Cześć.
Przymierzam się do zakupu E32 - 1992 , Motor 3.0 R6
Chciałbym prosić o poradę, jaką założyć instalacje, może linki do poszczególnych części (np. na allegro), zależy mi aby nie było spadku mocy.
Wersja do druku
Cześć.
Przymierzam się do zakupu E32 - 1992 , Motor 3.0 R6
Chciałbym prosić o poradę, jaką założyć instalacje, może linki do poszczególnych części (np. na allegro), zależy mi aby nie było spadku mocy.
Jesli interesuje Cie silnik M30 to tylko sekwencja i oby prosta. Skomplikowane instalacje nie beda poprawnie chodzic, a poza tym sa drogie. Ja do M30 (jak pracowalem w gazie ;)) zakladalem Bigas, ale i Stag200 Stag300 i spokojnie bedzie to chodzic.
Absolutnie wykluczam zwykle podcisnieniowe instalacje I i II generacji bo rozwalisz sobie przeplywke, weze i filtr a niesmak pozostanie.
Co do tzw. blos to zupelnie nie mam zdania, bo nie znam. Nie zachwalam i nie neguje - zwyczajnie nie znam
OK, mógłbyś przybliżyć minimalne koszta całkowitej instalacji LPG ?
3tys zl sekwencja stag 300
I to na prawde minimum za porządną instalację ?
taka instalacja chodzi gdzie indziej po 3600zl zreszta sam pewnie juz sie odwiadywales o ceny.mialem tez e32 i mialem w niej rowniez staga 300 teraz mam e38 i tez mam w niej staga, jestem mega zadowolony,grunt to dobra ekipa montujaca a taka wlasnie ci oferuje
1600-2000 za niepolecaną instalację II gen. z BLOSem. Osobiście zalecam LPG na wtrysku. Miałem M30/R6 z inst. II gen. (ale bez blos) i chociaż udało mi się ją wyregulować idealnie, to nie polecam, do takiego silnika kompletnie się nie nadaje, zawsze będziesz miał uczucie że coś działa nie tak a oczekiwanie wystrzału będzie depresjonujące :D
proponuje pozostac przy instalcji... benzynowej! i dajcie spokoj tej biednej 3 litrowce
padla wypowiedz odnosnie LPG nie obrazcie sie ale kilka rzeczy sprowadzono do smiesznych uproszczen:
jest to ciekawa opinia i chetnie sie dowiem dlaczego - zachecam do pisania konkretami, najlepiej od poczatku, - jakie instalcje sekwencyjne sa twoim zdaniem skomplikowane a jakie nie? od razu uprzedzam ze wypisywanie o krotszych i dluzszych czasach wtrysku dla tanszych i drozszych wtryskiwaczy oraz roznych wersjach kompow do sekwencji nie uwazam za "poziom skomplikowania"Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
czy w twojej opinii to sa jedyne elementy ktore cierpia przy podaniu gazu w ten sposob?Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
w sensie ze zakladajac instalacje LPG nie spotkales sie z blosem? kazdy kto cokowiek rozumie w temacie gazu wie mniej wiecej jak dziala Blos - jaka jest twoim zdaniem roznica miedzy instalacja na zwyklym mikserze a taka sama instalacje na gazniku gazowym ktorym jest blos (pozatym ze nie ma wystrzalow w kolektorze dolotowym)?Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
;))
skoro już jesteśmy przy blosach - orientuje sie ktoś może ile by kosztowało dołożenie blosa do zwykłej instalacji?
mam taki problem ze na benzynie ciezko odpala, obroty falują i nie ma mocy, zalewa sie, czy nie chodzi na wszystkich garach. na gazie perfekt wiec wydaje mi sie ze to przez instalacje gazowa, ze silnik wyregulowany jest na gaz, i na benzynie sobie nie radzi. blos pomoże?
mam e32 735i po swapie silnika z angielika automatu ale na taka sama pojemnosc.
