witam wszystkich chce sprzedać moje a6 i kupić e38 i tutaj moje pytanie jak wybrać złoty środek, a mianowicie silnik dynamiczny ale do jazdy na co dzień czyli 750 odpada i musi być właściwy dla dwójki dzieci 6 i 2 lata .może ktoś ma jakiś pomysł
Wersja do druku
witam wszystkich chce sprzedać moje a6 i kupić e38 i tutaj moje pytanie jak wybrać złoty środek, a mianowicie silnik dynamiczny ale do jazdy na co dzień czyli 750 odpada i musi być właściwy dla dwójki dzieci 6 i 2 lata .może ktoś ma jakiś pomysł
poszukaj sobie dzieki funkcji SZUKAJ bylo bardzo duzo o roznych silnikach pojemnosciach i tego typu pytania co moga cie zainteresowac!!!!!
ok to juz sprawdzałem pytanie na przykład czy diesela brac pod uwagę czy nie a może jest tak że taki samochód nie nadaje się do takich zadań jak mi jest potrzebny czyli duża ilość kilometrów i częte podróże jak również niedzielne wycieczki z rodzina i wyjazdy na wakacje z milionem bagażu bo a6 do tego nadaje sie świetnie a e38?
E38 zdecydowanie sie nadaje!!!!!! Z niego się nie chce wysiadać jak to ktoś już napisał :) A wybór silnika to już sprawa indywidualna. Poczytaj o różnych silnikach, zobacz jak się ludziom sprawują i wtedy wybierz :)
na dieslach sie nie znam wiec nie bede sie wypowiadac. Ale uwazam ze zlotym srodkiem bylby silnik 3,5l V8 (zagazowane :D ) 235K potrafi wcisnac w fotel, a jednoczenie ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwo niz 4,4 chociaz opinie panuja ze 4,4 pali ciut wiecej niz 3,5. Szczerze watpie zeby tak bylo bo jest to prawie litr wiecej pojemnosci i 51KM wiecej wiec czyms to trzeba wykarmic. Znajomemu od ktroego kupie 7 pali ona 18l po miescie, jak i pod moim butem. Jest to normalna jazda bez butowania ale tez bez pieszczenia sie z gazem. Na trasie przy spokojnenj jezdzie 10-12 litrow. Mysle ze wynik przyzwoity.
Wieloktronie na pewnym forum BMW pojawialy sie pytania 1,6 czy 1,8? to wtedy wszyscy radza 2,8 bo pali tyle co 2,0 a 2,0 pali ciut wiecej niz 1,6. Czyli sie okazywalo ze 2,8 pali 1 litr wiecej od 1,6 co jest smiesne :D abstrac***ac....
ewentualnie jesli bys chcial smigac w miare oszczednie i wygodnie bez gazu to 2,8l tez podobno sprawuje sie przyzwoice. Ale sadzac po opiniach kolegow silniczek troche za slaby jak na taka ciezka bude. Wiec zloty srodek to 3,5l byly tez 3.0 ale sa to starsze konstrukcje.
