Panowie wiecie może gdzie szukać przyczyny że jedno lusterko grzeje a drugie nie?czy to wina bezpiecznika? czy może wkład lustra padł? podpowiedzcie jak to ogarnąć?
Panowie wiecie może gdzie szukać przyczyny że jedno lusterko grzeje a drugie nie?czy to wina bezpiecznika? czy może wkład lustra padł? podpowiedzcie jak to ogarnąć?
Wypnij wtyczkę przy wkładzie lusterka, tę odpowiedzialną za grzanie.
Miernikiem sprawdź czy masz na niej napięcie, jeżeli jest, to mata grzewcza lusterka jest winowajcą.
Jeżeli nie ma napięcia na wtyczce to trzeba szukać wcześniej na wiązce.
oki dziękuje za wskazówki i tak też zrobie
ale w związku z powyższym podpowiedzcie kiedy załącza się ogrzewanie lusterek?-w chwili jak jest niska temperatura same zaczynają grzać czy wtedy kiedy włączam ogrzewanie szyb? bo wiele mitów krąży na ten temat w sieci a nikt tak do końca nie wie
Jeżeli dobrze pamiętam, to ogrzewanie lusterek jest zawsze i jest zależne od temperatury zewnętrznej.
Czuć je mocniej, większe natężenie prądu, przy niższych temperaturach.
Przewody grzania wychodzą z pinów 5 i 7 modułu drzwi, wtyczka X1128.
Nr 5 to przewód czarny, zasilanie - 0.35mm2 lub 0.5mm2 (zależnie od tego czy auto jest w wersji z zabezpieczeniem czy nie).
Nr 7 to przewód brązowy, masa - 0.35mm2 lub 0.5mm2.
Masa jest też potencjometrem, zwiększając lub zmniejszając siłę grzania.
Podgrzewanie lusterek zewnętrznych włącza się tylko wtedy gdy temperatura wynosi 3 lub mnie stopni Celsjusza. Dodatkowo ten fakt sygnalizuje gong oraz komunikat na desce.
Precyzując twoją wypowiedź.
Gong oraz komunikat na desce sygnalizuje fakt spadku temperatury zewnętrznej do 3 stopni.
Z twojego posta można błędnie wywnioskować, że gong i komunikat oznajmiają fakt załączenia grzania lusterek.
W sumie nie ma o co kruszyć kopii, ale na podstawie kilku przypadków na przestrzeni lat poczytanych w sieci oraz schematów elektrycznych e38, podtrzymuje swoją teorię o notorycznym grzaniu lusterek.
I tak jak napisałem wcześniej, przy wyższych temperaturach grzanie jest słabsze, praktycznie niewyczuwalne przykładając dłoń do lusterka, ale jest.
Pomaga, nawet powyżej temperatury 3C, osuszyć wkład lusterka po opadach deszczu.
Trochę OT robimy w tym temacie naszą dygresją.
Żywotność maty/drutu zapewne została odpowiednio obliczona.
Ale żeby nie wybielać siebie za bardzo, znalazłem info na niemieckim forum 7er, gdzie jeden z użytkowników napisał, że:
GM przez szynę K-Bus dostaje info z zegarów nt temperatury zewnętrznej i ustala taktowanie dla ogrzewania lusterek.
Ten czas jest przesyłany do modułów peryferyjnych (modułów drzwiowych), które przesyłają sygnał do mat grzewczych.
Powyżej +25C nie ma ogrzewania, poniżej -10C ogrzewanie jest na stałe.
Między tymi punktami w zależności jaka jest temperatura na zewnątrz, częstotliwość załączania grzania jest większa lub mniejsza.
Moim zdaniem masz rację, mi nie grzeje prawy wkład, sprawdzałem ostatnio czy dochodzi napięcie. Sprawdzenie wykonywałem w garażu gdzie temperatura jest + kilkanaście stopni i napięcie na przewodach dochodzących do wkładu pojawiało się cyklicznie co ok 1-2 sekundy na ok 1 sekundę.
W innych samochodach które miałem podgrzewanie lusterek było sprzężone z ogrzewaniem tylnej szyby, w e38 faktycznie muszą grzać same bo lewe, które mam sprawne jest zawsze odparowane i wysycha nawet jak pada w przeciwieństwie do prawego nie muszę używać żadnego przycisku, nie musi też wyświetlić się żaden komunikat. Grzeje i już, genialne.
lusterka grzeją cały czas ;)
i co doszedłeś co jest nie tak ?
niestety jeszcze nie doszedłem dlaczego nie grzeje:( najprawdopodobniej gdzieś kable są pozaginane bo mata jest na bank sprawna, a w przeciągu miesiąca z dwa razy mi grzało, więc łudze się że kable gdzieś może się załamały-powyginały i tu leży przyczyna. muszę to rozebrać bardziej i wtedy się zobaczy tylko oczywiście brak czasu mi na to nie pozwala
sprawdź w tej gumie miedzy drzwiami a budą ;)
Dzisiaj u mnie temp spadła poniżej 3 stopnie.
gong w kompie ale lusterka znacznie mocniej grzały niż przy temp 4-5 st....
dzisiaj to normalnie para szła jak z lokomotywy... ;)
i w kilka minut elegancko odparowały... więc wydaje mi się że to jak nisko spada temp może mieć wpływ na wartość napięcia w lusterkach...
ale ekspertem nie jestem... tylko takie spostrzeżenie dzisiaj rano bo zimno byłoi....
Naturalnie, że ma. Nikt nie stwierdził, że jest inaczej.
W moim wcześniejszym poście, cytując wypowiedź z niemieckiego forum 7er jest opisany mechanizm grzania, zależny właśnie od temperatury zewnętrznej.
Napięcie na matę grzewczą podawana jest impulsyjnie (zależnie od temperatury zewnętrznej).
Natomiast bezwładność cieplna maty/drutu powoduje, że przykładając dłoń do lusterka czujemy, że grzeje ono ciągle.
NO to mamy jasność ;)
dzięki
Cześć
W nawiązaniu do tego wątku dodam jeszcze, że nowy wkład lusterka w intercars kupiłem za 35 zł. Nie sądziłem, że cokolwiek nowego do e38 może być aż tak tanie także gdyby komuś przyszło do głowy (tak jak mi) szukanie używki na allegro niech sobie odpuści.
masz funkcję sciemniania ?
Nie mam, fotochromy w tej cenie to raczej nierealne.