dokladnie tyle co zakup blosa + montaz i regulacja (ok 100 pln)Cytat:
Zamieszczone przez wolowy
co to jest regulacja silnika na gaz?Cytat:
Zamieszczone przez wolowy
blos nie pomoze w kulawej pracy na benzynie - czeka cie wymiana elementow ukladu dolotowego i paliwowego ktore sa uszkodzone
miałem na myśli jakieś czasy wtrysków itp, gaz jest gorszym jakościowo paliwem od benzyny i myślałem ze jakiś prawie mądry gazownik ustawił wszytsko tak by na gazie było ok kosztem benzyny.Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
jak założe blosa, i naprawie ten układ dolotowy i paliwowy to dalej się bedzie psuł od gazu? bo od gazu sie zepsuł, prawda?
pozdrawiam i dzięki za rzeczowe odpowiedzi!
niestety jestes w bledzieCytat:
Zamieszczone przez wolowy
ECU zarzadzajace ukladem paliwowym w M30 na cale szczescie nie da sie w zaden sposob ingerowac bez dodania jakiegos domoroslego patentu (typu chip czy jakikolwiek inny syfek)
komputer sam sie diagnozuje i zapisuje bledy dlatego dzieki zlaczu diagnostycznemu (oraz kodom blyskowym) masz szanse sprawdzic ewentualna usterke - uszkodzenie przeplywomierza badz wtryskow bedzie dalo sie wykryc, jednak po objawach ktore opisujesz jest calkowicie pewne ze przynajmniej jeden element ukladu paliwowego/przygotowujacego mieszanke paliwowa masz padniety i ich wymiane mozna juz teraz uznac za konieczna jeszcze zanim zrobisz diagnostyke
wymiana uszkodzonych elementow i doprowadzenie do poprawnego dzialania na benzynie to rzecz od ktorej musisz zaczac, dalej idzie sprawdzenie szczelnosci ukladu dolotowego i upewnienie sie ze problemy ktore opisujesz ustapily calkowcie
uzyskujac poprawna prace na benzynie robisz kolejne sprawdzenie na komputerze diagnostycznym celem wykrycia jakichkolwiek bledow po czym raz na zawsze rezygnujesz z zasilania auta gazem!
jesli jestes na tyle uparty zeby bawic sie w gazowanie auta ponownie, zrob to uzywajac blosa, miej jednak w pamieci ze znikna problemy uszkodzen mechanicznych (skutki wybuchow gazu z powodu ktorych cierpisz teraz) ale zostana problemy zwiazane z zasilaniem auta gazem nadal wprowadzonym bardzo prymitywna metoda jakim jest upchanie blosa w dolot powietrzaCytat:
Zamieszczone przez wolowy
gaz tankuj do zapalniczki, gotuj na nim w kuchni, ew. eksploatuj na nim jakis inny pojazd, natomiast do BMW 7 tankuj wache a kiszone zostaw starym babom
Darujcie sobie takie wypowiedzi...Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Po przeliczeniu jednak, zanim zwróci mi się 3000PLN za sekwencję, to wolę jeździć na PB.
troche sarkazmu jeszcze nikomu nie zaszkodzilo?Cytat:
Zamieszczone przez KRapicki
zajmiesz glos w dyskusji, przedstawisz konkretne argumenty za i przeciw, wymienisz swoje doswiadczenia i wtedy napiszesz co mozna sobie darowac - puki co forum jest miejscem do wypowiadania sie w okreslonych tematach, a to czy kogos stac na cynizm, sarkazm czy ironie to juz osobista kwestia
Kolego sza4lony - i tu toche przeginasz. Nie pisz rzeczy w stylu: " gaz tankuj do zapalniczki, gotuj w kuchni ... a kiszonke zostaw starym babom". Skoro jest taki dzial na forum 7er i jest zainteresowanie gazem w 7+kach a Ty jako bohater takie rady dajesz to idz sobie stad i nie doradzaj, bo taka rade to kazdy ma zawsze.
Wczesniej napisalem ze: "...skomplikowane instalacje nie beda chodzic... " tylko dlatego ze zakladanie inst. z najwyzszej polki do M30 jest bledem i wyrzuceniem pieniedzy w bloto, a jest to niepotrzebne. Znam lepsze ujscie dla nadmiaru gotowki.
