-
Nawiew szwankuje
Witam.
Każde moje BMW miało problem z nawiewem, zauważyłem że 7er też to ma, nie wiem czy od początku czy od teraz ale:
- nawiew środkowy: mimo ciepłego nawiewu na innych kratkach i ustawienia potencjometru na nawiewie środkowym, wieje tylko zimne
- nawiew pod lusterkiem: nie wyłącza prawej strony, wieje z tego nawiewu też tylko zimne
- nawiew środkowy pasażera: jakby był zimniejszy niż pozostałe
Dysponuję INPĄ w razie w. Czy ktoś może coś podpowiedzieć jak się za to zabrać? Reszta jest jak najbardziej ok.
-
A sprawdź elektrozawory lub poczytaj o nich na forum, Ja u siebie miałem tak, że na klimie na szybę wiało gorącym, po wymianie EZ z X5 mam spokój.
-
Znaczy powiem tak, ogrzewanie jest i to mocne bo poprzednik wymienił nagrzewnicę na nową.
Nie działa tylko regulacja nawiewów środkowych centralnych (tych trzech co widać na zdjęciu), tym pokrętłem po środku, z tych nawiewów leci tylko i wyłącznie zimne. Podświetla się pokrętło, stąd domyślam się, że jest wpięta wtyczka jak demontowali kokpit, chyba że żarówka osobno tam przychodzi?
http://s12.postimg.org/p9308wfdp/DSC_1463.jpg
-
To pokrętło zamyka lub otwiera klapki puszczając ciepłe lub zimne powietrze na przednie kratki. Ja mam na klimatroniku ustawione 20stC, jak przekręcę pokrętło na czerwone to leci ciepłe powietrze, a jak na niebieskie to zimne.
Wyjmij kratkę i sprawdź czy linka jest na swoim miejscu, bo to raczej manualne sterowanie jest.
-
Rozebrałem to i tam linka żadna nie przechodzi albo jej nie widzę.
Jak zmienię na ciepło, to po bocznych środkowych leci ciepłe ale z tego centralnego dalej zimne. Może tak ma być?
W E34 mogłem to ustawić tym suwakiem właśnie.
-
U mnie na pewno ze środkowej zimne albo ciepłe, w zależności jak ustawię, nie pamiętam czy z bocznych też bo nie sprawdzałem. A z górnej to nie powiem ci czy coś leci bo też nie sprawdzałem.
-
Rozebrałem to i górna jest połączona ze środkowym, więc musi być tak samo.
Skoro jest to jeden kanał - środkowy i reaguje na boki a na środek nie, to gdy poprzednik wymieniał nagrzewnicę coś musieli sknocić. Na zimę będę zamykał kratki i po sprawie, jak ja miałbym rozbierać kokpit i szukać klapki źle złożonej to bym się nerwowo wykończył :)
Temat wyczerpany, dzięki Panowie :)
-
Może ktoś kto rozbierał kokpit wie co może być nie tak i może wcale nie trzeba dużo rozbierać. Szkoda, że nikt tutaj nie odpisze, bo wielu na pewno miało z tym do czynienia.
-
Podjadę do konkrecyjnego warsztatu, gdzie wymieniana była podpytać o to. Chciał robić u nas, ale chłopaki nie lubią takich robót to odmówiłem, gdybym wiedział, że później ja kupię te auto...
Na pewno, nawiewy to nie najmocniejsza strona BMW :) To, że akurat tutaj mam mało postów to nie powinno rzutować na chęć pomocy :)
-
Liczba postów nie ma znaczenia, czasami tak się zdarza :)
-
Wejdź inpą na klimatyzację i zobacz czy są jakieś błędy,jeżeli któraś klapka nie chodzi to może być uszkodzony silniczek(będzie błąd na inpie).To kółko środkowe w kratce działa jak potencjometr i nie jest to regulacja manualna,manualnie działają te po bokach-ruszają klapkami które całkowicie odcinają dopływ powietrza. Zazwyczaj jak padają elektrozawory to cały czas leci gorące powietrze.
-
Pewne jest kilka faktow. Jak zmienialem deske nie odpinalem zadnych linek. Za to kilka wtyczek napewno. Wiec wydaje mi sie ze sterowanie cieplo zimno na pokretle miedzy kratkami nie jest linkowe.
To ze zamkniesz kratki srodkowego nawiewu spowoduje ze powietrze bedzie lacialo gorna kratka.
Przynajmniej u mnie jest tak ze zamykajac kratki srodkowe powietrze wylatuje najwieksza kratka gorna.
W przypadku uszkodzonych elektrozaworow leci cieple powietrze np. z prawej strony auta albo tylko na szybe itd. Moze jednak to ich wina pomimo tego ze opisywana usterka jest troche mniej standardowa jak na awarie elektrozaworow...
-
Fakt zapomniałem dodać że po zamknięciu powietrze kierowane jest na górną kratkę na kokpicie
-
To też prawda z tą górną.
Ale na nogi mam gorące i na boki też, o szybie nie wspominając więc elektrozawory dobre. INPA błędów żadnych nie widzi.