyle pali w trasie a po mieście to 22...
Trzeba jeździć plynnie i spokojnie, wtedy uzyskanie takiego spalania nie stanowi problemu
Na spokojnie to mi pali 20-22L a jak deptam to 25 i w gore.
To coś masz zje..e :) Mi e38 czy tez 39 czy e65 V8ki paliły od 10-19, w miescie 17-19(katowice) !Trasa 10 przepisowo i w nocy :) 13-15 wiadomo że tylko na DE autobahn :D :D
kolego cos mi sie zdaje ze podajesz spalanie z kompa 10 litrów jest niemożliwe do siągnięcia w realu w obojetnie jakich warunkach
Komp mi akurat prawde pokazuje, często leje do pełna i max zakłamanie to 0.3l . Zszedłem kiedyś do 9, ale to naprawdę ekstremalna jazda, max 70 i unikajac świateł i tylko nocą :D. Normalna jazda to minimum 11-12.
miec pod maska ponad 4 litry prawie 300KM i jezdzic jak ciota...sorry ale nie po to sie kupuje auta z takimi silnikami wiec nie mowmy tutaj o anomaliach.
Widziałeś ze jak ktoś kupuje rolls-royce'a 6,75 v12 i pałuje go z pod każdych świateł?
Popieram :) Ja w mieście nie spaliłem jeszcze 15l.a trasa 10 spokojnie do ogarnięcia - Jakoś dziwnie głupio wygląda jak ktoś zarzyna 7er niezależnie od mocy ,do takich zabaw są inne wozy.
Co do pytania to benzyna wychodzi przeważnie taniej na dłuższą metę :)
Do zabawy mam 350z a 7er jezdzi więcej moja żona ale ona tez nie potrafi zejsc ponizej 20...sorry ale 16 to on nawet beny nie bral po mieście tylko z 18. 18 gazu po mieście to bierze Satino 728...Poza tym nie wiem jak mozna zarzynac 2 tonowego kloca. Ja po prostu jezdze normalnie. A teksty typu 'wspolczuje auto' to se w dupe wsadz bo sa prostackie.
Ja bym temat ze spalaniem zostawił w spokoju bo temat rzeka. Nie raz się przekonałem czytając tematy jak odmienne ludzie mają spalania. Jeden mając 728 uzyskuje spalanie 20l a inny z 750 11l. Po za tym autor tematu nie pytał o to.
Moje zdanie jest takie, że wolałbym 740i z lpg niż diesla. Codzienna jazda na lpg będzie tańsza i do tego w razie potrzeby będzie do dyspozycji wiesza moc. W 730d wiadomo szybko zaczyna brakować mocy i chce się coś mocniejszego. Jak kupisz auto z dobrym gazem i w miarę świeżym to już w ogóle zaoszczędzisz względem diesla. Wiadomo, że lepiej samemu założyć lpg ale wtedy koszta znacznie rosną.
Zgadzam się również, E38 w gazie to świetna opcja i kompromis, te 17l to taka normalna jazda w V8 a 730d jednak też swoje potrafi wypić
Warto również wziąć pod uwagę, że jak ktoś dużo jeździ, to tankowanie co 400km jest irytujące
Ja jezdzac po koszalinie mam spalanie 12-13l/100 km a srednia z 5k km to 9,6 musze tez zwrocic uwage na to ze przez 2 lata wsadzilem 10 tys Pln nie liczac roboty bo tata jest mechanikiem i tez patrze na koszt paliwka poniewaz mam 30l On za 100 zl
Zgadza się zasięg w aucie z lpg to problem, ale można do tego przywyknąć. Jak masz taki tani ON to chyba bez sensu pchać się w LPG. Na pewno nie ze względów ekonomicznych względem diesla. Chyba, że chodzi o radość z jazdy i efekty dźwiękowe V8. Bo te są nieporównywalne z dieslem:)