Napisalem rowniez : "... filtr, przeplywke i weze uszkodzisz sobie..." a Ty to negujesz. Dlaczego? Sam nie wiem. Namawiam do instalacji wtryskowej zamiast mikserowej i czytam, zarzut - czy to wszystko? A co to malo - ja sie pytam?? Sadze ze wystarczajcy argument. Po co sobie uszkadzac samochod?
Najbardziej jednak poddenerwowales mnie tym o pracy w gazie. Nie mam zdania na temat blosa i nie kryje tego. To zaden wstyd czegos nie wiedziec i sie przyznac.
Napisalem prace inzynierska i obronilem ja o instalacjach wtysku fazy cieklej i lotnej z najwyzszej polki i mialem szczescie pracowac w takiej firmie, ze przez lata nie zalozylismy ani jednej instalacji zwyklej. Po prostu marka...
Dlatego nie mam zdania co do blosa.
A czy wiesz jak jest zbudowana pompa Vialle i jakim pradem jest wysterowana? A skad prad 3-fazowy w aucie?? Nie wiesz? Jak to mozliwe? Taki wielki sz4lony nie wie - a moze jednak?
Dajmy spokoj glupim zaczepkom.
Nastepnym razem takie posty beda usuwane i ostrzezonka podrzucane.
:cool:
weźcie oddech chłopaki, chyba nikt nie wziął sobie do serca wzmianki o zapalniczce, kuchence czy starej babie? dajcie spokój - czy naprawde nikt z was nie łapie cynizmu?
sylwek7 - cenię sobię twoją wiedzę odnośnie BMW, piszesz ciekawe posty i generalnie sprawiasz wrażenie kolegi "z jajem" więc poczucia chumoru raczej nie powinno ci brakować?
w całej tej przydługawej wypowiedzi chodziło tylko o to żebyś podał UZASADNIENIE i napisał DLACZEGO uważasz tak jak tutaj czytamy:
Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
co do reszty wypowiedzi źle mnie zrozumiałeś, może nie odczytałeś ukrytej ironii, nie negowałem twojego zdania odnośnie bolączek związanych z instalacją podciśnieniową, mam za sobą sporo złych doświadczeń i tak samo jak ty uważam że to psucie auta - czemu zrozumiałeś na odwrót - nie wiem
co do twojej pracy inżynierskiej gratuluję, moje zainteresowanie sprawami nie sięga dalej niż temat LPG w e32 i tylko w tym zakresie się wypowiadam i generalnie nie czuję potrzeby sie doktoryzować nad niczym co e32 nie dotyczy, przykro mi
teraz drobna prośba do moderatorów i osób czujących się w obowiązku usuwać i ostrzegać:
zostawmy na forum chociaż jedno miejsce do wymiany zdań i dyskusji na drażliwy i kontrowersyjny temat którym jest LPG w starym BMW (serie od e32 wzwyż raczej to nie dotyczy bo technologie są już zupełnie inne)
realia są takie że wiekszość auto o których mowa jeździ na gazie, posty o problemach z tym związanych mnożą się w szybkim tempie, tymczasem nadal zdażają się wypowiedzi w których użytkownicy wykazują zupełną nie wiedze nie odróżniając miksera od reduktora - niech będzie chociaż jedno miejsce w którym znajdzie się wszystko to co ludziom leży na wątrobie w tym temacie
także:
WSZYSTKO CO CHCIELIBYŚCIE WIEDZIEĆ O LPG I-II GENERACJI W BMW 7 A WSTYDZICIE SIĘ ZAPYTAĆ :)
kupiłem samochod z gazem założonym, chętnie bym zmienił instalacje na sekwencję, albo zdjął gaz całkiem, ale niestety jestem biednym studentem i na razie musi wystarczyć gaz.
nie wiem czy dobrze zrozumiałem cały temat.
1. gaz zwykły zepsuł układy: dolotowy i paliwowy.
2. naprawiam te układy, i zakładam blosa.