Ale między 3,5 a 4,4 na prawde jest niewielka różnica w spalaniu, z tego co mi wiadomo to ok 2 litry. Przeglądnij sobie tematy o silnikach i raporty spalania na forum. Co do 4.4 to jeżdżąc po Krakowie można się zmieścić w 18-19, 5.4 raczej ciężko zejść poniżej 20. Jeśli nie zależy Ci na mega osiągach to dobrym pomysłem byłby 3.0d. Nie wiem ile to pali, ale wiem że 4.0d bierze po Krakowie 12-15, więc trzylitrówką pewnie w okolicach 11-12 można spokojnie się zamknąć. Jedyny minus klekotów- jak coś padnie, to trzeba przygotować większą gotówkę na naprawę, bo nie ma co ukrywać, ani turbina ani wtryski tanie nie są, a to zawsze może się zepsuć. Natomiast mimo naszego lipnego paliwa nie psuje się to jakoś nadmiernie często i najwięcej negatywnych opinii o tych silnikach słyszy się od osób, które się wypowiadają: "a bo brat kuzyna kolegi mojego szwagra to pół silnika musiał wymienić i wywalił 13 tyś na naprawę i ogólnie to nie polecam tego silnika" Po prostu trzeba liczyć się z tym że awarie w dieslach do tanich nie należą. Ale gdybym miał drugi raz wybierać, to skupiłbym się na silnikach 4.0d, 4.4 i 5.4. Pozostałe jednostki, przynajmniej dla mnie są za słabe. A jeśli decydował byś się na ropniaka to trzeba go na prawdę dobrze sprawdzić, najlepiej z kimś kto miał już wcześniej kontakt z tym silnikiem i wie jak to powinno jeździć, brzmieć i ogólnie wie czego i gdzie szukać, bo jak się wpakujesz w jakąś lipę to można się popłakać po wizycie w serwisie.
Mam podobny problem. Co prawda już bardziej sprecyzowałem swoje wymagania ale znalezienie fajnej 740i lub 735i po liftingu graniczy z cudem. Ja jestem ukierunkowany na 740i ale jeżeli trafi się fajna 735i to też rozważę i nie będę za bardzo wybrzydzał. Znacznie większy jest wybór diesli ale tak jak pisali koledzy 3.0 wydaje się za słaby natomiast 4.0 obawiam się, że jeśli coś "klęknie" to zapłacę za naprawę jak za mokre zboże. No i jestem w wielkim dylemacie :(
Wg mnie zloty srodek dla benzyny to 740i ale tylko M62. Diesel 730d ze wzgledu na to ze tych silnikow jest duzo co za tym idzie duzo czesci, ktore sa w miare tanie - niestety to muł wiec patrz opcja pierwsza :medit:
maculicauda - a ja proponuje przejazdzke 3.0d. Oczywiscie ze naprawy nie sa tanie, ale i silnik slaby nie jest. Zdrowe 3.0d jezdzi zupelnie przyzwoicie.
Sam bym nie kupil diesla - mam kolejna benzynke 4.4 - ale zarowno 3.0d jak i 3.5 spokojnie daja rade. Rzeczywiscie diesle sa drozsze w naprawie.
Abys sobie wyrobil zdanie na temat osiagow - proponuje jazde probna. To nic nie kosztuje a mozesz sie pozytywnie zaskoczyc.
Całkowicie się zgadzam z tą opinią i mam takie same spostrzeżenia co do tych silników 3,0D. W E39 się sprawdza ale w E38 to już niekoniecznie.Cytat:
Zamieszczone przez mavic
Panowie umówmy się - jesli 3.0 D jest "słabe", to Dacia Logan jest limuzyną... Wszystko zalezy od punktu widzenia oczywiście, więc nie zamierzam Wam udowadniać, że 193 KM w dieslu jest lepsze/gorsze od 258 czy ilus tam KM w benzynie. Tym bardziej, że w Niemczech szukając auta jeździłem 4,4 w benzynie i faktycznie, przyspiesza znakomicie.
Problem z wyborem moim zdaniem leży trochę gdzie indziej - czy brać benzynę i gazować (jak dla mnie trochę nie tędy droga w przypadku BMW, amerykańskie auta to co innego), czy diesla i jeździć w spokoju pod jednym wszakże warunkiem - stan samochodu musi być idealny.
Tylko kupno egzemplarza z realnym i sensownym przebiegiem daje Ci jakąkolwiek gwarancję dobre eksploatacji. Jak masz nakręcone pół miliona km, to chocbys chciał - spokojnie jeździć nie będziesz. Ale to z kolei wiąże się z ceną za auto - i tu sie kółko zamyka.
Koledzy, sprawa wyboru benzyna/diesel jest indywidualna i tu nikt nikogo na "drugą" stronę nie przeciągnie. Kwestia naprawdę w stanie naszych ukochanych aut.