3. gaz zblosowany nie psuje już układów: dolotowego i paliwowego
czy za dobrze będzie z punktem trzecim? :)
a i tekstem o zapalniczkach i starych babach sie nie przejąłem, sam nie mam z byt pochlebnego zdania o gazie :) ale jak sie nie ma co sie lubi..
pozdrawiam!
nie masz kolego pojecia o instalacjach gazowych albo nigdy w zyciu nie jechales autem z dobrze zamontowana instalacja gazowa. chcesz jezdzic na benzynie to prosze bardzo ale nie opowiadaj glupot o lpg. jak ktos umie liczyc to potrafi sobie wyliczyc czy mu sie oplaca zalozyc gaz.. ale sorry wiem ze sa ludzie ktorzy jada na stacje paliw i tankuja benzynki za cale 20 albo 50zl i wielkie hurra bo jezdze na PB :)) heheCytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
P.S blos to shit tez to probowalem kiedys w swojej e32, zniszczyl mi tylko przeplywomierz,nie jest to wcale rewelacja jak to opisuja sprzedawcy osobiscie wolalem juz zwykly mikser, przeszedlem na sekwencje i miodzio,tylko jezdzic
rozumiem twój ból, w pewnym zakresie cenowym prawie wszystkie auta tego rodzaju są już zagazowane i to w najgardziej chamski sposóbCytat:
Zamieszczone przez wolowy
będąc na studiach jeździłem autem palącym 25 litrów benzyny i było ciężko, niestety będąc studentem trudno się w pełni angażować w projekty motoryzacyjne - taka jest niestety rzeczywistość
do rzeczy:
punkty 1, 2 - OK
punk 3 - po założeniu blosa należałoby się upewnić że reduktor też jest sprawny, zestroić tego blosa tak żeby uzyskać pełen zakres mocy bez dziwnych zamuł (blos ma osobną regulację do składu mieszanki oraz do wolnych obrotów dlatego łatwiej to zrobić niż przy zwykłym mikserze gdzie masz tylko jedną śrubę regulacyjną na wężu przed zwężką i jedną na reduktorze) dopilnować żeby regulacje zrobił ktoś do kogo można później się odwołać gdy znowu będzie potrzebna regulacja - np. przed zimą itp. itd. nie daj sobie wmówić że regulacja "z podniesioną klapą" wystarczy
eksploatować auto jak najwięcej w benzynie zwłaszcza jeśli nie robisz tras
zmieniać świece częściej niż dotychczas i częściej regulować zawory - przy okazji sprawdać jaki jest stan klawiatury bo przy obecnym stanie rzeczy już i tak mogło się coś upalić - zależy kto się tym autem zajmował i czy wogóle coś było robione
nie unikać diagnostyki - blos zminimalizuje ryzyko wystrzałów które zrobiły problem teraz, ale instalcja pozostaje ta sama - przy przełączeniu na gaz odcinasz ECU pozbawiając silnik wszystkich sygnałów dzięki którym normalnie monitorowana jest praca motoru na benzynie (nie działa przepływomierz, sonda lambda, czujnik spalania stukowego i jeszcze kilka innych rzeczy)
jeśli teraz dojdziesz do wyrównania pracy na benzynie zakładjąc listwę wtryskową i przepływomierz to później w miare możliwości jeździj na benzynie jak najwięcej i pilnuj żeby się znowu wszystko nie zkasztaniło
no to temat jak dla mnie wyczerpany:)
dzięki za naprawdę fachowa pomoc :)
pozdrawiam!
Kolego sza4lony, fajnie ze znasz temasz Lpg I i II generacji. Ale czytanie pieciu stron bzdur o tym, ze Lpg jest do zapalniczki, butli czy tez babie jest bez sensu. Jesli cos wiesz, to napisz konkretnie na temat. A jesli cos chcesz z siebie wyrzucic, masz problemy z czyms, to od tego jest dzial na kazdy temat lub fun.Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
I tu w tej kwesti popieram zdanie Sylwka7.
Nieraz juz widzialem, jak wlasnie przez taka ironie wychodzi post na 10 stron i nie na temat. Masz cos konkretnego do powiedzenia, napisz. Jesli nie na temat - zmien dzial.
A Humor tak piszemy. :D
tak zrobie - zostawiajac HUMOR i cynizm dla siebie
w temacie LPG i e32 wiem tyle ile musialem wiedziec dla wlasnych potrzeb, to co wiem napisane na temat i na tyle konkretnie na ile sie da
to co o zapalniczce, kuchence i starej babie bylo z mojej strony JEDNO zdanie a nie jak piszesz 5 stron
co do konkretow to czekam na uzasadnienie tej kwesti:
tą wypowiedź poddałem pod wątpliwość już na samym początku i nadal konsekwentnie uważam że nie ma nic wspólnego z prawdą - sylwek7 jak dotąd był bardzo prędki co do objechania mnie za drobny żarcik na temat gazu w BMW, jednak do obronienia swojej wypowiedzi konkretnymi argumentami jak widać się nie spieszy...Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
korzystając z chwili wolnego czasu postaram się wytłumaczyć dlaczego wypowiedź tą uznałem za bzdurę i czemu zależy mi żeby nie funkcjonowała jako kolejny mit na tym (albo innym) forum
oto jak podchodzę do sprawy sekwencji w M30:
System Motronic który obsługuje omawiany przezemnie silnik M30 ('86-'94) steruje min. zapłonem i wtryskiem (2 podstawowe rzeczy potrzebne do pracy silnika benzynowego na wtrysku). Cykl zapłonowy Motronic ustala sobie zczytując sygnały z czujnika położenia wału, iskrę zaś rodziela na poszczególne cylindry palec rodzielacza oraz rozdzielacz (mechanicznie).
Sterowanie wtryskiem wymaga trochę wiecej informacji i Motronic zbiera je z czujników monitorujących poprawne działanie silnika (w gazie "na śrubę" wszystkie te czujniki jak i sam komputer ECU sterujący są nieaktywne). Wtryskiwacze otwierają się raz na kazdy cykl pracy cylindra, natomiast sygnał z impulsatora identyfikuje w jakim położeniu jest 1 czy 6 cylinder i rozpoznaje cykl ssania i wydechu. Takie rozwiązanie daje pewność że moment i czas otwarcia wtryskiwaczy jest możliwie najbardziej precyzyjny.
Nie wszystkie systemy wtrysku wielopunktowego działają w ten sposób, nie we wszystkich autach wtrysk wielopunktowy jest sterowany w oparciu o wskazania przepływomierza, sondy lambda, silniczka krokowego, czujnika położenia przepustnicy i czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym DLATEGO NIE KAŻDE auto z wielopunktowym wtryskiem wymaga montażu instalacji sekwencyjnej żeby poprawnie chodzić na gazie.
W niektórych systemach sterownia wtryskiem wykorzystywana jest tylko sonda lambda oraz MAP sensor, albo tylko przepływomierz (albo jeszcze jakiś mało skomplikowanywariant tego typu). Takie systemy wykorzystują wtrysk jednoczesny gdzie wszystkie wtryskiwacze otwierane są jednocześnie w sposob ciagly w czasie cyklu pracy cylindra. Nie mam pewności ale taki wariant dotyczy np. starych fordów (może ktoś wie to niech sie wypowie)?
Prawdopodobnie do aut z takim systemem wtryskowym instalacje sekwencyjne określane jako "z górnej półki" czyli w moim rozumieniu takie ktore dają się kalibrować na wiele sposobów i posiadają przynajmniej kilka możliwosći monitorowania pracy silnika to zbytek łaski. Być może te auta wogóle nie potrzebują instalacji sekwencyjnych?
M30 na Motronic'u w świetle tego co napisałem WYMAGA dobrej instalacji sekwencyjnej żeby chodzić poprawnie na gazie. Co znaczy dobrej albo z górnej półki? - bo o to przeciez poszło w całej dyskusji i tego tyczy się to co napisał sylwek7:
Przez dobrą instalację sekwencyjną rozumiem taką w której praca na gazie jest zbliżona do pracy na benzynie tzn. np. aktywna jest sonda lambda i jej wskazania wpływają na dawkowanie gazu przez wtryskiwacze.