Miałem kilka wysokich silników benzynowych, i przyspieszenie 6 sek do setki jest fajne, ale gdzie tak narawdę to wykorzystać? Kupiłem więc diesla 3,0, jeżdże z całkiem sensownym przyspieszeniem, spala mi śmiesznie mało, zapłaciłem więcej niż za ten rocznik w PL, więc cena zakupu wyszła mnie spora, ale w zamian mam luz, bo poza przeglądami zdarzają się sporadycznie totalne drobiazgi, jakie miałem i w nowych fabrycznie autach.
Każdemu, kto kupuje E38 radziłbym jedno - memento: stan samochodu (!), a nie zakładanie że "ten a nie żaden inny". w przypadku używanego to nie działa. Ja też mało co nie przyjechałem 750, ale zwyciężył rozsądek. Tym razem ;)
pozdrawiam Was wszystkich i życzę bezproblemowej eksploatacji, a koledze kupna zadbanego egzemplarza :)
Moim zdaniem każde e 38 w dobrym stanie jest warte kupienia ,ale jak wiadomo takich mało ,nikt Ci nie sprzeda za małe pieniądze dobrego e 38. Co do silnika do zależy do czego Ci jest auto potrzebne do robienia dużo kilometrów, czy do wypadów niedzielnych. Jeśli do tego pierwszego to jak najbardziej diesel ,bo nawet jak w niego zainwestujesz to sie odwdzieczy super eksploatacją , a komfort psychiczny ekonomiki swojego auta jest wieeelki :) Jeśli auto na niedziele to jak największy motor i oczywiście bez jakiegoś gazu.
pozdrawiam :)
Dacia to tanie auto rodzinne a nie limuzyna z "gornej polki" i kupujac BMW oczekuje, ze bedzie komfortowe i szybkie. Jesli szukalbym tylko komfortowego to zapewne kupilbym Mercedesa. Niestety 730d 725tds i 728i to w mojej opinii slabizna. Silnik 3.0 fajnie pasuje do E39 a w E46 to juz mala petarda :) Ja kazdemu kto pyta moge polecic 4.4 M62 a dla fanatycznych wielbicieli diesla 4.0d.Cytat:
Zamieszczone przez mac04
Ja kupilem diesla zeby nie kusilo mnie zagazowac benzyny co kiedys zrobilem i uwazam ze to byl blad (albo poprostu wybor instalacji byl bledny ale taka mi zalecono).
Panowie a macie może gdzieś dane techniczne E38 różnych wersji? Ciekawi mnie bardzo jak to wygląda na papierze. Z funkcji "szukaj" nie skorzystam bo piszę z pracy a net na GSM szybki nie jest ;)
A konkretnie o jakie dane chodzi ... ?? Wymiary ,dane dot silników czy jakie ??
Chodzi mi o dane silników, dynamice, spalaniu i ewentualnie o masie, a może ktoś ma też dane w ile s przyśpiesza dany model np od 80 do 120km/h. Wymiary wszystkie z wyjątkiem L mają takie same.Cytat:
Zamieszczone przez Anatol
Cytat:
Zamieszczone przez kwiatek
i L7 ;)
Ciekawy pliczek :Cytat:
Zamieszczone przez kwiatek
http://www.bmw-klub.pl/n/samochody/baza/dane.zip
Patrząc na te dane to 730D szału nie robi :cool:
A z jakim silnikiem masz to a6 ?Cytat:
Zamieszczone przez kwiatek
A kto powiedział, że ja mam A6 :?Cytat:
Zamieszczone przez mavic
Fakt to autor pierwszego postu ma A6 - tez ciekawe z jakim motorem. A Ty jakie masz teraz auto ?Cytat:
Zamieszczone przez kwiatek
Teraz używam mondeo-diesla żony ;) 2 miesiące temu sprzedałem swoją Impreze GT no i w tej chwili właśnie szukam "SWOJEJ" siódemeczki :>