Pisanie że M30 nie potrzebuje "dobrej sekwencji" jest strasznym uproszczeniem i mydleniem ludziom oczu. "Tanie sekwencje" z marnymi wtryskiwaczami (obecnie wszyscy ładują Valteki?) czy innym badziewiem są tylko półśrodkiem, a dopiero po ich założeniu okazuje się że np. nie da się ustawić krótszych czasów wtrysku dla różnych obciążeń silnika albo że beznadziejny najprostszy Stag czy inny bubel emuluje sonde lambda tylko na zasadzie ON-OFF a efekty są takie że wspaniała i wszystkomogąca prosta i tania sekwencja gazu wymusza spalanie 20 litrów i w kwestii kalibracji jest beznadziejna, nie będąc nawet w połowie drogi do precyzji z którą zarządza wtryskiem benzyny system Motronic.
Jeśli kolega sylwek7 albo ktokowliek majacy wiedzę o sekwencjach chce mnie poprawić albo sprosotować to co napisałem to zapraszam - nie jestem nieomylny, na sekwencjach nie znam się prawie wogóle, kilka lat jeździłem na gazie na śrubę, obecnie jestem przeciwnikiem gazu w BMW i w zasadzie to tyle.
Wybaczcie przydługą wypowiedź - jej celem było obalenie mitów które tworzą się dzięki wypowiedziom podobnym do tej która jest w cytacie.
Witam,ja mam u siebie sekwencje,na początku była instalacja 2 gen.,ale nie byłem zadowolony z osiągów i spalania,znajomy namówił mnie na blosa,jeździło się lepiej niż na 2 gen.,osiągi trochę poprawiły się,jednak przy wyższych obrotach brakowało mocy,powodem był niestety zbyt mało wydajny parownik(do 150km),więc sobie już odpuściłem i zamontowałem sekwencję,żałuję tylko,że od razu tego nie zrobiłem,auto praktycznie ma osiągi jak na benzynie,spalanie mniej więcej 1:1 w stosunku do benzyny.Ze starej instalacji została tylko butla.Zmienione zostały przewody miedziane(doprowadzające gaz) z fi 6 na fi 8,instalacja to ESGI(sterownik),zamontowane dwa parowniki kme(wydajność 300km),wtryski Valtek(czerwone),chciałem Magic Jet,ale gazownik powiedział,że jeszcze ich nie montował i nie chce eksperymentować,za to wielką zaletą jest ich tania regeneracja,nie trzeba wymieniać całej listwy(np. w Matrix),znajomy pół roku wcześniej zamontował staga 300,twierdzi,że jest ok,ale już dwa razy musiał wymieniać map sensor,który kosztuje ok 200zł zamiennika ponoć nie ma.Ja zapłaciłem za przerobienie 2 tyś zł.Cytat:
Zamieszczone przez KRapicki
Nie bede sie wypowiadal wiecej w tym temacie bo nie mam az takiego poczucia humoru i ochoty zeby spierac sie z kolega sz4lony. Niestety nie raz juz byly sopry naforun i do niczego konstruktywnego to nie prowadzi.
p.s. Po co w M30 kabelek ma 6-tym cylindrze? Pytanie do eksperta LPG. Ja wiem :]
A to bardzo ciekawe co piszesz. Co w takim razie steruje punktem zapłonu? co steruje zaworem wolnych obrotów? Krasnoludki?Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
:evil: :evil: :cool:Cytat:
Zamieszczone przez skalpel
Że co , że Sylwek się na instalacjach LPG nie zna ?
Kolego drogi , zapraszam w takim razie do Szczecina na oględziny mojej E32 z zamontowaną sekwencją PRINS VSI z najwyższej półki . Instalację własnoręcznie montował i ustawiał kolega sylwek7
Najpierw trzeba się sporo nagimnastykować żeby w ogóle stwierdzić , że pod maską jest LPG, tak wszystko sprytnie i z głową jest pochowane i zamontowane, naprawdę fachowość w wersji TOP. Ale nie o to mi chodzi.
Skoro nie znasz człowieka , to po kiego grzyba wpisujesz , że się nie zna , że nie umie , że pisze płytkie uzasadnienia. Po prostu dla fachowca wiele rzeczy jest oczywistych i nie ma sensu się rozwodzić czy może być tak , a może nie , a może tak by było lepiej gdyby.
Z mojej strony mogę tylko powiedzieć, nie urażając kolegi sz4lony , że kolega wypisując swoje spostrzeżenia po prostu bije pianę. Jest sporo nieprawdy w tym co piszesz, nie chce mi się już wnikać i wyciągać części wypowiedzi kolego sz4lony'ego, bo za chwilę będzie kolejna riposta, i tak na w koło Macieju .
Podsumowując.
Jeśli słuchać się tutaj głosu fachowca od instalacji LPG to na pewno tym głosem jest głos Sylwka ( nie ujmując innym kolegom znającym się na temacie). Sylwek źle nie doradzi, na pewno pomoże i na bank ktoś kto pójdzie za jego opinią , pójdzie w dobrą stronę.
P.S. czasem lepiej coś przemilczeć i nie próbować udowadniać za wszelką cenę , że ma się rację , jak i tak wszyscy wiedzą , że się jej nie ma :cool:
pozdrawiam
bosman
Czyli przyspieszenie zapłonu jest niezależne od prędkości obrotowej i obciążenia silnika? No daleko to taki samochód nie zajedzie. Gdzie dokładnie w M30B35 znajduje się ten "czujnik podciśnienia" - sterowanie IDV odbywa się przecież elektrycznie...Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Jakim cudem Motronic może sobie zczytywać sygnały z czujnika położenia wału skoro Motronic jest wyłączony?Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Jeśli tak jest to do czego służy emulator wtryskiwaczy? Do czego służy emulator sondy lambda? Przecież ECU jest nieaktywne... Jakim cudem w ogóle działa ekonomizer? Który układ wyświetla nam informacje o aktualnym spalaniu?
kąt wyprzedzania zapłonu jest regulowany elektronicznie w oparciu o wskazania czujnika położenia wału - masz inną teorię to słucham?Cytat:
Zamieszczone przez skalpel
czy słowo "wyłączony" jest dla ciebie zbyt dużym uproszczeniem żeby zrozumieć sens wypowiedzi? przepływomierz i sonda lambda są nie aktywne podczas pracy auta na gazie przy instalacji "na śrube" - ZAPRZECZYSZ TEMU?
moja wypowiedź dotyczyła pracy na benzynie / pracy na gazie w najprostszej instalacji - weź wytłumacz mnie i wszystkim to czytajacym co ma z tym wspólnego EMULACJA wtrysków i sondy lambda? pod słowem "emulacja" zawiera się mapowanie pracy tych urządzeń do ustalenia pracy wtryskiwaczy gazu w instalacji sekwencyjnej i z instalcją "na śrube" nie ma to nic wspólnego
cała wzmianka o tym "co do czego" była po to żeby uświadomić ludziom nie znajacym tematu dlaczego układ wtryskowy Motronic różni się np. od układu wtryskowego jednoczesnego (obojętnie czy jest to MPI, EFI czy jakakolwiek tego typu kaszana) i na czym mniej więcej ta różnica polega
ta właśnie subtelna różnica czyni auto z ukł. wtryskowym na Motronicu trudniejsze do zagazowania najpodlejszą sekwencją niż np. 20 letnią fieste czy uno
(o omawianych wcześniej przeróbkach BMW z M30 na instalację gazową de facto "gaźnikową" już nie wspominam)
przerwę ci twoją radosną twórczość i przypomne o co chodziło w tym całym rozkosznym dzieleniu włosa na czworo:
"...skomplikowane instalacje nie beda chodzic... " tylko dlatego ze zakladanie inst. z najwyzszej polki do M30 jest bledem i wyrzuceniem pieniedzy w bloto, a jest to niepotrzebne.
czekam na twoją wypowiedź w tej kwestii drogi ekspercie!
Oczywiście. Ma na to wpływ RÓWNIEŻ położenie klapy przepływomierza, w którym to jest zaszyta informacja o obciążeniu silnika. Z samym regulatorem od prędkości obrotowej to nawet maluch za bardzo nie jechał i palił dużo. Proszę sobie odłączyć przepływomierz na gazie na śrubę i zobaczyć co się będzie działo (nie mam na myśli przełączania biegów). Krasnoludki? Nawet na biegu jałowym jestb ardzo wyraźna różnica w pracy silnika.Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Oczywiście, że zaprzeczę. Przepływomierz wpływa również na kąt wyprzedzenia zapłonu a nie tylko na czas wtrysków. Co do sondy lambda to nie wiem co masz na myśli mówiąc nieaktywna - rzeczywiście - niczym nie steruje bo niby jak. Sterowanie pozostaje w trybie otwartym , bo nie ma zmian sygnału z lamby. Jednakże napięcie z jej zacisków dochodzi do ECU, które wbrew temu co piszesz JEST aktywne i które dość szybko wywali błąd jak odłączysz sondę a także porozjeżdża mapę wtrysków jak nie będzie emulacji. Proszę sobie zresetować pamięć ECU, odpalić auto na gazie i ruszyć w drogę - jak wytłumaczysz kolego sz4lony wyraźną różnicę w pracy silnika? Przecież ECU jest według Ciebie wyłączone...Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
oszukanie JAK NAJBARDZIEJ PRACUJĄCEGO CAŁY CZAS ECU.Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Emulator wtryskiwaczy jest w gruncie rzeczy rezystorem, emulator lamby jest generatorem sygnału prostokątnego/sinusoidalnego w zależności od wykonania. Oba te urządzenia majana celu oszukanie ECU, że wszystko jest ok i to wszystko tyczy się gazu pierwsze j i drugiej generacji. Nie myl pojęć.Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Tego nie komentuję.Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Nie komentuję również tego, że nie odpowiedziałeś na pytanie co steruje ekonomizerem skoro przepływomierz jest wyłączony.
P.S. Jakbym był ekspertem to bym nie siedział na forum tylko ludziom gaz zakładał. Mam wrażenie jednak, że forum służy do wymiany zdań, poglądów i do dyskusji. Tym bardziej, że jest to dział "serwis" a więc dział jak najbardziej techniczny.
To zaznacz mi w którym miejscu żartowałeś :) bo totalnie nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi. Co do LPG to fakt, jestem dumny że mam taką instalację, innej bym nie chciał. Rozwiń proszę swoją teorię na temat :Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
"natomiast dodatkowo spadająca na ciebie łaska i dobrodziejstwo w postaci wszystkomogącej instalacji prins objawiająca się laurką w twoim podpisie nie we wszystkich musi koniecznie wywoływać egzaltację albo okazję do wygłaszania peanów na ten temat"
Czy ja walczę o to aby ktokolwiek tak myślał ?
Czy w choć jednym moim słowie jest jakakolwiek prośba do ludzi , aby wygłaszali jakieś eposy na temat prinsa ? NIE
Więc do czego pijesz ?
Jedna osoba zwróciła Tobie uwagę , ze wypisujesz bzdury , Ty nadal szedłeś w zaparte , ze masz rację. Druga osoba (fachowiec) zwróciła uwagę , ale nie , co tam.
Chłopie zejdź na ziemię :D Nie znasz się totalnie na sprawach LPG a wypisujesz jakieś epopeje na pół strony , gdzie 3/4 to czysta teoria i to w dodatku niepoprawna teoria.
Pomyśl 100 razy zanim coś napiszesz ok ?
Na tym kończę moją wypowiedź i odniosę się do świetnego cytatu.
"nie dyskutuj z debilem, najpierw zniży Cię do swojego poziomu , a potem pokona doświadczeniem"
... przypominam, że to cytat ogólnodostępny w sieci internet :hah:
Nie chcę polegnąć na polu Twej chwały tak młodo :papa:
pozdrawiam
bosman
... no i wlasnie o takie dyskusje mi chodzilo. :razz: :? :/